Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą

    Norėjau pasakyti, kad, nepaisant to, kad turime 1520 mm jungtis su Latvija, traukiniu ten nuvažiuoti negalima. Taip pat, nepaisant, kad jau kurį laiką turime 1435 mm jungtį su Lenkija, ten taip pat traukiniu nuvažiuoti negalima. Dėl dabartinės situacijos, jau nekalbu apie jungtis su Rusija ir Gudija. Gal kas nors turite laiko intervalus kada ir kur nuo 1990 m. iki dabar traukiniais lietuviai galėjo nuvažiuoti į kaimynines šalis?
    Yra tema [LT-PL] Maršrutas Vilnius-Šeštokai-Suvalkai-Varšuva

    Tas maršrutas nuo devinto dešimtmečio su pertraukomis važinėjo iki prasidėjo RB statybos Lt/Pl siena iki Kaunas.
    2016-2020 m kursavo Kaunas- Balstogė.

    Devintame dešimtmetyje buvo traukinys Šiauliai-Ryga, Talinas-Varšuva su parsėdimu Šeštokuose.

    Nesenai nutrauktas maršrutas Vilnius-Minskas, prieš kelis metus nutrauktas Vilnius - Daugpilis.
    Dar buvo Vilnius - Kaliningradas berods iš Maskvos.

    Prieš 2 metus žadėjo maršruta Vilnius-Varšuva atnaujinti. Praetai metai paskelbė, kad maršuta numato atnajinti 2022 antroje pusėje. Kaip bus pamatysim.

    Comment


      Tai va... Realiai eilę metų susisiekimas su užsieniu prastėjo ir dabar pasiekė dugną – jo nebėra. Jei ne ES finansavimas, tai turbūt ir visam XXI amžiui būtų pasilikusi tokia situacija. Bandau tikėtis, kad su Rail Baltica pajudėsime nuo dugno. Nors žiūrint tokį mūsų valstybės požiūrį į VT skatinimą, tai optimizmu stipriai netrykštu.

      Comment


        Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą
        Tai va... Realiai eilę metų susisiekimas su užsieniu prastėjo ir dabar pasiekė dugną – jo nebėra. Jei ne ES finansavimas, tai turbūt ir visam XXI amžiui būtų pasilikusi tokia situacija. Bandau tikėtis, kad su Rail Baltica pajudėsime nuo dugno. Nors žiūrint tokį mūsų valstybės požiūrį į VT skatinimą, tai optimizmu stipriai netrykštu.
        ES pateikė keletą rekomendacijų kaip sumažinti energetinę priklausomybę nuo Rusijos energetinių šaltinių pvz. tokių kaip mažiau važinėti automobiliu, o daugiau vt, mažiau skraidyti lėktuvu, o daugiau važinėti traukiniu. Atrodo dar turim kur pasitenkti.
        šaltinis: https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...asti-v-putinui

        Comment


          Čia nesusiję tiesiogiai su Rail Baltica, bet kaip tik šiuo metu DE nevyriausybinė organizacija MitOst vykdo projektą tarpvalstybinių naktinių traukinių lobinimui - https://trainsforeurope.eu/. Projektą runnina pro-Europietiškas britas Jon Worth, kuris yra Die Grunen narys. Die Grunen yra DE partija, kuri tapo šviesoforinės koalicijos dalimi, kuri laimėjo rinkimus. Per savo rinkiminę programą net buvo nupaišę tokią fantastinę schemą kur atseit visa Europa 2030 sujungta naktiniais traukiniais - https://trainsforeurope.eu/a-swift-a...t-train-plans/.

          Kaip šio projekto dalimi tas pats Jon Worth greitu metu traukiniais keliaus per visą Europą. Tai kelionei yra paleistas atskiras puslapis https://crossborderrail.trainsforeurope.eu su detaliu maršrutu. Latvijos, Lietuvos atkarpa išsiskiria tuom, kad šiuo metu čia praktiškai nėra galimybės keliauti traukiniu tarp šalių. Nuo Daugpilio iki Turmanto teks 25km minti, o nuo Marijamolės iki Suvalkų išvis 80km dviračiu Kažkada vasarį šita organizacija netgi rašė atvirą laišką LT/LV valdininkams, kad WTF Kaunas Europos kultūros sostinė 2022 neturi jokio susisiekimo geležinkeliu su kaimyninėm šalim https://kaunas.trainsforeurope.eu/. Berods buvo kažkokia labai minor reakcija LT apie tai.

          Žodžiu bus įdomu sekti tą jo kelionę. Visos kelionės metu planuoja susitikinėti su vietos aktyvistais, rail fanais ir pan. Twitteryje užsiminė, kad birželio 22 d. bus Vilniuje. Jeigu kam kas domitės šia tema ir būtų įdomu susitikti parašykite, turiu kontaktą.

          Click image for larger version  Name:	crossborderrail.png Views:	0 Size:	488,1 kB ID:	1964194
          Paskutinis taisė felar; 2022.04.23, 16:30.

          Comment


            Parašė Shots Rodyti pranešimą

            Yra tema [LT-PL] Maršrutas Vilnius-Šeštokai-Suvalkai-Varšuva

            Tas maršrutas nuo devinto dešimtmečio su pertraukomis važinėjo iki prasidėjo RB statybos Lt/Pl siena iki Kaunas.
            2016-2020 m kursavo Kaunas- Balstogė.

            Devintame dešimtmetyje buvo traukinys Šiauliai-Ryga, Talinas-Varšuva su parsėdimu Šeštokuose.

            Nesenai nutrauktas maršrutas Vilnius-Minskas, prieš kelis metus nutrauktas Vilnius - Daugpilis.
            Dar buvo Vilnius - Kaliningradas berods iš Maskvos.

            Prieš 2 metus žadėjo maršruta Vilnius-Varšuva atnaujinti. Praetai metai paskelbė, kad maršuta numato atnajinti 2022 antroje pusėje. Kaip bus pamatysim.
            Porą metų buvo ir Vilnius-Varšuva su automatiškai keičiamu riedmenų pločiu.

            Šiauliai-Ryga nepamenu, tik Vilnius-Ryga (per Šiaulius), Simferopolis-Ryga, Adleris-Ryga, Minskas-Talinas. Ne per seniausiai buvo Kijevas-Ryga (porą kartų per savaitę).

            Dėl Kaliningrado - buvo labai seniai ir Vilnius-Kaliningradas (dyzelis), ir trys traukiniai Maskva-Kaliningradas, ir Leningradas-Kaliningradas, ir Čeliabinskas-Kaliningradas, ir Gomelis-Kaliningradas. Bet šiuo metu tai nebe taip aktualu.

            Comment


              Apie kintančią Rail Balticos strateginę reikšmę–"Iš naujo perkainojant geležinkelių vertę, dar didesnę svarbą įgyja tris Baltijos šalis su Vakarų Europa per Lenkiją turinti sujungti „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė. Susisiekimo ministras sako, karas parodė – šis projektas nebėra tik ekonominis. „Tai yra nacionalinio saugumo projektas. Pirmiausiai prekybai su vakarais, kai rytai yra užsidarę. Ir antras dalykas, natūralu, kariniam mobilumui“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis. Pasak ministro, kitu žvilgsniu į šią geležinkelio vėžę žiūri jau ir kitų šalių politikai..."

              https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...jegumai-riboti

              Comment


                Parašė 1G2G Rodyti pranešimą

                Porą metų buvo ir Vilnius-Varšuva su automatiškai keičiamu riedmenų pločiu.

                Šiauliai-Ryga nepamenu, tik Vilnius-Ryga (per Šiaulius), Simferopolis-Ryga, Adleris-Ryga, Minskas-Talinas. Ne per seniausiai buvo Kijevas-Ryga (porą kartų per savaitę).

                Dėl Kaliningrado - buvo labai seniai ir Vilnius-Kaliningradas (dyzelis), ir trys traukiniai Maskva-Kaliningradas, ir Leningradas-Kaliningradas, ir Čeliabinskas-Kaliningradas, ir Gomelis-Kaliningradas. Bet šiuo metu tai nebe taip aktualu.
                Apie 2006 dar teko su Charkivas - Kaliningradas važiuoti.

                Comment


                  Prasidėjusių darbų Jonavos rajone info lenta

                  Click image for larger version

Name:	IMG_7947.jpg
Views:	1458
Size:	1,70 MB
ID:	1967239

                  Comment


                    Neoficiali informacija: „Eurovios“ ekskavatoristai vakar pusdienį streikavo dėl mažų algų.

                    Comment


                      Parašė Ångstrom Rodyti pranešimą
                      Neoficiali informacija: „Eurovios“ ekskavatoristai vakar pusdienį streikavo dėl mažų algų.
                      Čia vakar visoje Lietuvoje valstybės finansuojamus objektus statančios įmonės streikavo dėl neindeksuojamų statybų kainų:

                      Statybos ir kelių tiesimo įmonės penktadienį pusdieniui sustabdė darbus maždaug 80-yje valstybinių ir visuomeninių objektų visoje Lietuvoje.
                      Taip siekiama atkreipti dėmesį į statybų sektorių užklupusias problemas.

                      https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...s-ae-uzdarymas

                      Comment


                        „RB Rail“: Rusijos invazija į Ukrainą išryškino „Rail Baltica“ karinę svarbą
                        Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą koordinuojančios bendros įmonės „RB Rail“ vykdomasis direktorius Agnis Driksna, pareiškė, jog nors šis projektas anksčiau buvo laikomas pirmiausia ekonominiu, Rusijos invazija į Ukrainą išryškino jo karinę svarbą.

                        „Rail Baltica“ atitiktis kariniams reikalavimams buvo numatyta planavimo etape dar 2016-aisiais. Šie reikalavimai apima atitinkamas tiltų ir viadukų, riedmenų ašių apkrovos, atstumų tarp bėgių charakteristikas.

                        Comment


                          Greitojo traukinio laukia Panevėžyje

                          Baltijos šalims laukiant, kada jų sostines nuo Varšuvos iki Talino sujungs europinė „Rail Balticos“ vėžė, svarstoma 250 km/val. greičiu skriejančių traukinių tarptautinę stotį statyti nebe Gustonyse, o paties Panevėžio pakraštyje, netoli aplinkkelio.

                          Click image for larger version

Name:	NUKĖLIMAS-VIRŠUS.png
Views:	830
Size:	1,20 MB
ID:	1970061

                          Įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovo Gedimino Petrausko teigimu, šiuo metu planuojamos dvi keleivių stotys: viena Gustonyse, o kita – Panevėžio mieste.

                          „Dėl pastarosios stoties baigiamos specialiojo plano pirkimo procedūros. Artimiausiu metu planuojama pasirašyti sutartį. Specialųjį planą tiekėjas turėtų parengti per metus“, – komentavo G. Petrauskas. Anot jo, specialiajame plane bus numatytas „Rail Balticos“ vėžės užsukimas į patį Panevėžį, kur stos ir kai kurie traukiniai, ypač keleiviniai. Jei būtų apsispręsta tarptautinę stotį statyti Panevėžio pašonėje, Gustonyse liktų tik keleivinio traukinio sustojimo vieta bei krovinių stotis, kokia numatyta dar 2016 m. parengtame plane.

                          Užduotis – įtikinti partnerius

                          Idėja Gustonyse suplanuotą greitojo traukinio stotį kelti arčiau miesto ore sklando jau visus metus. Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos mintis, kad viena iš trijų Lietuvoje tarptautinių keleivinių stočių galėtų iškilti ne kažkur kaime, o Aukštaitijos sostinėje, iškelta diskutuojant su Susisiekimo ministerija dėl planuojamo susisiekimo nuo Gustonių iki Panevėžio.

                          Click image for larger version

Name:	Gelezinkelio-stotis-saulelydis-kovas-5-scaled-e1653057560502.jpg
Views:	808
Size:	166,9 kB
ID:	1970062

                          Statybos startavo

                          Būsimame „Rail Balticos“ geležinkelio ruože tarp Kauno ir Latvijos jau prieš mėnesį duotas startas geležinkelio infrastruktūros statybai. Kol kas tiesiami privažiuojamieji keliai, o artimiausiais mėnesiais planuojama pradėti ir paties europinio geležinkelio statybas. Pagrindinę liniją numatyta nutiesti 2025–2026 m.

                          Tik po to būtų galima papildomai įrengti atšaką Panevėžio link. Pasak G. Petrausko, prasidėję svarstymai dėl jos nutiesimo iki paties miesto projekto eigai neturės įtakos. „Alternatyvos svarstymas nesulėtintų „Rail Balticos“ projekto suplanuotos eigos, nes specialiojo plano rengimas nestabdo vykstančių darbų“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ atstovas. Visgi tokie pakeitimai papildomai kainuos.

                          Iki Rygos – mažiau nei valanda

                          „Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Keleivinis traukinys naująja vėže skrietų 249 km/val. greičiu, krovininio greitis siektų 120 km/val.

                          Planuojama, kad greitieji „Rail Baltica“ traukiniai iš Talino į Varšuvą ir iš Talino į Vilnių važiuos keturis kartus per dieną. Pagal numatytą projektą, daugiau nei 400 kilometrų iš Panevėžio į Taliną greitasis traukinys nuvežtų per 2 val. 39 min., kelionė į Varšuvą, nuo Aukštaitijos sostinės esančią už maždaug 500 kilometrų, užtruktų apie 4 valandas, Rygos oro uostas iš Panevėžio būtų pasiekiamas per 45 min., Kaunas – per 37 min., o Vilnius – per 57 min.

                          Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...ia-panevezyje/



                          Comment


                            Na, gal bent vieną iš daugybės nesąmonių, pridarytų šiame projekte, bandys pakoreguoti. Šaunu. Tik būtų įdomu išgirsti, ką jie turi omeny "Panevėžio mieste", t.y. kur tiksliai ta stotis būtų.

                            Comment


                              Tiksliai neaišku, bet rašo "o paties Panevėžio pakraštyje, netoli aplinkkelio." Tai matyt ne per patį miestą leis.

                              Comment


                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                Tiksliai neaišku, bet rašo "o paties Panevėžio pakraštyje, netoli aplinkkelio." Tai matyt ne per patį miestą leis.
                                Duodu 99 procentus, kad per miesta neis ir senos stoties negriaus. Kaip liko apmirusi stotis, taip ir liks.

                                Comment


                                  Kažkada, atsimenu, buvo kalbos, kad būtų prie Moki-Veži, t.y. vidinėje aplinkkelio pusėje miesto vakaruose, netoli paties aplinkkelio. Spėju tą ir turi omeny. Ne idealu, aišku, bet vis viena, būtų žymiai geriau, nei dabar numatyta trasa (=nusikaltimas prieš miestą).

                                  Comment


                                    Kodėl trasa turėtų užsukti į Panevėžį kai į Kauną neužsuka (čia iš Vln į Rygą važiuojant)?

                                    Comment


                                      Oho, pagaliau kaušams dašuto tai, dėl ko čia keikiamės jau kelis metus t.y. nuo pat originalios stoties lokacijos patvirtinimo. Šaunuoliai. Tik kodėl nebuvo galima to padaryti nuo pat pradžių ir taip užsitikrinti ES finansavima, kurio dabar, tikėtina, nebus tai naujai atšakai į Panevėžį?

                                      Comment


                                        Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                        Kažkada, atsimenu, buvo kalbos, kad būtų prie Moki-Veži, t.y. vidinėje aplinkkelio pusėje miesto vakaruose, netoli paties aplinkkelio. Spėju tą ir turi omeny. Ne idealu, aišku, bet vis viena, būtų žymiai geriau, nei dabar numatyta trasa (=nusikaltimas prieš miestą).
                                        Gal ir nieko baisaus vakariniame pakraštyje, nes vakarinė dalis yra tankiau apgyvendinta, yra daugiabučių kvartalas Centro beveik neturi, o dabartinė stotis irgi techniškai ne miesto širdyje.

                                        Comment


                                          Pokalbis su Panevėžio miesto meru Ryčiu Račkausku apie europinę vėžę „Rail Baltica“

                                          Viešumoje anksčiau jau buvo šiek tiek kalbėta apie pro Panevėžį eisiančią vėžę „Rail Baltica“. Galbūt jau numatyti projekto pokyčiai jai įgyvendinti?

                                          Ne kartą įvairiuose susitikimuose aptarinėjome trasos „Rail Baltica“ pro Panevėžio miestą tikslingumą. Džiugina vertinama alternatyva keleivinę traukinių „Rail Baltica“ stotį įrengti ne Gustonyse, bet Panevėžio pakraštyje, netoli aplinkkelio. Kiek mums žinoma, Susisiekimo ministerijos planuose – sutarties su specialiojo plano rengėjais pasirašymas, tuo pačiu įvertinant, kiek šis sprendinys papildomai kainuotų. Specialųjį planą, kuriame tarptautinė keleivinė traukinių stotis būtų Panevėžio pakraštyje, planuojama parengti per metus.

                                          Panevėžys išsiskiria stipriu pramonės segmentu, aktyvia verslo bendruomene, investicijoms pritaikyta laisvąją ekonomine zona, tarptautiniais, nacionaliniais ir vietiniais kultūriniais bei sporto renginiais, energingu, aktyviu, kūrybišku jaunimu. Tad neabejotinai sprendimas traukinių „Rail Baltica“ keleivinę stotį įrengti miesto pakraštyje taptų dar aukštesne pavara jo augimo kelyje.

                                          Kada sužinosime apie Susisiekimo ministerijos sprendimą tarptautinę keleivinę stotį įrengti miesto pakraštyje?

                                          Planuojama, kad galutinis sprendimas bus priimtas prasidedant 2025-iesiems. Tikimės, kad aktyvus bendruomenės įsitraukimas užtvirtinant tarptautinės stoties Panevėžyje svarbą miestui ir jo gyventojams, svečiams taip pat bus įvertintas kaip labai reikšmingas ir turės įtakos projekto ateičiai. „Rail Baltica“ – tai ypač kompleksiškas, inovatyvus projektas, kurio sprendinių nauda palies bene kiekvieną Panevėžio, Lietuvos, Baltijos šalių gyventoją.

                                          Kaip manote, kuris variantas gyventojams būtų patogesnis – tarptautinė traukinių „Rail Baltica“ stotis įrengta Panevėžio pakraštyje ar Gustonyse?

                                          Panevėžys – miestas, kuriame susikerta svarbiausios Lietuvą su kitomis šalimis sujungiančios automagistralės, tad esame tikras strateginis logistikos centras. Šiaurės–pietų kryptimi miestą kerta I transeuropinis transporto koridorius „Via Baltica“, automagistralė Vilnius–Panevėžys užtikrina itin efektyvų susisiekimą su sostine. Tuo tarpu greitkelis Panevėžys–Šiauliai mus jungia ne tik su Šiaulių apskritimi, bet ir visu pajūrio regionu, Klaipėdos uostu. Rytų–vakarų transporto koridorius Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys apjungia trijų rajonų savivaldybių centrus ir Latvijos miestą Daugpilį. Taigi neabejotinai tarptautinės traukinių „Rail Baltica“ keleivinės stoties lokacija pačiame mieste, o ne toliau už jo, būtų optimaliausias sprendimas tiek potencialiems Panevėžio lankytojams, tiek mūsų regiono gyventojams.

                                          https://www.panevezys.lt/lt/naujieno...una_32466.html

                                          Comment

                                          Working...
                                          X