Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Prasideda „Rail Baltica“ Lietuvos atkarpos Kaunas-Ramygala projektavimas
„Rail Baltica“ globalaus forumo metu, tarp bendros įmonės „RB Rail AS“ ir ispanų bendrovės „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ buvo pasirašytas kontraktas pradėti detaliojo techninio projektavimo darbus geležinkelio atkarpai nuo Kauno iki Ramygalos.
Lietuvos ruožas Kaunas-Ramygala bus 78 km ilgio, o jos projektas numato septynis kelio viadukus, 11 geležinkelio viadukų, tris žaliuosius tiltus ir keturis geležinkelio tiltus. Šioje atkarpoje bus ir viena svarbiausių visos „Rail Baltica“ geležinkelio statybų – ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse, kuris nusidrieks per 1.7 km virš Neries upės. Visa kontrakto kaina yra 6 979 893 eurų (neįskaitant PVM).
Per 24 mėnesius IDOM bendrovė parengs parengti šio ruožo geležinkelio pamatų ir antstatų statybos bei detalųjį techninį projektus. Kontraktas taip pat apima statybos vietų analizę, vertės inžinerijos studiją, pagrindinį ir techninį projektus. Statybos metu taip pat bus atliekama projekto priežiūra.
„Ypatingas dėmesys skiriamas „Rail Baltica“ projekto pažangai jį realizuojant link Latvijos sienos, o tai demonstruoja mūsų ryžtą įgyvendinti projektą laiku, efektyviai ir skaidriai naudojant išskirtas lėšas. Infrastruktūros plėtrai patvirtintas ypatingas planas, o žemės sklypų įsigijimo procesas pagrindinei linijai bus netrukus baigtas – laiku užbaigta projektavimo stadija mums leis pradėti statybos darbus 2021 metais“, – sakė Susisiekimo ir ryšių ministras Rokas Masiulis.
„Iš viso mes planuojame šiemet pradėti penkių „Rail Baltica“ pagrindinės linijos ruožų projektavimo darbus. Pirmas kontraktas Estijoje buvo pasirašytas kovo 29 d., gegužę eilės laukia dar du kontraktai Rygoje“, sakė Timo Riihimäki, RB Rail AS vadovas. „Mes patenkinti atrinktos bendrovės kompetencija ir kalibru. Ji atneša Ispanijos greitojo geležinkelio, kurio tinklas Europoje ilgiausias, patirtį“.
„Mums garbė laimėti „Rail Baltica“ projektavimo konkursą, ir didžiuojamės galėdami prisidėti prie šio iššūkio“, prideda Alvaro Rey, „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ vadovas. „Mūsų komanda nekantrauja pasidalinti savo žiniomis ir patirtimi geležinkelio srityje, kadangi neabejotina, jog sėkmei būtinas vietos ir globalios patirties bei žinių derinys“.
Iš viso paskelbti 7 iš 11 ruožų detaliųjų techninių projektų pirkimai, kurie sudaro 57 proc. visos „Rail Baltica“ linijos. Estijoje vykdomas detaliojo techninio projekto pirkimas ruožui nuo Latvijos-Estijos valstybių sienos iki Talino. Latvijoje vykdomi dviejų iš keturių ruožų projektavimo pirkimai. Lietuvoje taip pat vykdomi dviejų iš keturių ruožų pirkimai – nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos.
https://jp.lt/prasideda-rail-baltica...projektavimas/
Comment
-
https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/04/...iais-is-kauno/ - Pro kur važiuos Vilnius - Talinas kai kurie traukiniai, kad nestos Kaune? Ta prasme jei važiuos pro stotį tai absurdas būtų nestoti, tad gal ka-koks kitas kelias bus dėl ko ir nestos?
Comment
-
Stos Kaune, tada i Vilniu, tada atgal i Kauna ir tada i Varsuva.
Bus nauja pozemine gelezinkelio stotis po oro uostu. Gryztant is Vilniaus, turbut, per miesto stoti vaziuos, nes kaunieciams nera prasmes vaziuoti i Karmelava, kai paciam centre yra storis. RB2 veze cia jau daroma.Paskutinis taisė liutass; 2019.04.10, 19:10.
Comment
-
Parašė liutass Rodyti pranešimąStos Kaune, tada i Vilniu, tada atgal i Kauna ir tada i Varsuva.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Iš kur žinai? Nes tekste panašu, kad ne. Taip pat ir paveiksliukyje atsispindi, kad ne visi maršrutai turi burbuliuką kaip stotelę Kaune.
Comment
-
Parašė liutass Rodyti pranešimą
Zalias burbuliukas yra Kaune. Kam tada statyti nauja gelezinkelio stoti?
Lygiai taip pat kaip piliamiesčio temoje.
Žalias burbuliukas yra, bet mėlyno nėra.
O tavo klausimas tai geras, nes būtų absurdas jei pro Kauną važiuojant nestotų, bet panašu, kad kai kurie maršrutai taip ir numatyti.
Comment
-
„Naktiniai traukiniai važiuos Talinas – Vilnius, o Vilniuje bus galima persėsti ir važiuoti į Kauną, taip pat į VaršuvąParašė liutass Rodyti pranešimąRB viskas “sakemis ant vandens” ir niekas konkreciai nieko nezino.
Piliamiesti Kausta tikrai ples, taciau gali ir kitu objektu tame sklype atsirasti, ypac komersiniu, zinant, kad bus naujasis Kedainiu tiltas.
Spėji iš lempos, o pateiki lyg žinai faktą.
Klaidini žmones.
Su maršrutais irgi tas pats - nieko absoliučiai nežinai, bet pateiki lyg žinotum kaip faktą...
Va pavyzdys kaip planuojama, kad iš Talino į Vilnių važiuos ne pro Kauną, o į Kauną dar reikės persėsti Vilniuje ir atgal važiuoti kas yra skandalas:
"„Naktiniai traukiniai važiuos Talinas – Vilnius, o Vilniuje bus galima persėsti ir važiuoti į Kauną, taip pat į Varšuvą"
Todėl man ir klausimas kyla kaip iš Talino į Vilnių važiuos nestodami Kaune? Tai būtų neefektyvumo viršūnė, nebent maršrutas drieksis ne pro Kauną. Tokiu atveju kur dar tų bėgių ties?
- 1 patinka
Comment
-
Aiškėja „Rail Baltica“ gairės: greitasis keleivinis traukinys stos ir Panevėžyje
Iš Vilniaus į Taliną bus galima nuvykti per kiek daugiau nei tris su puse valandos, o kelionė iš sostinės į Rygą netruks nė dviejų – tokios kelionės traukiniais, vėliausiai nuo 2026-ųjų, laukia trijų Baltijos valstybių gyventojų, įgyvendinus šimtmečio projektu vadinamą „Rail Baltica“.
Apie tai, kaip projektas palies kiekvieną iš mūsų DELFI kalbėjosi su už projekto įgyvendinimą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ sistemų ir eksploatacijos departamento vadovu Jeanu-Marcu Bedmaru.
Bėgiai vieni – traukinių daug
„Rail Baltica“ projekte numatyta viena bėgių linijos pora, kuri kirs Baltijos valstybių ir kaimyninių šalių sienas, tik susitikus apie projektą pasakojo J. M. Bedmaras ir sakė, kad bendrai bėgiais naudosis net keturi traukinių tipai: greitieji, regioniniai, naktiniai ir krovininiai traukiniai.
„Maršrutai bus organizuojami, kad jie vieni kitiems netrukdytų ir vyktų reguliariai“, – pabrėžė jis ir sakė, kad „Rail Baltica“ naudą pajus tiek Baltijos šalių gyventojai, tiek turistai bei verslininkai.
„Žmonės turės galimybę laisvai keliauti po Baltijos šalis bei toliau, Lenkiją, ir daug lengviau tęsti kelionę po Vakarų Europą“, – sakė J. M. Bedmaras. Greitieji traukiniai, anot jo, bus patogūs ir komfortiški, važiuos dažnai, o dėl to, laikui bėgant, Baltijos šalys taps dar patrauklesnės.
Kalbant apie regioninius traukinius, jų maksimalus greitis galės būti 200 km/val., o sustojimo stotelės bus išdėstytos kas 10–20 km skirtinguose miestuose, savivaldybėse. Specialistas prasitarė, kad regioniniai traukiniai Lietuvoje turės 9 maršrutus, tačiau kokie jie tiksliai bus, priklausys nuo kiekvienos šalies vietos valdžios užmojų.
„Regioninio tipo traukiniai, kalbant apie visas Baltijos valstybes atskirai, jungs ir dvi valstybes, pavyzdžiui, Lietuvą – Latviją, Latviją – Estiją. Jais bus galima keliauti iki pagrindinių stočių, o tada jose persėsti į greituosius traukinius. Taip bet kuris mažesnis miestelis turės galimybę būti pasiektas per daug mažesnį laiką, nei dabar“, – pasakojo J. M. Bedmaras.
Numatoma, kad regioniniai traukiniai vyks kas dvi valandas. Kalbant apie krovininius traukinius, per valandą bėgiais tokių pravažiuos po du viena kryptimi.
„Jei kompanijai reikia, galima išsiųsti siuntą, priimti krovinius. Taip pat prieš kelias dienas gali užsisakyti vietą savo kroviniui. Jie važiuos 120 km/val. greičiu“, – sakė specialistas.
Atskleidė maršrutus
Kaip pasakojo J. M. Bedmaras, „Rail Baltica“ turės greitojo keleivinio traukinio maršrutą Talinas – Varšuva, kuris pakeliui stos Parnu (Estija), Rygos centre, Rygos oro uoste, Panevėžyje, Vilniuje, Kaune ir, galutinėje stotelėje, Varšuvoje.
Planuojama, kad iš pradžių greitasis keleivinis traukinys vyks keturis kartus per dieną. Dar vienas greitasis keleivinis maršrutas numatomas iš Vilnius į Varšuva. Šiuo maršrutu traukinys per dieną važiuos šešis kartus, o reisai vyks kas keturias valandas.
„Laikai persipins taip, kad, bendrai kalbant, kas dvi valandas iš sostinės bus galima išvykti į Varšuvą arba Taliną“ – sakė J. M. Bedmaras. Lietuvių lauks ir tokie greitieji maršrutai, kurie leis per trumpą laiką iš Vilniaus nuvykti į Taliną arba iš Vilniaus į Kauną.
Nors maksimalus įmanomas bėgių greitis bus 249 km/val., tačiau traukiniai riedės kiek lėčiau – 234 km/val., o vienu metu traukinyje gales keliauti apie 400 keleivių. Piko metu jie galės būti plečiami iki 800 keleivių.
„Planuose, kad po 10–15 metų, ypač Lietuvoje, kai intensyvės keleivių srautai, visi traukiniai bus prailginti ir nuolat talpins po 800 žmonių“, – pasakojo specialistas.
Paviešino kelionių laikus
„Didžioji dalis maršrutų, numatoma, truks dvigubai trumpiau, nei važiuotum automobiliu“, – paklaustas apie numatomus kelionės laikus sakė J. M. Bedmaras.
Štai iš Vilniaus į Taliną bus galima nuvykti per 3 val. 38 min., į Parnu – 2 val. 56 min., į Rygą – per 1 val. 54 min., į Rygos oro uostą – per 1 val. 44 min, Panevėžį – 57 min., Kauną – 38 min. Iš Kauno į Taliną kelionė truks 3 val. 18 min., į Parnu – 2 val. 36 min., į Rygą – 1 val. 34 min., į Rygos oro uostą – 1 val. 24 min., į Panevėžį – 37 min.
Tiesa, J. M. Bedmaras įspėjo, kad kelionės laikai, susiję su Varšuva, dar gali keistis. „Vis dar priiminėjami sprendimai“, – patikslino jis ir pridūrė, kad kalbant apie keliones į Varšuvą, traukiniai lėktuvams sudarys didžiulę konkurenciją, nes žmonėms nebereikės atlikti oro uostų procedūrų, bus juntamas didesnis komfortas.
Kainuos daugiau nei kelionės autobusu
Nepaisant to, kad traukiniai, daugiausia, važiuos dienos metu, „Rail Baltica“ bėgiais riedės ir naktiniai keleiviniai traukiniai.
„Naktiniai traukiniai važiuos Talinas – Vilnius, o Vilniuje bus galima persėsti ir važiuoti į Kauną, taip pat į Varšuvą, o nuo Varšuvos – į Berlyną ar Vieną. Tikslius jų išvykimo laikus planuojama paskelbti kiek vėliau.
Paklaustas, ar keleiviniai traukiniai bus suskirstyti į klases, J. M. Bedmaras tikino, kad galutinį sprendimą priims aptarnaujantys operatoriai, tačiau, panašu, kad klasės traukiniuose turėtų būti. Nors galutinės kelionių kainos dar nėra žinomos, aišku tai, jog kelionės „Rail Baltica“ ruožu kainuos beveik dvigubai daugiau, nei būtų keliaujama autobusu, tačiau vis tiek išliks du ar tris kartus mažesnės nei skrendant lėktuvu.
„Kainos bus prieinamos įvairių klasių klientams, jas taip pat nustatys operatoriai“, – patikslino specialistas. Numatoma, kad dalis trasos, dar nebaigus viso projekto bus paleista kaip bandomoji, tik kol kas dar nežinoma, kuri atkarpa tai galėtų būti
. „Šiandien tai negali būti suplanuota“, – sakė sistemų ir eksploatacijos departamento vadovas. Visą projektą planuojama užbaigti 2026-aisiais.
https://jp.lt/aiskeja-rail-baltica-g...ir-panevezyje/
- 3 patinka
Comment
-
Nesenai vyko RailBaltica forumas. Jame buvo taip pat atskleista daugiau informacijos apie Veiklos planą.
Siūloma atšaką į Vilnių jungti trikampiu prie pagrindinės linijos kažkur apie Karmėlavą. Kauno oro uostą aptarnaujanti stotis būtų įrengta šiek tiek piečiau trikampio. Greitieji traukiniai Talinas-Vilnius joje nestotų, tačiau stotų Vilnius-Kaunas ir Vilnius-Varšuva.
Nuoroda į Veiklos plano pristatymą:
http://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2019/04/RBGF2019_Hinrich_Br%C3%BCmmer.pdf
Comment
-
Parašė Audrys Rodyti pranešimąKainuos daugiau nei kelionės autobusu
- 1 patinka
Comment
-
Parašė DKL Rodyti pranešimąNesenai vyko RailBaltica forumas. Jame buvo taip pat atskleista daugiau informacijos apie Veiklos planą.
Siūloma atšaką į Vilnių jungti trikampiu prie pagrindinės linijos kažkur apie Karmėlavą. Kauno oro uostą aptarnaujanti stotis būtų įrengta šiek tiek piečiau trikampio. Greitieji traukiniai Talinas-Vilnius joje nestotų, tačiau stotų Vilnius-Kaunas ir Vilnius-Varšuva.
Nuoroda į Veiklos plano pristatymą:Paskutinis taisė liutass; 2019.04.11, 14:38.
Comment
-
Parašė liutass Rodyti pranešimą
tai is Talino i Varsuva vaziuos per Vilniu?! Ciuku-ciuku traukinuku
Comment
-
Parašė senis Rodyti pranešimąŠiek tiek anksčiau skelbtoje info tokio maršruto Talinas-Vilnius-Varšuva nebuvo. Buvo Talinas-Kaunas-Varšuva, Talinas-Kaunas-Vilnius ir Vilnius-Kaunas-Varšuva
Comment
-
Parašė DKL Rodyti pranešimąGreitieji:
Talinas - Ryga - Kaunas - Varšuva;
Vilnius - Kaunas - Varšuva;
Vilnius - Kaunas;
Talinas - Ryga - Vilnius (neina per Kauną).
Naktiniai:
Talinas - Ryga - Kaunas - Varšuva;
Vilnius - Kaunas - Varšuva - Viena/Berlynas.
Ir visa eilė regioninių
Comment
Comment