Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    R. Masiulis: klausimas dėl „Rail Baltica“ finansavimo kelia nerimą

    Tai, kad „Rail Baltica“ vėže galimas traukinių greitis Baltijos šalyse planuojamas 240 kilometrų per valandą, o Lenkijos pusė garantuoja tik iki 160 kilometrų per valandą greitį, gali kelti vis daugiau klausimų, per bendrą posėdį Lietuvoje kalbėjo Lietuvos, Latvijos ir Estijos atstovai.

    Penktadienį Seime buvo surengtas bendras Baltijos Asamblėjos (BA) Gamtos išteklių ir aplinkosaugos komiteto ir Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komiteto posėdis. Jame pranešimą skaitęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, kad Lietuvoje „Rail Baltica“ projektas progresuoja, bet išlieka keli nerimą keliantys aspektai.

    Pasak R. Masiulio, laukiama jau nutiestos vėžės nuo Kauno iki Lenkijos sienos, kuri turi būti modernizuota dėl netenkinančių parametrų, studijos išvadų. Anot ministro, tik ji parodys, ar verta didinti greitį vėže iki 240 kilometrų per valandą, ar reikės tiesti naują vėžę.

    Studiją užbaigti žadėta pernai gruodį. Ministras išreiškė viltį, kad daugiau vėlavimų atliekant studiją nebus.

    BA Gamtos išteklių ir aplinkosaugos komiteto pirmininkas Viktoras Rinkevičius posėdyje klausė ministro, ar greičių skirtumai nesukels problemų transportui ir ar bus užtikrinta, kad lenkiška technika turės galimybes važiuoti 240 kilometrų per valandą greičiu.

    „Labai aktualus klausimas. Techninių klausimų neturėtų kilti, nes riedmenys bet kokiu atveju bus pritaikyti prie infrastruktūros.

    Bet reikia suprasti, kad yra atviras klausimas dėl jungties nuo Kauno iki Lenkijos sienos. Kaip jūs teisingai pastebėjote, Lenkijos pusėje nėra numatyta 240 kilometrų per valandą greitis. Baltijos šalyse tokį tikslą esame išsikėlę. Lietuviai jau yra pastatę europietišką vėžę nuo Kauno iki Lenkijos sienos, kur techniškai pasiekti 240 km būtų labai sunku. Kaip tik dabar atliekama studija, kaip elgtis su ta vėže – ar bandyti maksimizuoti greitį, ar nutiesti naują vežę, kas būtų nemaži kaštai, bet galėtume sutaupyti 8 minutes“, – sakė R. Masiulis.

    Pasak ministro, reikės rasti subalansuotą atsakymą, kurį techninį sprendimą pasirinkti, ir gerai pasverti, ar aštuonios minutės vertos investicijų, kurios gali siekti šimtus milijonų eurų.

    „Tai parodys studija, ir jos rezultatus reikės suderinti su Europos Komisija“, – sakė susisiekimo ministras...
    Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

    Comment


      Prasidės „Rail Balticos“ projektavimas pro Panevėžį

      Tęsiant „Rail Baltica“ geležinkelio projektavimą paskelbtas atkarpos nuo Ramygalos iki Lietuvos-Latvijos sienos projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros konkursas. Jį paskelbė bendroji trijų Baltijos valstybių įmonė RB Rail AS.

      Paraiškos dalyvauti konkurse priimamos iki gegužės 15 d.

      92 km ruože (įskaitant Panevėžį) bus suprojektuota 3 tiltai, 14 automobilių ir 20 geležinkelio viadukų, 4 žalieji tiltai, 87 pralaidos, 3 sąvažos ir 2 stotys su aplankomis.
      „Rail Balticą“ – tiesioginę geležinkelio jungtį tarp Baltijos šalių ir Europos – suplanuota nutiesti iki 2026 m.

      https://jp.lt/prasides-rail-balticos...-pro-panevezi/

      Comment


        Iš naujo paskelbtas „Rail Baltica“ konkursas padėjo sutaupyti 4 mln. eurų

        Įmonės, pretenduojančios tiesti „Rail Baltica“ geležinkelio jungtį su Palemone įsikūrusiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT), šiandien surikiuotos pagal pasiūlytą kainą. Mažiausia kaina – beveik 4 mln. Eur mažesnė nei pernai nutrauktame konkurse pasiūlyta kaina.

        Pirmi eilėje atsidūrė Jungtinės veiklos partneriai UAB „Hidrostatyba“, „Leonhard Weiss RTE“ AS ir UAB „Autokausta“. Šios įmonės darbus atlikti pasiūlė už kiek mažiau nei 55 mln. Eur.

        Antroje vietoje rikiuojasi „Kauno tiltai“, konkurse dalyvavę kartu su Geležinkelio tiesimo centru. Jie pasiūlė beveik 900 tūkst. Eur didesnę kainą. Toliau eilėje Jungtinės veiklos partneriai išsidėstė taip: „A.C.B. “ AS ir „BMGS“ AS, „EUROVIA CS“ AS ir AB „Eurovia Lietuva“, penktoje vietoje liko AB „Panevėžio keliai“, AB „Panevėžio statybos trestas“ ir UAB„Šiaulių plentas“.
        Šiame pirkime vyko arši konkurencija tarp įmonių: mažiausia ir didžiausia kainos skyrėsi apie 12 proc.

        „Įsitikinome, kad konkurencija pirkimuose duoda realią naudą – iš naujo paskelbus pirkimą, pavyko sutaupyti beveik 4 mln. eurų. Pabaigus darbus, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

        Tiesa, buvo iškilę abejonių dėl kai kurių įmonių pasiūlytų įkainių. Įmonių buvo prašoma pagrįsti savo pasiūlymus, todėl pirkimas užtruko ilgiau nei planuota.

        Sutartį pasirašiusios bendrovės turės nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio KIT. Tokiu būdu nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestas „Rail Baltica“ geležinkelis bus sujungtas su Palemone esančiu krovinių terminalu. Į planuojamą darbų apimtį įeina naujo, 9 km ilgio, 1435 mm vežės pločio kelio statyba ir esamo 1520 mm vėžės pločio geležinkelio rekonstrukcija. Taip pat 2 automobilių tuneliai, viadukas, triukšmą slopinančios sienutės, tvoros ir kiti sutartyje numatyti darbai.

        „Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai – Suomija.

        Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti 2026 metais.

        https://jp.lt/is-naujo-paskelbtas-ra...ti-4-mln-euru/

        Comment


          Šiaip tai ne RB2, o paprasta RB. Be to kaip vyksta darbai ruože nuo Jiesios (ten jau 1435 mm bėgiai dar pernai nutiesti) iki HE ir nuo HE Palemono link?

          Comment


            Kas ten sakė, kad RB į Šiaurę nuo Kauno nebus? Al1 ?

            Comment


              Iki Palemono yra RB seniausiai suplanuota, tik kažkodėl kai tiesė liniją iki Kauno, kelis kilometrus iki Palemono paliko kitam kartui. Kas neleidžia normaliai eksploatuoti RB ir vežti krovinių. Ir tai, kas buvo padaryta, yra nusikaltimas - geležinkelis nenutiestas iki galo, jis jau antri metai normaliai neeksploatuojamas ir vietoj to, kad neštų pelną vežant krovinius, generuoja nuostolius.
              Paskutinis taisė Al1; 2018.05.02, 18:04.

              Comment


                Tai bus RB į šiaurę nuo Kauno ar nebus?

                Comment


                  Vieni sako, kad bus, o aš sakau, kad nebus. Ir apie tai jau ne kartą buvo diskutuota.

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Vieni sako, kad bus, o aš sakau, kad nebus. Ir apie tai jau ne kartą buvo diskutuota.
                    Bus.

                    Comment


                      „Dabartinė europinė vėžė iki Kauno taip pat bus pritaikyta pagal naujas gaires, ją pritaikant 249 km/val. greičiui. Tuo tarpu sprendimas dėl atkarpos į Vilnių turėtų paaiškėti jau artimiausiu metu", VŽ sakė Artūras Vilimas, „RB Rail“ atstovybės Lietuvoje vadovas.

                      Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logist...#ixzz5ERKGCYlE
                      Studentas

                      Comment


                        Vaikų žaidimai. Kiek kartų reikia kartoti, kad Lenkija net neketina tiesit jokios RB. Dabartinio geležinkelio atnaujinimą iki 160 km/h jie baigs apie 2025 m. ir be elektrifikacijos iki Suvalkų. Ir kur Lietuvoje su tais 240 nuvažiuosime? Pagrindinis keleivių srautas turi būti į Varšuvą, o ne į Rygą ar Taliną. Tuo tarpu į Varšuvą greitis bus tik 160 km/h ir vienkelė linija iki Bialystoko. Nors gal ir dar mažiau tarp Bialystoko ir Lietuvos sienos.

                        Comment


                          Iš Balstogės į Kauną vakare traukinys atvyksta 21:26 val. Paskutinis traukinys iš Kauno į Vilnių 21:34 val. Gal kas numano, ar yra daug šansų spėti persėsti? Bendro bilieto neparduoda, reikia pirkti du atskirus. Tai taip išeina, kad sėkmingas/nesėkmingas persėdimas yra paties keleivio reikalas.

                          Comment


                            Anksčiau taip lyg nebuvo, čia po tvarkaraščio pakeitimo nuo gegužės 10 d. Nebent traukinys į Vilnių lauktų. Tik klausimas, ar jie laukia. Jei dieną tai neaktualu, tai vakare tai paskutinis šansas pasiekti Vilnių. Nes ir paskutinis autobusas išvyksta 21.30. Ir šiaip, LG daro didelę nesąmonę, kad nesiūlo jungtinio traukinio į (iš) Vilnių. Vilniuje net apie tai stotyje praktiškai nėra informacijos ir iš kur gali būti tie keleiviai į Lenkiją, jei nėra traukinio tvarkaraštyje... Tik tiems, kas žino...
                            Paskutinis taisė Al1; 2018.05.11, 20:36.

                            Comment


                              Palyginimui Eurolines Balstogė-Vilnius kainuoja euru brangiau, kelionė pusvalandžiu trumpesnė ir nėra persėdimo. Manau, kad Eurolines geresnis variantas, turint galvoje tą neužtikrintą persėdimą.

                              Comment


                                Darbuotojų ieško su žiburiu – prie geležinkelio reikės 6 tūkst. lietuvių

                                Netrukus prasidėsiantis „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės projektavimas, o vėliau – statyba pareikalaus rekordinio kiekio įvairių specialybių darbuotojų. Tam „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda ruoštis iš anksto.

                                Remiantis 2017 metais atlikta sąnaudų ir naudos analize, viso 870 km ilgio geležinkelio statybai trijose Baltijos šalyse prireiks apie 13 tūkst. įvairių profesijų darbuotojų, iš jų apie tūkstantį – geležinkelių ir kelių inžinieriai. Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių ir apie 6 tūkst. darbuotojų iš viso.

                                Pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 km ilgio „Rail Baltica“ geležinkelis...
                                Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                Comment


                                  Nuostabi rinka is Lenkijos samdomiems ukrainieciams

                                  Comment


                                    Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                    Darbuotojų ieško su žiburiu – prie geležinkelio reikės 6 tūkst. lietuvių
                                    Keistuoliai. Neseniai LG mažino etatus, dabar vėl atgal kviečia.
                                    Švogeris sugrįžo, bet sako dabar nesiplėšys, niekas to nevertina.
                                    Paskutinis taisė Sula; 2018.06.06, 18:51.

                                    Comment


                                      Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                      Keistuoliai. Neseniai LG mažino etatus, dabar vėl atgal kviečia.
                                      Švogeris sugrįžo, bet sako dabar nesiplėšys, niekas to nevertina.
                                      As manau kad LG reikes idarbinti sub-contractors arba kurs consortium su kita kompanija(om)

                                      Comment


                                        Tai viskas ok, atleido švogerius ir lodorius ir bandys staffintis iš naujo.

                                        Comment


                                          Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
                                          As manau kad LG reikes idarbinti sub-contractors
                                          Ir kam priklausys tos kompanijos?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X