Amžinas projektas....Jau dabar iš Kauno į Byalistoką ir atgal kelionė trunka apie 5 h , viso 10h , o aststumas apie 250km į vieną pusę... tai čia kaip iki Šventosios iš Kauno su mašiną galima per 2,40-2,50 h nulėkt.tada kodėl nėra taip (nutiesus RB1) iš Kauno į Byalistoką panašų atstumą vilktis apie 5 h? Kur logika? Tipo perdaryt reikia? Tai tokiais tempais ir svaisčiojimais bus galima sulaukti 210?
Ne, tai ne Rail Baltica. Aisku, zurnalistai ja taip vadina, bet tai tik suremontuota sena rusiska trasa
Tada atsiprašau,kad pasirodžiau durnas. Bet man vistiek logikos trūksta,250 km atkarpa 5 h , iki Vilniaus nuo Kauno 100 km , važiuoja greičiausias berods per 59 min... Tad kame čia reikalas tada?
Tada atsiprašau,kad pasirodžiau durnas. Bet man vistiek logikos trūksta,250 km atkarpa 5 h , iki Vilniaus nuo Kauno 100 km , važiuoja greičiausias berods per 59 min... Tad kame čia reikalas tada?
Tuomet kodėl naujai statytoje atkarpoje toks mažas greitis?
Nes rekonstruotas geležinkelis iš esmės atkartoja senojo XIX amž. geležinkelio geometriją. Norint padidinti greitį reikėtų ištiesinti geležinkelio geometriją, o tai reikštų žemės paėmimą visuomenės poreikiams, o tai yra labai ilgalaikis procesas.
Iš esmės, pagrindinis tikslas buvo kuo skubiau įsisavinti ES lėšas, o dėl to, kad geležinkelis yra niekam tikęs, nei Dailydkai, nei rangovams galvos neskaudo.
Finansavimo paraiškoje buvo parašyta, kad rekonstruoto geležinkelio greitis bus padidintas (ar iki 160km/h ar 240km/h dabar nebepamenu). Ir teoriškai tai yra teisinga, nes ruožuose tarp kreivių traukinys gali važiuoti didesniu greičiu, bet kadangi naujojo geležinkelio geometrija praktiškai nepasikeitė, traukinys nespėja išvystyti didesnio greičio.
Dar ir daugiau linksmybių yra su tuo geležinkeliu (pav., nėra eismo valdymo sistemos).
Tai kaip dabar prasys pinigu naujai trasai, jei nepavyks pasiekti 240 km/ greicio?
Norint pasiekti 240km/h greitį reikalinga praktiškai tiesi trasa, ko padaryti be žemės paėmimo neįmanoma. Projektuojant ir tiesiant to senojo geležinkelio rekonstrukciją (2013 m.) buvo tikslas kuo greičiau (t.y. be žemės paėmimo) atlikti visus darbus bei gauti ES pinigus.
Visa tai buvo daroma turint pilną senosios LG valdžios pritarimą. Kas liečia naujai rekonstruoto geležinkelio pakartotinį rekonstravimą norint pasiekti 240km/h greitį, manau naujajai LG valdžiai reikia labai gerai pagalvoti dėl argumentų pildant finansavimo paraiškas ir atsakant į galimą klausimą ‚Kodėl praktiškam naujam geležinkeliui reikalinga pakartotinė rekonstrukcija‘.
Bet kaip sakoma, Indėnų problemos šerifo nejaudina
Kas liečia naujai rekonstruoto geležinkelio pakartotinį rekonstravimą norint pasiekti 240km/h greitį, manau naujajai LG valdžiai reikia labai gerai pagalvoti dėl argumentų pildant finansavimo paraiškas ir atsakant į galimą klausimą ‚Kodėl praktiškam naujam geležinkeliui reikalinga pakartotinė rekonstrukcija‘.
Dabartinės RB1 standartinės vėžės tiesimas iki Kauno yra elephant in the room. Daugiau, nei akivaizdu, kad visas tas "projektas" buvo daromas išimtinai vienu tikslu: siekiant išsidalinti (realiai tai tiesiog pavogti) nemažą finansavimo pyragą savų (Socdemų ir jų kuruojamų LG) ir draugelių chebroms. Visgi keli šimtai milijonų Eurų nesimėto ir jei Dailydkos, Bukevičiai ir panašūs atmatos prie to turėjo prieigą, tai believe you me, kad jie tuo pasinaudojo. Geležinkelis yra butaforinis ir netinkamas naudojimui t.y. traukiniams važiuoti.
Esu tikras, kad dabartinė ministerija ir Masiulis tai puikiai supranta. Būt galima parūrinti tuometinius atsakingus asmenis ir tikriausiai šviestųsi net kaliūzė ne vienam tuometiniam LG ir ministerijos žmogui. Bet iškart kiltų triukšmas ir ES netruktų susiprotėti, kad jų skirti pinigai buvo elementariai išvogti. Ir gali būti paprašyta juos visus grąžinti. Dėl to, gali būti, yra tylima, nors tai neabejotinai didžiausia vagystė nepriklausomos Lietuvos istorijoje. Klausimas, kaip dabar reiks vartytis dėl "rekonstrukcijos" t.y. tikrojo RB tiesimo?
Comment