Parašė Creatium
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimąNėra tokio dalyko kaip "Europinė vėžė". Yra standartinė vėžė arba 1435mm vežė. Tiesa, Rusijoje tai vadinama Европейская колея. Nors mes jau lyg ir kurį laiką nebesam Rusijos gubernija. Nors gal dar esam, tegul ir neformaliai?
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąNeturi ką veikt, kad kabinėjiesi prie žodžių? Koks skirtumas kaip vadinam, tai juk tas pats dalykas.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąSkirtumas toks, kad mes bene vieninteliai pasaulyje (be pačios Rusijos ir keleto panašių vietų), kurie taip vadina standartinę vėžę. Gal ir nieko tokio.
Comment
-
Parašė dts Rodyti pranešimąKadangi 1435mm vėžės pas mus yra minimaliai tai ir vadina europine. Nereikia čia įžiūrėti kažkokių tendencijų
Imkim pavyzdžiu Estiją (vėl tie estai ), Vietnamą, Tailandą, Ispaniją, Portugaliją, Indiją. Tos šalys turi du visoms būdingus dalykus:
1. Ten nėra standartinės vėžės geležinkelių arba jų yra mažuma (t.y. dominuoja kitokios vėžės)
2. Ten 1435mm geležinkelio vėžė vadinama Standartine vėže.
Tiesiog panašu, kad tos šalys savo pasualio suvokimo ir terminologijos neriboja SSRS/Rusijos Imperija ir vadina daiktus jų tikraisiais pavadinimais. Kitas klausimas, kodėl mes vis dar galvojame, kad esame Rusijos gubernija ir naudojame rusišką terminologiją visur, kur tik įmanoma?
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąKitas klausimas, kodėl mes vis dar galvojame, kad esame Rusijos gubernija ir naudojame rusišką terminologiją visur, kur tik įmanoma?
Comment
-
Parašė dts Rodyti pranešimąKadangi 1435mm vėžės pas mus yra minimaliai tai ir vadina europine. Nereikia čia įžiūrėti kažkokių tendencijų Man įdomiau pačių vėžės pločių techniniai niuansai? Tarkim kodėl rusiška yra platesnė ir ką tas plotis duoda. Ar tie skaičiai sugalvoti iš galvos tiesiog ar yra kažkokių skaičiavimų ir techninių detalių rezultatas?
Comment
-
Parašė Jegermeister Rodyti pranešimąNejaugi nežinai tos istorijos, kai Caras pasakė, kad nx plačiau, tai ir padarė kaip pageidavo
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąTai ne istorija, o tik legenda.
Aleksio: Aš visada esu teisus.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąShut up visi.
Aleksio: Aš visada esu teisus.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąLabai tikėjausi tokio atsakymo.
Imkim pavyzdžiu Estiją (vėl tie estai ), Vietnamą, Tailandą, Ispaniją, Portugaliją, Indiją. Tos šalys turi du visoms būdingus dalykus:
1. Ten nėra standartinės vėžės geležinkelių arba jų yra mažuma (t.y. dominuoja kitokios vėžės)
2. Ten 1435mm geležinkelio vėžė vadinama Standartine vėže.
Tiesiog panašu, kad tos šalys savo pasualio suvokimo ir terminologijos neriboja SSRS/Rusijos Imperija ir vadina daiktus jų tikraisiais pavadinimais. Kitas klausimas, kodėl mes vis dar galvojame, kad esame Rusijos gubernija ir naudojame rusišką terminologiją visur, kur tik įmanoma?
Comment
-
Keli pastarieji komentarai gerokai pralinksmino Dėkui, kolegos
O kas dėl termino "europinė vėžė", tai čia panašus reliktas iš anų laikų, kaip sakysim "tarybos", "tarybinis", ar CŽV (Centrinė Žvalgybos Valdyba). Vieni iš šių reliktų atsitraukė anksčiau, užleisdami vietą moderniems (rašau be kabučių, kaip matot ) variantams, kiti su laiku ko gero irgi atsitrauks. Nereikia dėl to nervintis.Paskutinis taisė Jemelia; 2017.03.28, 21:05.
Comment
-
Ant stalo milijardas eurų: įvardijo prioritetus transporto sektoriuje
Europos Komisijai paskelbus apie naują 1 mlrd. eurų siekiančią finansinę priemonę investicijoms į transporto sektorių Europos valstybės suskubo pateikti projektus finansavimui.
Transporto komisarė Violeta Bulc teigia, kad projektų paraiškų suma jau keturis kartus viršiją numatytą finansinę pagalbą, todėl valstybės turės skirti vis didesnį dėmesį privatiems investuotojams pritraukti. Kovo 23-24 d. Sofijoje (Bulgarija) vyksta Europos Sąjungos organizuota Regioninė transporto investicijų konferencija.
Prieš oficialią konferencijos pradžią su žurnalistais bendravusi komisarė V. Bulc teigė, kad finansuojant transporto projektus prioritetai skiriami ekologijai ir skaitmenizavimui. Taip pat Europos Komisija skatina valstybes nepasikliauti Europos Sąjungos parama ir kuo daugiau dėmesio skirti privatiems investuotojams pritraukti.
Ji taip pat pabrėžė, kaip svarbu valstybėms bendradarbiauti ir kartu dirbti. „Negaliu pasakyti, kiek turėjome problemų dėl „Rail Baltic“ projekto, bet pagaliau pavyko ir projektas pradeda judėti“, – Baltijos šalių pavyzdį paminėjo Europos komisarė. Pasak V. Bulc, taip pat sveikini projektai, kuriais pašalinami šiuo metu esantys transporto susisiekimo trūkumai, pavyzdžiui, jūros uostų ar industrinių teritorijų sujungimas geležinkeliais.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Europinė vėže vadinama pas mus, nes esame kompleksuoti. Dar Ukrainoje, nes nori į Europą.. Tarpukaryje Lietuvoje buvo naudojamas terminas normali vėžė ar normalaus pločio vėžė. Tai ne lietuvių išrastas terminas (žodis normali), naudojamas ir kitur. O šiaip tai paplitęs terminas - standartinė. Rusijoje irgi niekas jos europine nevadina. Gal tik kokie eurofilai. Rusjoje ji vadinama siaurąja vėže, nes paprasčiausiai siauresnė už rusišką ar standartine. Dėl rusiškos vėžės pločio (1524 mm). Tai realybė yra tokia: geležinkelį Peterburgas - Maskva tiesė amerikiečių kompanija, kuri ir pasiūlė šį vėžės plotį. Tuo metu šis vėžės plotis gan plačiai buvo naudojamas pačiose JAV. Ir ne tik vėžės plotį. Keturašius vagonus su vežimėliais (Europoje buvo naudojami dviašiai ar triašiai), sankabą su centriniu buferiu ir kaiščiu pagal naudojamą JAV ir kt. Kadangi Peterburgo - Maskvos linija buvo tik trečioji Rusijoje (po linijos Peterburgas - Carskoje Selo (1829 mm, beje, linija 6 pasaulyje, kai dar jokių standartų nebuvo) ir Varšuvos - Vienos linijos (1435 mm)), tai vėliau šis vėžės plotis priimtas ir kitų linjų tiesimui. Išimtis buvo tik Lenkijoje - į Vakarus nuo Varšuvos ėjusios kai kurios linijos buvo tiesiamos 1435 mm pločio.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO šiaip tai paplitęs terminas - standartinė. Rusijoje irgi niekas jos europine nevadina. Gal tik kokie eurofilai. Rusjoje ji vadinama siaurąja vėže, nes paprasčiausiai siauresnė už rusišką ar standartine
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95...BB%D0%B5%D1%8F
citata:
"Европейская колея (в применяющих странах называется «Стандартная колея») — железнодорожная колея шириной 1435 мм."
vertimas: "europinė vėžė (ją naudojančiose šalyse vadinama "standartine vėže") - 1435mm pločio geležinkelio vėžė"
Į google paiešką įrašius "Европейская колея" per pusę sekundės pateikiama apie 154 000 atsakymų į užklausą. Tai kam tvirtinti, kad toks pavadinimas Rusijoj egzistuoja tik tarp kažkokių eurofilų?
Parašė Al1 Rodyti pranešimąIšimtis buvo tik Lenkijoje - į Vakarus nuo Varšuvos ėjusios kai kurios linijos buvo tiesiamos 1435 mm pločio.
p.s.: kam įdomi geležinkelio vėžių klasifikacija, gali pasiskaityti čia:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_track_gauges
Standartinė vėžė ir yra standartinė Dar išskiriamos minimalios, siaurosios ir plačiosios (įeina ir rusiška vėžė) geležinkelio vėžių grupės.Paskutinis taisė Jemelia; 2017.03.28, 22:40.
Comment
-
Taip, taip, Vikipedija yra tas šaltinis, kuris yra "objektyviausias". Niekas oficialiai Rusijoje 1435 mm vėžės europine nevadina ir anksčiau tai jau tikrai nevadino. O visokių mažamokslių žurnalistų, eurofilų ir pan. dėka, aišku, šitas "terminas" plinta. Be to Ukrainos internetas yra 80 proc. rusakalbis, o ten tai jau eurofilai netrūksta ir kiša jie visur tą savo Europą, kur reikia ir nereikia.
Istoriją nors biški mokeisi? Lenkija buvo Rusijos imperijos sudėtyje, o tai, kas buvo atitekę Austrijai-Vengrijai ar Vokietijai net nesiskaitė Lenkija. Varšuva nebuvo ant sienos. Kiekvienos geležinkelio linijos tiesimą Rusijos imperijoje leisdavo imperatorius savo įsakymu, kurį, aišku, prieš tai suderindavo atitinkamos institucijos. Dar kartą kartoju, kad visi geležinkeliai nuo Varšuvos miesto į Vakarus, tiesa, dar linija į šiaurę, į Dancigą, iš karto buvo tiesiami 1435 mm vėžės ir tai buvo su Rusijos valdžios leidimu.
Standartinė vėžė yra visuotinai priimtas terminas 1435 mm vežės pločiui įvardinti.
Comment
-
Jiesios-Rokų tarpstotyje "RB-II darbai, kaip sakoma, įsisiūbavo. Privežta technikos (savivarčių sunkvežimių, ekskavatorių ir kt., supilta krūvos statybinių medžiagų). O bėgiai (1520 mm) Rokų kryptimi nuo Jiesios stoties išimti gal kokį kilometrą (jei ne daugiau)... Tiek pamačiau iš keleivinio traukinio.
Visi traukiniai dabar važiuoja per Kauno stotį. Elektrinius traukinius joje pirmadienį stengėsi priiminėti į 11 ir 12 kelius (aklikelius), trečiadienį vėl buvo labiau naudojami 1,2,3 keliai (kaip būdavę anksčiau). Matyt, įsitikinta, kad Kauno stotyje traukinių eismas nesikemša...
Buvau Pažaislio miške, bet per jį einančioje geležinkelio atkarpoje Rokai-Palemonas nepastebėjau nieko naujo.
Comment
-
Parašė Vitas Rodyti pranešimąJiesios-Rokų tarpstotyje "RB-II darbai, kaip sakoma, įsisiūbavo. Privežta technikos (savivarčių sunkvežimių, ekskavatorių ir kt., supilta krūvos statybinių medžiagų). O bėgiai (1520 mm) Rokų kryptimi nuo Jiesios stoties išimti gal kokį kilometrą (jei ne daugiau)... Tiek pamačiau iš keleivinio traukinio.
Visi traukiniai dabar važiuoja per Kauno stotį. Elektrinius traukinius joje pirmadienį stengėsi priiminėti į 11 ir 12 kelius (aklikelius), trečiadienį vėl buvo labiau naudojami 1,2,3 keliai (kaip būdavę anksčiau). Matyt, įsitikinta, kad Kauno stotyje traukinių eismas nesikemša...
Buvau Pažaislio miške, bet per jį einančioje geležinkelio atkarpoje Rokai-Palemonas nepastebėjau nieko naujo.
Comment
Comment