Būtent, jei šis projektas baigiasi Kaune geriau už tuos pinigus būtų rekonstravę Pabaltijyje esamus geležinkelius ir kur reikia padidinę iki 160 km/h ir atnaujinę liniją į Vilnių iš Šeštokų per Alytų. Kam reikalingas toks geležinkelis jei iš Talino 160 km/h greitis baigsis Kaune
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimąAš iki šiol nesuprantu, kaip yra su RB2 trasa. Kalbama apie trasą nuo Kauno link Latvijos, kur važiuos greitieji traukiniai, kaip rašoma, 200km/h. Su tuo viskas ok. Bet visiškai neaišku dėl trasos Kaunas-Lenkija. Ten jau beveik nutiesta/rekonstruota normali 120km/h trasa. Bet kaip bus su greitąją trasa? Ji irgi turėtų būti planuojama.
Ar greitoji trasa apskritai planuojama nuo Kauno link Lenkijos?
Į ką galutinai išsivystys POL - LT Rail Baltica jungtis šiuo metu neaišku. Trumpai permečiau ką rašo apie Rail Baltica internetas lenkų kalba ir kiek aš asmeniškai suprantau, dabartinė situacija dėl POL - LT Rail Baltica jungties yra sekanti:
kolkas atkarpos Elkas - Suvalkai - POL/LT siena rekonstrukcijos planai yra patekę į aklavietę. Taip nutiko dėlto, kad ši atkarpa yra labai sena ir ten reikia didelių investicijų netgi 120 km/h pasiekti. Tą lenkai ketino padaryti, t.y. pasiekti 120 km/h. šioje atkarpoje po nemažų investicijų.
Tačiau, Briuselis pradėjo "laužti" lenkus, kad būtų pasiektas 160 km/h greitis Rail Baltica trasoje. Bet išspausti 160 km/h iš senos trasos Elkas - Suvalkai - POL/LT yra praktiškai neimanoma netgi ir po kapitalinės šios atkarpos modernizacijos.
Dėlto, šios atkarpos modernizacija pateko į aklavietę, o lenkų geležinkeliečiai tuo tarpu modernizuoja kitus ruožus, pvz. Varšuva - Baltstogė.
Comment
-
Didesnė problema yra Oleckas - Suvalkai. Ten linija labai vingiuota, nes tiesta karo sąlygomis (Pirmojo pasaulinio metu). Nuo Elko iki Olecko ji palyginti tiesi. Nieko, kai norės, tai suras pinigų. Dabar, kai vyksta Varšuvos - Bialystoko linijos rekonstrukcija, atlikti ir nepagrindinių linijų kapitaliniai remontai tam, kad būtų galima jomis nukreipti visą eismą, kai galutinai bus uždaryta rekonstrukcijai Tluščo - Malkinios - Bialystoko dalis. Tuo tikslu praktiškai vos veikusi linija Malkinia - Ostrolenka atnaujinama. Atnaujintos ir normaliai veikusios linijos maršrute Varšuva - Bialystokas per Čeremchą.
Comment
-
Dėl „Rail Baltica“ statybos
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ
AKTUALIJOS
2015.05.21
Informacija visuomenei apie parengtą europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena poveikio aplinkai vertinimo (PAV) programą.
1. Planuojamos ūkinės veiklos užsakovo pavadinimas, adresas, telefonas, faksas: LR susisiekimo ministerija, Gedimino pr. 17, LT-01505 Vilnius, tel. +370 5 239 3941, +370 5 239 3942, faksas +370 5 212 4335.
AB „Lietuvos geležinkeliai“, Mindaugo g. 12, LT-03603 Vilnius, tel. +370 5 269 2888, +370 5 269 3283, faksas +370 5 269 2665, el. paštas railbaltica@litrail.lt; v.griganaviciute@litrail.lt; s.poskus@litrail.lt, www.railbaltica.lt.
2. Planuojamos ūkinės veiklos PAV dokumentų rengėjo pavadinimas, adresas, telefonas, faksas:
Aecom Infrastructure&Environment UK Limited, atstovaujama URS Infrastructure&Environment UK Limited filialo Lietuvos Respublikoje, Vytenio g. 9, LT-03113 Vilnius, tel. +370 5 260 8895; +370 645 98466, faksas +370 5 233 1574, atsakingas asmuo Mantas Kaušylas, el. paštas mantas.kausylas@aecom.com.
3. Planuojamos ūkinės veiklos pavadinimas:
Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena statyba ir eksploatacija.
4. Planuojamos ūkinės veiklos vieta:
Kauno miesto ir rajono, Jonavos, Kėdainių, Pasvalio rajonų, Panevėžio miesto ir rajono savivaldybės.
5. PAV subjektai, kurie pagal kompetenciją nagrinės PAV dokumentus, teiks išvadas; atsakinga institucija, kuri priims sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo pasirinktoje vietoje:
Kauno miesto ir rajono savivaldybės, Jonavos, Kėdainių rajonų savivaldybės, Panevėžio miesto ir rajono savivaldybės, Pasvalio rajono savivaldybė, Kauno, Panevėžio visuomenės sveikatos centrai, Kauno, Panevėžio apskričių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Kauno ir Panevėžio padaliniai, Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos. PAV programą tvirtins ir sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo pasirinktoje vietoje priims atsakinga institucija – Aplinkos apsaugos agentūra.
6. Kur, kada ir iki kada galima susipažinti su planuojamos ūkinės veiklos PAV programa:
Su PAV programa iki birželio 5 d. galima susipažinti:
URS Infrastructure & Environment UK Limited filiale – nuo 8 iki 17 val. darbo dienomis, AB „Lietuvos geležinkeliai“ – nuo 7 iki 15 val. darbo dienomis.
7. Pasiūlymai teikiami URS Infrastructure&Environment UK Limited filialui nurodytais adresais. Pasiūlymų kopijos papildomai gali būti teikiamos pagal kompetenciją PAV subjektams ir atsakingai institucijai.
Ryšių su visuomene skyrius
Comment
-
Su verslininkais – apie miesto įvaizdį ir „Rail Baltica“ perspektyvas
"AINA" NAUJIENOS - Geg 21, 2015
Panevėžio meras Rytis Račkauskas, jo pavaduotojas Aleksas Varna, administracijos direktorius Tomas Jukna, pavaduotojas Ramūnas Vyžintas susitiko su miesto verslininkais. Aptarti klausimai dėl glaudesnio ir pastovaus bendradarbiavimo, aktyvesnio verslininkų dalyvavimo formuojant miesto įvaizdį, pristatant jį ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, galimybės šalia būsimos „Rail Baltica“ geležinkelio vėžės turėti ne tik keleivių stotį, bet ir krovinių terminalą.
„Norime išsiaiškinti esamus verslo ir savivaldos santykius, rasti visiems patogias bendravimo formas. Panevėžys turi stiprią pramonę, aktyvius verslininkus, parengtą investicijoms laisvąją ekonominę zoną, vyksta kultūriniai ir sporto renginiai, yra daug energingo, aktyvaus inovatyviai ir kūrybiškai mąstančio jaunimo. ........................... Administracijos direktorius T. Jukna pranešė apie veiksmus siekiant, kad Panevėžys turėtų antrinį intermodalinį krovinių terminalą. „Buvome nuvykę pas AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovus. Tarėmės, kaip per duotą trumpą laiką parengti galimybių studiją, ar yra kitų galimybių užtikrinti būsimo terminalo atsiradimą ateityje. Labai svarbu pagrįsti terminalo tipą ir poreikį, todėl reikės ir verslo duomenų numatant ir planuojant krovinius 2025 metams“, – sakė T. Jukna.
Comment
-
Parašė Shots Rodyti pranešimąGaletu LG paleist autobusa is Vilniaus ir Kauno i Sestokus, o nuo Sestoku traukini i Varsuva. Vasara manau butu keleiviu kol RB nebaigta.
Comment
-
Parašė Vitas2 Rodyti pranešimąIš Vilniaus į Šeštokus is atgal yra net du reisai per dieną. Šaltinis - Lintel autobusų eismo tvarkaraščiai.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąTai yra į Lazdijus autobusas.
Comment
-
Parašė Vitas2 Rodyti pranešimąTikrai taip vienas Vilnius-Lazdijai, kitas Vilnius-Marijampolė, bet į Šeštokų G.S. užsuka abu.
Comment
-
Parašė abruo Rodyti pranešimąSpėju, šitas greitį didesnį išvystys
Comment
-
Parašė kotofeich1 Rodyti pranešimąAtvaizdas
Vakar AkropolyLažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment
-
RAIL BALTICA: Panevėžys galės turėti krovinių terminalą
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖ/Naujienos
Ryšių su visuomene skyrius
2015.06.08 15:52
Panevėžio miesto savivaldybėje pristatyta europinio standarto geležinkelio „Rail Baltica“ linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena koncepcija ir strateginio poveikio aplinkai vertinimo (SPAV) ataskaita. Viešajame svarstyme dalyvavo Savivaldybės mero pavaduotojas Aleksas Varna, administracijos direktorius Tomas Jukna, jo pavaduotojai Ramūnas Vyžintas ir Sandra Jakštienė. „Rail Baltica“ perspektyvomis regione, ypač poveikiu privačios žemės teritorijoms, domėjosi Pasvalio ūkininkai. Viešajame svarstyme pasigesta gausesnio verslininkų, Panevėžio rajono žemdirbių dalyvavimo.
Kaip teigė koncepciją ir SPAV rengusios bendrovės „Aecom Infrastructure&Environment UK Limited“ filialo plėtros direktorius Mantas Kaušylas, atlikto darbo tikslas buvo parinkti racionaliausią europinio standarto geležinkelio linijos trasą sujungti Baltijos šalis su kitomis ES valstybėmis.
Iš 4 analizuotų trasų variantų optimaliausia būtų ši: Rokai-Palemonas (Kauno m. sav.)-Neveronys (Kauno r. sav.)-Jonava-Pagiriai (Kėdainių r. sav.)-Ramygala-Upytė-Janališkiai (Panevėžio r. sav.)-Pušalotas-Joniškėlis-Vaškiai-Kiemėnai-Dagiai (Pasvalio r. sav.). Taigi ji nekirs nei Panevėžio miesto gyvenamųjų, nei laisvosios ekonominės zonos teritorijos. Panevėžio rajone numatyta keleivinė geležinkelio stotis, jungtis su prekine geležinkelio stotimi bei krovinių terminalu.
Optimaliausia trasa nustatyta atlikus analizę žemėvaldos, aplinkos oro, paviršinių vandens telkinių, geologiniu, kraštovaizdžio, naudingųjų iškasenų, dirvožemio sudėties, saugomų teritorijų, pelkėtų vietovių, augalijos ir gyvūnijos, kultūros paveldo vertybių, visuomenės sveikatos, inžinerinių tinklų ir susisiekimo komunikacijų aspektais. Būtent šiam geležinkelio linijos variantui pritaria Latvija.
Trasa užims 5216 ha valstybinės ir 26325 ha privačios žemės. Ja iki 2040 m. per parą turėtų pravažiuoti 42 keleiviniai ir prekiniai traukiniai, pasieksiantys iki 240 km/h greitį.
Dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto trijų Baltijos šalių įsteigta įmonė „RB Rail“ Europos Komisijai paraišką dėl finansavimo (apie 620 mln. Eur) pateikė vasario pabaigoje. EK išnagrinėjus paraišką, finansavimo sutartis gali būti pasirašyta rudenį.
Planuojama, kad pačios statybos prasidės 2019 metais.
Šiuo metu Lietuva jau yra nutiesusi „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno. „RB Rail“ koordinuos projekto įgyvendinimą nuo Kauno per Vilnių, Rygą iki Talino.
Daugiau informacijos – www.rail-baltica.lt. .........................
Comment
-
Jo, mąstymas tai XIX a. Geležinkelis turi eiti kažkur už miesto. Nafig jis iš viso reikalingas miestui, jei eina už miesto. Nei verslas juo labai naudosis, nei tuo labiau keleiviai. Jau ir taip dabartinė Panevėžio stoties vieta yra užkampyje (kažkada buvo už miesto), netinkama rimtam keleivių vežimui...
Comment
-
Na projektuotojai tiesiog atliko savo darbą. Anksčiau numatytoje vietoje šalia Babilono PC, dėl didelio kiekio kelių, kuriuos reikia kirsti skirtingais lygiais, stotis turėtų būti įrengta arba gilioje iškasoje arba ant pylimo. Todėl ten realu įrengti tik keleivinę stotį. Patraukus kelis kilometrus už apvažiavimo reng ką nori. Šios dvi alternatyvos buvo pateiktos Panevėžiui ir jis kaip supratau pasirinko geriau krovininę stotį už miesto, nei vien tik keleivinę mieste.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąJo, mąstymas tai XIX a. Geležinkelis turi eiti kažkur už miesto. Nafig jis iš viso reikalingas miestui, jei eina už miesto. Nei verslas juo labai naudosis, nei tuo labiau keleiviai. Jau ir taip dabartinė Panevėžio stoties vieta yra užkampyje (kažkada buvo už miesto), netinkama rimtam keleivių vežimui...
Comment
-
Krovininius reikia skirti į tuos, kurie važiuoja tranzitu ir tuos, kurie skirti vietos kroviniams atvežti, išvežti, įmonėms aptarnauti. Bet kokiu atveju, logiškas variantas būtų 1435 mm atšaka į Panevėžio stotį, kuri ir taip pustuštė, nei nauja stotis už miesto. O tranzitas pravažiuotų net nesustodamas, nebent tik dėl keleivinio praleidimo. Tačiau, kaip minėjau, 240 km/h greitoji linija ir krovinių vežimas nesuderinami dalykai. Keleiviams irgi būtų geriau, kad keleivinė stotis būtų ne už miesto, kaip, pavyzdžiui, Utenoje. Įrengti stotį Utenoje už miesto tai buvo tikriausių liaudies priešų sprendimas. Bet kad ir pas mus dabar su tokiu mąstymu pilna. Prie "Babilono" keleivinei stočiai būtų kompromisinė vieta.
Comment
Comment