R. Kuodžio argumentai:
Argumentai grynai ekonominiai. Kalbat apie tokio pobūdžio projektus dažnai politiniai ir ekonominiai argumentai suplakami į krūvą arba ekonominiai atsiduria antrame plane. Politiniu požiūriu toks geležinkelis yra gerai, o kaip dėl atsipirkimo? "Lietuvos geležinkelių" tai tas projektas turbūt nevilioja nei ekonominiu, nei politiniu požiūriu .
O spekuliacijos sklypais yra grynas aferizmas. Arba vikresni spekuliantai, arba šiaip politikų draugai susigraibę karštos informacijos prisiperka sklypų strateginėje vietoje, o paskui reketuoja valstybę. Reikėtų daryti paprastai: kurie žemę įsigijo nelabai seniai, kurie nieko su ja nedaro, o tik laukia, gražia forma išprašyti sumokant savikainą ir tiek. Tik, matyt, pritrūktų įstatymų, kad būtų galima tai sklandžiai atlikti.
„Kodėl nėra ekonominės naudos, sveikas žmogus suvoktų - didieji transporto srautai yra iš Rytų į Vakarus, o ne iš Šiaurės į Pietus, kaip eis „Rail Baltica“. Tie, kas veža krovinius, nebus pasiryžę daugiau mokėti už tą pervežimą, nesvarbu, ar krovinys kokiu pusvalandžiu anksčiau, ar vėliau pasieks tašką. O būtent per pasiryžimą mokėti ir vertinama nauda ekonomikoje“, - aiškino Lietuvos banko atstovas.
Anot jo, taip pat naudos projektui neatneš ir keleivių vežimas, kuris ir taip valstybei kasmet kainuoja kelis šimtus milijonų litų.
„Kalbėti apie keleivius iš viso absurdiška. Tai yra skylė, kuriai sugebame Lietuvoje ištaškyti po 200 mln. litų. Jeigu mes jų daugiau vešime, tai daugiau ištaškysime. Sakyti, kad „Rail Baltica“ sugebės daugiau konkuruoti su pigiomis avialinijomis, kad tie srautai bus tokie, kokie buvo pritempti ankstesnėse studijose, tarp Kauno ir Radviliškio pusantro milijono keleivių kažkokių turėtų važiuoti. Iš šitų absurdų plika akimi matosi, bet kol kas diskusija vyksta apie detales“, - sakė R.Kuodis.
R.Kuodžio teigimu, naudos iš "Rail Baltica" gaus tik žemės savininkai, per kurių teritoriją turėtų būti tiesiama transeuropinė vėžė.
http://www.delfi.lt/verslas/transpor...#ixzz2qwwvgGVH
Anot jo, taip pat naudos projektui neatneš ir keleivių vežimas, kuris ir taip valstybei kasmet kainuoja kelis šimtus milijonų litų.
„Kalbėti apie keleivius iš viso absurdiška. Tai yra skylė, kuriai sugebame Lietuvoje ištaškyti po 200 mln. litų. Jeigu mes jų daugiau vešime, tai daugiau ištaškysime. Sakyti, kad „Rail Baltica“ sugebės daugiau konkuruoti su pigiomis avialinijomis, kad tie srautai bus tokie, kokie buvo pritempti ankstesnėse studijose, tarp Kauno ir Radviliškio pusantro milijono keleivių kažkokių turėtų važiuoti. Iš šitų absurdų plika akimi matosi, bet kol kas diskusija vyksta apie detales“, - sakė R.Kuodis.
R.Kuodžio teigimu, naudos iš "Rail Baltica" gaus tik žemės savininkai, per kurių teritoriją turėtų būti tiesiama transeuropinė vėžė.
http://www.delfi.lt/verslas/transpor...#ixzz2qwwvgGVH
O spekuliacijos sklypais yra grynas aferizmas. Arba vikresni spekuliantai, arba šiaip politikų draugai susigraibę karštos informacijos prisiperka sklypų strateginėje vietoje, o paskui reketuoja valstybę. Reikėtų daryti paprastai: kurie žemę įsigijo nelabai seniai, kurie nieko su ja nedaro, o tik laukia, gražia forma išprašyti sumokant savikainą ir tiek. Tik, matyt, pritrūktų įstatymų, kad būtų galima tai sklandžiai atlikti.
Comment