Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Pagal naujo Elron'o tvarkaraščio kelionė iš Rygos į Taliną trunka 7 val. 47 min., iš Talino į Rygą tik 6 val. 54 min. dėl expreso traukinio nuo Talino iki Tartu. :-)
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąIki Rygos per 3,5 valandos niekaip. Atstumas beveik toks pats kaip iki Klaipėdos. 4,5 val - realus variantas.
Iš pradžių pasižiūrėkime į geležinkelio techninius faktus
- Atstumas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra 376km. Vidutinis greitis dabartiniais maršrutais 80,6 km/h. Kelionė trunka 4:40 val.
- Atstumas nuo Vilniaus iki Rygos yra maždaug 350km
Taigi, atstumas yra 26km trumpesnis, lyginant su Vilnius-Klaipėda.
Jeigu traukinys važiuotų tokiu pat vidutiniu 80,6km/h, tai nuo Vilniaus iki Rygos važiuotų apytiksliai 4:20. Tačiau, sutikime, kad vidutinis 80km/h yra gana lėtas ir pastangų nereikalaujantis skaičius.
Realybėje vidutinis greitis be didesnių problemų galėtų būtų apie 90km/h. Tokiu atveju Vilnius-Ryga vyktų per maždaug 3:55 val.
Bet pabandykim šitame technologijų amžiuje įgyvendinti neįtikėtiną avantiūrą ir padidinti traukinių vidutinį greitį iki kone neįmanomų 95km/h (beveik šviesos greitis).
Ką turime? Vilnius-Ryga per maždaug 3:40.
95km/h vidutinis greitis 120km/h linijoje yra visiškai realus rodiklis, kuriam reiktų šiek tiek patvarkyti esamą infrastruktūrą ir tikriausiai nupirkti traukinių (DMU ar šilumvežių) pasižyminčių gera akseleracija.
Kitaip tariant 3,5 valandos yra ne "ne niekaip", o visai įmanomas tikslas, su sąlyga, kad to realiai būtų imamasi ir taikomi reikalingi sprendimai.
Net jeigu 3,5 valandos pasirodytų per didelis iššūkis, tai 4 valandos gali būti pasiektos be jokių problemų net su dabartinaiis riedmenimis ir tai visvien būtų labai konkurncingas greitis, nekalbant apie kitus traukinio pranašumus.Paskutinis taisė John; 2013.10.20, 01:16.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąRealybėje vidutinis greitis be didesnių problemų galėtų būtų apie 90km/h. Tokiu atveju Vilnius-Ryga vyktų per maždaug 3:55 val.
Bet pabandykim šitame technologijų amžiuje įgyvendinti neįtikėtiną avantiūrą ir padidinti traukinių vidutinį greitį iki kone neįmanomų 95km/h (beveik šviesos greitis).
Ką turime? Vilnius-Ryga per maždaug 3:40.
Nezinau koks planuojamas Kaunas - Ryga laikas, bet neva nuo Lenkijos iki Talino planuojamas stai koks:
Susisiekimo ministerijos duomenimis, skaičiuojama, jog naudojantis dabartine geležinkelių infrastruktūra, kelionė nuo Vilniaus iki Talino užtrunka apie 13 valandų. „Rail Baltica“ trasa maršrutą nuo Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos iki Talino būtų galima nuvažiuoti per 4 val. 10 minučių.http://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-...ojekto.htm?p=4
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąO tai Rail Baltica per tiek is Vilniaus pro Kauna nenuvaziuos traukinys?
Nezinau koks planuojamas Kaunas - Ryga laikas, bet neva nuo Lenkijos iki Talino planuojamas stai koks:
Susisiekimo ministerijos duomenimis, skaičiuojama, jog naudojantis dabartine geležinkelių infrastruktūra, kelionė nuo Vilniaus iki Talino užtrunka apie 13 valandų. „Rail Baltica“ trasa maršrutą nuo Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos iki Talino būtų galima nuvažiuoti per 4 val. 10 minučių.http://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-...ojekto.htm?p=4
Kad būtų aiškiau paoperuokim skaičiais.
4 val. 10 minučių tarp PL/LT sienos ir Talino techniškai būtų įmanoma tik įgyvendinus Aecom studijos 1-ą variantą (t.y. patį brangiausią ir technologiškai pažangaiusią). Trasos ilgis būtų ~700km, kas reiškia, kad norint jį nuvažiuoti per 4:10 būtų reikalingas maždaug 170km/h vidutinis greitis. Tam reiktų minimum 250km/h standarto geležinkelio nuo A iki Z be lėtesnių ruožų. Toks geležinkelis, grubiai imant, kainuotų apie 10mlrd. EUR. Manau, galima drąsiai sakyti, kad šitą variantą galime pamiršti labai ilga. Bent jau vidutinės trukmės perspektyvoje. O visi kiti variantai akivaizdžiai tam netiktų, nes jie paprasčiausiai nepalaikytų tokio greičio. Kitaip tariant, kalbėdami apie tokius skaičius jie iš esmės kalba tik apie 1-ąjį variantą (pro Panevėžį ir pro Estijos Vakarinę pakrantę, tiesiant ištisą naują geležinkelį).
Kas mane užknisa, kad pateikdami informaciją, tiek laikraščiai, tiek valstybės institucijos (šiuo atveju ministerija), nesugeba jos pateikti aiškiai ir struktūrizuotai. Kažkoks jovalas.
Kol kas aišku tik tai, kad niekas neaišku:
- kuris maršrutas bus pasirinktas;
- kokie bus rgeičiai;
- kokie bus (jeigu iš viso bus) keleivinių traukinių servisai;
- kas tiksliai vyksta Latvijoje ir Estijoje.
Žodžiu, kažkokia makalynė. Tokio dydžio projektai taip neįgyvendinami.
O jeigu kalbėtume apie kur kas realesnį ir patį pigiausią variantą (Aecom studijos 4-ą variantą), tai jo ilgis būtų (tiksliau, jau ir šiandien yra) 860km. Sutvarkius dar nesutvarkytus ruožus ir visame maršrute įgyvendinus 120km/h standartą, tikriausiai būtų realu pasiekti 90km/h vidutinį greitį. Tai reikštų, kad nuo PL/LT sienos iki talino traukinys važiuotų apie 9:30val. Netgi pasiekus sunkiai įmanomą 100km/h (kas būtų gana komplikuota su 120km/h standarto geležinkeliu, nors techniškai gal ir įmanoma), tokia kelionė visvien truktų 8:40 val.
Dar vienas niuansas, kad kai kuriose atkarpose tikriausiai būtų galima padidinti greitį bent iki 140km/h, kas galbūt leistų pasiekti ~110km/h vidutinį greitį. Tai reikštų, kad LT//PL siena-Talinas galėtų užtrukti šiek tiek mažiau, nei 8 valandas. Bet tai jau būtų absoliutus maksimumas, kurį bent jau teoriškai būtų galima išspausti iš egzistuojančiu maršrutu einančios Rail Balticos (t.y. 4-ojo Aecom varianto). Tiesa, pats Aecom pateikia 127km/h ir 6:44 val., bet tam reiktų viso ruožo su 160km/h standartu, kas irgi, imho, yra šiek tiek utopija ir ko tikriausiai nebus.
Variantai:
Paskutinis taisė John; 2013.10.20, 04:21.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąNelabai supratau. Iš Vilniaus į Rygą/Taliną traukiniai pro Kauną tikrai nevažiuotų.
Dabar yra Vilnius-Kaunas-Varsuva net nenutiesus RB, tai kodel toks variantas negaletu buti ir su Ryga jau nutiesus RB?
O del tu 4:10 minuciu tai graziai tada bando mulkint straipsnyje, nes duodama suprast, kad toks greitis neva bus, nors is tiesu tas variantas nebuvo pasirinktas
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąRemiantis kuo?
Iš pradžių pasižiūrėkime į geležinkelio techninius faktus
- Atstumas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra 376km. Vidutinis greitis dabartiniais maršrutais 80,6 km/h. Kelionė trunka 4:40 val.
- Atstumas nuo Vilniaus iki Rygos yra maždaug 350km
Taigi, atstumas yra 26km trumpesnis, lyginant su Vilnius-Klaipėda.
Jeigu traukinys važiuotų tokiu pat vidutiniu 80,6km/h, tai nuo Vilniaus iki Rygos važiuotų apytiksliai 4:20. Tačiau, sutikime, kad vidutinis 80km/h yra gana lėtas ir pastangų nereikalaujantis skaičius.
Realybėje vidutinis greitis be didesnių problemų galėtų būtų apie 90km/h. Tokiu atveju Vilnius-Ryga vyktų per maždaug 3:55 val.
Bet pabandykim šitame technologijų amžiuje įgyvendinti neįtikėtiną avantiūrą ir padidinti traukinių vidutinį greitį iki kone neįmanomų 95km/h (beveik šviesos greitis).
Ką turime? Vilnius-Ryga per maždaug 3:40.
95km/h vidutinis greitis 120km/h linijoje yra visiškai realus rodiklis, kuriam reiktų šiek tiek patvarkyti esamą infrastruktūrą ir tikriausiai nupirkti traukinių (DMU ar šilumvežių) pasižyminčių gera akseleracija.
Kitaip tariant 3,5 valandos yra ne "ne niekaip", o visai įmanomas tikslas, su sąlyga, kad to realiai būtų imamasi ir taikomi reikalingi sprendimai.
Net jeigu 3,5 valandos pasirodytų per didelis iššūkis, tai 4 valandos gali būti pasiektos be jokių problemų net su dabartinaiis riedmenimis ir tai visvien būtų labai konkurncingas greitis, nekalbant apie kitus traukinio pranašumus.
Comment
-
Parašė karolis371 Rodyti pranešimąMani iškilo klausimas- kokie traukiniai bus naudojami "Rail Baltica" trasoje? Tikiuosi nesinaudos senaisiai traukiniais ir LG užpirks vakarietiškų traukinių.
Comment
-
Parašė karolis371 Rodyti pranešimąMani iškilo klausimas- kokie traukiniai bus naudojami "Rail Baltica" trasoje? Tikiuosi nesinaudos senaisiai traukiniais ir LG užpirks vakarietiškų traukinių.Paskutinis taisė Al1; 2013.10.20, 13:27.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąNelabai supratau kodel ne. Juk dabar nera traukinio Vilnius - Ryga, tad kodel nutiesus RB negaletu buti marsruto Vilnius-Kaunas-Ryga?
Tai butu vaziavimas RB trasa, nes atsaka iki Vilnius kaip ir itraukta i RB projekta.
Dabar yra Vilnius-Kaunas-Varsuva net nenutiesus RB, tai kodel toks variantas negaletu buti ir su Ryga jau nutiesus RB?
O del tu 4:10 minuciu tai graziai tada bando mulkint straipsnyje, nes duodama suprast, kad toks greitis neva bus, nors is tiesu tas variantas nebuvo pasirinktas
Toliau SPAV bus teikiama derinti Aplinkos, Sveikatos apsaugos ministerijoms ir kitoms suinteresuotoms institucijoms. Galutinį sprendimą lapkričio mėnesį turėtų priimti Vyriausybė kartu su planavimo organizatoriumi – AB „Lietuvos geležinkeliai“. Planavimo ir projektavimo darbai numatomi iki 2020 m., eksploatacijos pradžia – 2025 m.
Bet būtų logiška, kad jeigu jau pradėjo įgyvendinti du galimus variantus ir tam išleidžia 1+ mlrd. LTL, tai kitų variantų nesirinks.Paskutinis taisė John; 2013.10.20, 16:53.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAš rašiau apie tai, ką turime dabar. Greitis tarp Šiaulių ir Rygos yra mažesnis nei tarp Šiaulių ir Klaipėdos. Todėl kiek trumpesnis maršrutas bus įveiktas per maždaug tą patį laiką, kaip iki Klaipėdos. Kažkiek susitaupytų dėl mažesnio sustojimų skaičiaus.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąTurbūt todėl, kodėl dabar, pavyzdžiui, nėra maršruto Vilnius-Kaunas-Šiauliai-Klaipėda, o tik Vilnius-Šiauliai-Kaipėda. Kaunas tiesiog yra nelabai pakeliui. Pakanka pasižiūrėti į žemėlapį. Užsukant į Kauną, reiktų susukti papildomus ~50km.
Juk net gincai buvo kile su estais del atsakos i Vilniu:
http://www.delfi.lt/verslas/transpor...d?id=62323005]
Tai kokio velnio del tos atsakos kovojo jei sakai, kad tikrai nebus marsruto (pvz. Vilnius- Ryga-Talinas) ta atsaka? Juk deklaruojama, kad n
O ir reklaminiuose filmukuose apie RB kaip tik ta atsaka Kaunas-Vilnius budavo pripiesiama kaip RB dalis.
Taip pat cia:
Su panašia problema susidurs ir Vilnius. 15min.lt duomenimis, greičiausiai dabartinis geležinkelio kelias Vilnius-Kaunas bus modernizuotas ir pritaikytas greitajai europinei vėžei. Tokiu atveju keliaujant į Rygą, Taliną ar Helsinkį tektų persėsti Kaune.
Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/naujiena/verslas...#ixzz2iH0ob4rE
http://www.15min.lt/images/photos/62...51e38884d5.jpg
Neatrodo jau taip labai nepakeliui.
O del tu variantu tai nesuprantu ka jie ten nuspres, juk jau pradejo statybas nuo Lenkijos sienos ir ten statoma tam letesniam greiciui, tad neimanoma dabar jau butu kazkakip nuspresti pasirinkti ta pirmaji varianta. Taigi jau viskas nuspresta...
Tuo labiau, kad kainu skirtumas yra milziniskas, tai negi dabar galetu sugalvoti nuspresti rinktis ta brangiausia varianta ir automatiskai lesos butu gautos is ES? Juk turbut jau nutarta kiek tu lesu bus skirta ir ju uzteks tik tam letesniam variantui, kuris ir yra pradetas.Paskutinis taisė Gator; 2013.10.20, 17:48.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąPapildomi 50km, bet gal didesnis greitis RB trasa tai kompensuotu?
Juk net gincai buvo kile su estais del atsakos i Vilniu:
http://www.delfi.lt/verslas/transpor...d?id=62323005]
Tai kokio velnio del tos atsakos kovojo jei sakai, kad tikrai nebus marsruto (pvz. Vilnius- Ryga-Talinas) ta atsaka?
O ir reklaminiuose filmukuose apie RB kaip tik ta atsaka Kaunas-Vilnius budavo pripiesiama kaip RB dalis.
Yra Aecom studija, kuri labai aiškiai nurodo galimus variantus. Tie variantai, bent jau Lietuvos teritorijoje iš esmės yra du (kiti du aktualūs tik Latvijai ir Estijai). Siūlau apsižiūrėti į lenteles ir žemėlapį bei galbūt užmesti akį į pačią studiją, o ne vadovautis kažkokiais šleivais straipsniais, kur neaišku nei apie ką tiksliai kalbama, nei pateikiamos kokios nors detalės.
Aš kalbu apie studijoje nurodytą 2/4 variantą t.y. 120km/h standarto geležinkelį. Tai reiškia, kad iš esmės bus naudojami dabar esantys maršrutai. Ir net nelabai svarbu, ar jie bus 1520mm ar 1435mm.
Comment
-
Taigi tie visi 4 galimi variantai ir eina pro Kauna. O Vilnius bus pajungtas papildoma atsaka Vilnius-Kaunas. Ta atsaka buvo vaizduojama net oficialiuose reklaminiuose RB klipukuose. Del tos atsakos Lietuva netgi nbesutare su Estja kol si pagaliau nusileido. Tai jeigu ta atsaka nevaziuos traukiniai is Vilniaus pro Kauna i Ryga ar Talina kam isvis del tos atsakos buvo kovojama?
Tuo labiau, kad ir straipsnyje aiskiai teigiama, kad i Ryga bus vaziuojama pro Kauna is Vilniaus:
Su panašia problema susidurs ir Vilnius. 15min.lt duomenimis, greičiausiai dabartinis geležinkelio kelias Vilnius-Kaunas bus modernizuotas ir pritaikytas greitajai europinei vėžei. Tokiu atveju keliaujant į Rygą, Taliną ar Helsinkį tektų persėsti Kaune.Paskutinis taisė Gator; 2013.10.20, 18:33.
Comment
-
Čia kažkokia loginė klaida paskutiniuose sakiniuose. Jei bus pritaikyta europinei vėžei, tai tada joks persėdimas nereikalingas, nes europiniai riedmenys gali tiesiai iki Talino važuoti europine vėže. O jei teks persėsti Kaune, tai aišku, kad kalbama apie 1520 vėžės modernizavimą tarp Kauno ir Vilniaus " po Rail Baltica vėliava". (LG ir ministerija nusprendė ir taip planuojamą modernizaciją pritaikant 160 km/h greičiui atlikti pasinaudojant šio projekto lėšas, o estai nors ir patys analogiškai elgėsi, bet turbūt šiaušėsi, nes Vilnius-Kaunas atkarpa iškrenta iš pagrindinės trasos Varšuva-Helsinkis).
Tai čia tas nesusikalbėjimas dėl tupų žurnalistų, kurie nesupranta ką rašo. Geriau tada išvis tegul neklaidina, ir toliau rašo apie papų pasididinimus.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąTaigi tie visi 4 galimi variantai ir eina pro Kauna. O Vilnius bus pajungtas papildoma atsaka Vilnius-Kaunas. Ta atsaka buvo vaizduojama net oficialiuose reklaminiuose RB klipukuose. Del tos atsakos Lietuva netgi nbesutare su Estja kol si pagaliau nusileido. Tai jeigu ta atsaka nevaziuos traukiniai is Vilniaus pro Kauna i Ryga ar Talina kam isvis del tos atsakos buvo kovojama?
Tuo labiau, kad ir straipsnyje aiskiai teigiama, kad i Ryga bus vaziuojama pro Kauna is Vilniaus:
Su panašia problema susidurs ir Vilnius. 15min.lt duomenimis, greičiausiai dabartinis geležinkelio kelias Vilnius-Kaunas bus modernizuotas ir pritaikytas greitajai europinei vėžei. Tokiu atveju keliaujant į Rygą, Taliną ar Helsinkį tektų persėsti Kaune.
Kaip ir parašė Eimantas.
- Jeigu nuo Kauno iki Vilniaus bus nutiesta 1435mm atšaka (kaip suprantu, to planuose nėra), tai tuomet gal ir būtų logiška važiuoti tiesioginiu traukiniu iš Vilniaus į Rygą pro Kauną.
- Jeigu kalbama tik apie esamos 1520mm vėžės modernizavimą (kaip suprantu, būtent apie tai ir kalbama), tai sukti į Kauną ir, juo labiau, ten persėsti nėra prasmės, nes tai būtų elementarus laiko gaišimas. Artimiausias ir greičiausias kelias į Rygos pusę yra pro Kaišiadoris, kur dabartinis geležinkelis nusuka į Šiaulių ir Rygos pusę. Būtent tokiu maršrutu ir važiuotų tiesioginiai traukiniai iš Vilniaus į Rygą. Arba bent jau taip būtų racionaliausia, greičiausia, pigiausia ir patogiausia.
Kaip suprantu, apie jokią 1435mm vėžę iki Vilniaus nekalbama, o tik kalbama apie esamos 1520mm vėžės rekonstravimą ir galbūt pritaikymą 160km/h standartui. Todėl važiaviams iš Vilniaus į Rygą su persėdimu Kaune neatrodo labai logiškas. Nors aišku, apie realius keleivinius maršrutus kol kas turbūt išvis niekas net nediskutuoja (neskaitant mūsų).
Beje, tokio dalyko kaip "greitoji europinė vėžė" nėra. Yra Europinė (aka standartinė) 1435mm vėžė ir yra greitieji geležinkeliai, kuriais vadinami 200km/h standaro modernizuoti arba 250km/h standarto nauji geležinkeliai nepriklausomai nuo vėžės. Kiek aš suprantu, tai Vilnaius kryptimi nei tas, nei tas nėra planuojami.
Bet šito projekto viešinimas ir žurnalistų straipsniai iš tikrųjų nusipelno kokio nors specialaus prizo už sugebėjimą visiškai sumalti faktus ir projektus ir pateiktį realybės neatitinkantį informacijos kratinį.Paskutinis taisė John; 2013.10.20, 19:10.
Comment
-
Taciau juk tas kelias pro Kaisiadoris i Ryga jau dabar yra, kodel nevaziuoja traukiniai? Tiksliau klausima performuluoju kitaip - jei dabar pro ten nevaziuoja traukiniai is Vilniaus i Ryga, kodel turetu startuoti po to kai bus nutiesta RB is Kauno i Ryga? Kaip RB nutiesimas pro Kauna paskatins Vilnius- Kaisidorys- Ryga marsruta?
Ka as bandau pasakyti yra tai, kad jei to marsruto kaip dabar ir toliau nebus bent atsiras galimybe vykti pro Kauna, kad ir 40minuciu (kaip rasei) leciau nei galetu buti. Situacija dabar - nera nei ne pro Kauna, nei pro kauna galimybes. Situacija po nutiesimo - galimybes ne pro Kauna toliau nera, bet bent yra galimybe pro Kauna.Paskutinis taisė Gator; 2013.10.20, 19:34.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąTaciau juk tas kelias pro Kaisiadoris i Ryga jau dabar yra, kodel nevaziuoja traukiniai? Tiksliau klausima performuluoju kitaip - jei dabar pro ten nevaziuoja traukiniai is Vilniaus i Ryga, kodel turetu startuoti po to kai bus nutiesta RB is Kauno i Ryga? Kaip RB nutiesimas pro Kauna paskatins Vilnius- Kaisidorys- Ryga marsruta?
Bet kokiu atveju, važiavimas iš Vilniaus į Rygą pro Kauną būtų mažiau racionalus, nei važiavimas tiesesniu ir greitesniu keliu. Važiavimas pro Kauną (net ir su persėdimu) įgautų prasmę, jeigu būtų statomas greitasis (250km/h) geležinkelis pro Panevėžį. Nors to iki galo dar nežinome.
Situacija dabar - nera nei ne pro Kauna, nei pro kauna galimybes.
Situacija po nutiesimo - galimybes ne pro Kauna toliau nera, bet bent yra galimybe pro Kauna.
Ir kas sakė, kad traukiniai apskritai važiuos iš Kauno į Rygą? Visai gali būti, kad tokie traukiniai iš Kauno į Rygą net nevažiuos. Aišku, tai nereiškia, kad jie būtinai važiuos iš Vilniaus. Gali viskas baigtis tuo, kad, kaip ir dabar, nebus išvis jokių keleivinių maršrutų į Latviją, bet tai jokiu būdu nereiškia, kad traukiniai iš Vilniaus į Rygą važiouotų pro Kauną, jeigu būtų toks servisas.
Man kažkaip sunku pagauti tavo logiką. Ar ta logika apsiriboja "Viskas turi būti pro KAUNĄ!!!111"Paskutinis taisė John; 2013.10.20, 19:46.
Comment
Comment