O laikinai, kad Vilnius neliktų vis tik nuošaly, padaryti kintamos vėžės mechanizmą ir keleiviai galėtų važiuoti netrukdomai nuo Vilniaus iki Varšuvos be jokių perlipimų (video ~09:00)
Apgailėtina klausiančiųjų nekompetencija. Tas bičas iš Klaipėdos kur name-droppino visą laiką ir šnekėjo visiškai ne į tema (nes Klaipėda nėra projekto dalis) gal iš Radijo Šou koks personažas netyčia? Atsakantieji irgi akivaizdžiai vynioja viską į gražų popieriuką (kartais akivaizdžiai meluodami) ir toliau bando pūsti Lietuvos sėkmės burbulą, kuris vis bliūkšta. Kaip Lietuva pakels savo dalį darbų vos ne 100-u šiais metais (liko dešimt mėnesiu), kai paskutiniu metu įvykdė pirkimų tik už tiek, kiek užtenka kokiems 7 km. HSR ruožo? Ir dar tas 'Estai mus vejasi, bet pas juos realiai darbų nėra tik kontraktai' - tai jau tikrai. Gal tas žmogus pramiegojo paskutinius porą metų ir tik dabar atsibudo?
~16:00 (o ir vėliau kitose vietose) šneka apie RB1 signalizaciją ("eismo valdymo sistema"). Iš to ką šneka, aišku, kad RB1 ir bus ta Kaunas-Lenkija jungtis, kuris turėjo būti įgyvendinta iki 2030 (dabar jau kalbama apie 2033). Signalizacija kainuos ~106 mln. Eur. Įdomu, kiek būtų kainavusi 2015?
~18:30 Užsimena apie tai, kad turi "planą" operacijoms, įskaitant, "traukinių pirkimą" 2030 metams. Įdomu, koks tas riedmenų pirkimas, apie kurį niekur nieko neskelbiama ir kuriam liko tik 5 metai?
~21:40 Meluoja, kad "estai bando mus vytis". Šiaip, estai yra apie ~5-6 metais priekyje jeigu taip jau lyginant esminius projekto įgyvendinimo žingsnius. Lietuva pasivyti Estijos neturi net teorinių šansų.
~36:45 Anušauskas klausia, "kaip suprantu, ruožas tiesiamas nuo Lenkijos iki Kauno?" ir tada klausia, ar ten galės važiuoti traukiniai 2028 metais. Biškį prajuokino
O šiaip, aišku, kai klausinėtojai tokio lygio ir kai yra praktiškai nulis kvestionavimo iš žiniasklaidos, politikų ir visuomenės, tai turbūt natūrali LTG atsakymai yra tokie kokie yra, t.y. evasive, nekonkretūs ir kartais elementariai melagingi.
Dar man klausimas toks kilo, kad jau RB1 bus planuojama signalizuoti. Koks bus linijos greitis? 120km/h ar kai kur galbūt didesnis?
Na ir dar nuo savės pridėsiu, ką jau esu sakęs anksčiau dėl RB1. Kadangi, dabar jau kaip ir aišku, kad RB1 visgi ruošiamasi signalizuoti ir naudoti kaip "normalią" RB iki kol paaiškės daugiau dėl greitosios linijos (realiai matyt iki kokių 2040), keleivių vežimui tinkamiausias sprendimas būtų padorūs šiuolaikiniai DMU traukiniai (pavyzdžiui, Stadler Flirt), pritaikyti ilgo nuotolio kelionėms Kaunas-Varšuva maršrute. Su RB1 signalizavimu ir greičio padidinimu iki 120km/h (ar kiek?), ilgo stovėjimo Suwalkuose ir Bialystoke sutrumpinimu, 160km/h leidžiamo greičio išnaudojimu Bielystokas-Varšuva ir kitais galimais greičio gainsais Lenkijoje, kelionės trukmė Kaunas-Varšuva galėtų būti kažkur tarp 4,5 ir 5 valandų, kas jau būtų daugmaž laikytina priimtinu rodikliu šiuolaikiniam ir civilizuotam susisiekimui tarp Europos šalių. Aišku, tam reiktų jau vakar skelbti tokių traukinių pirkimus ir pradėti jų sertifikavimus Lenkijoje. Tai būtų lengviausias ir greičiausias būdas turėti daugmaž normalų susisiekimą geležinkeliu su Varšuva. Aišku, iš Vilniaus būtų su persėdimu ir priderintu traukiniu į Kauną. Visgi persėdimas Kaune būtų belenkaip labiau civilizuotas, nei persėdimas kažkur laukuose Mockavoje.
Apgailėtina klausiančiųjų nekompetencija. Tas bičas iš Klaipėdos kur name-droppino visą laiką ir šnekėjo visiškai ne į tema (nes Klaipėda nėra projekto dalis) gal iš Radijo Šou koks personažas netyčia?
Tai Seimo nariai. Ekonomikos komitetas. Turėti kažkokius aukštus lūkesčius Seimo narių kompetencijai tai tiesus kelias į nusivylimą. Kokia tauta, koks ir Seimas.
Tai Seimo nariai. Ekonomikos komitetas. Turėti kažkokius aukštus lūkesčius Seimo narių kompetencijai tai tiesus kelias į nusivylimą. Kokia tauta, koks ir Seimas.
Mane visgi nustebino Anušauskas. Kaip bebūtų, visai neseniai buvęs gynybos ministras, klausinėja visiškų nesąmonių. Nebent jis bandė taip trolinti? Kuo abejoju.
Mane visgi nustebino Anušauskas. Kaip bebūtų, visai neseniai buvęs gynybos ministras, klausinėja visiškų nesąmonių. Nebent jis bandė taip trolinti? Kuo abejoju.
Na, Anušauskas yra istorijos docentas, praėjusius 4 metus krašto apsaugos ministras. Man visai nesunku įsivaizduoti, kad jo "headspace" Rail Baltica užima mažą kertelę kur nors šone.
Na, Anušauskas yra istorijos docentas, praėjusius 4 metus krašto apsaugos ministras. Man visai nesunku įsivaizduoti, kad jo "headspace" Rail Baltica užima mažą kertelę kur nors šone.
Terminas "karinis mobilumas" buvo kartojamas kasdien pro visus galus kokį 100 kartų bent jau nuo 2022 pradžios, bet ir anksčiau. Netgi istorijos docentas, būdamas gynybos ministru, turėtų kažką daugiau žinoti apie bene svarbiausią šalies karinio mobilumo projektą šiame šimtmetyje.
~18:30 Užsimena apie tai, kad turi "planą" operacijoms, įskaitant, "traukinių pirkimą" 2030 metams. Įdomu, koks tas riedmenų pirkimas, apie kurį niekur nieko neskelbiama ir kuriam liko tik 5 metai?
Reikia teisingai interpretuoti. Planas yra pradėti pirkimą 2030. Taigi 5 metus ruoš konkurso sąlyga.
Terminas "karinis mobilumas" buvo kartojamas kasdien pro visus galus kokį 100 kartų bent jau nuo 2022 pradžios, bet ir anksčiau. Netgi istorijos docentas, būdamas gynybos ministru, turėtų kažką daugiau žinoti apie bene svarbiausią šalies karinio mobilumo projektą šiame šimtmetyje.
Na, kiek Rail Baltica aktuali galimo karo 2030 metais atveju? Anot tavęs, jokio geležinkelio tada dar nebus bent septynis metus, jei ne penkiolika.
Jei teisingai suprantu, tai 2025 m. pradžios tikslas yra 2028 m. pabaigoje arba 2029 m. pradžioje turėti maršrutą nuo Kauno į Lenkiją su nuomojamais traukiniais.
LT pusėje jis, kaip suprantu, važiuotų signalizuota RB1 atkarpa.
Nelabai aišku ko tikimasi Lenkijos pusėje iki tada. Bet kelionės trukmė turbūt labiausiai priklausytų nuo darbų Bialistokas - Mockava atkarpoje.
Taip pat matant, kad I etapo biudžete vien Lietuvoje iki 2028m. pradžios užsitikrinta 1.6 iš 5.6 reikiamų milijardų (o 5.6 milijardo dar tikrai gali būti ne galutinė suma) tai bent man įdomiau darbų progresas pietų (nuo Kauno), o ne šiaurės kryptimi.
Šiuo metu turime rezultatą, kad Varšuva iš Kauno yra 7:30 valandos trukmė, o iš Vilniaus 8:30 val. Įdomu ką galime turėti 2029 m. pradžioje. O kokio pločio vėže ir su kiek persėdimų, mano manymu, jau antraeilis dalykas.
Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Vilniaus nebus nutiesta iki 2030 metų, kai planuojama baigti pagrindinės linijos statybą Lietuvoje, sako „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovas Arenijus Jackus.
Tuo metu, pasak A. Jackaus, dėl „Rail Baltica“ atšakos iki Klaipėdos statybos ir finansavimo derybos dar tik prasideda.
Klaipėda eilėje, turime pasirašyti architektūros sutartį, kuri duotų atsakymą, pro kur ekonomiškiausia ir logiškiausia leisti vėžę į Klaipėdą. Gavus išvadą bus dėliojamas planas, kaip tą atkarpą statyti.
„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko teigimu, „Rail Baltica“ statybų sąmatą koreguoja ir geležinkelio pritaikymas kariniam mobilumui.
„Tai greituminės linijos, mūsų regione ta kompetencija neegzistuoja, ją reikia pirkti užsienyje. Ten daugybė projektų, nes geležinkelio industrija sparčiai vystosi visame pasaulyje, ir tai stabdo tempus ( „Rail Baltica“ statybos – BNS)“, – aiškino V. Žalimas.
„Pavyzdžiui, tiltą per Nerį dabar stato vien tik užsieniečiai, lietuviai dirbti neina, nes per mažos algos, dirba tik portugalai bulgarai, rumunai“
„LTG Infra“ iš bendros Baltijos šalių įmonės perima dalį „Rail Baltica“ darbų Lietuvoje
Siekiant spartinti europinės vėžės tiesimo darbus, „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ perima dalį „Rail Baltica“ plėtros darbų iš bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“. „LTG Infra“ bus atsakinga už parengiamuosius statybos darbus, vėžės projektavimą ir statybą, pasiruošimą eksploatacijai ir sukurtos infrastruktūros priežiūrą ateityje, antradienį pranešė bendrovė.
Jei teisingai suprantu, tai 2025 m. pradžios tikslas yra 2028 m. pabaigoje arba 2029 m. pradžioje turėti maršrutą nuo Kauno į Lenkiją su nuomojamais traukiniais.
Išverčiu: kokį reiktų sugalvoti tikslą, kad porą metų nereiktų nieko daryti?
Comment