Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
    O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
    Jeigu prieš 6 metus būtų pasakę, kad kainuos virš 20 mlrd., tai niekas nebūtų net pradėjęs skirti pinigų tokiam projektui. O infliacija šiaip per tuos 6 metus milžiniška, išaugo ne procentais, o kartais darbo užmokesčiai, įrenginių nuoma, visų medžiagų kaina ir t.t. Tai kodėl turėjo geležinkelio statyba nepabrangti, kai pabrango atitinkamai visos kitos statybos?
    Flickr

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Ne esmė. Čia kalba eina apie kelių ar keliolikos procentų pabrangimą viso projekto kontekste. Tai "nepabranagino" projekto nuo 5.8 iki 25 milijardų. Tiesiog prognozės buvo daromos visiškai iš lempos.
      Yra labai nebloga vizualizacija paskutiniame CBA kur tas pabrangimas buvo praneštas visų pokyčių kūrie tai lėmė. Geresnis prognozavimas sudaro tik apie pusę kainos padidėjimo, nemaža dalis yra projekto apimties didėjimas nuo 2017.

      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241218_121700.png
Views:	90
Size:	341,2 kB
ID:	2171731

      Comment


        Na taip, kažkas į tą pusę. "Tik" 9.5 melejardai dėl "more holistic calculations". Man patinka šita frazė. Ne totaliai nusipezėjom ir priprognozavom nesąmonių, o tik dabar padarėm labiau holistinį estimate

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Tikėtina ir tai. Gal tiesiog nenorėjo dėmesio pareikšdami apie "20 milijardų projektą". Kadangi nei politikai, nei žurnalistai, nei visuomenė šitoje šalyje, o ir visame regione, neturi net menkiausio supratimo, kiek kainuoja geležinkelių statyba, galbūt buvo pabijota visus "gąsdinti" tokiomis "beprotiškomis" sumomis. Dar, žiūrėk, sustabdys projektą apskritai ir "vietoj to" skirs keliams ir pensijų didinimui. Tai ir pasakė iš lempos tokią didoką (na visgi keli milijardai) sumą, nors ji ir neturėjo nieko bendro su tokios skalės projekto kaina. O dabar, kai pasidarė visiškai aišku, kad 5.8 mlrd. EUR suma už 870 km ilgio 250 km/h standarto HSR geležinkelį yra elementarūs kliedesiai, tai visgi buvo nuspręsta padaryti realistiška estimate, kuris yra apie 25 mlrd. ir yra in line su panašių projektų kainomis Europoje ir Azijoje nuo ~2010.
          O aiškinimai apie "pabrangusią skaldą" ir "nepaskaičiuotas stotis" yra panašaus lygio pezalai, kaip "netinkamas gruntas" Vilniuje norint statyti metro.
          Pasigilinus kas ta Rail Baltica, tai matosi noras Rygai kažkaip pagaliau pasigerinti savo susisiekimo situaciją sausuma. Lietuvos ar net Estijos atžvilgiu, prioritetas pradžioje turėtų būti atsivesti linijas iš ekonomiškai pajėgesnių centrų, o vargšę Rygą sujungti paskutinę.

          Pagal mūsų ekonomiką ir žmonių nusiteikimą, aišku, geriau jau tada tiesiog toliau Via Baltica platint, nes ten tikrai nesąmonės vyksta su lenkimais. Tokiu atveju Kaunas-Ryga kaip tik turėtų būti vienas paskutinių Rail Baltica statomų geležinkelio atkarpų. Dabar biškį tept lept gaunasi, ypač dėl Panevėžio atkarpos, kur iki galo neapgalvota kaip sujungt Panevėžį, bile sujungti kažkaip Rygą su "Europa". Žiūrint iš tokios populistinės pusės, Talinas-Ryga nauja trasa turėtų daugiau logikos nei Kaunas-Ryga, nes tiesiog Via Baltica į šiaurę nuo Rygos nepateisina platinimo dėl mažo eismo intensyvumo. Turėti alternatyvą atrodo patraukliau. Šiaurėje kur mažas gyventojų tankis psichologiškai apskritai geležinkelis laimi prieš kelius, nes tiesiog neįdomu per tas dykras važiuot pačiam.

          Lietuvai tai aktualu būtų hsr Varšuva-Bialystokas-Kaunas-Vilnius. Estijai turbūt fixed Helsinkis-Talinas ir trasa į Rygą Lietuvai užsibaigus Lenkija-Kaunas-Vilnius, toliau tiestų atšakas link jūros (Jūrmalos (su oro uostu RIX) ir Palangos (su oro uostu PLQ)).
          Paskutinis taisė PoDV; Šiandien, 14:18.

          Comment

          Working...
          X