Pabandė. Ties Panevėžiu gavos 1+2 be skiriamosios juostos ir tuo didžiuojamės. Tuo tarpu latrvių E76 / A7 su 2+2 pamažu pasiekė P137. Tiesa, iki A5 ne visur 2+2 ir ne visur su skiriamąja juosta.
Kas čia per pasiekimas?
Lietuvoje kitąmet, tikėsimės, nuo Kauno iki sienos bus normalus 2+2.
Ir čia be 85% EU finansavimo. Tiesiog Vilnius yra tiek atsilikęs ir automobilizuotas, kad medžio dekoracijų priklijavimas prie laiptų atrodo kaip milžiniškas pasiekimas. Atitinkamos kainos, atitinkami ir rezultatai.
Tik o kaip su tuo, kad NI vidutinis atlyginimas yra dvigubai diesnis nei LV? Labiau panašu į tai ką ejs-ejs sako, kad ubagui nukrito apvali sumelė, o jis vietoj to, kad įsygytų 2 kambarių butą sugalvojo nuspibirkti Lambo, o paskui kaip "Dievas duos".
Matyt turime chaotišką situaciją, kai ES nelabai reguliuoja infrastruktūros statybos prioritetų (kažkokios neaiškios RB I ir pan.), <...>
Su RB I kaip tik EK sakė - padarot kaip gaunasi, arba pinigai nuplauks. Dėl terminų čia nebuvo pasirinkimo blogai ar gerai padaryt. Buvo pasirinkimas padaryt paprastai arba iš vis nieko.
Su RB I kaip tik EK sakė - padarot kaip gaunasi, arba pinigai nuplauks. Dėl terminų čia nebuvo pasirinkimo blogai ar gerai padaryt. Buvo pasirinkimas padaryt paprastai arba iš vis nieko.
Nepilnai išsireiškiau, turėjau omeny techniniai niuansai nesvarbūs, tipo faktas yra "geležinkelis" ir tiek, o kaip ten bus kas įgyvendinta tai asmeninis šalies reikalas.
Tik o kaip su tuo, kad NI vidutinis atlyginimas yra dvigubai diesnis nei LV? Labiau panašu į tai ką ejs-ejs sako, kad ubagui nukrito apvali sumelė, o jis vietoj to, kad įsygytų 2 kambarių butą sugalvojo nuspibirkti Lambo, o paskui kaip "Dievas duos".
Kaip Lenkijoje su atlyginimais? Warszawa Wschodnia renovacija kainavo apie pusę milijardo. Plius krūva kitų transporto projektų toje pačioje Varšuvoje. Visi kiti Lenkijos miestai irgi investuoja milijardus į VT, įskaitant brangias stočių renovacijas ir tunelius. Ir nekalbame apie arba stotis arba bėgius, arba dar ką nors. Kalbame apie viską, iškart, ir visur. Tiesiog mes kažkodėl tiek įsikniaubę į tą baudžiavos mentalitetą su savo "per brangu", kad didėjančiu pagreičiu judame link Afganistano lygio VT sistemos ir patys to niekaip nematome.
Kaip Lenkijoje su atlyginimais? Warszawa Wschodnia renovacija kainavo apie pusę milijardo. Plius krūva kitų transporto projektų toje pačioje Varšuvoje. Visi kiti Lenkijos miestai irgi investuoja milijardus į VT, įskaitant brangias stočių renovacijas ir tunelius. Ir nekalbame apie arba stotis arba bėgius, arba dar ką nors. Kalbame apie viską, iškart, ir visur. Tiesiog mes kažkodėl tiek įsikniaubę į tą baudžiavos mentalitetą su savo "per brangu", kad didėjančiu pagreičiu judame link Afganistano lygio VT sistemos ir patys to niekaip nematome.
NI ir LV populiacija yra tokia pati. Tad palyginimas buvo skirtas atkreipti dėmesį į finansinį pajėgumą. Tuo tarpu PL populiacija yra visai kito dydžio ir viena Wschodnia aptarnauja beveik tiek pat keleivių kiek LV geležinkiai visoje šalyje
NI ir LV populiacija yra tokia pati. Tad palyginimas buvo skirtas atkreipti dėmesį į finansinį pajėgumą. Tuo tarpu PL populiacija yra visai kito dydžio ir viena Wschodnia aptarnauja beveik tiek pat keleivių kiek LV geležinkiai visoje šalyje
Ryga yra vos ne dvigubai didesnis miestas nei Belfastas su kelis kartus didesniu biudžetu ir žymiai geriau išvystytu transportu.
Eilinį kartą 'Patinka' spaudinėtojas veliasi į kažkokias klampias pelkes, kur viename mieste transportas priklauso nuo algų, kitame jau - nuo srautų, trečiame nuo reljefo ir grunto. Visur, aišku, išvada yra ta, kad Vilniuje statyti rimtos VT infrastruktūros yra neįmanoma. Po to verks, kad VLR negražiai kalba :/
Ryga yra vos ne dvigubai didesnis miestas nei Belfastas su kelis kartus didesniu biudžetu ir žymiai geriau išvystytu transportu.
Eilinį kartą 'Patinka' spaudinėtojas veliasi į kažkokias klampias pelkes, kur viename mieste transportas priklauso nuo algų, kitame jau - nuo srautų, trečiame nuo reljefo ir grunto. Visur, aišku, išvada yra ta, kad Vilniuje statyti rimtos VT infrastruktūros yra neįmanoma. Po to verks, kad VLR negražiai kalba :/
Eik papasakok savo pritempinėjimus savo draugeliams - paspaus Patinka. Neįsivaizduoju, apie ką čia kalbi ir kas čia per idiotiškas klausimas
Nu va, patvirtinote, kad tamstos "visažinystė" ir intelektas yra riboti tiek, kad tamsta nesugeba suvokti klausimo. Tad performuluosiu klausimą, kas stato stotį Rygoje, municipalitetas ar valstybė per savo kontroliuojamą įmonę?
Nu va, patvirtinote, kad tamstos "visažinystė" ir intelektas yra riboti tiek, kad tamsta nesugeba suvokti klausimo. Tad performuluosiu klausimą, kas stato stotį Rygoje, municipalitetas ar valstybė per savo kontroliuojamą įmonę?
Rail Baltica de facto stato ES, o infrastruktūra atitinkamuose miestuose priklauso nuo tų miestų poreikių ir egzistuojančių bei, ypač, potencialių keleivių skaičių. Tie transporto poreikiai ir skaičiai mažai koreliuoja su algomis (kitu atveju pvz. Kinijoje nebūtų buvus pastatyta geriausia HSR infrastruktūra pasaulyje). Belfastas yra dvigubai mažesnis miestas nei Ryga su gerokai mažiau išvystyta infrastruktūra ir mažesniais poreikiais, o ten yra pastatomas 400m EUR kainuojantis mazgas, kas rodo, kad tokia infrastruktūra Rygoje nėra kažkokia unikali ir ne joks 'Lambo'. Kur čia tiksliai kas negerai?
Rail Baltica de facto stato ES, o infrastruktūra atitinkamuose miestuose priklauso nuo tų miestų poreikių ir egzistuojančių bei, ypač, potencialių keleivių skaičių. Tie transporto poreikiai ir skaičiai mažai koreliuoja su algomis (kitu atveju pvz. Kinijoje nebūtų buvus pastatyta geriausia HSR infrastruktūra pasaulyje). Belfastas yra dvigubai mažesnis miestas nei Ryga su gerokai mažiau išvystyta infrastruktūra ir mažesniais poreikiais, o ten yra pastatomas 400m EUR kainuojantis mazgas, kas rodo, kad tokia infrastruktūra Rygoje nėra kažkokia unikali ir ne joks 'Lambo'. Kur čia tiksliai kas negerai?
Tamsta gyvenate savo susikurtame iliuzijų pasaulyje visiškai ignoruodamas faktus ir aplinkybes. Belfasto ir Rygos stotys neaptarnauja tik miesto. Jos aptarnauja regioną ar visą šalį. Tad nors Belfastas yra dvigubai mažesnis už Rygą, bet stotis skirta aptarnauti visą regioną, kaip ir Rygos atveju. Tad argumentas, kad Ryga yra dvigubai didesnė nieko nesako, nes NI ir LV turi tokio pat dydžio populiacijas. Tik latvių ekonomika yra minimum 1,5 karto mažesnė
Tamsta gyvenate savo susikurtame iliuzijų pasaulyje visiškai ignoruodamas faktus ir aplinkybes. Belfasto ir Rygos stotys neaptarnauja tik miesto. Jos aptarnauja regioną ar visą šalį. Tad nors Belfastas yra dvigubai mažesnis už Rygą, bet stotis skirta aptarnauti visą regioną, kaip ir Rygos atveju. Tad argumentas, kad Ryga yra dvigubai didesnė nieko nesako, nes NI ir LV turi tokio pat dydžio populiacijas. Tik latvių ekonomika yra minimum 1,5 karto mažesnė
Taip taip, nes vidutinis žmogus iš Daugpilio Rygos centriniu mazgu naudosis taip pat dažnai, kaip žmogus iš kokios Imantos
Naujienos iš Estijos:
- neužilgo estai turės kontraktus 100 km. ruožo šalyje (netoli pusės viso ruožo šalyje)
- infrastruktūros ministras kelia ambicingus tikslus ruožą tarp Talino ir Pärnu (ir Talino centrinį mazgą) baigti jau 2028-aisiais ir paleisti traukinius 2029-aisiais, taip atidarant pirmąją 'tikros' Rail Baltica dalį
- daugiausia laiko gali suvalgyti testavimas HSR greičiams, tad galvojama tais bėgiais pradžioje leisti tik regioninį, lėtesnį traukinį
- pradedama galvoti apie riedmenų tam tikslui pirkimą (kalbama su Elron)
Tamsta gyvenate savo susikurtame iliuzijų pasaulyje visiškai ignoruodamas faktus ir aplinkybes. Belfasto ir Rygos stotys neaptarnauja tik miesto. Jos aptarnauja regioną ar visą šalį. Tad nors Belfastas yra dvigubai mažesnis už Rygą, bet stotis skirta aptarnauti visą regioną, kaip ir Rygos atveju. Tad argumentas, kad Ryga yra dvigubai didesnė nieko nesako, nes NI ir LV turi tokio pat dydžio populiacijas. Tik latvių ekonomika yra minimum 1,5 karto mažesnė
Tai kad iš geležinkelių perspektyvos "visa šalis" Latvijoje ir yra daugmaž Ryga+priemiesčiai, plius Jelgava, kurią kai kurie vadina "Riga metro area". Tarpmiestinis susisiekimas ten sucks, kas gerai matosi passenger km palyginime su Lietuva. Šiaip, visa Latvijos geležinkelių sistema, kaip ir visa šalis, yra labai Riga-centric. Na tai, tarkim, "aptarnauja" Rygos stotis kokius 700-800K gyventojų. Iš esmės, panašiai, kaip ir Vilniuje. Skiriasi tik keleivių kontingentas t.y. rygoje dominuoja commuteriai, kai pas mus dominuoja tarpmiestiniai, nes mes commuter traffico (N.Vilnia-Vilnius-Trakai/Vievis irgi nevystom, nors nelabai galim paaiškinti kodėl. Taip kad aiškinimas, kad Ryga kažkaip tais labiau "aptarnauja visą šalį", nei Vilnius neturi pagrindo ir yra eilinis iš piršto laužtas dumblas, kaip ir "netinkamas reljefas/gruntas/klimatas", "neatsipirks" ir panašūs kliedesiai.
Visa RailBaltica į viršų nuo Panevėžio bus vienkelė.
Ne, taip nebus, estai dabar stato dvikelį. Gali būti, kad kai kurie ruožai bus vienkeliai pirmojoje fazėje, bet šioje fazėje Vilnius - Kaunas bus apskritai bekelė.
Rail Baltica de facto stato ES, o infrastruktūra atitinkamuose miestuose priklauso nuo tų miestų poreikių ir egzistuojančių bei, ypač, potencialių keleivių skaičių. Tie transporto poreikiai ir skaičiai mažai koreliuoja su algomis (kitu atveju pvz. Kinijoje nebūtų buvus pastatyta geriausia HSR infrastruktūra pasaulyje). Belfastas yra dvigubai mažesnis miestas nei Ryga su gerokai mažiau išvystyta infrastruktūra ir mažesniais poreikiais, o ten yra pastatomas 400m EUR kainuojantis mazgas, kas rodo, kad tokia infrastruktūra Rygoje nėra kažkokia unikali ir ne joks 'Lambo'. Kur čia tiksliai kas negerai?
Matyt atsiskleidžia niuansas, kad ES nėra valstybė ir nėra pajėgi funkcionuoti kaip ale federalinis subjektas stiliumi Kinija ar net Vokietija. Vietinės valdžiukės tiesiog neturi tinkamo staff'o, maži atlyginimai, mažas pool'as specų, per didelės rizikos su kuo kaip ir sutinku su John. ES daugmaž veikia kaip geras dėdė, turiu pinigėlių, panaudokit, o galutinis rezultatas? ai...
Nu ok, Estija turbūt sklandžiau nei Lietuvoje bus su Rail Baltica (nors net nenustebčiau, kad ir ten kažko išgirstume), bet neatmetu geokultūrinių niuansų, kai galima suvokti situaciją Helsinki/Stockholm ašimi (o ten su išsivystymu viskas ok), kur nuo jos bus atšaka į pietinį miestą Pernu, o paskui jau kažkaip per latvius ir lietuvius gal išeis pajungt Lenkiją. Tai mes būtume ir kabinami ant to siūlo Rytų Baltija-Lenkija, tik nežinau kiek sklandžiai. Visą gyvenimą dėl savo artumo link Vakarų ir Šiaurės Europos Lenkija ir Estija išlošdavo, viskas ateidavo anksčiau, o mes turim biškį per galvą lipt su latviais. Visokie istoriniai, mentaliteto, geopolitiniai ir kultūriniai niuansai.
Pas mus dar išlikęs tas mentalas, kad norime būt tarsi atskiri nuo Šiaurės Vakarų Europos, toks mažas uždaras regionas. Tiesa, su laiku tas turbūt keisis, per daug globalus pasaulis, daug rizikų iš tokio uždarumo. Gal kažkiek dar veikia senosios kartos, senosios ale unikalios traumos/patirtys ar net nuotaikos, kam čia dėtis su tais "kryžiuočiais".
Ne, taip nebus, estai dabar stato dvikelį. Gali būti, kad kai kurie ruožai bus vienkeliai pirmojoje fazėje, bet šioje fazėje Vilnius - Kaunas bus apskritai bekelė.
- Nominaliai Estijoje gal ir vienkelis, bet visa infrastruktūra (pervažos, tuneliai ir tt.) yra dvikeliai tai tas bėgių nepridėjimas pirmoje fazėje yra vos ne kosmetinis.
- Kauno tunelyje padaryti dvikelį reiktų didelių darbų ir investicijų
- Kauno tunelio vienkelis yra didesnė problema nei kiti vienkeliai, nes ten dar važiuos ir Kaunas - Vilnius atšakos eismas, ir rusiškos vėžės eismas
- Visas Rail Baltica yra dvikelis pagal projektą, išskyrus Kauno tunelį, tad, antroje fazėje, projekto apimtyje bus finansuojamas dvikelis visame ruože išskyrus Kauno tunelį
(nes nėra prasmės statyti dvikelio, kai LV vienkelis)
Gali gal nurodyti šaltinį, kur dėl vienkelio yra kaltinami latviai? Nes, kiek žinau, toks laikinas sprendimas yra priimtas po to, kai buvo politiškai nuspręsta pirmoje fazėje užbaigti jungtį (kad ir tokią) bet kokia kaina.
O dėl to 'nėra prasmės statyti', tai, kaip jau sakiau, yra prasmė ir iškasti didelę duobę ir vėl ją užkasti kai finansavimas yra 85%. Tad, jei nebūtų to politinio sprendimo, estai be abejonės būtų statę abu kelius iš karto vien tam, kad įsisavinti pinigus.
ir tik po 2040 gal kai kurie ruožai bus padaryti dvikeliais:
Gali gal duoti šaltinį? Nes, mano supratimu, antri keliai bus pridedami antroje fazėje, t.y. tuo pačiu metu, kai bus pradėta tiesti Kaunas - Vilnius atšaka. Turint omeny dabartinius tempus, Vilnius prie Rail Baltica bus prijungtas bent dešimtmečiu vėliau nei Ryga ir Talinas ir be projekto apimtyje finansuojamos naujos stoties.
Comment