Parašė Rimas_OK
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Latviai ir estai nesuprojektvo savo trasų ir nepaėmė žemės?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąSunkiausia dalis yra formuoti prioritetą ir statyti pastatus urbanizuotoje teritorijoje ką latviai su estais jau didele dalimi padarė Taline ir Rygoje, o Vilniuje to daroma apskritai nebus.
Urbanizuota teritorija yra pvz Milano geležinkelio mazgo kontekstas.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Stočių teritorijų aš nevadinčiau "urbanizuota teritorija". Tai infrastruktūros teritorija, kurią reikėjo rekonstruoti, išplėsti ar pastatyti. Vilniaus ar Kauno stotys yra lygiai tokiame pačiame miesto audinyje kaip ir Rygos ar Talino. Taip, vystymosi koncepcija buvo kita ir jos netapo megatraukos taškais. Bet dėl to žaisti 'strazdanėlių' nebūtina.
Urbanizuota teritorija yra pvz Milano geležinkelio mazgo kontekstas.
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąKiek Lietuvoje yra paimta žemės ruožuose Ramygala-Latvija, Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Lenkijos siena?
- 9 patinka
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Mano žiniomis visas Kaunas-Latvijos siena ruožo žemės paįmimas užbaigtas išskyrus tai ko reikia stočių teritorijoms - vis dėl to techniniam projektui paruošti Lietuvoje įstatymiškai reikia būti savininku. Nuo Kauno iki Joniškėlio dabar yra vykdomi pirkimai (regis kiek vėluoja?) statybai, nuo Joniškėlio iki sienos vyko rinkos konsultacija su planu skelbti pirkimą šį mėnesį projektavimui ir statyboms. Kauno mazgui ir Lenkija-Kaunas kiek suprantu žemės paįmimo procedūros vyksta, Kaunas-Vilnius reikia kad Vyriausybė patvirtintų spec planą tam kad pradėti.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
O kas tiksliai trukdo Vyriausybei patvirtinti spec planą, ypač turint omeny, kad Vyriausybės transporto ministras Skuodis ne kartą bėdavojosi, kad visi aplinkui, išskyrus jį, kalti dėl RB vėlavimo?
- 1 patinka
Comment
-
Kurį laiką norėjau rast palydovo nuotraukų projekto teritorijoje, nes tas gerai parodo realius darbų mastus tokiam projektui. Google/Bing/etc už miestų ribų atnaujina labai lėtai bet pagaliau suradau Copernicus browser kur duomenys atnaujinami gana greitai (latest true-color yra rugsėjo 7 d).
https://browser.dataspace.copernicus...ateMode=SINGLE
Pasidairius po Latviją ir Estiją tai pas juos minimaliai progreso matyt, daugiausia prakirsti miškai ir vienas kitas statinys trasoje juda.
EDIT:
Lietuvoje panašu kad nuo jau statomo pylimo į abu galus miškai trasai prakirsti nuo Palemono iki Panevėžio beveik pilnai, vadinasi kažkoki rangovai jau ten dirba.Paskutinis taisė TheCoach; 2024.09.10, 10:38.
- 13 patinka
Comment
-
Parašė TheCoach Rodyti pranešimą<...>
EDIT:
Lietuvoje panašu kad nuo jau statomo pylimo į abu galus miškai trasai prakirsti nuo Palemono iki Panevėžio beveik pilnai, vadinasi kažkoki rangovai jau ten dirba.Paskutinis taisė Rimas_OK; 2024.09.10, 15:33.
Comment
-
Parašė TheCoach Rodyti pranešimąKurį laiką norėjau rast palydovo nuotraukų projekto teritorijoje, nes tas gerai parodo realius darbų mastus tokiam projektui. Google/Bing/etc už miestų ribų atnaujina labai lėtai bet pagaliau suradau Copernicus browser kur duomenys atnaujinami gana greitai (latest true-color yra rugsėjo 7 d).
Pasidairius po Latviją ir Estiją tai pas juos minimaliai progreso matyt, daugiausia prakirsti miškai ir vienas kitas statinys trasoje juda.
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąMedžius iškirsti galima ne tik, kad nemokamai, bet ir pasidarant iš to pinigų tiesiog leidžiant privačioms kompanijoms ten kirsti ir pasiimti medieną. Tad medžių iškirtimas yra lengviausia ir pigiausia projekto dalis, reikalaujanti mažiausiai projekto valdymo įgūdžių ir planavimo.
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Geras šaltinis. Bet net miškų prakirstų nematau, daugų daugiausia netoli Iecavos laukas kažkiek nuartas, daugiau tai nieko. Gal su nukirtimu elektros linijai kuri neblogą gabalą kelio ima tokiu pačiu keliu sumaišyta?
Ir šiaip mano nuomone greičiau pastatyt pačią liniją yra daug daugiau naudos negu dirbt prie stočių į nieką.
Comment
-
Parašė TheCoach Rodyti pranešimą
Jo, tame ir reikalas kad ten toks nulis progreso kad sunku ir atsekt, nuo kauno iki panevežio pakankamai darbų padaryta kad trasa gana akivaizdi.
Ir šiaip mano nuomone greičiau pastatyt pačią liniją yra daug daugiau naudos negu dirbt prie stočių į nieką.
Google Earth bandžiau sekti trasą - jos nematau, bet gal ne ten žiūriu. Skirtumo didelio nėra, nes darbai yra niekinės vertės, o Kaunas - Panevėžys tėra ketvirtadalis Rail Baltica projekto visoje šalyje, likę 75% yra gerokai labiau komplikuoti. Svarbiausi ruožai Lietuvoje yra Vilnius - Kaunas ir Kaunas - Lenkija, čia progreso - itin mažai, patys ruožai buvo patvirtinti labai neseniai. Tad net ir daugiau iškirstų medžių Kaunas - Panevėžys dalyje čia Lietuvai nepadės.
O šiaip tai:
Estija
- Darbai vyksta 22km. trasos (10% viso trasos ilgio šalyje)
- Ką tik buvo nupirkta dar 10 km. darbų, 42-yje kilometrų darbai yra perkami, dar 30 km. bus paskelbti pirkimai iki metų galo - taigi pirkimai yra paskelbti 24% trasos, iki metų galo šis skaičius išaugs iki 50%
- Pradėtas statyti milžiniškas transporto mazgas Taline
Lietuva
- Darbai prie pagrindinės linijos vyksta 29 km trasos (apie 7% visos Rail Baltica trasos šalyje, t.y. mažesnėje dalyje nei Estiojje), vienintelis rimtesnis objektas yra užstrigęs jau du metus
- Iki metų galo planuojama pratęsti darbus iki 70 km trasos (apie 18% viso projekto ilgio šalyje, 2-3 kartus mažesnėje dalyje nei Estijoje)
- Darbai prie centrinių mazgų nevyksta (tokie darbai yra patys brangiausi)
- Darbai nevyksta esminėje geopolitinėje jungtyje Vilnius - Lenkija ir artimiausiu metu ten jie nėra planuojami
Su Latvija situacija kiek įdomesnė, jie turi vieną didelį kontraktą ir prie pagrindinės linijos darbų prisėdo tik labai neseniai. Darbai tuoj prasidės 13 km. (apie 5% pagrindinės trasos, t.y. kiek mažesnėje dalyje, nei dalis, kurioje vyksta darbai Lietuvoje). Kadangi darbai prie pagrindinės linijos prasidėjo labai neseniai, reali situacija su tempu pasimatys kelių metų bėgyje. Žiūrint kokias kompanijas jie nusisamdė šiam ruožui (tiek statybos, tiek konsultacijų) neturiu abejonių, kad Lietuvą pagrindinės linijos statyboje aplenks kokių 1,5-2 metų bėgyje. Čia, aišku prie įsisavintų milijardinių investicijų mieste, ko Lietuvoje nebuvo ir nebus daroma apskritai.Paskutinis taisė VLR; 2024.09.11, 10:48.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Nemanau kad kažkas argumentuoja jog medžius iškirsti yra sudėtinga ar labai ilgai trunka, bet bent jau aš tai matau tai kaip indikatorių kad žemė paimta ir bent jau galimybė darbams vykti yra. Ir mano matymu, Latvijoje regis nėra vietų kur žemė būtų paimta ir bųtų galimybė vykti darbams.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
... o Kaunas - Panevėžys tėra ketvirtadalis Rail Baltica projekto visoje šalyje, likę 75% yra gerokai labiau komplikuoti. Svarbiausi ruožai Lietuvoje yra Vilnius - Kaunas ir Kaunas - Lenkija, čia progreso - itin mažai, patys ruožai buvo patvirtinti labai neseniai. Tad net ir daugiau iškirstų medžių Kaunas - Panevėžys dalyje čia Lietuvai nepadės.
O šiaip tai:
- 1 patinka
Comment
-
EK siekis buvo, kad projektą vykdytų bendra įmonė. O tai gavosi pagrindinis stabdis, dėl skirtingų įstatymų šalyse. Mūsiškiai galėjo verstis per galvą kiek nori, bet tiesiog nepagreitinsi. Dabar kai jau pripažinta, kad toks valdymo modelis nepasiteisino, ir šalys pradėjo dirbti atskirai, reikalai gal pajudės.Paskutinis taisė Rimas_OK; 2024.09.11, 13:50.
- 3 patinka
Comment
-
Nu va, ką aš sakiau, kad reikėjo padaryti Vilniuje - pasinaudojant proga atvesti geležinkelį iki Vilniaus centro, per Pilaitę, Spaudos rūmus iki Pedagoginio žiedo. Bet mes juk per menki kad tunelius statyt...
O estai ima ir daro.
https://www.15min.lt/verslas/naujien...ti-662-2303772Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto Estijoje įgyvendinimą koordinuojanti valstybės įmonė „Rail Baltic Estonia“ pranešė trečiadienį pasirašiusi iš...Paskutinis taisė Rimas_OK; 2024.09.13, 10:31.
- 6 patinka
Comment
Comment