Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Jonavos tilto statyba prasidėjo pernai liepos mėnesį:
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...-1-5-kilometro

    Šių metų Kovo gale (po aštuonių mėnesių) pasirodė šis straipsnis:

    Baimės dėl rekordinio tilto ties Jonava pasitvirtino: už metus vėluosiančius darbus ES mokėti nežada



    Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos...ezada-30972949

    Taigi, dar kartą: vienintelis rimtas ir ilgas užstrigimas Rail Baltica projekte kol kas yra įvykęs Lietuvoje. Su kuo tiksliai nesutinki?
    Nesutinku keletu aspektu:
    a) Kaip jau digital aukščiau parašė, tai niekad niekas nėra parašęs, kad darbai nevyksta dėl problemų su atsiskaitymu. ES lėšos skirtos iš 2021-2027 m. finansavimo periodo lėšų. Jeigu projektas nebus užbaigtas iki finansavimo sutartyje numatytos datos, tai bus pareikalauta lėšas (jeigu bus panaudotos ir objektas pastatytas dalinai) grąžinti. Problemos čia ne piniguose, bet akivaizdu, kad ten statybos darbai nevyksta. Tik neagalima sakyti, kad niekas nevyksta, nes manau projektavimo lygmenyje vyksta kažkokie pakeitimai.
    b) Vertinimu, kad tai yra vienintelis rimtas užstrigimas visame projekte. Nes tamsta, kaip ir aš, daugiausiai matome ir girdime kas vyksta Lietuvoje. Negalėčiau teigti, kad LV, ar EE neivyko kažkokių uždelsimų ir neplanuotų užstrigimų. Ar sekate visas naujienas latvių ir estų kalbomis apie tų šalių progresą ir problemas? Gal tai ir tiesa, bet lygiai taip pat, gali būti labai toli nuo teisybės.
    c) Rimtumo vertinimu. Taip, tiltas svarbus, didelis ir ilgą statybos terminą turintis objektas. Tačiau šio tilto statybos sutartis, kaip buvo nurodyta, yra 64 mln. eurų. Kai tuo tarpu inžinerinių statinių ir pačios sankasos įrengimas: Šveicarija - Žeimiai (10 km) - 87,9 mln. eur; Žeimiai - Šėta (17,7 km) - 77,66 mln. eur. Taigi bet koks strigimas 10 km atkarpoje, kurioje gali būti kiek daugiau inžinerinių statinių, gali būti rimtesnis nei šio tilto klausimas.

    P.S. o kokia situacija su tiltu per Dauguva, tuo kur už Rygos ir bus dviejų lygių? Kažkaip senokai nesigirdėjo info apie tą dalį, nors ten tiltas turi būti gerokai sudėtingesnis.

    Comment


      Apie užstrigimą kalbėdamas, savaime aišku, turėjau omeny pradėtus ir nutrauktus darbus dėl bet kokios priežasties (dažniausiai - prasto projekto valdymo, finansų ir pan.). Kol kas apie tokį užstrigimą esu girdėjęs tik Lietuvoje, galimai tuoj atsiras vienas ir Latvijoje (bet dar per anksti spręsti). Jei kalbėsime apie užstrigimą ankstesnėse stadijose (pvz. prieš statybas), tai, be abejonės, labiausiai užstrigusi projekto dalis irgi yra Lietuvoje, tai yra Vilnius - Kaunas atšaka.

      Comment


        Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

        Ne mano vieno tokia nuomonė - Jon Worth, tarptautinių traukinių komentatorius ir proponentas keliauja per Baltijos šalis, pasikalbėjo su vietiniais, ir vakar praktiškai lygiai tą patį galvoja:
        Click image for larger version Name:	Screenshot_20240603_162901.png Views:	34 Size:	31,8 kB ID:	2134103
        Jeigu vien tik į savo daržą visada žiūrėsi, aišku kad daržovės lėtai augs.
        Štai tas Lenkijos "nedomina" iš tikrųjų labiausiai ir neramina. O tai teks RBII Mockavoje jungti.prie esamos linijos ir po keleto metų nuo Kauno atlėkęs per 20 min. iki sienos, paskui valandą važiuosi vingiuotais bėgiais iki Suvalkų... Nes Lenkijoje iš vis kažkokio projdkto judėjimo link Lietuvos sienos nesimato.

        Comment


          Parašė VLR Rodyti pranešimą
          Apie užstrigimą kalbėdamas, savaime aišku, turėjau omeny pradėtus ir nutrauktus darbus dėl bet kokios priežasties (dažniausiai - prasto projekto valdymo, finansų ir pan.). Kol kas apie tokį užstrigimą esu girdėjęs tik Lietuvoje, galimai tuoj atsiras vienas ir Latvijoje (bet dar per anksti spręsti). Jei kalbėsime apie užstrigimą ankstesnėse stadijose (pvz. prieš statybas), tai, be abejonės, labiausiai užstrigusi projekto dalis irgi yra Lietuvoje, tai yra Vilnius - Kaunas atšaka.
          Šiaip pastebėsiu jog tilto statybos nėra "užstrigusios" (nors buvo vienu momentu nes kontraktorius neatsiskaitinėjo su autokausta dėl aikštelės įrengimo), tiesiog dėl kažkokių priežasčių (visiškai, absoliučiai nesuprantamų) veikla eina vėžlio tempu. Nors girdėjau jog gegužės galą turėtų labiau pajudėti statybos, nuo gegužės pradžios niekas regis nebuvo dokumentavęs kas ten vyksta - gal dabar atsigavo jau. O gal ir ne - mano supratimu iš LTG pusės užbaigimo data pastumta į 2026 antrą ketvirtį, bet neaišku kaip su europiniais pinigais kurie įpareigoja iki 2024 galo pasibaigt bus - ar kažkaip bandys dėl to derintis ar kaip.

          Comment


            Pradedamas žemės paįmimo procesas Panevėžio infrastruktūros priežiūros depui https://rail-baltica.lt/informacija-...iams-projektu/

            Comment


              Jon Worth blogo postas apie RB

              Rail Baltica: better informed but none the wiser

              https://crossborderrail.trainsforeur...one-the-wiser/

              ...


              It’s worth taking a step back to answer a different question first though: what sort of a railway is Rail Baltica going to be? The lack of a clear answer to that is at the heart of many problems with the project.

              The answer is that Rail Baltica is sort of three types of railways – regional passenger rail (stopping services, 160km/h), freight (120km/h), and high speed long distance rail (249km/h).

              The problem of course comes when you combine all of those into one railway project – you need passing loops for your regional and freight trains to allow the high speed long distance trains to overtake.

              But does Rail Baltica have enough money to actually build a line fully equipped for that?

              In the margins of the event in Tallinn I attended many spoke of de-scoping the project – even building some parts only single track – because the project is delayed and over budget. But doing that is going to result in even more conflicts between the different sorts of users of the line.
              ...

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                RB dalis, dėl kurios miegu ramiausiai, yra Lenkijoje. Ką jau ką, bet geležinkelius ir apskritai transportą, Lenkija daro kone pavyzdingai, maksimaliai išnaudodami ES paramą ir darydami gerus sprendimus ir didelius projektus tiek nacionaliniu lygiu, tiek atskiruose miestuose. Taip kad, imho, Lenkijos RB yra tikrai gerose rankose.
                Čia ne savi vs nesavi, o diskusija apie svarbiausią Lietuvos istorijoje transporto projektą ir Vilniaus sujungimą greituoju geležinkeliu su Varšuva.
                O gal nereikėtų taip ramiai miegoti, nes lenkai neplanavo ir neplanuoja iki Lietuvos tiesti jokio greitojo geželinkelio?
                Jų atkarpa Elk - Trakiszki neatrodo labai daug žadančiai ir netgi mūsų RB I, įrengus signalizacijas ir kontaktinį tinklą, galėtų užtikrinti ne mažesnio lygio susisiekimą.
                Click image for larger version  Name:	RB_pl.png Views:	0 Size:	115,8 kB ID:	2134288
                Šaltinis: https://rail-baltica.pl/

                Nors patys jie rašo :
                Thanks to the implementation of the investment, the travel time of trains on the Polish section of Rail Baltica will be shortened. Passenger trains will speed up to 160 km/h, and freight trains – up to 120 km/h, which means that the journey from Białystok to Warsaw will take less than two hours.
                Bet čia tikriausiai turi omenyje tik atkarpą tarp Balstogės ir Varšuvos. Kaip ir rašiau anksčiau, kai buvo kalbėta apie 300+ greičius, Lenkams atkarpa už Balstogės mažai rūpi ir apskritai kalbėti apie kažkokokius didelius greičius net neverta.

                Paskutinis taisė sleader; 2024.06.04, 12:30.

                Comment


                  Parašė sleader Rodyti pranešimą
                  O gal nereikėtų taip ramiai miegoti, nes lenkai neplanavo ir neplanuoja iki Lietuvos tiesti jokio greitojo geželinkelio?
                  Jų atkarpa Elk - Trakiszki neatrodo labai daug žadančiai ir netgi mūsų RB I, įrengus signalizacijas ir kontaktinį tinklą, galėtų užtikrinti ne mažesnio lygio susisiekimą.

                  Bet čia tikriausiai turi omenyje tik atkarpą tarp Balstogės ir Varšuvos. Kaip ir rašiau anksčiau, kai buvo kalbėta apie 300+ greičius, Lenkams atkarpa už Balstogės mažai rūpi ir apskritai kalbėti apie kažkokokius didelius greičius net neverta.
                  Šiaip tai lenkai yra įsipareigoję nutiesti elektrifikuotą dvikelį iki sienos (ir net nėra planų kažkaip bandyti iš Lietuvos pusės prijunginėti RB II prie esamos jungties, tik prie naujos dvikelio trasos), tai kažkas vis dėl to turėtų atsirasti. Man regis teoriškai turėjo būti 200km/h Lenkijoje, bet šiuo momentu iš tiesų nėra aišku.

                  Comment


                    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                    Šiaip tai lenkai yra įsipareigoję nutiesti elektrifikuotą dvikelį iki sienos (ir net nėra planų kažkaip bandyti iš Lietuvos pusės prijunginėti RB II prie esamos jungties, tik prie naujos dvikelio trasos), tai kažkas vis dėl to turėtų atsirasti. Man regis teoriškai turėjo būti 200km/h Lenkijoje, bet šiuo momentu iš tiesų nėra aišku.
                    Peržiūrėjus ortofoto, tai matosi kai kuriose atkarpose šalia esamo kelio pradėtas tiesti antras. Tik, pagal schemą nepanašu jog paskutinėje atkarpoje jis bus tiesinamas. Tai prie tokių vingių, ten tik kokių 60 km/h galima tikėtis.
                    Schemose jie pas save puslapyje įsidėję skaičių 200 km/h, bet apačioje parašę, ką pacitavau, apie 160 km/h. Tačiau žiūrint realiai koks dabar yra geležinkelis ir net pagal schemą, panašu jog toks greitis (200) įmanomas tik Varšuva - Balstogė atkarpoje.

                    Comment


                      Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                      Šiaip tai lenkai yra įsipareigoję nutiesti elektrifikuotą dvikelį iki sienos (ir net nėra planų kažkaip bandyti iš Lietuvos pusės prijunginėti RB II prie esamos jungties, tik prie naujos dvikelio trasos), tai kažkas vis dėl to turėtų atsirasti. Man regis teoriškai turėjo būti 200km/h Lenkijoje, bet šiuo momentu iš tiesų nėra aišku.
                      Varšuva - Balstogė turi kažkada pagreitinti iki 200 bet ten vis dar daug vieno lygio pervažų.
                      Nuo Balstogės iki Lietuvos bus nauji keliai tokių pat parametrų kaip RB.
                      openrailwaymap jau seniai yra Elk - Lietuva parinkta trasa įkelta, Balstogė - Elk dar nėra galutinio sprendimo bet trasa turėtų eiti daugiau mažiau esamu koridoriumi (tik prie Balstogės jungsis į naują geležinkelio aplinkėlį)

                      Comment


                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                        Peržiūrėjus ortofoto, tai matosi kai kuriose atkarpose šalia esamo kelio pradėtas tiesti antras. Tik, pagal schemą nepanašu jog paskutinėje atkarpoje jis bus tiesinamas. Tai prie tokių vingių, ten tik kokių 60 km/h galima tikėtis.
                        Schemose jie pas save puslapyje įsidėję skaičių 200 km/h, bet apačioje parašę, ką pacitavau, apie 160 km/h. Tačiau žiūrint realiai koks dabar yra geležinkelis ir net pagal schemą, panašu jog toks greitis (200) įmanomas tik Varšuva - Balstogė atkarpoje.
                        Mano supratimu turėtų būti tiesinamas, nuo Elk. Sąsajos taškas skirtingas ganėtinai aiškiai dėl tiesinimo:

                        Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240604_125423.png
Views:	1065
Size:	629,0 kB
ID:	2134300


                        Čia kaip iš Lietuvos pusės atrodo, egzistuojanti jungtis kiek piečiau naujosios, ir jokio pajungimo iš egzistuojančios į RB2 nėra (kaip tik, planuojamas laikinas jungimas iš naujos į RB1)

                        Comment


                          Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
                          mano supratimu iš LTG pusės užbaigimo data pastumta į 2026 antrą ketvirtį, bet neaišku kaip su europiniais pinigais kurie įpareigoja iki 2024 galo pasibaigt bus - ar kažkaip bandys dėl to derintis ar kaip.
                          Iš kur 2024 deadlainas? Kai pradėjo statybas praeitų metų liepą, spaudoj rašė, kad numatoma statybų trukmė 2,5 metų.

                          Comment


                            Parašė sleader Rodyti pranešimą

                            Jų atkarpa Elk - Trakiszki neatrodo labai daug žadančiai ir netgi mūsų RB I, įrengus signalizacijas ir kontaktinį tinklą, galėtų užtikrinti ne mažesnio lygio susisiekimą.
                            OpenRailwayMap kažkas nupaišė raudoną punktyrinę liniją, kuri atrodo gerokai patiesinta nei šita. Ji yra su apvažiavimais terminalinių stočių Suvalkuose ir Olecko. Nežinau koks šaltinis ar čia kažkokia fantazija labiau kažkieno.

                            Click image for larger version

Name:	orm.png
Views:	1067
Size:	1,64 MB
ID:	2134318

                            Comment


                              Parašė alga Rodyti pranešimą

                              Iš kur 2024 deadlainas? Kai pradėjo statybas praeitų metų liepą, spaudoj rašė, kad numatoma statybų trukmė 2,5 metų.
                              Statybos pradėtos ne praitų metų liepą, o 2022 metų liepą. Kita mėnesį 2 metai sueina...
                              https://www.railbaltica.org/lt/rail-...neri-statybos/

                              Comment


                                Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                Mano supratimu turėtų būti tiesinamas, nuo Elk. Sąsajos taškas skirtingas ganėtinai aiškiai dėl tiesinimo:
                                Parašė felar Rodyti pranešimą

                                OpenRailwayMap kažkas nupaišė raudoną punktyrinę liniją, kuri atrodo gerokai patiesinta nei šita. Ji yra su apvažiavimais terminalinių stočių Suvalkuose ir Olecko. Nežinau koks šaltinis ar čia kažkokia fantazija labiau kažkieno.
                                Dėkui abiems už info ir galimus šaltinius kur pasižiūrėti Kažkaip patikėjau oficialiame puslapyje pateikta schema. Matosi, kad jiems nėra tai įdomiausia tema RB, nes net savo puslapyje neaktualizuoja informacijos ir "nepasigiria" progresu.

                                Comment


                                  Parašė felar Rodyti pranešimą
                                  OpenRailwayMap kažkas nupaišė raudoną punktyrinę liniją, kuri atrodo gerokai patiesinta nei šita. Ji yra su apvažiavimais terminalinių stočių Suvalkuose ir Olecko. Nežinau koks šaltinis ar čia kažkokia fantazija labiau kažkieno.
                                  Lyg ir mačiau projektą RBii proga pamatinti Suwalki stotį iš kito galo ir ji taptų ne galine?

                                  Comment


                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                    Dėkui abiems už info ir galimus šaltinius kur pasižiūrėti Kažkaip patikėjau oficialiame puslapyje pateikta schema. Matosi, kad jiems nėra tai įdomiausia tema RB, nes net savo puslapyje neaktualizuoja informacijos ir "nepasigiria" progresu.
                                    Mano pasiieškojimu, turėtų šiais metais darbai prasidėti toje sekcijoje, tai tikriausiai mieliau publikuoja tai kas vyksta, o ne tai kas dar tik vyks.

                                    Comment


                                      Daugiau info apie Latvijos stotis:
                                      https://eng.lsm.lv/article/economy/t...mpaign=article

                                      Comment


                                        Naujienos iš Jonavos žinių portalo
                                        https://www.jonavoszinios.lt/naujien...sb7MgP1_wvmztC lZqbBehjyuYgnI7mxLJswRyTfRyq7riaFO0qqCKY_aem_ARFtk qVRH3TbTXHhboY6pECvF5X6bz48pccCNsAM5nS6960ELXKUQ9-PyKqGit8xH1LBPwqQYopcQd8SsKMyni4P

                                        Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	644
Size:	237,3 kB
ID:	2134747 Click image for larger version

Name:	0.jpg
Views:	627
Size:	332,9 kB
ID:	2134746 Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	631
Size:	278,3 kB
ID:	2134745 Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	632
Size:	343,1 kB
ID:	2134744 Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	633
Size:	319,2 kB
ID:	2134743 Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	633
Size:	447,2 kB
ID:	2134742
                                        Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	637
Size:	398,3 kB
ID:	2134741

                                        Comment


                                          Veikiantis linkas: https://www.jonavoszinios.lt/naujien...uzbaigti-laiku

                                          Įdomiai skiriasi tonas nuo estų ir latvių straipsnių, tiesiog iliustracija Worth'o tezei, kad "Estonia nervous, Latvia chaotic, Lithuania cool".
                                          Paskutinis taisė alga; 2024.06.06, 16:51.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X