Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė liutass Rodyti pranešimą

    Tai statys nauja?
    Taip, čia:
    https://www.railbaltica.org/lt/konkr...nkijos-sienos/

    RB1 pažymėta kaip 'regioninė jungtis' (nors visi žinome, kad jokios regioninės jungties ten nebus, nebent nominali).

    Comment


      Parašė VLR Rodyti pranešimą

      Taip, čia:
      https://www.railbaltica.org/lt/konkr...nkijos-sienos/

      RB1 pažymėta kaip 'regioninė jungtis' (nors visi žinome, kad jokios regioninės jungties ten nebus, nebent nominali).
      O finansavimas tam jau yra? Kiek dar metu užtruks šitas etapas?

      Comment


        Parašė liutass Rodyti pranešimą

        O finansavimas tam jau yra? Kiek dar metu užtruks šitas etapas?
        Finansavimą, manau, ilgalaikėje perspektyvoje gausim, net jei ir kils trukdžių trumpalaikėje perspektyvoje. TEN-T yra per daug svarbi iniciatyva ES, o projektas Lietuvoje - itin skurdus ir neturi jokių integracijų į miestus (brangiausia dalis), tad prastintis nebelabai yra kur. Rizikingiausia - Vilniaus atšaka, nemažai šansų, kad ją ties jau nutiesus Latvijos siena - Lenkijos siena dalį. Kiek laiko užims - neaišku, per tiek laiko turim kažkiek progreso keliolikoje kilometrų, tiltas, panašu, pilnai užstrigo. Minimum koks 8-10 metų iki pirmų traukinių sakyčiau.

        Comment


          O ES nėra įsitikinusi, kad RB1 buvo pirmas etapas, o dabar vyksta antras ir kartu tai bus projekto užbaigimas. Ar nebus jiems siurprizas, kad nuo Kauno iki sienos išviiso nieko nėra pastatyta Rail Baltijos projekto rėmuose?

          Comment


            Parašė liutass Rodyti pranešimą
            O ES nėra įsitikinusi, kad RB1 buvo pirmas etapas, o dabar vyksta antras ir kartu tai bus projekto užbaigimas. Ar nebus jiems siurprizas, kad nuo Kauno iki sienos išviiso nieko nėra pastatyta Rail Baltijos projekto rėmuose?
            Ne - RB1 niekada neturėjo būti naudojamas tikrojoje Rail Baltica. Tas ruožas buvo finansuojamas kaip ES iniciatyvos gerinti egzistuojančius geležinkelius būsimosios Rail Baltica ruožuose dalis, paruošiant keleivius. Latviai tuos pinigus išleido Jelgava - Lietuvos siena modernizavimui, kas irgi buvo pinigų išmetimas iki traukinio Ryga - Vilnius paleidimo (Latvijoje geležinkeliečiai - irgi panašaus lygio). Lietuva už tuos pinigus nesunkiai galėjo modernizuoti pvz. Kaunas - Šiauliai geležinkelį jį elektrifikuojant ir praplečiant, ypač tarp Gaižiūnų ir Šiaulių. Vietoje to, buvo padaryta kažkokia nesąmonė, tiesiog išmesti pinigai į balą.

            Comment


              Bet dar net trasa neparinka tarp Kauno ir sienos?

              Comment


                Parašė liutass Rodyti pranešimą
                Bet dar net trasa neparinka tarp Kauno ir sienos?
                Su būsimąja trasa - viskas gerai manau, tik senoji buvo carinė ir didelėje dalyje nenaudotina greitam keleiviniam transportui.

                Comment


                  Nebent kalbame apie tuos radiusus, kurie galėjo būti didesni keliose vietose. Bet tai - pirmojo pasaulio problemos žinant kontekstą.

                  Edit: perskaičiau trasa 'nepatinka', o ne 'neparinkta' Parinkta jau lyg, prieš Naujuosius lyg išsirinko vieną iš variantų.
                  Paskutinis taisė VLR; 2024.05.21, 20:29.

                  Comment


                    Parašė liutass Rodyti pranešimą
                    Bet dar net trasa neparinka tarp Kauno ir sienos?
                    Parinkta, teritorijų planavimas eina į pabaigą, vyksta projektavimo darbų konkursas ir žemės įsigyjimas. https://www.youtube.com/watch?v=1Jjx3y94hvM

                    https://www.railbaltica.org/lt/konkretizuojama-kur-drieksis-europinis-gelezinkelis-nuo-kauno-iki-lenkijos-sienos/
                    Paskutinis taisė alga; 2024.05.21, 23:46.

                    Comment


                      Kaip visada visos naujienos ir paaiškinimai apie stringantį Rail Baltica finansavimą ne Lietuvos spaudoje:

                      https://www.err.ee/1609348697/ule-15...eraraha-otsima

                      https://www.err.ee/1609349151/kaseme...atis-ja-leedus

                      Comment


                        Idomiausios dalys, IMHO:

                        "The most difficult and expensive options have been connecting Riga, connecting Vilnius and the new railway from Klaipeda to Poland for some time."

                        "The negotiations with Lithuania have been difficult. Because Lithuania was of the opinion from the beginning of the project that Rail Baltic must still connect all the capitals. The Lithuanians also know that the unification of Vilnius is the number two priority. But on the condition that the 2030 perspective is not really taken away from them."

                        "RB Rail estimates the price of the Latvian section to be around 6.4 billion euros, the price of the Lithuanian section to 5.6 billion euros, and the price of the Estonian section 3 billion euros."


                        EDIT: tai, kad estai gauna pusė tiek kiek latviai tai logiška, bet kodėl lietuviai mažiau finansavimo nei latviai yra nesuprantama. Kaip minimum reikia pajungti Vilnių, kas yra papildomi 2,5 milijardo.
                        Paskutinis taisė B.S.; 2024.05.23, 02:48.

                        Comment


                          Čia kainos su Vilniaus prijungimu ar ne? Nes iš didesnės Latvių sumos, tai suprantu, kad čia su įgyvendinama "opcija" - Rygos prijungimu (įskaitant ir prabangias stotis). Tik kodėl tada LT kaina turėtų būti be opcijos į Vilnių.
                          Kitas dalykas, kad parašyta jog tai kainos. Iš to nelabai aišku ar gaunamas finansavimas visai kainai dengti, ar tiesiog kažkokią didesnę dalį LV turės dengtis patys.

                          Comment


                            Parašė B.S. Rodyti pranešimą
                            Idomiausios dalys, IMHO:
                            "The most difficult and expensive options have been connecting Riga, connecting Vilnius and the new railway from Klaipeda to Poland for some time."
                            Painioja Kauną su Klaipėda estų žurnalistai. Tai kažkiek devalvuoja jų informacijos patikimumą.

                            "RB Rail estimates the price of the Latvian section to be around 6.4 billion euros, the price of the Lithuanian section to 5.6 billion euros, and the price of the Estonian section 3 billion euros."

                            EDIT: tai, kad estai gauna pusė tiek kiek latviai tai logiška, bet kodėl lietuviai mažiau finansavimo nei latviai yra nesuprantama. Kaip minimum reikia pajungti Vilnių, kas yra papildomi 2,5 milijardo.
                            Na, nuo Klaipėdos^H^H^H^H^H^HKauno iki Latvijos sienos 140 km, per Latviją nuo Lietuvos sienos iki Estijos sienos 180 km. Tai jei skaičiuosim tik "mainline" ir atmesim bereikalingą švaistymą į Vilnių ir į Lenkiją, tai kaip ir "checks out".

                            Comment


                              Painioja Kauną su Klaipėda estų žurnalistai. Tai kažkiek devalvuoja jų informacijos patikimumą.
                              Nebūčiau toks tikras. IMHO 1435 mm. jungtis nuo pagrindinės RailBaltica linijos daug daugiau reikalingesnė į Klaipėdą nei į Vilnių. Keleivių transportą skirtingomis vėžėmis, Ispanijos pavyzdžiu, nesunkiai galima išspręsti. Tuo tarpu su kroviniais viskas daug sunkiau. Negirdėjau apie jokią sėkmingą, kelioms vėžėms pritaikytą, krovininių vagonų sistemą.

                              Comment


                                Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                Minimum koks 8-10 metų iki pirmų traukinių sakyčiau.
                                Čia daugumos tokia nuomonė? Ar yra koks oficialus grafikas?

                                Comment


                                  DKL Manyčiau alga teisus. Logiškai mąstant, dabar projektuojama Kaunas-Lenkija linija. Jei būtų turėję omeny Klaipėdą greičiausiai būtų sakę "Klaipėda-Kaunas" o ne "Klaipėda-Lenkijos siena."
                                  Ir pagal kainą daug maž viskas sueina. Lenkija-Kaunas 2,5mlrd, Kaunas-Latvija 2,5mlrd. Va tau ir Lietuvai skirti 5mlrd. Kaunas-Vilnius dar 2.5mlrd. Kaunas-Klaipėda dar būtų mažiausiai 3mlrd.

                                  Liūdni popieriai šiaip. Per Lietuvą 249kmh greičiausiai bus. Neaišku kaip iškarpys Latvijoje. Tačiau Estijoje tai išvis tragiška, greitis gali būti mažinamas iki 160kmh, plius vienas bėgis vietoj dviejų.
                                  ​​​​​​

                                  Comment


                                    Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
                                    Čia daugumos tokia nuomonė? Ar yra koks oficialus grafikas?
                                    Čia manau educated guess, su kuriuo visai sutikčiau. Net nepradėtos jokios procedūros dėl traukinių pirkimo. Kaip suprantu, net neaišku, kas tuos vežimus vykdys. Norėtųsi tikėti, kad 10 metų neprireiks, bet mažiau 8 irgi tikriausiai nebus.

                                    Comment


                                      Parašė Bmweda Rodyti pranešimą
                                      Čia daugumos tokia nuomonė? Ar yra koks oficialus grafikas?
                                      Yra oficialus grafikas, iki 2030 pabaigos turėtų veikti, bet kaip bus realiai nėra aišku. Trūksta pinigų.

                                      Comment


                                        Na iki šiol kiek prisimenu iš EU CEF programos visai Rail Baltica'i kartu su nacionaliniu finansavimu buvo skirta apie 2mlrd EUR. Apkarpytas poreikis, be atšakos į Vilnių ir pilno prasukimo pro Rygą - 15 mlrd. EUR. Šioje perspektyvoje, iki 2027 m. manau negalima tikėtis daugiau nei dvigubai tiek, kiek jau buvo skirta - t.y. dar max 4 mlrd. EUR visoms baltijos šalims. Skirtumas - bent 9 mlrd. EUR, juos turėtume gauti jau naujojoje perspektyvoje. Dėl to turėsime derėtis, kokiomis sąlygomis juos gausimime: kaip iki šiol 85% grantus ar kaip EIB paskolas ar dar kitomis sąlygomis. Derybų metu žinoma iškils ir tolimesnės plėtros klausimas. Kaip ir rašiau ta tolimesnė plėtra, atrodo labiau ekonomiškai labiau pagrįsta link Klaipėdos, o ne Vilniaus. Todėl manau ir straipsnyje atsirado Klaipėdos paminėjimas ir žinoma, kadangi kalbame, šiame kontekste apie krovinius, tai kalbame ir apie maršrutą Lenkija-Klaipėda.

                                        Comment


                                          DKL
                                          ​​​​​​​Šiuo metu gi yra sprendžiama kaip nutiesti Lenkija - Kaunas - Ryga - Talinas. Kaip viena didžiausių problemų šiame etape yra paminėta Klaipėda - Lenkija vėžė. Niekas nesiginčija kad jos nereikia. Tačiau tai būtų 3-ios eilės prioritetas, kai net nėra aišku kaip kaip prijungti Rygą ir Estiją. Imho, klaida tekste. Na bet kažkada vasarą turėtume sužinoti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X