Va galima palyginti polių įrengimo procesą palyginant užvakarykštę foto su praėjusio ~spalio galo stopkadru iš Rail Balticos Youtube kanalo filmuko. Per 5 mėnesius su polių įrengimu pasistūmėjo per kelis tilto atramų taurus. Aišku buvo žiema , technologinės pertraukos ir bla bla bla, bet nuo "kapsulės įkasimo" ceremonijos už 4 mėnesių bus du metai. Tuo tarpu Kaune per gerus metus autostrados tiltas buvo nugriautas ir šiuo metu jau per Nerį perstūmtos ir krantus jungia pagrindinės naujų tiltų (2-jų tiltų) santvaros.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
O gal galima plačiau su info kur jau latviai ženkliai pasistumėję? Nes kiek būdavo visokių RB konferencijų, ar šiaip info oficialiame puslapyje, tai iš Latvijos vaizdeliuose būdavo rodoma tik Rygos stotis su prieigomis ir RIX stoties pamatai.
- pasistatė didelę dalį vienintelio tikro Baltijos šalių centrinio transporto mazgo, kuris buvo neretai minimas kaip sudėtingiausia viso projekto dalis
- pasistatė didelę dalį kiečiausios ir geriausiai integruotos Baltijos šalių oro uosto stoties
- pilnai bėgiams paruošė vieną brangiausių viso projekto kelynų dalių (neskaičiuojant tiltų) - apie pusę kilometro nuo Daugavos iki stoties, kur reikėjo išpirkti pastatus, įskaitant didelį prekybos centrą
- pasirašė kontraktą su kietomis užsienio kompanijomis dėl viso projekto (išskyrus Rygos mazgą) tiesimo Latvijoje
Stotys gali atrodyti kaip nedaug ('tik Rygos stotis') iš Lietuviškos perspektyvos, t.y. žiūrint iš šalies, kurioje nėra kieto transporto tradicijos, o stotys dažniausiai būna už ES pinigus perdažytos daržinės šalia bėgių kažkur laukuose ar prie miestų. Tačiau didelių transporto projektų rimtuose ES miestuose (koks Vilnius nėra dėl savo apleisto transporto) brangiausios dalys dažnai būtent ir būna stotys ir latviškas progresas stočių statyme yra milžiniškas dalykas. Neabejoju, kad likusi projekto dalis jiems eisis puikiai žinant kokias kompanijas jai jie nusamdė.
O ką RB yra pasiekę lietuviai? Čia nereikėjo statyti stočių, nes kaimietiški geležinkeliai neina į miestus, tik šalia jų. Turint tai omeny ir latvių progresą stotyse, turėjome seniausiai turėti bent 100 km. bėgių. Buvo kažkas pakrapštyta keliolikoje kilometrų, turime užstrigusį tiltą su keliais įkaltais poliais, gal kažkiek darbo Kauno mazge. Čia kažkas, kuo mes didžiuojamės?Paskutinis taisė VLR; 2024.03.28, 20:04.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąTai kad latviai jau kosėja ir patys sako kad paskubėjo su stotimis.
Parašė B.S. Rodyti pranešimąAš tik bijau kad latviai su estais per daug nesumažintų greitį ir jei išvis nebaigs laiku, gali strigti vėžė į Klaipėdą.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąStotys gali atrodyti kaip nedaug ('tik Rygos stotis') iš Lietuviškos perspektyvos, t.y. žiūrint iš šalies, kurioje nėra kieto transporto tradicijos, o stotys dažniausiai būna už ES pinigus perdažytos daržinės šalia bėgių kažkur laukuose ar prie miestų. Tačiau didelių transporto projektų rimtuose ES miestuose (koks Vilnius nėra dėl savo apleisto transporto) brangiausios dalys dažnai būtent ir būna stotys ir latviškas progresas stočių statyme yra milžiniškas dalykas. Neabejoju, kad likusi projekto dalis jiems eisis puikiai žinant kokias kompanijas jai jie nusamdė.
O ką RB yra pasiekę lietuviai? Čia nereikėjo statyti stočių, nes kaimietiški geležinkeliai neina į miestus, tik šalia jų. Turint tai omeny ir latvių progresą stotyse, turėjome seniausiai turėti bent 100 km. bėgių. Buvo kažkas pakrapštyta keliolikoje kilometrų, turime užstrigusį tiltą su keliais įkaltais poliais, gal kažkiek darbo Kauno mazge. Čia kažkas, kuo mes didžiuojamės?
Kurioje vietoje (tik cenzūrinė leksika,prašome) yra latvių progresas statant stotis?
Gal vistik verta prisiminti termino "stotis" reikšmę geležinkelyje.
Ir šiap, laikas būtų nulipti nuo fotelio ir imti į rankas šiūpelį. Žiema baigės.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lašas Rodyti pranešimąVa galima palyginti polių įrengimo procesą palyginant užvakarykštę foto su praėjusio ~spalio galo stopkadru iš Rail Balticos Youtube kanalo filmuko. Per 5 mėnesius su polių įrengimu pasistūmėjo per kelis tilto atramų taurus. Aišku buvo žiema , technologinės pertraukos ir bla bla bla, bet nuo "kapsulės įkasimo" ceremonijos už 4 mėnesių bus du metai. Tuo tarpu Kaune per gerus metus autostrados tiltas buvo nugriautas ir šiuo metu jau per Nerį perstūmtos ir krantus jungia pagrindinės naujų tiltų (2-jų tiltų) santvaros.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Latviai:
O tamsta parašėte lygiai tą patį, ką ir aš cituojamame pranešime: Rygos ir RIX stotys - visas šiandieninis progresas. Net jei tos stotys ir super super kietos, sudėtingos ir BRANGIOS - tai nereiškia ženklaus pačio RB geležinkelio tiesimo, nes tai taškiniai objektai. Juo labiau aptariamame finansavimo trūkumo kontekste, tai dar labiau reiškia maža progresą, nes jei tokie objektai suvalgys didžiąją dalį biudžeto, tuomet ir dėl likusios dalies progreso bus labai daug klaustukų.
Ir nėra ko čia lygintis bei matuotis.
Man logiskesnis variantas, turint ribotus resursus, yra fokusuotis į pačio geležinkelio tiesimą su inžineriniais statiniais, nei taškinių objektų statybą. Turint bėgius galima įlipti į traukinį ir nuo medinės laikinos platformos, o turint stotį be viso geležinkelio - nieko nenuveiksi.Paskutinis taisė sleader; 2024.03.28, 22:00.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąAš ten klausiau žmogaus, kuris rašė jog latviai tiek pasistūmėję, kad kažkur miškuose (kur niekas nemato) jau net bėgius kloja.
O tamsta parašėte lygiai tą patį, ką ir aš cituojamame pranešime: Rygos ir RIX stotys - visas šiandieninis progresas. Net jei tos stotys ir super super kietos, sudėtingos ir BRANGIOS - tai nereiškia ženklaus pačio RB geležinkelio tiesimo, nes tai taškiniai objektai. Juo labiau aptariamame finansavimo trūkumo kontekste, tai dar labiau reiškia maža progresą, nes jei tokie objektai suvalgys didžiąją dalį biudžeto, tuomet ir dėl likusios dalies progreso bus labai daug klaustukų.
Ir nėra ko čia lygintis bei matuotis.
Man logiskesnis variantas, turint ribotus resursus, yra fokusuotis į pačio geležinkelio tiesimą su inžineriniais statiniais, nei taškinių objektų statybą. Turint bėgius galima įlipti į traukinį ir nuo medinės laikinos platformos, o turint stotį be viso geležinkelio - nieko nenuveiksi.
- Nei lietuviai, nei latviai neturi nusitiesę praktiškai nieko turint omeny visą projekto šiose šalyse mastą, tad šio forumo požiūris, kad 'latviai stato stotis, o lietuviai tiesia bėgius' nėra teisingas ir kvepia buku nacionalizmu ir realybės ignoravimu.
- Latviai turi paskelbę kontraktą ir laimėtoją visai RB Latvijos daliai, lietuviai to padarę neturi. Latvijos nusamdytos kompanijos yra tarptautinės ir itin geros, tad viskas ten, panašu, bus gerai. Kaip bus su Lietuva - neaišku. Su tiltu, panašu, susikniso. Su Panevėžio 'loop' - irgi. Yra ir daugiau klaustukų.
- Latvių požiūris, kad pirma reikia pasistatyti stotis yra racionalus ES finansavimo klausimu. Kaip kažkas jau minėjo, ES akcentuoja, kad jiems svarbiausia yra TEN-T trasa Talinas - Varšuva. Latvijos ir Lietuvos kontekste tai reiškia, kad ES yra svarbiausi keliai laukuose, užsukimai į Rygą ar Vilnių jiems nėra per daug įdomus, jie yra detalės. Būtent dėl to sukalti Vokietijos lygio transporto mazgą už projekto pinigus pačioje pradžioje buvo racionalu - tai yra rizikingiausia dalis, kurią lengviausia išmesti. Dabartinėje stadijoje (ypač turint omeny infliaciją) tokio projekto jau niekas prastūmęs tikrai nebūtų. Tuo tarpu trasą laukuose ES vis tiek prafinansuos, nes be jos nėra ir TEN-T jungties, o TEN-T jungtys yra ES prioritetas.
- Nėra taip, kad yra fiksuotos sumos šitiems dalykams, gaus viską ir latviai, net jei reikės ir pasispausti pradžioje. Latvijoje ir Estijoje (skirtingai nei Kauno tunelyje) yra tokių ruožų, kur bus galima pagyventi ir su vienkeliu laikinai, nors esu praktiškai tikras, kad ir to greičiausiai neprireiks. Tačiau latviai turės tokį mazgą ir stotį, kokio Lietuva nepasistatys, greičiausiai, niekada, ar bent jau ne per ateinantį pusšimtį metų.
- 1 patinka
Comment
-
Įdomūs požiūris, kad Latviai VISKA perleidę tarptautiniam rangovui yra super protingi,o mes ta patį padarę su tiltu - liurbiai ir nevykėliai.
Su dideliais taptautiniais rangovais dirbti yra nemaža specifiką. Ten jeigu biudžete turi rezervų ir visokios deviacijos nekelia streso - viskas judės, bet jei bus suvaržyti griežtuose rėmuose - bus sunku.
Kitas dalykas, kad jeigu iškils kokių problemų iš statytojo pusės (kokie techniniai projektai, leidimai, derinimai ar pan.), tai net ir labai labai geri rangovai nieko nebus verti, nes jie vis vien nieko nedirbs.
Nežinau iš kur ištraukta "lietuviai tiesia bėgius". Nes nei vieni nei kiti jokių bėgių netiesia ir iki jų tiesimo dar toli toli.
Man tik fokusas į vietinius rangovus ir maksimalus jų pajėgumų išnaudojimas tiesiogiai yra sveikintinas dalykas.
Jeigu viską statyti ant prielaidos, kad piniginis resursas yra neribotas ir pinigų bus tiek kiek reikės yra viena, o jei logiškai skirstyti biudžetą - kiek kitoks vaizdas ir kitoks planavimas. Net jei yra pinigai iš ES skiriami, tai būna tokių atveju, kad perkančiosios organizacijos dėl kokių procedūriniu klaidų ar pan., turi vėliau tą finansavimą grąžinti.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąĮdomūs požiūris, kad Latviai VISKA perleidę tarptautiniam rangovui yra super protingi,o mes ta patį padarę su tiltu - liurbiai ir nevykėliai.
Parašė sleader Rodyti pranešimąSu dideliais taptautiniais rangovais dirbti yra nemaža specifiką.
Parašė sleader Rodyti pranešimąJeigu viską statyti ant prielaidos, kad piniginis resursas yra neribotas ir pinigų bus tiek kiek reikės yra viena, o jei logiškai skirstyti biudžetą - kiek kitoks vaizdas ir kitoks planavimas. Net jei yra pinigai iš ES skiriami, tai būna tokių atveju, kad perkančiosios organizacijos dėl kokių procedūriniu klaidų ar pan., turi vėliau tą finansavimą grąžinti.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Primink, kiek atramų tas Didysis Kauno Tiltas? Ir kiek ten žemės darbų buvo?Paskutinis taisė Lašas; 2024.03.29, 09:22.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąIr nėra ko čia lygintis bei matuotis.
Man logiskesnis variantas, turint ribotus resursus, yra fokusuotis į pačio geležinkelio tiesimą su inžineriniais statiniais, nei taškinių objektų statybą. Turint bėgius galima įlipti į traukinį ir nuo medinės laikinos platformos, o turint stotį be viso geležinkelio - nieko nenuveiksi.
Parašė sleader Rodyti pranešimąĮdomūs požiūris, kad Latviai VISKA perleidę tarptautiniam rangovui yra super protingi,o mes ta patį padarę su tiltu - liurbiai ir nevykėliai.
Parašė sleader Rodyti pranešimąO gal galima plačiau su info kur jau latviai ženkliai pasistumėję? Nes kiek būdavo visokių RB konferencijų, ar šiaip info oficialiame puslapyje, tai iš Latvijos vaizdeliuose būdavo rodoma tik Rygos stotis su prieigomis ir RIX stoties pamatai.Paskutinis taisė Lettered; 2024.03.29, 09:16.
Comment
-
Kažkaip visa diskusija krypsta link to, kad pabandyti kažkaip pritempti jog latviai tariamai "nušuoliavę į priekį", o lietuviai - trypčioja vietoje. Nors realiai progreso įvertinimas priklauso tik nuo metodikos kaip tą atliksi. Jei vertinsi išleistus pinigus - bus vienoks rezultatas, jei vertinsi pasirašytų sutarčių dydžius - dar kitoks, o jei nutiestus sankasos (pylimo) metrus - dar kitoks.
Nors realybėje nei vienoje iš šalių nepasiektas ženklus progresas ir statybos nevyksta labai sklandžiai (įvertinant visas aplinkybes).
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tai apie tai ir eina kalba, kad latviai ne tik svarbiausias stotis statosi, kas yra barangiausia projekto dalis, bet ir greičiausiai pačius bėgius (kiek jau Lietuvoje jų pastatyta?) greičiau pastatys, nes rangovai ne kažkokie italai.
Mes nevykėliai ne dėl to, kad tarptautinius rangovus pasisamdėm, o dėl to, kad pasisamdėm italus, tai nieko keisto, kad tilto statybos dabar vėluoja jau kelis metus. Projektas kompleksinis, tai ir įgyvendinimai reiktų rangovus turėti pirmiausia visam projektui, o ne gabaliukams.
Latviai rodo, kas svarbiausia, ir jau turi realiai ką parodyti, o mes visur rodom tilto per Nerį vizualizacijas, kurio italai du metus nepastato...
A consortium consisting of Eiffage Génie Civil SAS, Budimex S.A. and Rizzani de Eccher has been awarded a contract for the construction of the Rail Baltica mainline in Latvia.Rizzani de Eccher has been chosen to construct the Rail Baltica railway bridge over the river Neris near Jonava
- 9 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąLygiai taip pat, kaip darbas su mažais vietiniais. Vis tik tai yra didžiulis ES projektas ir samdyti kiečiausias didžiųjų ES šalių kompanijas su patirtimi, žiniomis ir kontaktais atrodo kaip geresnė idėja nei terliojimasis su mažais vietiniais, kurie kitą dieną gali tiesiog paskelbti bankrotą. Šitiems didiesiems vis tiek dirbs vietiniai, bet aš geriau miegosiu jei atsakomybę už kokybę prisiims šitie didieji - jie tiesiog turi daugiau ką prarasti įvaizdžio prasme.
O kokybė ir rizikos - pamatuojamas dalykas. Statant tiltus, sankasas, net tiesiant bėgius - ta kokybė matoma (patikrinama) iškart ir kažkokių didelių rizikų į ateitį nenusikelia. Visai kas kita yra pvz. automatizavimo sistemos ir t.t. Tai čia tikrai reikėtų kliautis gerą vardą turinčiais rangovais, gamintojais. Nes geriau kokia Bombardier ar Siemens automatika, nei vietiniame garažiuke sulituota, kai tas garažiukas garantijų neduos.Paskutinis taisė sleader; 2024.03.29, 10:47.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKažkaip visa diskusija krypsta link to, kad pabandyti kažkaip pritempti jog latviai tariamai "nušuoliavę į priekį", o lietuviai - trypčioja vietoje.
Parašė sleader Rodyti pranešimąNors realiai progreso įvertinimas priklauso tik nuo metodikos kaip tą atliksi. Jei vertinsi išleistus pinigus - bus vienoks rezultatas, jei vertinsi pasirašytų sutarčių dydžius - dar kitoks, o jei nutiestus sankasos (pylimo) metrus - dar kitoks.
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Bet vat latviai šaunuoliai, pasamdė rimtus tarptautinius rangovus, kurie tikrai viską sklandžiai pastatys, o mes - kažkokius italus, kurie nieko nesugeba. Bet pala?.... Ai tiek to
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąLietuviai objektyviai padarė mažiau. Latviai įpusėjo su labai rimtomis stotimis (apie kokias Lietuvoje net nesvajojame), kai lietuviai šitoje srityje nepadarė nieko.
Parašė VLR Rodyti pranešimąBe to, latviai pasirašė kontraktus visai trasai, kai Lietuvoje iki to dar toli ir kvepia problemomis Panevėžyje ir Kaunas - siena ruože.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Stotis: gražu akims, bet visiškai bevertis reikalas jei iš jos negali niekur važiuoti (nuotraukėlė iš pačių Latvių politikų)
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimąKontraktai kontraktais, jie dar žemės visos nepasiėmė (regis apie 50% šiuo momentu), juo labiau projektų neužsibaigė. Kontraktas tai gali ir būti, bet kol nebus kur ir ko statyti, tol kontraktas stalčiuj gulės.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąNežinau, ar skaitome tą pačią temą, bet šioje temoje yra konsensusas, kad lietuviai yra protingesni nes 'tiesia geležinkelius', kai latviai tik 'leidžia pinigus stotims' ir dėl to daro labai didelę klaidą.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Stotis: gražu akims, bet visiškai bevertis reikalas jei iš jos negali niekur važiuoti (nuotraukėlė iš pačių Latvių politikų)
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
AJAJAI, RB vėžė neužsuka į Miesto centrą, stotis numatoma kažkur Salaspilyje.Kaip vargšo turisto su lagaminais nusigaus nuo didžiausio regione oro uosto?
Comment
-
„LTG Infra“ vadovas: nemanau, kad ilgalaikėje perspektyvoje reikia rytietiškos vėžės
https://www.delfi.lt/verslas/transpo...vezes-96255857
Kadenciją praeitų metų pabaigoje pradėjęs „LTG Infra“ vadovas teigė, kad svarbiausi ateinančių 5 metų projektai bus elektrifikacijos projektas bei „Rail Baltica“. Jis taip pat aiškino norįs įrodyti valstybei, kad sektorius reikalauja didesnio vystymo. „Keli dideli aspektai ir blokai. Pirmas – vykstantys didieji projektai, „Rail Balticos“ projektas ir elektrifikacijos projektas. Elektrifikaciją turime užbaigti iki 2025 m. pabaigos, nes su tuo susiję ir naujų elektrinių traukinių užsakymai, ir tvarkaraščių grafikai. Tada „Rail Baltica“, reikia išjudinti ją ir paspartinti projektą, nes yra atsiradusių atsilikimo elementų iš praeities valdymo modelio“, – kalbėjo V. Žalimas.
<...>
„Tikrai taip („Rail Balticos“ darbus reiktų spartinti – ELTA). Prarasta yra nemažai laiko. Kažkada seniai Europos Komisijos pasirinktas veiklos modelis, kaip statyti infrastruktūrą, jis buvo klaidingas. Centralizuota organizacija trijų šalių, lietuvių, latvių ir estų, statyti visose šalyse su viena motyvacija ir suderintas interesais infrastruktūros negalėjo“, – aiškino „LTG Infra“ vadovas. „Dabar keičiasi valdymo modelis, į kiekvieną šalį ateina atsakomybė statyti savo ruožus ir tai turi paspartinti visą projektą“, – kalbėjo jis. „LTG Infra“ generalinis direktorius teigė, kad šiuo metu tam tikruose ruožuose baiginėjasi žemės paėmimo darbai, vyksta projektavimas, o prie Jonavos vyksta fizinės statybos 30 kilometrų ruože.
„Galvojame skelbti pirkimus kitaip, yra daug techninių detalių, kaip vyksta statybų procesas ir etapas. (...) Dedame daug pastangų prisivilioti užsienio kompanijas, bet joms čia neramu keliauti dėl geopolitinių dalykų ir paties projekto dydžio. Mums atrodo milžiniškas, milijardinis, o jiems atrodo „30 kilometrų, ką mes čia vešime savo įrangą, neapsimoka“. Šnekame apie ruožų ilginimą, ką galėtume pasiūlyti lenkams, ispanams ar prancūzams“, – aiškino V. Žalimas.
Tiltas ties Jonava, per kurį planuota „Rail Baltica“, turėjo būti pastatytas iki šių metų pabaigos, tačiau terminas nusikelia iki 2026 m. vasaros. Anot V. Žalimo, taip pat yra kalbama su Europos Sąjunga (ES) dėl finansavimo šiam projektui pratęsimo. „Iki metų pabaigos jis tikrai nebus įgyvendintas, turime naujus terminus nusistatę su statytoju. (...) Su italų vadovybe susitikimo ir sutarėme, kad jie padarytų kuo daugiau šiais metais ir suspėtume tiltą pasistatyti iki kitų svarbių „Rail Balticos“ etapų. Turėtume padaryti iki 2026 m. vasaros“, – sakė „LTG Infra“ vadovas.
- 11 patinka
Comment
Comment