Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Toks jausmas kad pas jus amnezija ir saviplakos sindromas. Labai greitai pamiršote kiek buvo ginčų, derybų ir nueitų kančios kelių su latviais ir estais kad būtų prijungtas Vilnius. Jei pinigai būtų nelimituoti, tai latviai su estais dabar neverktų, ir nediskutuotų kurią atkarpą nukelti ateičiai ir kur tiesti mažesnio greičio bėgius.
    ​​​​​​
    ​​​​​​

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Bet darbai kažkokia apimtimi vyksta, tik žiauriai trūksta informacijos.
      Belieka apibrėžti ką reiškia "vyksta darbai".
      Normaliame pasaulyje projektavimo sutarties derinimas užima nuo pusės metų.

      Comment


        Parašė John Rodyti pranešimą
        Stočių/centrinių hub'ų statybos pakišimo po RB projektu. Kiek akivaizdu tai turėjo būti?
        Grianant esamas stotis? Darant naujus priestatus paliekant esamas stotis tuščias?

        Comment


          Ryga ta, Ryga ana. Net neabejoju jeigu Lietuva būtu vieno miesto šalis, kaip kad Latvija tai ir Vilnius kitoks būtu. Na, bet aš džiaugiuosi, kad Lietuva nėra vieno miesto šalis. Tas pats tramvajus Rygoje nėra geras. Stovi kartu su automobiliais, nieko nesiskiria nuo troleibuso. Na gerai vienintelis pliusas, kad gali vienu metu nuvežti daugiau žmonių. Daugiau pliuso tokiam tramvajui kuris yra Rygoje nėra. Keliai tiek Kaune, tiek Vilniuje geresni už Rygos. RB2 Rygoje didelis pliusas dėl oro uosto. Visi tarptautiniai maršrutai stos Rygos oro uoste ir čia Ryga laimi. Kodėl praleistas šansas Kaune tai padaryt nežinau.

          Comment


            Parašė Gator Rodyti pranešimą

            Grianant esamas stotis? Darant naujus priestatus paliekant esamas stotis tuščias?
            Griauti negalima, nes paveldas, bet galima integruoti su naujais priestatais, kaip, pavyzdžiui, į stalčių padėtas Vilniaus Zaha Hadid projektas.

            Comment


              Parašė B.S. Rodyti pranešimą
              Toks jausmas kad pas jus amnezija ir saviplakos sindromas. Labai greitai pamiršote kiek buvo ginčų, derybų ir nueitų kančios kelių su latviais ir estais kad būtų prijungtas Vilnius. Jei pinigai būtų nelimituoti, tai latviai su estais dabar neverktų, ir nediskutuotų kurią atkarpą nukelti ateičiai ir kur tiesti mažesnio greičio bėgius.
              ​​​​​​
              ​​​​​​
              Nebuvo jokių kančių ar ginčų. Lietuva turėjo (be kita ko, tebeturi) absoliutų ir paskutinį žodį Lietuvai suteikiantį kozirį - RB iš Latvijos ir Estijos į Lenkiją eina per Lietuvą. Tuo visos diskusijos, ginčai ir kančios ir baigiasi.

              Comment


                Tai taip, tuo ir būtų baigęsi ir nieko nebūtų iš viso. Rimtai trumpa atmintis.

                Comment


                  Lyginant būsimas Rail Baltica stotis Vilniuje ir Rygoje, aš labai nustebau, kai pamačiau, kad Rygoje ir jos aplinkėje teritorijoje planuojama tiek daug stočių:
                  Click image for larger version  Name:	Screenshot 2024-02-12 at 22.36.03.png Views:	1 Size:	646,1 kB ID:	2110617

                  Tačiau Vilniuje teplanuojamos dvi Rail Baltica stotys (Vilniaus ir Lentvario)? Iš pradžių maniau, kad galbūt toks projekto standartas turėti kuo mažiau stočių ir orientuotis į kelionių greitį, tačiau matydamas stočių kiekį Rygoje nesuprantu, kodėl visiškai nebuvo pergalvotos stočių vietos numatomoje trasoje. Čia nekalbu apie tai, kad idealiai Vilniaus Centrinė Stotis turėtų būti maždaug ties Operos ir Baleto teatro žiedu (kas yra kartais aptariama ir čia), bet tiesiog pritaikyti regioninių/vietinių stotelių išdėliojimą prie šiandienos realybės numatomoje trasoje, kuri beveik sutaps su esamais bėgiais, tam, kad geležinkelio jungtys taptų patogesnės kuo daugiau žmonių. Pavyzdžiui:
                  • Viadukas virš Tūkstantmečio g., kur geležinkelis būtų daug greičiau pasiekiamas automobiliu nuo Minsko pl., Laisvės pr., Vakarinio aplinkelio (ar VT, paleidus jį per magisralines gatves), taip pat vietiniams būsimoje transformuojame geležinkelio teritorijoje, Vingio Akropolyje, šiame gale Naujamiesčio.
                  • A19/A4 sankirta, kur į P+R aikštelę ar tiesiog išleisti keleivių atvyktų automobiliais iš pietinio Vilniaus
                  • Vokės stotelė kažkur pačioje Trakų Vokėje iki jos privedant VT (dabartinį A51), o taip pat aptarnaujant besistatančią suburbiją šiauriau geležinkelio privedant kelią/pėsčiųjų takus iki stotelės ir VT, pvz. A62.
                  Click image for larger version  Name:	Screenshot 2024-02-12 at 22.38.23.png Views:	1 Size:	2,05 MB ID:	2110618

                  Comment


                    Parašė digital Rodyti pranešimą
                    ...nieko nebūtų iš viso.
                    Niekuo nepagrįsta prielaida. Viskas būtų, kaip buvę, tik su stotimis po RB projektu ir finansavimu. Tiesiog Lietuva turėjo ir teneturi kozirį, kiriuo gali naudotis.

                    Comment


                      Kvaila ginčytis, tai su visko egzpertu to nedarysiu.

                      Comment


                        Parašė digital Rodyti pranešimą
                        Kvaila ginčytis, tai su visko egzpertu to nedarysiu.
                        Kas gi kitas, jei ne senas geras ad hominem. Tik sunku suprasti, kokia prasmė išvis dalyvauti temose, apie kurias nieko nesupranti, nežinai ir kurios tau akivaizdžiai neįdomios?

                        Comment


                          Parašė VLR Rodyti pranešimą

                          Apie kokią integraciją Vilniuje kalbi? Vilniaus stotis yra de facto priemiestinė, pro kurią dar ne per seniausiai ėjo milžiniškas krovininių traukinių eismas. Šalia šios priemiestinės stoties yra didžiulis nenaudojamas kelynas, kuriame pilna vietos plėtrai ir kurio dalis greitai bus užstatyta, nes bėgių ten yra per daug. Vilniaus 'integracija' į Rail Baltica todėl bus panaši į Rail Baltica 'integraciją' Kaišiadoryse ar Vievyje, t.y. laukuose bus pastatyti nauji keliai ir tiek.

                          Rygoje, tuo tarpu, bėgiai buvo atvesti iki pat tikrojo centrinio transporto mazgo, kuris yra tikrąjame miesto centre ir kuriame kertasi visos tramvajaus linijos, autobusai ir visas kitas vietinis, tarpmiestinis ir tarptautinis transportas. Jame yra itin mažai vietos, dėl to tose vietovėse reikėjo griauti pastatus (pavyzdžiui šitą prekybos centrą):
                          https://maps.app.goo.gl/atQQoyJAYrkKbD4Y8
                          Ar RailBaltica projekto tikslas yra sukurti naujas stotis miestų centruose, ir kurti centrinius transporto mazgus? Ne. Tai kad Rygoje jau egzistavo trasa ir patogi vieta įrengti stotį nereiškia kad dabar šis konkretus projektas turi lygiai tokias pačias sąlygas įrengti ir Vilniuje. Ar Vilniuje chujnia? Taip. Ar tai reikia spresti šituo projektu? Ne. Man užknisa šitas prikišinėjimas "Oi šitas projektas nedaro pakankamai" - bet projekto tikslas nėra gelbėti miestų VT. Rygoje pamačius jog egzistuojančioje stoties teritorijoje nesugebant sutalpinti RB ir reikės plėsti stotį, pats miestas uždėjo atitinkamus reikalavimus naujai stočiai. Paklausk savęs koks būtų rezultatas jei Rygą valdytų kaip Vilnių. Jei Vilniuje chebra idiotai, tai projektas niekaip nepadarys kad ten būtų gerai, kad ir kaip bandytų - tai kam švaistyt laiką po velniais. Visi matom kad Vilniuje su bet kokiu ilgalaikiu VT planavimu yra tragedija, ir kad iš po šono sakymas "čia yra tragedija, šitą reikia tvarkyti" atsakingų nuomonės kad viskas OK nekeičia. Čia yra Vilniaus problema, ne RB. Tai eikit Vilniaus temose ir plepėkit, aš tai jau dėjau ant to miesto.

                          Jei pasižiūrėsi į Taline statomą stotį, tai ji de facto priemiestinė, būvusios pagrinde krovinių stoties vietoje. Ten net nebuvo sugebėta iki pačiame miesto centre esančios stoties nukeliauti, nors trasa per kurią bet didesnių konfliktų būtų galima vėžę atvesti yra. Vat čia dėl RB kaltės tai jau galima kalbėti.

                          Comment


                            Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą


                            Jei pasižiūrėsi į Taline statomą stotį, tai ji de facto priemiestinė, būvusios pagrinde krovinių stoties vietoje. Ten net nebuvo sugebėta iki pačiame miesto centre esančios stoties nukeliauti, nors trasa per kurią bet didesnių konfliktų būtų galima vėžę atvesti yra. Vat čia dėl RB kaltės tai jau galima kalbėti.
                            Būtent, reikia pažiūrėti ir pamatyti, kad Ulemiste stotis bus praktiškai Talino populiacijos centre ir šalia oro uosto, su puikiomis VT jingtimis, kas yra turbūt geriausias įmanomas vatiantas ir, imho, ne blogesnis, nei Rygoje. O vat Vilniuje stotis ne tik yra visiškai šone nuo populiacijos koncentracijos taškų, bet ir VT ten, panašu, liks toks pats klaikus, koks yra dabar.

                            Comment


                              Parašė John Rodyti pranešimą

                              Būtent, reikia pažiūrėti ir pamatyti, kad Ulemiste stotis bus praktiškai Talino populiacijos centre ir šalia oro uosto, su puikiomis VT jingtimis, kas yra turbūt geriausias įmanomas vatiantas ir, imho, ne blogesnis, nei Rygoje. O vat Vilniuje stotis ne tik yra visiškai šone nuo populiacijos koncentracijos taškų, bet ir VT ten, panašu, liks toks pats klaikus, koks yra dabar.
                              Talinui ir Rygiai čia labiau yra pasisekę, nes jie ir iki šiol turėjo miesto/priemiestinį susisiekimą geležinkeliu. Kai Vilniuje toks neegzistuoja, nes visi nori turėti susisiekimą, bet jokiu būdu neturėti keletos kilometrų spinduliu prie namų jokių bėgių.
                              Kažkokių naujų prabangių ir labai sudėtingų infrastruktūros sprendimų reikalaujančių trasų nei latviai, nei estai savo sostinėse neįrenginėja. Juo labiau šiuo projektu, kuris labiau skirtas regioniniam susisiekimui. Vilniui reikėtų paieškoti galimybių ES finansavimo miesto susisiekimo gerinimui, kad ir įrengiant tą pačią naują geležinkelio liniją ir naują ar naujas stotis. Tačiau žiūrint kaip mes 150 mln. vertės stadiono projektą statome ir kaip vertiname jog kainą nesuvokiamai didelė, tai sunku įsivaizduoti kaip reagutume ir vykdytumėm projektą už 430 mln. (Rygos centrinio mazgo sąmata).

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą

                                Būtent, reikia pažiūrėti ir pamatyti, kad Ulemiste stotis bus praktiškai Talino populiacijos centre ir šalia oro uosto, su puikiomis VT jingtimis, kas yra turbūt geriausias įmanomas vatiantas ir, imho, ne blogesnis, nei Rygoje. O vat Vilniuje stotis ne tik yra visiškai šone nuo populiacijos koncentracijos taškų, bet ir VT ten, panašu, liks toks pats klaikus, koks yra dabar.
                                Kokias nesamones kalbam kad praktiškai Talino populiacijos centre. Žalias taškas - egzistuojanti centrinė stotis. Raudonas taškas - naujai statoma RB stotis. Kad prie oro uosto stotis tai viskas gerai, ten reikia stoties - bet tai kodėl negalima pavažiuoti dar ~6km kad pasiekti realią centrinę stotį.
                                Click image for larger version

Name:	Talino stotys.png
Views:	317
Size:	197,0 kB
ID:	2110679

                                Comment


                                  Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                  Kokias nesamones kalbam kad praktiškai Talino populiacijos centre. Žalias taškas - egzistuojanti centrinė stotis. Raudonas taškas - naujai statoma RB stotis. Kad prie oro uosto stotis tai viskas gerai, ten reikia stoties - bet tai kodėl negalima pavažiuoti dar ~6km kad pasiekti realią centrinę stotį.
                                  Jokios ne nesąmonės, o akivaizdus faktas. Nauja stotis bus panašiai arti visiems populiacijos centrams, puikiai sujungta VT jungtimis ir niekam nereiks belstis į priešingą miesto galą, nekalbant apie artumą iki oro uosto, kas taip pat yra laabi svarbu. Bandyti aiškinti, kad Ulemiste yra "priemiestinė" stotis ir lyginti tai su apgailėtina Vilniaus stoties situacija, reikia būti neblogai nušokus nuo proto.
                                  Paskutinis taisė John; 2024.02.13, 12:35.

                                  Comment


                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                    tai sunku įsivaizduoti kaip reagutume ir vykdytumėm projektą už 430 mln. (Rygos centrinio mazgo sąmata).
                                    Nieko čia sunkaus. Nuo 430mln. (tarkim) bendros kainos numinusuojam ES mums brukamus 90% ir patys susimokam likusius 40 ar 50 milijonų, kas, šiaip, būtų lengvai pakeliama net pačiam Vilniui, nekalbant apie valstybę. Taip daro Ryga, Talinas, taip darė Lodzė ir eilė kitų miestų, kurie už ES pinigus pasistatė kokybišką pasaulinės klasės transporto infrastruktūrą, kuomet mes kovojame už savo teisę gyventi prie suskilusios geldos.

                                    Comment


                                      Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                      Kokias nesamones kalbam kad praktiškai Talino populiacijos centre. Žalias taškas - egzistuojanti centrinė stotis. Raudonas taškas - naujai statoma RB stotis. Kad prie oro uosto stotis tai viskas gerai, ten reikia stoties - bet tai kodėl negalima pavažiuoti dar ~6km kad pasiekti realią centrinę stotį.
                                      Click image for larger version

Name:	Talino stotys.png
Views:	317
Size:	197,0 kB
ID:	2110679
                                      Palyginimui Vilnius (specialiai cituoju su vaizdu)

                                      Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-02-13 123503.jpg
Views:	300
Size:	298,0 kB
ID:	2110687

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Jokios ne nesąmonės, o akivaizdus faktas. Nauja stotis bus panašiai arti visiems populiacijos centrams, puikiai sujungta VT jungtimis ir niekam nereiks belstis į priešingą miesto galą, nekalbant apie artumą iki oro uosto, kas taip pat yra laabi svarbu. Bandyti aiškinti, kad Ulemiste yra "priemiestinė" stotis ir lyginti tai su apgailėtina Vilniaus stoties situacija, reikia būti neblogai nušokus nuo proto.
                                        Aš naują Talino stotį palyginčiau su stoties statymu Vilniuje kažkur Fabijoniškėse. Arti populiacijos centrų? Taip. Centre kur didžioji dalis užsienio keliautojų keliauja? Ne, nė velnio. Plius, šiaip tai niekas konkrečiai netrukdo turėti stoties ir Ulemiste, ir centre, ir tarptautiniams traukiniams stoti abiejose - Ulemiste stotis ten de facto yra dėl oro uosto, Rygoje stos ir oro uoste ir centre. Bet pataupyta 6km bėgių šalia egzistuojančių pastatymui ir esamos stoties atnaujinimui.

                                        Comment


                                          Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

                                          Aš naują Talino stotį palyginčiau su stoties statymu Vilniuje kažkur Fabijoniškėse. Arti populiacijos centrų? Taip. Centre kur didžioji dalis užsienio keliautojų keliauja?
                                          Ulemiste stotis statoma ne "didžiąjai daliai užsienio keliautojų", o didžiąjai daliai Talino gyventojų, šiaip jau.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X