Tai LG užlinktų
Su trivagoniais ir mikrotraukiniais.
Baltarusijos planai yra tokie patys -dieniniame susisiekime palaipsniui atsisakyti traukinių, sudarytų iš lokomotyvo ir vagonų, pakeičiant juos elektriniais/dyzeliniais traukiniais.
Baltarusijos planai yra tokie patys -dieniniame susisiekime palaipsniui atsisakyti traukinių, sudarytų iš lokomotyvo ir vagonų, pakeičiant juos elektriniais/dyzeliniais traukiniais.
Matyt planuoja, kad keleivių mažės, nes kyla automobilizacija
O jei rimtai, traukinio moduliarumas yra didelis privalumas. Mes jo atsisakėme ir springstame. Balandžio - spalio mėnesiais kas antras savaitgalis yra šventė - tai Velykos, tai gegužės 1 ilgasis savaitgalis, tai Motinos diena, tai Joninės, tai Mindauginės, tai Jūros šventė, Karklės festivalis (nebebus, bet bus koks kitas) ir t.t. Ir tada į Šiaulius, į Klaipėdą, į Palangą pajuda tvanas. Pirkti bilietus prieš tris savaites irgi ne išeitis. O FB grupes toks LG veikimas (tiksliau neveikimas) palaiko kaip benzinas degimą.
Trivagonis taip, gerai, ekonomiška, patogu, kai tuo pačių maršrutu veža kasdien į darbą tuos pačius žmones. Matyt 80 mln keleivių didžioji dalis ir pervežama tokiais maršrutais ir tikslais, todėl norima įsigyti daugiau traukinių vietoj šilumvežis+vagonai.
Net tarybiniais laikais, kai buvo daug traukinių, deja, ruožai Pagėgiai - Šiauliai buvo antraeiliai. Kursavo 2-3 priemiestiniai dyzeliniai traukiniai ir važiuodavo keli tolimojo susisiekimo traukiniai į Kaliningradą. Viskas.
Analogiškai, jau prieš kelias dienas buvo diskutuota apie Radviliškis - Daugpilis ruožą, ypač nuo Panevėžio į Daugpilį. Tai šiais laikais ir dar tiek metų nesant tose linijose keleivinių traukinių, susigrąžinti keleivius neįmanoma. Be to reikia milžiniškų investicijų į infrastruktūrą, konkrečiai į stotis ir stoteles.
Stotelės iš viso apleistos ir likvidutos linijoje Šilutė - Pagėgiai - Šiauliai, o stotyse taip pat išardyti peronai, išskyrus pirmą, dalis stočių irgi uždaryta.
Baltarusija 2015 metais buvo paleisdusi traukinį Gardinas - Lyda - Vilnius. Ilgai išsilaikė? Sienos skiria, nes ir ES atveju, deja, ir susisiekime su Latvija potencialą turi tik maršrutas į Rygą, o ne Daugpilį.
Paskutinis taisė Romas; 2017.11.12, 14:39.
Priežastis: Kopija iš temos "Geležinkeliai Lietuvoje"
Aš kalbu apie vidinius LG maršrutus. Turiu omeny, kad tai ne savaitgalinis traukinukas miesto svečiams turi būti, kuris beveik niekur nestoja, o priemiestinis regionalinis traukinys.
Pvz toks maršrutas: Naujoji Vilnia - Lyda su absoliučiai visais tarpiniais sustojimais, taip pat ir Baltarusijos teritorijoje. Aišku reikia tartis dėl tokio trauikinio. Tarkim pusė traukinių LG, pusė BČ. Ir su visom galiojančiom lengvatom visose traukiniuose (Lietuvos pusėje savo, Baltarusijos pusėje savo).
Aš tai matau potencialą.
Tarkim Gardinas yra didmiestis. Ten dvi Klaipėdos gyvena.
Daugpilis mielai Panevėžyje apsipirktų. Latvijoje viskas išskyrus alko brangiau.
ES ar ne ES. Kiek darbuotojų iš Ukrainos statybose? ES tai ne geležinė siena. Patikrinimas gali būti žmoniškas.
O lietuviai Lenkijoje apsiperka, tik kad su traukiniu nuvažiuoti gaunasi brangiau nei keliems su automobiliu. Tuo labiau, kad reikia pirkti daug, tam, kad apsimokėtų kelionė. Priešingu atveju neverta važiuoti, kelionė gi ne kapeikas kainuoja.
Ir prie ko čia ta Ukraina? Tie, kas dirba, kasdien nevažinėja iš Ukrainos į ES, neskaitant vietinių pasienio rajonų "kontrabandistų", kurie ryte su cigaretėmis ir degtine į Lenkiją važiuoja, o po kelių valandų Lenkijoje grįžta atgal. Vietiniai traukiniai skirti kasdieniam ar dažnam važinėjimui.
Kas draudžia iš Gardino į Vilnių važiuoti autobusu? Niekas. Deja, autobusas tai tik mikrobas. Retkarčiais leidžia didesnį. Vadinasi, nėra poreikio. Lenkijoje baltarusiams ir pigiau, ir geriau, todėl ir susisiekimas atitinkamas yra tiek autobusais, tiek ir geležinkeliu.
Mikrobas važinėja patikimai. Lenkijoje rusiškai susikalbėti galima. Tuo labiau, pasienio zonoje, į kurią patenka ir Bialystokas. Lenkai daro biznį ir kalba rusiškai. Esmė ne susisiekime ar sienose, esmė tame, kad Lietuvon iš Gardino važiuoti nepasimoka. Iš Minsko į Vilnių - kita kalba.
Na nevisai kad neapsimoka. Tiesiog renkasi daug kas automobilį, nes viešasis transportas apgailėtinas. O jei būtų traukinys, gal ir traukinį pasirinktų. Bet vien bileką paleisti neužtenka, reikia logistikos. Kur buvo kokios nors reklamos apie tai kad yra traukinys Gardinas - Vilnius per Lydą? Ne vienoj viešojo transporto stotelėje, nei stoty, niekur. Iš kur žmonės žinos? Kitas dalykas - reikia bendradarbiauti su BČ, padėti jiems tvarkytis priemestyje, o jie padėtų LG. Ir maršrutai būtų patogūs ir geras dažnis būtų užtikrintas.
O kam reklama Lietuvoje? Baltarusijos tai buvo traukinys Į Vilnių. Ir Baltarusijos piliečiams skirtas. Traukiniuose Minskas - Vilnius irgi 80 proc. keleivių yra Baltarusijos piliečiai, o ne Lietuvos.
Dar kartą kartoju, kad iš Gardino į Lietuvą, jei tik būtų poreikis, būtų ir viešasis trasnportas ir jį organizuotų Baltarusija pirmiausiai, nes jos piliečiai daugiausiai važinėja. Beje, tarp Gardino ir Druskininkų berods 4 ar 5 autobusai kasdien. Per mažai? Iš Druskininkų Į Vilnių galima važiuoti su autobusu. Aišku, kaina kaip baltarusiams gaunasi per didelė. Bet jei būtų poreikis, tai iš Gardino į Vilnių važiuotų ne 1 mikrobas, o keli autobusai. Vadinasi, nėra poreikio. Beje, mikrobas yra privačios Baltarusijos firmos, o ne kokio nors autobusų parko.
LG niekuo BČ padėti negali priemiestyje. Čia BČ Lietuvai padėti gali priemiestyje. Tiksliau - iš BČ reikia imti pavyzdį. Baltarusijoje priemiestiniai kursuoja visomis linijomis, kokios tik yra ir ne po vieną kartą per dieną (išskyrus kelis užkampius, kur po 1-2 kartus). Kuo LG gali padėti, jei užraukė net tokį maršrutą kaip Vilnius - Stasylos? Jei toks būtų Baltarusijoje, tai juo kursuotų kokie 4-5 traukiniai per dieną.
Taip, ir baltarusiai kūrena laužus rudenį, kad bulvės laukuose nenušaltų. Baikite apie teigiamus Baltarusijos pavyzdžius. Priemiestiniai važinėja kaip Lietuvoje 4 ryto, tada 9. Į darbą nenuvažiuosi. Veža orą, pensininkus į polikliniką ir savo darbuotojus. Tiek tų teigiamų pavyzdžių.
Pažiūrėjau ryt - 4 autobusai Gardinas-Vilnius. Gali tiek į darbą atvykti, tiek po darbo parvykti.
Į Druskininkus dar 4 autobusai.
Gal geriau tvarkaraščius pažiūrėk ir nereikės nesąmonių rašyti apie oro vežiojimą Baltarusijos geležinkeliuose. Ir mažiau melo klausyk per Lietuvos dezinformacijos priemones.
Gal geriau tvarkaraščius pažiūrėk ir nereikės nesąmonių rašyti apie oro vežiojimą Baltarusijos geležinkeliuose. Ir mažiau melo klausyk per Lietuvos dezinformacijos priemones.
Tu čia Lietuvos realijų Baltartusijai netaikyk. Kiekvienoje šalyje jos skirtingos. Lenkijoje VT pradeda kursuoti apie 4,.30 val ryto (ne tik Varšuvoje, bet ir kituose dideliuose miestuose) ir keleivių yra. O štai Ukrainoje miestai, įskaitant Kijevą, prabunda tik apie 7 val. ryto. 6 val dar gūdi naktis ir judėjimas menkas. Taip kad nereikia čia savo fantazijų taikyti kitoms šalims. Žmonės dirba ne tik rytinėje pamainoje, bet ir popietinėje, taip pat ir naktinės yra. Baltarusijoje dar išlikusi pramonė, kuri taip dirba, priešingai nei Lietuvoje, kur tokių įmonių galima suskaičiuoti ant pirštų. Beje, paskutiniai reisai oro nevežioja, jie yra reikalingi, tam, kad žmonės iš miestų grįžtų į savo kaimus ar miestelius. Ką, gal žmonės į svečius, koncertus, renginius neina? Tai Lietuvos problema, kad VT neveža nei anksti ryte, nei vėlai vakare. Todėl ir yra žmonės priversti naudotis automobiliais. O dabar palygint Gardiną su Klaipėda. Ten iš viso traukiniai tik du priemiestiniai. O su Kaunu. Net didesniame Kaune mažiau traukinių, jei neskaičiuosime į Vilnių. Galime ir paskaičiuoti, bet tik tuos, kurie stoja visose stotyse ir stotelėse. Žodžiu, gal vieną kartą reikia liautis pasakas sekti.
Comment