Šiais metais sužinosime detalųjį planuojamo metro sistemos plėtros planą bei naujų, automatinių, sąstatų, dizainą (gamintojas "Bombardier"). O kitąmet, remiantis oficialiu planu, turėtų būti pradėti naujos metro sistemos atkarpos Odenplan - Arenastaden statybų darbai.
Vienoje pusėje Paryžiaus (Gilgen Door Systems) bei Šanchajaus (JCI ir Goodtech) metro sistemose eksploatuojamų vartų variantai (žr. nuotrauką), o kitoje - Seulo metro sistemoje naudojamų apsauginių vartų variantas (Hyuandai Rotem).
Visi Stokholmo metro keleiviai tinkamą variantą gali rinkti viešosios apklausos būtu. Apsauginiai vartai bus montuojami kartu su sistemos automatizavimu procesu.
"Bombardier" oficialiai pristatė naujų Stokholmo metro sąstatų Movia C30 dizainą. Lyginant su šiuo metu eksploatuojamais sąstatais, naujieji bus pritaikyti automatinei metro sistemai, pasižymės didesne keleivių talpa, Bombardier’s Flexx Eco, Mitrac sistemomis. 98% gamybai naudotų medžiagų perdirbamos. Vairuotojo kabinų neatsisakyta, nes sistema bus automatizuojama palaipsniui. Šiuo metu galima išbandyti naujų metro sąstatų maketus Švedijos "Bombardier" gamykloje Västerås mieste. Pirma partija naujų traukinių bus pristatyta 2016 m. pabaigoje. Tuo metu bus automatizuota raudonoji linija.
Stokholmo viešojo transporto bendrovė "Storstockholms Lokaltrafik" šiandien pristatė atnaujintą miesto bėginio transporto sistemų (metro, lengvojo geležinkelio/tramvajų ir priemestinių traukinių) žemėlapį:
Naujieji sąstatai bus pritaikyti automatinei metro sistemai. Taip pat nauji Movia serijos metro sąstatai eksploatuojami Singapūre bei bus eksploatuojami Londone.
Neseniai "MTR Stockholm" pristatė 2014 m. metų ataskaitą. Be kita ko, dokumente minima, jog praėjusiais metais metro sistema mieste per visus metus keliavo 330 mln. keleivių (arba 1 mln. daugiau negu 2013 m.). Dienos metu sistema kasdien naudojasi vidutiniškai 1.2 mln. keleivių. (Dėl sistemos ypatumų stotelė T-centralen yra viena labiausiai apkrautų metro stočių pasaulyje)
Sistemos punktualumas praėjusiais metais siekė 96%. Tarptautinės bendrovės "MTR" dėka Stokholmo metro sistemos punktualumas padidėjo ir šiomis dienomis yra vienas didžiausių per 60+ m. istoriją. Taip pat per pastaruosius 5 metus gana ženkliai padidėjo bendrovės "MTR" užimama Švedijos geležinkelių rinkos dalis (metro ir MTR Express).
"Bombardier" oficialiai pristatė naujų Stokholmo metro sąstatų Movia C30 dizainą. Lyginant su šiuo metu eksploatuojamais sąstatais, naujieji bus pritaikyti automatinei metro sistemai, pasižymės didesne keleivių talpa, Bombardier’s Flexx Eco, Mitrac sistemomis. 98% gamybai naudotų medžiagų perdirbamos. Vairuotojo kabinų neatsisakyta, nes sistema bus automatizuojama palaipsniui. Šiuo metu galima išbandyti naujų metro sąstatų maketus Švedijos "Bombardier" gamykloje Västerås mieste. Pirma partija naujų traukinių bus pristatyta 2016 m. pabaigoje. Tuo metu bus automatizuota raudonoji linija.
Didžiausia Stokholme viešojo transporto paslaugas teikianti bendrovė "Storstockholms Lokaltrafik-SL" pratatęsė sutartį su traptautine bendrove "MTR", kuri atsakinga už metro sistemos operavimą didžiausiame Skandinavijos mieste.
Gerą reputaciją turinti Hongkongo bendrovė Stokholmo metro operuoja nuo 2009 m. bei užsitikrino kontrakto pratęsimą iki 2023 m.
Bendrovei "MTR" operuojant Stokholmo metro buvo pasiekti rekordiniai punktualumo bei pervežamo keleivių skaičiaus per parą ir metus rodikliai.
Šiomis dienomis Švedijos Jionšionpingo (Jönköping) vyksiančios regioninio geležinkelių rinkos forumo "Elmia Nordic Rail" metu tarptautinė bendrovė "Bombardier" pristatė naujo Stokholmo metro sąstato Bombardier C30 Movia metro traukinio modeliuką. Verta prisiminti, jog tikroviškas šios serijos metro sąstato modelis eksponuojamas Švedijos Västerås miesto "Bombardier" gamykloje. Pirma C30 sąstatų partija į Stokholmą bus pristatyta 2017 m., kuomet bus automatizuota dalis metro sistemos.
Mėlynos linijos pratęsimas: naujų stotelių geografinė padėtis
Priimtas sprendimas dėl naujų stotelių geografinės padėties būsimoje mėlynosios linijos atšakoje pietų kryptimi nuo Kungsträdgården iki Nacka Centrum bei jungtimi su žalia linija ties Gullmarsplan.
Viso šio metro sistemos plėtros etapo metu bus įrengtos 7 naujos stotelės:
1. Nuo Kungsträdgården bus įrengtas tunelio pratęsimas su sekcija po Baltijos jūros Saltsjön įlanka iki Sofia rajono Södermalm saloje. Netoli bus priemiesčio lengvojo geležinkelio sistemos Saltsjöbanan ruožas.
2. Nuo Sofia rajono bus įrengtas tunelio pratęsimas po ekologiškuoju Hammarby sjöstad rajonu bei stotelė po Hammarby kanalu su įėjimais dviejose kanalo pusėse. Jungtis su lengvojo geležinkelio sistema Tvärbanan.
3. Toliau tunelis bus rengiamas iki Sickla rajono. Prie Sickla köpkvarter prekybos miestelio bus bendra metro, lengvojo geležinkelio Tvärbanan ir priemiesčio lengvojo geležinkelio Staltsjöbanan sistemų jungtis.
4. Nuo Sickla tunelis bus pratęstas iki Järla rajono. Jungtis su priemiesčio lengvojo geležinkelio Staltsjöbanan sistema.
5. Galiausiai, bus įrengtas metro ruožas iki Nacka Centrum. Stotelė bus prie prekybos centro "Nacka Frum". Netoli turėtų būti įrengtas naujas metro depas.
6-7. Kita mėlynosios linijos atšaka bus įrengta pietvakarių kryptimi. Ties Slakthusområdet bus įrengta nauja stotelė, o toliau bus jungtis su žalia sistemos linija ties Gullmarsplan.
Lyginant su dabar eksploatuojamais sąstatais, naujuosiuose bus daugiau stovimų vietų bei vietų neįgaliesiems. Taip pat sąstatai bus ilgesni (kelios sekcijos).
Priimtas sprendimas dėl naujų stotelių geografinės padėties būsimoje mėlynosios linijos atšakoje pietų kryptimi nuo Kungsträdgården iki Nacka Centrum bei jungtimi su žalia linija ties Gullmarsplan.
Viso šio metro sistemos plėtros etapo metu bus įrengtos 7 naujos stotelės:
1. Nuo Kungsträdgården bus įrengtas tunelio pratęsimas su sekcija po Baltijos jūros Saltsjön įlanka iki Sofia rajono Södermalm saloje. Netoli bus priemiesčio lengvojo geležinkelio sistemos Saltsjöbanan ruožas.
2. Nuo Sofia rajono bus įrengtas tunelio pratęsimas po ekologiškuoju Hammarby sjöstad rajonu bei stotelė po Hammarby kanalu su įėjimais dviejose kanalo pusėse. Jungtis su lengvojo geležinkelio sistema Tvärbanan.
3. Toliau tunelis bus rengiamas iki Sickla rajono. Prie Sickla köpkvarter prekybos miestelio bus bendra metro, lengvojo geležinkelio Tvärbanan ir priemiesčio lengvojo geležinkelio Staltsjöbanan sistemų jungtis.
4. Nuo Sickla tunelis bus pratęstas iki Järla rajono. Jungtis su priemiesčio lengvojo geležinkelio Staltsjöbanan sistema.
5. Galiausiai, bus įrengtas metro ruožas iki Nacka Centrum. Stotelė bus prie prekybos centro "Nacka Frum". Netoli turėtų būti įrengtas naujas metro depas.
6-7. Kita mėlynosios linijos atšaka bus įrengta pietvakarių kryptimi. Ties Slakthusområdet bus įrengta nauja stotelė, o toliau bus jungtis su žalia sistemos linija ties Gullmarsplan.
Tarp naujų stotelių bus ir kelios rekordinės. Sofia stotelė, Södermalm slaoje, bus 100 m. gylyje arba giliausia Stokholmo metro sistemoje ir antra giliausia pasaulyje. Vietoje eskalatorių bus 8-10 liftų.
Nauja Gullmarsplan stotelė bus 70 m. gylyje.
Šiuo metu giliausia metro sistemoje yra Västra skogen stotelė, kuri yra giliausia tarp Vakarų Europos metro sistemų.
Norsborg rajone esančioje oloje Eriksbergsåsen įrengiamo naujo raudonosios metro linijos depo projektui skirtas tarptautinis apdovanojimas "Outstanding Project of the Year 2015" (Tunnelling and Underground Space Association (ITA)). Naujasis depas bus skirtas aptarnauti pirmąją pilnai automatinę metro sistemos liniją. Projektą įgyvendina Skanska.
Comment