Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[UA] Ukrainos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [UA] Ukrainos geležinkeliai

    Gana seniai masčiau sukurti tokią temą, kurioje būtų galima nagrinėti daug įdomių geležinkelio ir su juo susijusių aspektų ne tik mūsų šalyje, bet ir kitose respublikose: Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje ir pan. Taigi, čia būtų galima aptarti geležinkelio įdomybes, techniką, istoriją.

    Taigi, šią temą pradėsiu trumpu pasakojimu apie Ukrainos geležinkelius. Gal kiek gausis netradiciškai, bet tai bus pasakojimas, susietas su mano praeitų metų kelione po šią šalį.

    Kelionę į Ukrainą su savo draugu pradėjome Vilniuje, nusipirkome bilietus ir sėdome į Rygos - Truskaveco traukinį. Turiu pripažinti, kad iškeliavome ne itin dėkingu metu - rugpjūčio mėnesio gale - kuomet būna didžiausi keleivių srautai ir bilietų kainos. Apie 13 val išvažiavome iš Vilniaus ir už gero pusvalandžio atsidūrėme Lietuvos - Baltarusijos pasienyje.

    Pirma muitinės patikra - Stasylų stotyje, antra - Benekainio (Beniakone) stotyje, kurioje tas pačias procedūras atlieka baltarusių muitininkai. Kelionė tęsiasi toliau...

    1. Pirmas nufotografuotas traukinys Baltarusijos teritorijoje. Tai 2M62U-0314 Bastūnų (Bastunyi) stotyje.


    2. Be komentarų... Matyt, baltarusiai gyvena senų laikų nostalgija.


    3. Po maždaug 16 valandų kelionės pilnu traukiniu, paryčiais pasiekėme vieną iš kelionės tikslų - Lvovą. Žemiau esanti nuotrauka - Lvov Zapadnyi depas, kuriame aptarnaujami VL10/80 serijos elektrovežiai. Už šio depo pastato - šilumvežių depas.


    4. Elektrovežiai VL80T-1379, ČS4 ir šilumvežis 2M62U-0289 Lvovo stotyje.


    5. Kelionės metu Ukrainos tauta šventė savo nepriklausomybės dieną, tad Lvovo vaikų geležinkelyje buvo ypatinga diena - siauruko reisui specialiai prikabino vienintelį buvusios TSRS teritorijoje veikiantį šilumvežį TU3-039, kuris kažkada seniai buvo eksploatuojamas ir Panevėžio depe.


    6. Kitame siauruko traukinuko gale - antras šilumvežis TU2-087, kuris be TU3 naudojamas visada.


    7. Lvovo tramvajai, kurie taip pat priskiriami siaurukams.


    greit bus tęsinys.
    Paskutinis taisė vectron; 2008.07.20, 23:12.

    #2
    8. Kita diena - kitas kelionės tikslas. Pakeliui į Ukrainos Karpatus...


    9. Iš Lvovo miesto toliau keliavome į Rahovą (Rahiv), esantį Ukrainos pietuose, netoli Rumunijos pasienio. Nors Lvovą ir Rahovą skiria tik truputį daugiau nei 300 km, dėl prastos geležinkelio infrastruktūros kelionė trunka 9 valandas. Laimei, bilietai į kupe vagonus kainuoja nebrangiai, tad visą kelionę galima mėgautis kalnų vaizdais. Žemiau esanti nuotrauka - Rahovo stotis, dyzelinis traukinys D1 ir kažkoks vietinis


    Kaip matyt iš nuotraukos, kelių būklė išties vargana.

    10. Dažnai Užkarpatės srityje dėl einamųjų remontų ar tiesiog riedmenų stokos prie keleto traukinio D1 vagonų įprasta prijungti vieną sekciją 2M62.


    11. Geležinkelio ir ne tik riedmenys Rahove.


    12. Grįžimas atgal link Lvovo... Dienos trukmės sustojimas Ivano Frankovske. Nuotraukoje - 2M62U-0157 su firminiu traukiniu "Transkarpatia" Ivano Frankovskas - Kijevas. Taip pat įprasta matyti keleivinius traukinius, tempiamus prekinių lokomotyvų 2M62(U).


    13. Ir paskutinė stotis - Vilnius. Grįžimas tuo pačiu traukiniu Truskavecas - Ryga.

    Comment


      #3
      Ačiū už nuotraukas.

      Nepaisant apverktinos traukinių išvaizdos - žmonės ten geležinkeliais važinėja dažnai.
      O tarp Kijevo ir pagrindinių miestų važinėja patogūs (šiek tiek gražesni už parodytus) ir greiti traukiniai

      Comment


        #4
        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        Ačiū už nuotraukas.

        Nepaisant apverktinos traukinių išvaizdos - žmonės ten geležinkeliais važinėja dažnai.
        O tarp Kijevo ir pagrindinių miestų važinėja patogūs (šiek tiek gražesni už parodytus) ir greiti traukiniai
        Matomai, kad visur įvairių šalių sostinėse kur kas geresnė situacija būna. Antra vertus, kelionę tokiais senais traukiniais vertinu kaip savotišką atrakciją.

        Comment


          #5
          Tik noretusi dar daugiau vaizdu. Tie Tarybiniai/rusiski lokomotyvai pamazu tampa egzotika.
          John, pataikei į dešimtuką! Išties dabar laikai keičiasi ir tarybiniai lokomotyvai pamažu tampa egzotika tiek pat, kiek ir kelionė jais.

          Esant pageidavimui, įdedu dar keletą fotografijų ir komentarų.

          14. Įžymusis "Rahovozas" Lvovas - Rahovas, kuriuo iš Lvovo ir nusigavome į galutinį kelionės tikslą.


          15. Lvovo stoties fragmentas su traukiniu Sankt Peterburgas - Lvovas, kurį nuo Zdolbunovo (jei neklystu) atitempė VL80T-1178.


          16. Kadangi važiuojant į Rahovą turėjome 20 minučių sustojimą Ivano Frankovske, su draugais nusprendėme trumpam išlipt į peroną ir padaryt keletą nuotraukų. Viena iš jų - 2M62U-0330 su traukiniu Ivano Frankovskas - Šepetovka (Šepetivka). Dešinėje pusėje stovintis traukinys - mūsiškis Lvovas - Rahovas.


          17.
          O bent viena geresnio nei Lietuvoje kelio nuotrauka bus?
          Deja, nebus. Visgi regionas, kuriame lankėmės, negali pasigirti išvystyta infrastruktūra. Sekanti nuotrauka - D1-768 iš Ivano Frankovsko atvažiuoja į Rahovą. Nepatikėsit, bet šiame traukinyje visą maršrutą po vagonus vaikšto bobutė, iš kurios galima nusipirkti karštos arbatos, šokoladų ir alaus.


          18. Tas pats traukinys Rahovo stotyje. Dviejų skirtingų traukinių mašinistų brigados palaiko draugišką pokalbį.


          19. Dar viena įdomybė Ukrainos geležinkeliuose - iš dviejų skirtingų 2M62 sekcijų sudaromas naujas traukinys, į sąstatą įjungiant dyzelinio traukinio vagonus. Formaliai tai yra DPL1 serijos traukinys, kurio viename gale šis 2M62-1235, kitame gale 2M62-1001.


          20. ČME3-6032 darbuojasi Ivano Frankovsko stotyje.


          21. Lvovo vakarų depas (Lvov Zapadnyi).


          22. Čekų gamybos ČS4-042 serijos elektrovežis. Vien dėl šios mašinos verta atvažiuoti į Ukrainą ir pamatyti, nes tai jau yra, galima sakyti, tikra retenybė. Pagal pastebėjimus, jų veikiančių beliko apie 10-20 vienetų.


          Pabaigai galiu paminėti, kad kelionė pavyko. Kalbant apie fotografavimą stotyse ir depo teritorijoje, jokių problemų nekilo. Patys ukrainiečiai geranoriški žmonės, niekas neapšaukė teroristais, o tuo labiau negąsdino iškviesiantys policiją. Vienintelis dalykas jiemas rūpėjęs, iš kur mes atkeliavę
          Paskutinis taisė vectron; 2008.07.21, 09:50.

          Comment


            #6
            D1 Karpatuose labai gerai atrodo.

            Comment


              #7
              Parašė robertas Rodyti pranešimą
              Atsitiktinai radau jutubėje tikrą raritetą: Vladimirą Leniną 22M, važinėjantį kažkur Gruzijoje.

              Mano gimtąjame mieste Rytų Ukrainoje tokie dar neseniai važinėjo. Tik dabar sužinojau, kad VL - tai Lenino inicialai
              Nežinau ar dar liko, kai nuvažiuosiu - būtinai pasižiūrėsiu...

              Comment


                #8
                Parašė oranger Rodyti pranešimą
                Mano gimtąjame mieste Rytų Ukrainoje tokie dar neseniai važinėjo. Tik dabar sužinojau, kad VL - tai Lenino inicialai
                Nežinau ar dar liko, kai nuvažiuosiu - būtinai pasižiūrėsiu...
                Būtent tokių (VL22M), man atrodo, jau neliko, užtat visoje Ukrainoje dar daug važinėja VL8/VL10/VL80S,T.

                Comment


                  #9
                  Sveiki, perskaitęs Roberto pasakojimą apie Ukrainos geležinkelius, negaliu nepasidalinti ir savo įspūdžiais, nors ir kuklesniais. 2007 liepą, po daugiau nei metų ruošimosi galų gale sėdom į Ryga – Truskavecas.

                  Kol pasiekeme galutinį tašką, vagonai Baranovičiuose buvo prikabinti prie traukinio Minskas – Ivano Frankovskas, o Lvove „rygiečių vagonus“ prikabino prie Lvovas – Trusvavecas (?). Paskutinis kelionės etapas buvo ypatinagai lėtas: maždaug 100 kilometrų atstumą (važiuojant keliu) įveikėm per 4 valandas, neskaitant dar to, kad pertraukėlė Lvove buvo dar apie 50 minučių. Gerai, kad buvo rytmetis ir mes tiesiog pramiegojom, o paskui skyrėm daug laiko pusryčiams ir t.t. Traukinys, prie kurio mus prijungė Lvove stojo visose stotelėse, be to, dėl vienkelio ruožo Sambore sustojimas – 40 minučių, tam kad prasilenktų traukiniai.




                  Keliautojų, vykstančių tuo pačiu traukiniu atgal iš Truskaveco laukia visiškas “pravalas”. Rygiečių (ir minskiečių) vagonai prikabinti prie vietinio traukinio per keturias valandas pasiekia Lvovą, o ten dar keturių valandų pertraukėlė laukiant traukinio iš Ivano Frankovsko. Mes Lvovą pasiekėm autobusu, o po keliu dienų išvykom į Vilnių (iš Lvovo).
                  Lvove apsistojome viešbutyje Vlasta, kuris ypatingas tuo, kad sėdėdamas balkone ir mėgaudamasis Lvovo pivovarnios produkcija galėjau stebėti traukinius dundančius tarpstotyje Львов - Подзамче, o vėliau ir mes vykdami namo pravažiavom tuo ruožu.

                  Lvove intensyviai praleidome kelias dienas.

                  Vienas iš lankytinų objektų - Lvovo Vaikų Geležinkelis. Kai vietinio gido paklausiau, kaip geriau važiuoti iki Vaikų Geležinkelio, jis paklausė, kaip aš apskritai žinau apie LVG? Atsakiau, kad geležinkelį per penkis kilometrus jaučiu Na apie LVG neišsiplėsiu ir nuotraukų nedėsiu, jų ir taip daug yra, tame tarpe ir Roberto: http://narrow.parovoz.com/newgallery...=RU&NO_ICONS=0

                  Back to Vilnius...
                  Paskutinis taisė railman; 2013.01.03, 17:49.

                  Comment


                    #10
                    Odesos geležinkelio stotis 2008 05

                    Deja, mes į Odesą atskridome lėtuvu
                    Paskutinis taisė railman; 2008.09.05, 12:31.

                    Comment


                      #11
                      teko truputi keliaut tranzitu per Lenkija ir Ukraina. tycia nemedziojau, tiesiog keli spontaniski kadrai:
                      Lenkija:




                      Ukraina su medinio salono D1:




                      p.s. pakankamai juokingai atrode plastikiniai langai su atverciamom virsutinem varciom D1 vagonuose

                      Comment


                        #12
                        Parašė Pciolka Rodyti pranešimą

                        p.s. pakankamai juokingai atrode plastikiniai langai su atverciamom virsutinem varciom D1 vagonuose
                        Taigi ir Lietuvoje modrnizuotuose D1 tas pats. Tik atverciama dalis siek tiek mazesne ir tik kas antras langas atidaromas...

                        Comment


                          #13
                          Na gal geriau tebūnie taip, negu aliumininiai langai žiemą užklijuoti lipnia juosta. Siaubas, koks nelygis...
                          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                          Comment


                            #14
                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Taigi ir Lietuvoje modrnizuotuose D1 tas pats. Tik atverciama dalis siek tiek mazesne ir tik kas antras langas atidaromas...
                            nesigincysiu, modernizuotu riedet dar neteko.bet faktas lieka faktu, kad bent man asmeniskai tai atrodo ganetinai neiprastai.

                            Comment


                              #15
                              Parašė Pciolka Rodyti pranešimą
                              nesigincysiu, modernizuotu riedet dar neteko.bet faktas lieka faktu, kad bent man asmeniskai tai atrodo ganetinai neiprastai.
                              O jau didesne dalis modernizuotu. Ir aptikti tikra daugiau maziau originalu medinuka Lietuvoje problema tampa. Jei ir nemodernizuotas, tai bent jau suolai dermantinu apvilkti...

                              Siemet is Radviliskio per Kauna i Vilniu vaziavau traukiniu D1 593, kurio visi trys vagono salonai buvo originalus. Is ne originaliu detaliu - apsildymo sistemos gaubtai, suolu rankeneles (nors ir ne originalios, bet lietos, o ne is plienines juostos padarytos). Taip pat garsiakalbiu vietos uzdengtos beros fanera, o patys garsiakalbiai sumontuoti virs duru i tamburus... Dar grindu danga pakeista, bet dar tarybiniu laiku, ruda...

                              Vaziavau - siltas vakaras, atidaryti langai, pucia siltas vejelis. Kadangi sis traukinys nestoja kiekviejoje stoteleje, tai ir greiti isvysto apie 90 km/h. Eme temti. Masinisto padejejas perejo per traukini ir ijunge apsvietima (pasirodo D1 salono apsvietimas isijungia ne is masinisto kabinos, o jungikliai yra kiekvieno vagono tamburo spintose)
                              Traukinys pustustis - keli keleiviai vagone. Gaila, alaus neturejau...

                              Comment


                                #16
                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                O jau didesne dalis modernizuotu. Ir aptikti tikra daugiau maziau originalu medinuka Lietuvoje problema tampa. Jei ir nemodernizuotas, tai bent jau suolai dermantinu apvilkti...

                                Siemet is Radviliskio per Kauna i Vilniu vaziavau traukiniu D1 593, kurio visi trys vagono salonai buvo originalus. Is ne originaliu detaliu - apsildymo sistemos gaubtai, suolu rankeneles (nors ir ne originalios, bet lietos, o ne is plienines juostos padarytos). Taip pat garsiakalbiu vietos uzdengtos beros fanera, o patys garsiakalbiai sumontuoti virs duru i tamburus... Dar grindu danga pakeista, bet dar tarybiniu laiku, ruda...

                                Vaziavau - siltas vakaras, atidaryti langai, pucia siltas vejelis. Kadangi sis traukinys nestoja kiekviejoje stoteleje, tai ir greiti isvysto apie 90 km/h. Eme temti. Masinisto padejejas perejo per traukini ir ijunge apsvietima (pasirodo D1 salono apsvietimas isijungia ne is masinisto kabinos, o jungikliai yra kiekvieno vagono tamburo spintose)
                                Traukinys pustustis - keli keleiviai vagone. Gaila, alaus neturejau...
                                Priminėt mano praeitų metų kelionę po Ukrainą... Saulėtas vakaras Karpatuose, traukinio ratų bildesys, alus. Iki šiol nostalgija gyvenu.

                                Kitais metais vėl bandysiu ten sugrįžti. Jau vien ką reiškia pamatyti seną tarybinę techniką ir ja pasivažinėti.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė robertas Rodyti pranešimą
                                  Priminėt mano praeitų metų kelionę po Ukrainą... Saulėtas vakaras Karpatuose, traukinio ratų bildesys, alus. Iki šiol nostalgija gyvenu.

                                  Kitais metais vėl bandysiu ten sugrįžti. Jau vien ką reiškia pamatyti seną tarybinę techniką ir ja pasivažinėti.
                                  ...2004 metais važiavau į Kijevą, 2007 - Truskavecą, o dabar turiu svajonę apvažiuoti traukiniais visą Ukrainą... Šiais metais vykau į Odesą. Anksti suplanuota kelionė (galimybė nusipirkti pigesnius lėktuvų bilietus), pabrangę Lukošenkos vizos bei žieminis traukinių grafikas lėmė tai, kad mylimiausią transporto priemonę iškeičiau į lėktuvą ir supratau, kad į Ukrainą negalima skristi lėktuvu... Labai pritūko traukinio ratų bildesio, alaus, parymojimo tambūre...

                                  Comment


                                    #18
                                    Keletą dienų galvojau apie šios nuotraukos įdėjimą, bet vis pritrūkdavo laisvo laiko...

                                    Taigi, mano pirmasis nufotografuotas elektrovežis VL40U:



                                    Įdomu, kiek tokių buvo pagaminta ir ar jie gali būti laikomi "raritetiniais" (vienetiniais)? Nes kaip pastebėjau, jie dirba tik Lvovo srityje.

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė robertas Rodyti pranešimą
                                      Įdomu, kiek tokių buvo pagaminta ir ar jie gali būti laikomi "raritetiniais" (vienetiniais)? Nes kaip pastebėjau, jie dirba tik Lvovo srityje.
                                      VL40U yra krovininis elektrovežis VL80, kuris kapitalinio remonto metu yra padalintas pusiau (privirinama antra kabina, statomas antras pantografas) ir yra skirtas keleiviniam eismui. Taip iš vieno lokomotyvo gaunama 2. Juos gamina 2 Ukrainos gamyklos: Lvovo (su tokia kabina kaip nuotraukoje) ir Zaporožės (kabina kaip ČS7/ČS8). Dirba ne tik Lvovo srityje, bet visose Ukrainos linijose, kur yra kintamoji srovė (nuo Kijevo iki Lvovo ar Odesos).
                                      Čia yra jų nuotraukos http://www.parovoz.com/newgallery/in...H=&HOWMANY=192 . Galima pagal numerius maždaug atsekti kiek jų yra pagaminta (greitai primetus suskaičiavau apie 30).

                                      Comment


                                        #20
                                        Super! Dėkoju už išsamų atsakymą.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X