Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. Rubikių - Utenos - Švenčionėlių - Lentupio siaurasis geležinkelis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Fotoreporžtas iš buvusio geležinkelio ruožo Utena - Rubikiai.
    Utena.

    Buvusio stoties kelyno vieta nuo Vilniaus pusės, dabar Kupiškio g.



    Judu stoties pastato link. Sandėlis ir rampa.



    Iš arčiau.



    Stoties panorama.



    Stoties pastatas iš Vilniaus (Vilniaus dėl plento; jei pagal geležinkelį, tai turėtų būti Švenčionėlių link) pusės.



    Ties stoties pastatu, vaizdas atgal, Vilniaus link.



    Stoties pastatas, vaizdas Vilniaus link.



    Panorama Vilniaus link.



    Vandens bokštas.





    Sandėliukas, prie kurio malkos, irgi, atrodo, buvusio geležinkelio.

    Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 21:02.

    Comment


      Kopėčios iš bėgių.



      Čia, atrodo, buvęs šulinys.





      Buvusios automobilių svarstyklės prie stoties.



      Vagonas paminklas.





      Dar vienas pūstantis vagonas nuo gatvės vasarą nematomas. Jis už medžių ir krūmų eilės.



      Stotis iš miesto pusės.



      Vaizdas Vilniaus link.

      Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 21:00.

      Comment


        Tilto per Vyžuoną Utenoje liekanos. Šalia tilto dabar yra keli vietinio "elito" namukai. Gatvės vietoje būta pylimo.



        Išlikusios tilto atramos.



        Toliau važiuoju Rubikių link, kiek įmanoma buvusiu pylimu. Už Utenos jis nepravažiuojamas.
        Kai kur pylimas paverstas lauko, miško keliuku.



        Bėgis žemėje vienoje iš buvusių pervažų.



        Pūvantys pabėgiai.



        Ties Dirvoniškiu. Vaizdas Stabulankių link.



        Utenos link.



        Ties Dirvoniškiu nenutiesto plačiojo geležinkelio pylimas priartėja prie siaurojo geležinkelio. Nes ties Utena nauja linija buvo tiesiama smarkiai iš pietvakarių aplenkiant miestą.
        Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 21:12.

        Comment


          Stabulankių stotis. Vaizdas iš buvusio kelyno pusės.



          Šalia stoties praeina naujo geležinkelio trasa - pylimas aukštesnis nei siaurojo (jis antrame plane). Taip pat stulpas - buvusios siaurojo o gal ir plačiojo geležinkelio. Tokių stulpų ne vienas yra ir kitose vietose. Sunku pasakyti, ar tai siaurojo ar plačiojo geležinkelių, nes kur mačiau, ten plačiojo pylimas yra šalia siaurojo.



          Stabulankių stoties pastatas nuo kelio pusės.



          Trumbatiškio stotis. Buvusio kelyno vieta. Vaizdas Rubikių link. Ten tolumoje medžiuose ir krūmuose yra stoties pastatas. Nenutiestas platusis geležinkelis praeina šalia kairėje, bet žemiau siaurojo.



          Vaizdas Utenos link.



          Dešinėje pusėje (žiūrint Rubikių link) yra šis buvęs stoties geležinkeliečių namas.



          Stoties pastatas. Iš buvusio kelyno pusės.









          Iš kaimo pusės.

          Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 22:07.

          Comment


            Už Trubmatiškio stoties yra pralaida per bevardį upelį.





            Dešinėje - plačiojo pylimas, žemiau kairėje - buvusio siaurojo geležinkelio trasa. Tarp Trumbatiškio ir Rubikių.





            Grindinio likučiai ties viena iš buvusių pervažų tarp Trumbatiškio ir Rubikių.



            Rubikiai. Vaizdas iš išardytos geležinkelio dalies prieš buvusia Rubikių pervažą.



            Ten pat, vaizdas atgal.



            Aklikelis.



            Rubikių stotelė.





            Anykščių link.





            Tualetas.

            Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 21:32.

            Comment


              Labai įdomios nuotraukos Al1, be Utenos ir Rubikių kitų neteko matyti vaizdų.

              Comment


                Rubikių stotelė iš tolo.



                Toliau - Rubikių stoties apžiūra. Rubikiuose buvo plytų fabrikas ir jį aptarnavo geležinkelis. Stotelė buvo arčiau pervažos, o fabrikas už ~200 m Anykščių link.



                Šalia geležinkelio yra paminklas 1919 m. žuvusiam nepriklausomybės kovų kariui L. Biriukui.



                Iešmas ir toliau prasideda buvusios stoties, aptarnavusios fabriką, kelynas. Dabar tai tiesiog antrasis kelias, kuriuo pasinaudojant šilumvežis iš vieno sąstato galo pervaromas į kitą. Vaizdas Anykščių link, fabriko liekanos dešinėje.



                Stulpelis. Pagrindas su žvaigžde.



                Vaizdas Švenčionėlių link. Kairėje buvęs plytų fabrikas ir rampos likučiai.





                Vaizdas Anykščių link.



                Kilometrų stulpelis.



                Ties stoties kelyno pabaiga. Vaizdas Rubikių stotelės link.



                Vaizdas į priešingą pusę, Anykščių link.



                Stoties riba.

                Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 22:10.

                Comment


                  Vaizdas Anykščių link. Tolumoje matosi pervaža. Einu pirmyn.



                  Kiek paėjus. Ties Centupio gatvele, kuri įsiremia į geležinkelį, yra šis stogastulpis.



                  Kiek kairiau Centrupio g. (Rubikių stotelės link) teka Centupis. Žemėlapyje pavadinimo nėra, bet gatvės pavadinimas viską pasako.



                  Einu toliau pervažos link. Vaizdas Rubikių link.



                  Dar kiek paėjus. Rubikių link.



                  Ties pervaža, Rubikių link.



                  Anykščių link.

                  Paskutinis taisė Al1; 2015.05.22, 21:58.

                  Comment


                    Kelios senos nuotraukos iš buvusio geležinkelio Švenčionėliai - Utena - Rubikiai ruožo.
                    Nuotraukos iš interneto, dabar jau nepamenu iš kur, gali būti, kad kažkuri iš jų kažkieno buvo patalpinta ir šiame forume.

                    Stabulankiai.



                    Degulių stoties pastato statyba.



                    Trumbatiškis



                    Lenkai Saldutiškyje. Užrašas - "Niech żyje komendant Józef Piłsudski". Tegyvuoja - toliau aišku kas.

                    Paskutinis taisė Al1; 2015.05.31, 21:29.

                    Comment


                      Fotoreportažas iš buvusio geležinkelio ruože nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Švenčionėlių.

                      Dabartinės Lietuvos teritorijoje nutiesus geležinkelį minimame ruože buvo tik Švenčionių ir Švenčionėlių stotys. Pirmojo pasaulinio karo metais (ar prie lenkų) atsirado tokios stotelės ar pralankos (?):
                      Papelekis 10,2 km nuo Švenčionių
                      Vigadka 6,5 km
                      Myliai 3,3 km
                      Toliau - Švenčionys
                      Ragaučina - prie lenkų
                      156 km - prie lenkų
                      Drūstėnai - stotis ar pralanka ~7 km nuo Švenčionėlių, veikė kurį laiką ir tarybiniais laikais
                      Fedoriškės (Kvederiškė) 5,5 km nuo Švenčionėlių
                      Letnisko 1,3 km nuo Švenčionėlių - veikė tarpukaryje prie lenkų
                      147 km (gal tai vėliau buvusi Letnisko???)
                      Švenčionėliai

                      Ties Papelekiu, Baltarusijos link. Kelias buvusio pylimo vietoje, tolumoje matosi išlikęs pylimas, einantis Baltarusijos link lygiagrečiai sienai (kairėje tvora). Kairėje pusėje yra neveikianti pasienio perėja. Papelekio kaimas dešineje pusėje (link jo suka kelias).



                      Kažkur Vigadkos miške. Kelias eina iškasa, kuria seniau ėjo geležinkelis.



                      Švenčionių prieigose - išlikęs tarybinių laikų tiltelis per neaišku kokį upelį.



                      Ties tilteliu - Lentupio link.



                      Švenčionių link.

                      Paskutinis taisė Al1; 2015.06.01, 21:15.

                      Comment


                        Švenčionių buvusi stotis (dabar autobusų). Bendras vaizdas Švenčionėlių link.



                        Sandėlis.



                        Stoties pastatas ir peronas.





                        Perono gale iš Švenčionėlių pusės išlikusi rampa ir buvusio aklikelio atrama.







                        Vaizdas nuo Švenčionėlių pusės.

                        Paskutinis taisė Al1; 2015.06.01, 21:20.

                        Comment


                          Buvęs Švenčionių stoties pastatas iki Pirmojo pasaulinio karo. Iš fotopolska.eu

                          Ir ar tik kartais negali būti, jog dabartinis pastatas visgi yra šis, senasis, tik "giliai" perstatytas ar atstatytas ant senojo pamatų.



                          O šis tik laikinas. Galbūt, pirmasis pastatas buvo rimtai apgadintas, sudegintas, ir lenkai (gal jau ir vokiečiai) laikinai pasistatė baraką stočiai.



                          Nuo buvusios pervažos Vilniaus g. (kelias Vilnius - Švenčionys) buvusio pylimo vietoje yra Užupio g., pereinanti į Naujojo pasaulio akligatvį ir galiausiai pereinanti į Margumiškio g.

                          Margumiškio g. ties miesto pakraščiu. Švenčionėlių link.



                          Už kelių šimtų metrų būta atšakos tikriausiai į karjerą. Ta vieta - kairėn į Švenčionėlius, tiesiai - atšaka.



                          Kitos dvi nuotraukos iš ruožo tarp Švenčionių ir Drūstėnų. Iki Drūstėnų buvusiu pylimu galima pravažiuoti. Kažkiek galima ir už Drūstėnų, bet galiausiai kelias pylimo vietoje tampa nepravažiuojamas.



                          Paskutinis taisė Al1; 2015.06.01, 21:37.

                          Comment


                            Artėjant prie Drūstėnų. Čia jau buvo atlikta melioracija, ir pylimo neišlikę. Kelias ir melioracijos griovys maždaug pylimo vietoje.



                            Maždaug čia turėjo būti Drūstėnų stotis ar pralanka. Švenčionėlių link. Drūstenai - dešinėje.



                            Statmenu rakursu aukščiau esančiai nuotraukai. Kelias Drūstėnų link. Išlikę buvusios pervažos stulpeliai.



                            Tarp Drūstrėnų ir Fedoriškės.



                            Maždaug čia turėjo būti Fedoriškės stotelė. Buvo pervaža, yra išlikę grindinio fragmentų. Švenčionėlių link.

                            Paskutinis taisė Al1; 2015.06.01, 21:43.

                            Comment


                              Švenčionėliai. Geležinkelio iškasa, dabar Vilniaus g. Švenčionėlių stoties link.
                              Letnisko stotelė buvo kažkus ties dabartine Vilniaus, Partizanų ir Slėnio g. susikirtimo vieta. Toliau geležinkelio vietoje dabartinė Partizanų g.



                              Švenčionėliuose išlikęs siaurojo geležinkelio depo kompleksas.











                              Paskutinis taisė Al1; 2015.06.01, 21:50.

                              Comment












                                Gyvenamasis namas Partizanų g. Gal siaurojo geležinkelio, gal plačiojo darbuotojų.



                                Kažkokio pastato pamatai šalia buvusio geležinkelio.



                                Siaurojo geležinkelio stoties pastatas buvo šioje vietoje, kur dabar aikštė. Kiek arčiau tolumoje esančių pastatų, nei tos vietos, iš kur fotografuota. Vandentiekio bokštas tikriausiai tarybinių laikų.

                                Paskutinis taisė Al1; 2015.06.01, 21:53.

                                Comment


                                  Švenčionių stotis, sovietmetis.



                                  Kažkur Lietuvoje, sovietmetis.



                                  Kažkur Lietuvoje, sovietmetis.



                                  Iš asm. kolekcijos.
                                  Paskutinis taisė digital; 2024.02.14, 19:01. Priežastis: atkurtos nuotraukos

                                  Comment


                                    Saldutiškio geležinkelio stotis 1915 m.


                                    ebay.de

                                    Comment


                                      Buvusi Utenos siauruko stotis.











                                      Comment














                                        Comment


                                          Senojoje geležinkelio stotyje apsigyveno neįprasti keleiviai
                                          Važiuojančiųjų keliu Kupiškis-Vilnius dėmesį patraukia dvi šalia Senosios geležinkelio stoties esančios skulptūros: viena skulptūra simbolizuoja stovintį, kita sėdintį žmogų... Kodėl jos čia įsikūrė, paklausėme Utenos kraštotyros muziejaus direktorės Lilijos Jovarienės.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X