Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Na va pirmą kartą užtikau foto su siaurku marijampolėje. Jei ją pavyks gauti, tai bus 100% įrodymas apie šį siauruką...

    Comment


      #62
      Na va tai foto apie kurias kalbėjau:

      Marijampolė, 1917-1918 metai. Dirvos spaustuvė Marijampolėje atidaryta 1918 metais, ji buvo toje Šešupės pusėje, kuri arčiau Vilkaviškio.



      Anykščiai 1914 metai. Atkreipkite dėmesį į geležinkelio bėgius - atrodo, kad čia būtų ne siaurukas, bet platusis geležinkelis. Tačiau tai nėra taip. Ši vieta yra ir dabar, matosi tiltukas ir senasis įvažiavimas į Anykščius.



      Va dėl to vertinu vokiečių foto geležinkelio Kuliešai - Šilutė, kad vis tik sunku nuspėti kokio pločio bėgiai ten gali būti. Tuo labiau foto retušuota. Jau čia gaunasi dideli iškraipymai.

      Paravoze paskelbiau ir daugiau foto, pasižiūrėkite nuo 14 dienos...
      Paskutinis taisė udrius; 2009.01.17, 08:41.

      Comment


        #63
        Nezinau, ar tai galima vadinti gelezinkeliu. Alytuje tarpukaryje statant A. Juozapaviciaus tilta buvo nutiesti siauruko begiai medziagu pervezimui.
        Nuotrauka is www.alytausgidas.lt galerijos


        Comment


          #64
          Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
          Noriu paklaust: koks likimas ištiko TU2-123 1984 m.? Įtariu, kad supjaustė į metalo laužą, užuot vėl atvežę į Panevėžį.
          Tai Vilniaus Vingio parke važinėjęs šilumvežis. Jo likimas:

          ТУ2 -123 ( 750 мм) [1957-1979] ДЖД Вильнюс (порезан 1980; быв. Паневежис)
          turbūt vertimo nereikia...

          Comment


            #65
            Parašė robertas Rodyti pranešimą
            Tai Vilniaus Vingio parke važinėjęs šilumvežis. Jo likimas:



            turbūt vertimo nereikia...
            Kad jis važinėjo Vingio parke 1979-1984 m., žinau. Koks jo likimas vėliau, po 1984 m.?
            "I killed the Bank" - Andrew Jackson

            Comment


              #66
              Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
              Kad jis važinėjo Vingio parke 1979-1984 m., žinau. Koks jo likimas vėliau, po 1984 m.?
              Bent jau pagal roberto citatą, jis niekur jau ir 1981m. nebegalėjo važinėti, nes 1980 buvo supjaustytas. Beto tavo nurodytu laikotarpiu jau ten nieks nevažinėjo, nes geležinkelį išardė 1979 m.
              Paskutinis taisė sleader; 2009.01.23, 01:24.

              Comment


                #67
                na va šiandien buvau Skapiškyje... Galima sakyti, kelionė pasisekė. Foto greitai bus. Kai kurie radiniai galima sakyti, nustebino...

                Na o dabar apie radinius:

                Pirmiausiai tai šokiravo 600 mm ir plačiūjų geležinkelio jungtinis depas Skapiškyje - kad jis išlikęs ir toks super... Radau, kad siaurųjų geležinkelio depai buvo dar ir Kazlų Rudoje, Joniškyje, Jonavoje. Rasi gal ir ten gali būti tokie statiniai. Foto:

                Priekis



                Šonas



                Galas



                Dar apsilankiau Pandėlyje . Ten iš stoties išlikusi tik krovininė rampa, o pats stoties pastatas perstatytas ir perdarytas.

                Krovinių rampa:



                Buvusi stotis



                Na ir pabaigai - išlikęs 600 mm keleivinis vagonėlis...



                Tai antras išlikęs 600 mm vagonėlis, kurį aš radau Lietuvoje. Senas foto, kurias vietinės mokytojos dėka pavyko rasti, sudėjau į parovozą, manau dubliuoti visko nereikėtų...
                Paskutinis taisė udrius; 2009.01.25, 09:14.

                Comment


                  #68
                  Taigi, iš tiesų manau, kad reikėtų kada išsiruošti į tokias ekspedicijas dažniau, gal pavyktų rasti kažko dar unikalesnio...

                  Comment


                    #69
                    Parašė udrius Rodyti pranešimą
                    na va šiandien buvau Skapiškyje... Galima sakyti, kelionė pasisekė. Foto greitai bus. Kai kurie radiniai galima sakyti, nustebino...
                    Na o dabar apie radinius:
                    ...
                    Dar apsilankiau Pandėlyje . Ten iš stoties išlikusi tik krovininė rampa, o pats stoties pastatas perstatytas ir perdarytas.
                    ...
                    Buvusi stotis
                    Atvaizdas
                    ...
                    www.ngr.lt radau štai tokią buvusios Pandėlio geležinkelio stoties nuotrauką:
                    http://www.ngr.lt/php_func/foto_demo...delys20051.jpg

                    Comment


                      #70
                      tai va , kad ji dabar yra perstatyta. Tiesiog užfiksavau, kas yra dabar. Kaip ir kas yra buvusioje Kriukų stotyje.

                      Comment


                        #71
                        Parašė rimsenas Rodyti pranešimą
                        Keista, bet neteko sutikti būtent Pirmojo Pasaulinio karo metų vokiškų žemėlapių (KdWR, RKdWG), netgi 1921-23 metų KdWR perleidinių, kur būtų pažymėta geležinkelio linijos Marijampolė-Vilkaviškis-(Kudirkos Naumiestis) trasa.
                        Tiekos to, įtikinot, gal ir ėjo siaurukas iki Naumiesčio...

                        Lietuvos žinios, 1926 m. Kovo m. 12 d.

                        Apleistas Mariampolės—Naumiesčio
                        gelžkeliukas.

                        Kad pas mus, Lietuvoje gali bet kur pamatyti apsileidimo, tai nenaujiena,
                        ir kai žmogus daugiau tai matai, tai, rodos, kad taip ir reikia, kad
                        kitaip ir negalima...
                        Mums teikiantieji visokių ,,palengvinimų" valdovai giriasi darą ką gali,
                        ir tik suka sau šiltas gūžteles, bet, kaip matos, jie ne viską daro, ką dar
                        galėtų daryti. Va kad ir siaurasis gelžkelis, kurs eina nuo Mariampolės per Vilkaviškj iki Naumiesčiui, yra „juk valstybinis turtas. Kas su juom yra daroma?
                        O gi nieko ! O būtų galima ir reiktų šis tas daryti.
                        Vokiečiai jį nusitiesė ir pilniausiai juom naudojosi, o ir lietuviams jį perėmus
                        iš karto buvo neblogiausiai išnaudojamas; tik dabar kažkodel yra visiškai apleistas, ir net gaila žiūrėti kaip jis dabar genda ir nyksta (daugelyje
                        vietų per žemes visiškai nesimato, o kur matomas, tai sulankstytas,
                        sugadintas).
                        Dabar jis naudoti pasažierų vežiojimui nėra vertės, nes, gali sakyti, yra
                        perpilnai pasažierinių automobilių ir autobusų, kurie tąja linija nuolatai
                        kursuoja, o be to, pirma—vartojimo jis būtų reikalingas nuodugnaus remonto.
                        Tiksliausia būtų jis perkelti kiton vieton, kur jokio susisiekimo
                        nėra arba kad ir nuo Vilkaviškio link Bartininkų, vadinas į ten, kur randasi
                        didelis išteklius plentų medžiagos — akmenų.
                        Juomi galėtų naudotis, gyventojai, keliavimui ir produktų gabenimui, nes
                        dabar tolimesniesiems su reikalais neišbrendamame kely randasi didelių
                        sunkenybių. V. D.

                        Ghm... O jei vietoje geležinkelio parašius kokį kitą apleistą objektą, ar labai kas pasikeistų tekste, kuris buvo parašytas prieš 80 metų???

                        Comment


                          #72
                          Štai kokia įdomybę apikau, žiūrėdamas pirmąjį lietuvišką meninį filmą "Marytė" (1947 m.).






                          Filmas filmuotas Vilniuje ir apylinkėse. Ar tik ne siaurojo geležinkelio tiltas Vingio parke nufilmuotas? Ir, jei neklystu, bėgis matosi scenoje, kai žmonės bėga per tiltą.

                          Patalpinau ir rapidshare.com visą šį epizodą. Dydis apie 11 MB.

                          http://rapidshare.com/files/208012612/Maryte.avi

                          Comment


                            #73
                            /\
                            panasu kad sitas filmas dasidejo prie vilniaus senamiescio naikinimo - pradzioj epizodo matosi degantys senamiescio namai, kuriuos greiciausiai specialiai "pakure" tam kad degancia gave nufilmuot, tais laikais juk 3d ir kompozitingo nebuvo...

                            Comment


                              #74
                              Parašė udrius Rodyti pranešimą
                              Apie siauruką Šakiai - Gelgaudiškis:

                              1931–1932 metais Lietuvos vyriausybė iš biudžeto skyrė lėšų Šakių–Gelgaudiškio siaurajam geležinkeliui tiesti. Šis kelias buvo nutiestas, juo važinėta iki Antrojo pasaulinio karo. Tai buvo vadinamoji „konkė“ – keleivinius ir krovininius vagonėlius traukė arkliai. Gelgaudiškio girininkijos vadovas Jonas Gvildys Jurbarke surado „konkės“ konduktorių, užrašė jo atsiminimus. Apie šį geležinkelį reikėtų dar daugiau surinkti atsiminimų, juos užrašyti ir sudėti į knygos puslapius.

                              Siaurojo geležinkelio bėgiai palei centrinę miestelio gatvę buvo nutiesti į pakalnę, jo atšakos driekėsi į žvyro karjerą prie kapinių ir į panemunę, kur švartuodavosi baržos. Dar Komaro laikais siaurojo geležinkelio atšaka buvo nutiesta į šiliuką prie Žvaigždės (nurodyta viename miestelio planelyje), taip pat prie kai kurių kitų Gelgaudiškio dvaro miškų (Pankliškės). Vadinasi, Gelgaudiškio geležinkelio pėdsakai veda į XIX–XX a. sandūrą.

                              Kitu siauruoju geležinkeliu buvo vežamas molis į Gelgaudiškio plytinę. Metalines liores čia tempė „motovozas“. Nors įvykiai neseni, bet nepavyko rasti šio pramoninio traukinuko nuotraukų.

                              http://www.versme.lt/sakiu.htm

                              Vis tik manau, kad tai galėjo būti pradėto tiesti geležinkelio Kazlų rūda - Šakiai - Tauragė (arba Lyduvėnai) pradžia.
                              Papildau:

                              Dienos naujienos. 1932, rugsėjo 7 dienos

                              Traukinėlis suvažinėjo moterį Rugsėjo 5 d. Gelgaudiškio stoty, mažasis raukinėlis, atėjęs iš Šakių, suvažinėjo pil. Stulgaitienę 70 metų amžiaus. Po poros valandų ji mirė, nors sunkaus kūno sužalojimo nesimatė.

                              Comment


                                #75
                                Taigi, klausimas - kiek tas geležinkelis egzistavo ir kas tai per geležinkelis buvo... Čia jau rašo, kad buvo garvežiukas. O realiai kaip? Gal kas turit tos teritorijos žemelapių su geležinkeliu?

                                Comment


                                  #76
                                  Kauno siaurukui – 90 metų



                                  © 15min.lt
                                  Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
                                  Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012

                                  Comment


                                    #77
                                    Vakar buvau prie Vingio parko ir netyčia aptikau pylimą, kur ėjo Vilniaus siaurukas.

                                    Kairiau matosi pylimas.


                                    O čia ant jo einantis keliukas.


                                    Keliukas eina tiesiai, nusileidžia nuo pylimo. O pylimas suka kairėn, link upės.


                                    Tačiau iki pat upės nebeina, nukastas...


                                    Turėjo išeiti maždaug čia.


                                    O kitame upės krante turbūt čia...


                                    O gal čia...


                                    Bet turbūt ne čia.


                                    Dar sykį tas pats pylimo galas.


                                    Ta pati vieta, kur nusisuka link upės.


                                    Ir paėjėjus link Žvėryno pusės.

                                    Comment


                                      #78
                                      ...kur ėjo Vilniaus siaurukas
                                      Tiksliau, "kur galėjo eiti".

                                      Comment


                                        #79
                                        Parašė robertas Rodyti pranešimą
                                        Tiksliau, "kur galėjo eiti".
                                        Aš įsitikinęs, kad jis ten ir ėjo. Buvo nuotrauka forume, neatkapstau kur. Šioje vietoje palei upę jis ir važinėjo. Tuomet, žinoma, nebuvo medžių, todėl ir upė atrodė prie pat. Taipogi klausiau senų žmonių ir jie patvirtino. Taip pat apie medinį tiltą per Nerį.

                                        Comment


                                          #80
                                          Pagaliau straipsnis apie Kauno siauruką "Kauno dienos" laikraštyje:

                                          http://kauno.diena.lt/dienrastis/tem...amiesti-214212

                                          Comment

                                          Working...
                                          X