Na va pirmą kartą užtikau foto su siaurku marijampolėje. Jei ją pavyks gauti, tai bus 100% įrodymas apie šį siauruką...
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)
Collapse
X
-
Na va tai foto apie kurias kalbėjau:
Marijampolė, 1917-1918 metai. Dirvos spaustuvė Marijampolėje atidaryta 1918 metais, ji buvo toje Šešupės pusėje, kuri arčiau Vilkaviškio.
Anykščiai 1914 metai. Atkreipkite dėmesį į geležinkelio bėgius - atrodo, kad čia būtų ne siaurukas, bet platusis geležinkelis. Tačiau tai nėra taip. Ši vieta yra ir dabar, matosi tiltukas ir senasis įvažiavimas į Anykščius.
Va dėl to vertinu vokiečių foto geležinkelio Kuliešai - Šilutė, kad vis tik sunku nuspėti kokio pločio bėgiai ten gali būti. Tuo labiau foto retušuota. Jau čia gaunasi dideli iškraipymai.
Paravoze paskelbiau ir daugiau foto, pasižiūrėkite nuo 14 dienos...Paskutinis taisė udrius; 2009.01.17, 08:41.
Comment
-
Nezinau, ar tai galima vadinti gelezinkeliu. Alytuje tarpukaryje statant A. Juozapaviciaus tilta buvo nutiesti siauruko begiai medziagu pervezimui.
Nuotrauka is www.alytausgidas.lt galerijos
Comment
-
Parašė Kosovo Rodyti pranešimąNoriu paklaust: koks likimas ištiko TU2-123 1984 m.? Įtariu, kad supjaustė į metalo laužą, užuot vėl atvežę į Panevėžį.
ТУ2 -123 ( 750 мм) [1957-1979] ДЖД Вильнюс (порезан 1980; быв. Паневежис)
Comment
-
Parašė robertas Rodyti pranešimąTai Vilniaus Vingio parke važinėjęs šilumvežis. Jo likimas:
turbūt vertimo nereikia..."I killed the Bank" - Andrew Jackson
Comment
-
Parašė Kosovo Rodyti pranešimąKad jis važinėjo Vingio parke 1979-1984 m., žinau. Koks jo likimas vėliau, po 1984 m.?Paskutinis taisė sleader; 2009.01.23, 01:24.
Comment
-
na va šiandien buvau Skapiškyje... Galima sakyti, kelionė pasisekė. Foto greitai bus. Kai kurie radiniai galima sakyti, nustebino...
Na o dabar apie radinius:
Pirmiausiai tai šokiravo 600 mm ir plačiūjų geležinkelio jungtinis depas Skapiškyje - kad jis išlikęs ir toks super... Radau, kad siaurųjų geležinkelio depai buvo dar ir Kazlų Rudoje, Joniškyje, Jonavoje. Rasi gal ir ten gali būti tokie statiniai. Foto:
Priekis
Šonas
Galas
Dar apsilankiau Pandėlyje . Ten iš stoties išlikusi tik krovininė rampa, o pats stoties pastatas perstatytas ir perdarytas.
Krovinių rampa:
Buvusi stotis
Na ir pabaigai - išlikęs 600 mm keleivinis vagonėlis...
Tai antras išlikęs 600 mm vagonėlis, kurį aš radau Lietuvoje. Senas foto, kurias vietinės mokytojos dėka pavyko rasti, sudėjau į parovozą, manau dubliuoti visko nereikėtų...Paskutinis taisė udrius; 2009.01.25, 09:14.
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąna va šiandien buvau Skapiškyje... Galima sakyti, kelionė pasisekė. Foto greitai bus. Kai kurie radiniai galima sakyti, nustebino...
Na o dabar apie radinius:
...
Dar apsilankiau Pandėlyje . Ten iš stoties išlikusi tik krovininė rampa, o pats stoties pastatas perstatytas ir perdarytas.
...
Buvusi stotis
Atvaizdas
...
http://www.ngr.lt/php_func/foto_demo...delys20051.jpg
Comment
-
Parašė rimsenas Rodyti pranešimąKeista, bet neteko sutikti būtent Pirmojo Pasaulinio karo metų vokiškų žemėlapių (KdWR, RKdWG), netgi 1921-23 metų KdWR perleidinių, kur būtų pažymėta geležinkelio linijos Marijampolė-Vilkaviškis-(Kudirkos Naumiestis) trasa.
Lietuvos žinios, 1926 m. Kovo m. 12 d.
Apleistas Mariampolės—Naumiesčio
gelžkeliukas.
Kad pas mus, Lietuvoje gali bet kur pamatyti apsileidimo, tai nenaujiena,
ir kai žmogus daugiau tai matai, tai, rodos, kad taip ir reikia, kad
kitaip ir negalima...
Mums teikiantieji visokių ,,palengvinimų" valdovai giriasi darą ką gali,
ir tik suka sau šiltas gūžteles, bet, kaip matos, jie ne viską daro, ką dar
galėtų daryti. Va kad ir siaurasis gelžkelis, kurs eina nuo Mariampolės per Vilkaviškj iki Naumiesčiui, yra „juk valstybinis turtas. Kas su juom yra daroma?
O gi nieko ! O būtų galima ir reiktų šis tas daryti.
Vokiečiai jį nusitiesė ir pilniausiai juom naudojosi, o ir lietuviams jį perėmus
iš karto buvo neblogiausiai išnaudojamas; tik dabar kažkodel yra visiškai apleistas, ir net gaila žiūrėti kaip jis dabar genda ir nyksta (daugelyje
vietų per žemes visiškai nesimato, o kur matomas, tai sulankstytas,
sugadintas).
Dabar jis naudoti pasažierų vežiojimui nėra vertės, nes, gali sakyti, yra
perpilnai pasažierinių automobilių ir autobusų, kurie tąja linija nuolatai
kursuoja, o be to, pirma—vartojimo jis būtų reikalingas nuodugnaus remonto.
Tiksliausia būtų jis perkelti kiton vieton, kur jokio susisiekimo
nėra arba kad ir nuo Vilkaviškio link Bartininkų, vadinas į ten, kur randasi
didelis išteklius plentų medžiagos — akmenų.
Juomi galėtų naudotis, gyventojai, keliavimui ir produktų gabenimui, nes
dabar tolimesniesiems su reikalais neišbrendamame kely randasi didelių
sunkenybių. V. D.
Ghm... O jei vietoje geležinkelio parašius kokį kitą apleistą objektą, ar labai kas pasikeistų tekste, kuris buvo parašytas prieš 80 metų???
Comment
-
Štai kokia įdomybę apikau, žiūrėdamas pirmąjį lietuvišką meninį filmą "Marytė" (1947 m.).
Filmas filmuotas Vilniuje ir apylinkėse. Ar tik ne siaurojo geležinkelio tiltas Vingio parke nufilmuotas? Ir, jei neklystu, bėgis matosi scenoje, kai žmonės bėga per tiltą.
Patalpinau ir rapidshare.com visą šį epizodą. Dydis apie 11 MB.
http://rapidshare.com/files/208012612/Maryte.avi
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąApie siauruką Šakiai - Gelgaudiškis:
1931–1932 metais Lietuvos vyriausybė iš biudžeto skyrė lėšų Šakių–Gelgaudiškio siaurajam geležinkeliui tiesti. Šis kelias buvo nutiestas, juo važinėta iki Antrojo pasaulinio karo. Tai buvo vadinamoji „konkė“ – keleivinius ir krovininius vagonėlius traukė arkliai. Gelgaudiškio girininkijos vadovas Jonas Gvildys Jurbarke surado „konkės“ konduktorių, užrašė jo atsiminimus. Apie šį geležinkelį reikėtų dar daugiau surinkti atsiminimų, juos užrašyti ir sudėti į knygos puslapius.
Siaurojo geležinkelio bėgiai palei centrinę miestelio gatvę buvo nutiesti į pakalnę, jo atšakos driekėsi į žvyro karjerą prie kapinių ir į panemunę, kur švartuodavosi baržos. Dar Komaro laikais siaurojo geležinkelio atšaka buvo nutiesta į šiliuką prie Žvaigždės (nurodyta viename miestelio planelyje), taip pat prie kai kurių kitų Gelgaudiškio dvaro miškų (Pankliškės). Vadinasi, Gelgaudiškio geležinkelio pėdsakai veda į XIX–XX a. sandūrą.
Kitu siauruoju geležinkeliu buvo vežamas molis į Gelgaudiškio plytinę. Metalines liores čia tempė „motovozas“. Nors įvykiai neseni, bet nepavyko rasti šio pramoninio traukinuko nuotraukų.
http://www.versme.lt/sakiu.htm
Vis tik manau, kad tai galėjo būti pradėto tiesti geležinkelio Kazlų rūda - Šakiai - Tauragė (arba Lyduvėnai) pradžia.
Dienos naujienos. 1932, rugsėjo 7 dienos
Traukinėlis suvažinėjo moterį Rugsėjo 5 d. Gelgaudiškio stoty, mažasis raukinėlis, atėjęs iš Šakių, suvažinėjo pil. Stulgaitienę 70 metų amžiaus. Po poros valandų ji mirė, nors sunkaus kūno sužalojimo nesimatė.
Comment
-
Estijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Nyderlandų, Vokietijos keliai pro automobilio langą
Naujas video: Niedersachsen, NL - Bremen, 126 km, 29 May 2012
Comment
-
Vakar buvau prie Vingio parko ir netyčia aptikau pylimą, kur ėjo Vilniaus siaurukas.
Kairiau matosi pylimas.
O čia ant jo einantis keliukas.
Keliukas eina tiesiai, nusileidžia nuo pylimo. O pylimas suka kairėn, link upės.
Tačiau iki pat upės nebeina, nukastas...
Turėjo išeiti maždaug čia.
O kitame upės krante turbūt čia...
O gal čia...
Bet turbūt ne čia.
Dar sykį tas pats pylimo galas.
Ta pati vieta, kur nusisuka link upės.
Ir paėjėjus link Žvėryno pusės.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė robertas Rodyti pranešimąTiksliau, "kur galėjo eiti".
Comment
-
Pagaliau straipsnis apie Kauno siauruką "Kauno dienos" laikraštyje:
http://kauno.diena.lt/dienrastis/tem...amiesti-214212
Comment
Comment