Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Gelezinkeli tvarke musu kontora
    Siaurojo geležinkelio bėgiai eina į zoną.

    Atvaizdas


    Į priešingą pusę, stovint nugara į kalėjimo tvorą.

    Atvaizdas


    Buvęs siaurojo ir plačiojo geležinkelių šilumvežių depas

    Atvaizdas


    Siauruko bėgiai ties depo vartais nupjauti. Plačiojo dar išlikę.

    Atvaizdas


    Toliau einu bėgiais link lentpjūvės

    Atvaizdas


    Žvilgsnis atgal, depas iš priešingos pusės.

    Atvaizdas


    Vėl link lentpjūvės.

    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Geležinkelis naudojamas. Mediena turbūt gabenama kelis kartus per mėnesį.[/QUOTE]

    Comment


      Siaurojo geležinkelio atkarpa į/iš Kataučiznos dvaro plytinę (šalia Kudirkos Naumiesčio). Sovietinio žemėlapio fragmentas (1946, 1:25000).

      http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

      Comment


        Ukmergė apie 1930 m. Iš Irenos Digrienės (Kavaliauskaitės) šeimos albumo. Nuotraukos savininkei leidus įdedu šią nuotrauką.

        Paskutinis taisė AutoLiet; 2014.06.24, 18:12.

        Comment


          pagaliau nors viena normali foto, kur matosi stotis... Koks garvezio numeris ?

          Comment


            Parašė udrius Rodyti pranešimą
            pagaliau nors viena normali foto, kur matosi stotis... Koks garvezio numeris ?
            Paskutinis taisė AutoLiet; 2014.06.24, 13:47.

            Comment


              Siaurukas Zarasuose

              Sveiki. Labai mažai žinoma apie šį geležinkelį, būtų labai malonu jei kas turite info apie jį ar ką žinote, pasidalinti Nebuvo jis labai reikšmingas.. bet ir apie jį žinoma labai nedaug. Yra viena foto, o dar norėtusi sužinoti smulkesnį jo maršrutą, kur maždaug jis ėjo. Gal kas turite žemėlapių? Turiu vieną tačiau ten pavaizduota tik atkarpa nuo Visagino iki Smalvų. Taigi jis ėjo palei senajį Dūkšto kelią.. Dar žinau geležinkelio sankasą Tumiškių miške, Kaip žinia ten geležinkeliukas ėjo link lentpjūvės, kai kirto mišką, lentpjūvę vokiečiai ar kažkas vėliau susprogdino. Klausimas ar tai buvo visai kita atkarpa,ar jos jungėsi? Daug klausimų

              Comment


                /\ Apie Zarasų siauruką yra informacijos šios temos 1-me ir 12-me puslapiuose.

                Comment


                  Parašė saraz100 Rodyti pranešimą
                  Sveiki. Labai mažai žinoma apie šį geležinkelį, būtų labai malonu jei kas turite info apie jį ar ką žinote, pasidalinti
                  Kažkiek informacijos rusų kalba yra čia: http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?ID=1841
                  Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                  Comment


                    Taip, šitą informaciją jau žinau. Bet, žemėlapyje ne viskas pavaizduota.. žodžiu sudėjau labai mėgėjiškai su paintu pasinaudodamas to puslapio žemėlapiais, tad nepykit. bet esmė, mėlynai pažymėjau ten, vietas maždaug, kur buvo tikrai siauruko atkarpos, o žemėlapyje jos nepažymėtos..o noris atrasti susidomėjau

                    Comment


                      Taigi, šiek tiek apie marcinkonių liniją. 1916 metais ten buvo kelios stotys(stotelės) - Marcinkonių siaurieji, kiek suprantu kitoje plačiųjų stoties pusėje, Katra , Waldbanhof (Miško stotis) ir Moorbanhof (Pelkės stotis)

                      Comment


                        Tiškevičių detektyvas

                        O pos­ta­men­tai pa­sta­ty­ti ne bet ko­kie. Trys skir­tin­go dy­džio, ne­tai­syk­lin­go sta­čia­kam­pio for­mos slėp­tu­vės įreng­tos net pa­nau­do­jant ge­le­žin­ke­lio bė­gius. Jie su­dė­ti kaip at­ra­mos itin ko­ky­biš­ko, tvir­to be­to­no sie­noms ir „lu­boms“. Bė­giai pa­im­ti iš gra­fų ties­tos siau­ro­jo ge­le­žin­ke­lio li­ni­jos, ve­du­sios nuo Pa­lan­gos til­to iki Vi­limš­kės gy­ven­vie­tės. Šia li­ni­ja ark­liais bū­da­vo tem­pia­mi va­go­nai.
                        http://www.ve.lt/naujienos/lietuva/v...tyvas-1253734/
                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                        Comment


                          Vilkaviškio r. sav. Paminklas, Lietuvos Nepriklausomybės atgimimo atminčiai, pastatytas 1923 m.



                          http://www.limis.lt/greita-paieska/p...e%3DEKSPONATAS

                          Comment


                            Parašė laimutis Rodyti pranešimą
                            Vilkaviškio r. sav. Paminklas, Lietuvos Nepriklausomybės atgimimo atminčiai, pastatytas 1923 m.

                            Atvaizdas


                            http://www.limis.lt/greita-paieska/p...e%3DEKSPONATAS
                            Viskas atpažįstama ir paprasta Google Street View - ši vieta šiandien.
                            Mylimas Vilnius

                            Comment


                              Nuotrauka iš temos "Neatpažintos Lietuvos vietovės senose fotografijose" papildė šią temą.
                              Marijampolės - Vilkaviškio siaurukas, kurį buvo nutesę vokiečiai I pasaulinio karo metais

                              Ačiū nariui kept, kuris atpažino vietą šalia Vilkaviškio bažnyčios (buv. cerkvės)

                              Comment


                                Skapiškis - Suvainiškis

                                Kaip karo lauko geležinkelių (600 mm) tinklo dalis, šis geležinkelis buvo nutiestas Pirmojo pasaulinio karo metais vokiečių. Atkūrus nepriklausomybę, Lietuvai atiteko dalis nuo Skapiškio iki Suvainiškio ir sienos su Latvija, o Latvijai iki Neretos ir sienos su Lietuva. Lietuvai ir Latvijai atitekusios siaurojo geležinkelio dalys daugiau niekada tarpusavyje nesijungė, o dalis tarp Skapiškio ir Neretos, skiriama valstybinės sienos, buvo išardyta.

                                Lietuvoje skirtingais laikotarpiais veikė šios stotys (išskirtos riebiu šriftu) ir stotelės:

                                Skapiškis 0 km (stotis šalia plačiojo geležinkelio stoties)
                                Skapiškis II 4,3 km (stotelė miestelyje)
                                Ažubalis 10,8 km (stotelė)
                                Sriubiškiai 14,1 (kitur 10) 13 ar 13,9 (stotelė)
                                Kilpiškiai - pažymėta ikikariniame tarybiniame žemėlapyje, bet tikriausiai tokios stotelės nebuvo.
                                Pandėlys 20,0 (19,9)
                                Panemunis 26 (28,4) (kitur 27) ar 26,3
                                Vilkoliai - pažymėta ikikariniame tarybiniame žemėlapyje, bet tikriausiai tokios stotelės nebuvo.
                                Naujasodė 31,1 (stotelė, atšaka į karjerą)
                                Suvainiškis II 39 km
                                Suvainiškis I 40 km
                                Suvainiškis
                                Nereta (Latvija)

                                Pavadinimai dabartiniai, nes kai kurie iš jų keitėsi (atskiros raidės vietovardžiuose)).

                                Suvainiškio stotis dar kartais vadinama Taručiais. Be to maždaug tarp 1925 ir 1930 m. Suvainiškyje būta stoties ir stotelės. Kilometražas irgi keitėsi, be to tvarkaraščiuose jis pateiktas suapvalintas kartais į didesnę, kartais į mažesnę pusę, todėl sunku pasakyti, kur buvo Suvainiškis I ir Suvainiškis II.
                                Visgi linkstu prie nuomonės, kad Suvainiškis I buvo arčiau paties miestelio (pagal įvairius tvarkaraščius 1-1,5 km nuo Suvainiškio II) ir Latvijos sienos. Taigi, Suvainiškis II ir vėliau tarpukaryje pastatyta nauja Skapiškio stotis Taručiuose tikriausiai buvo toje pačioje vietoje.

                                Buvo tiltai per šias didesnes upes:
                                Vaduvą
                                Mituvą
                                Lėvenį
                                Apaščią
                                Apaštėlę (tikriausiai ne tiltas, o pralaida)
                                Nemunėlį
                                Vyžuoną

                                Taigi, geležinkelis prasidėjo Skapiškio plačiojo geležinkelio stotyje.
                                Ar vienas iš šių pastatų negalėjo būti siaurojo geležinkelio stotimi Skapiškyje? O gal visgi tai tik gyvenamieji namai?





                                Depas, skirtas platiesiems ir siauriesiems garvežiams, pastatas tarpukaryje. Keliukas kairėje maždaug sutampa su buvusio siaurojo geležinkelio linija.



                                Kiek arčiau.



                                Toliau buvusio geležinkelio vietoje eina lauko kelias, kuriuo galima pasiekti Skapiškio miestelį. Ką ir padariau.
                                Paskutinis taisė Al1; 2015.03.30, 20:49.

                                Comment


                                  Stotelė Skapiškio miestelyje buvo ties dabartinių Lauko ir Rokiškio gatvių sankryža. Maždaug čia. Vaizdas Skapiškio stoties link.



                                  Vaizdas Suvainiškio link.



                                  Maždaug čia būta Ažubalių stotelės.



                                  Tilto per Lėvenį Sriubiškiuose atramos.



                                  Tilto per Apaščią atramos.

                                  Paskutinis taisė Al1; 2015.03.30, 18:19.

                                  Comment


                                    Pandėlyje išlikęs stoties pastatas ir sandėlys. Vaizdas nuo miestelio pusės.



                                    Vaizdas iš buvusio kelyno pusės.



                                    Panorama iš buvusio kelyno pusės.



                                    Sandėlys iš miestelio pusės.



                                    Sandėlys iš kelyno pusės.

                                    Comment


                                      Panemunyje stotis yra miestelio pakraštyje, netgi galima sakyti, kad už jo.

                                      Stoties pastatas.




                                      Tik namie pastebėjau, kad atsirado atspindys...



                                      Suvainiškio (Taručių) stoties pastatas. Bėgiai buvo kur dabar kelias.





                                      Suvainiškio stoties panorama nuo kalvos. Geležinkelis, jei žvelgiama iš šios vietos, nuo stoties staiga suko kairėn ir ėjo kalvos papėde. Bet taip buvo Pirmojo pasaulinio karo metais ir jei kažkada buvusi Skapiškio I stotis ar stotelė veikė arčiau miestelio. Vėlesniu laikotarpiu ir iki geležinkelio išardymo ties stotimi nuotraukoje buvo nedidelis kelynas ir trikampis.

                                      Paskutinis taisė Al1; 2015.03.30, 18:27.

                                      Comment


                                        Tiesa, dar ieškojau tilto per Nemunėlį. Pylimas išlikęs, o atramų nėra. Teko brautis per bruzgynus, nufotografuoti nebuvo ko... Iki tos vietos, kur buvo geležinkelio tiltas per Vyžuoną nenusigavau. Tačiau ortofotonuotraukoje matyti kažkoks objektas vagoje. Kaip atramai per platus. Galbūt tai tilto gelžbetoninė perdanga, nuversta į vagą, pasukta išilgai jos ir palikta?

                                        Comment


                                          1915 m. pavasarį vokiečiai nutiesė siaurajį geležinkelį iš Virbalio (tiksliau - Kybartų plytinės) į Šūklių dvarą. Šį faktą aprašo to meto "Lietuvos žinios". Į Šūklius buvo gabenamos plytos ir cementas kažkokiems įtvirtinimams statyti.

                                          Gal kam žinoma šios istorijos pabaiga?
                                          www.dvylikakedziu.lt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X