Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

    Suradau internete apie Vingio parko vaikų geležinkelį.
    Geležinkeliui buvo panaudota lenkų siaurojo karinio geležinkelio trasos dalis. Visas geležinkelis ėjo nuo dab.TEC-2 pro dabartinį Žvėryno tiltą-kriniai sandėliai dab. Ge;ež. Vilko g. - dab. Žalgirio g.-pro dab. Šilo tiltą iki karinių sandėlių Šilo g. Abu tiltai sugriauti per karą ir nebeatstatyti.

    Vaikų geležinkelis veikė 1946-1984 m.
    Trasos ilgis - 1,6 km. Buvo Komjaunimo, Sporto ir Pionierių gel. stotys.
    ...

    Dalį geležinkelininkų funkcijų atliko vaikai.


    Dabartinis kelias nuo Vingio parko estrados iki vantinio pėsčiųjų tilto eina to geležinkelio pylimu.
    Daugiau galima paskaityti rusiškai http://railways.id.ru/towns/vilnius/foto1.html

    #2
    Dar šiek tiek apie siauruosius geležinkelius Lietuvoje (deja, tik angliškai)
    http://home.zonnet.nl/p.engelbert/LIT.html

    Iš ten - ir Vilniaus geležinkeliuko Vingio parke spalvota nuotrauka



    Aukštaitijos siaurasis geležinkelis
    http://www.siaurukas.lt/

    Kitas tinklapis apie jį kiek įdomesnis
    http://www.baranauskas.lt/

    Comment


      #3
      Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

      Zarasai po I pasaulinio karo


      Vokiečiai per I pasaulinio karo buvo nutiesę siauruką nuo Pasmalvių (nuo 1979 Sniečkus, dab. Visaginas) iki Eglainės Latvijoje. Siaurukas išardytas 1924


      Info ir nuotraukos iš http://parovoz.com/narrow/LTA.php

      Gal Wirusas ar kas nors kitas turi nuotraukų iš panašių taškų?

      Comment


        #4
        www.DELFI.LT informuoja:

        Ignalinoje atidaromas "siaurukas"




        2006 birželio mėn. 14 d.


        Ignalinoje, Gavio ežero pakrantėje, nutiestas 734 metrų ilgio siaurasis geležinkelis, kuriuo važinės mažasis traukinukas. Kaip BNS sakė Ignalinos rajono savivaldybės spaudos atstovė Lina Kovalevskienė, traukinukas, kuris šiuo metu yra ir mokomasis, ir turistinis, riedės geležinkeliečių stovyklos teritorijoje, apsuptoje ežero.

        Kitais metais siauruko kelią planuojama nutiesti iki Ignalinos geležinkelio stoties, o tolimesnėje ateityje - iki Nacionaliniame Aukštaitijos parke įsikūrusios Palūšės turizmo bazės.
        Reklama




        Į projektą jau investuota per 1,5 mln. litų.
        Parašas :)

        Comment


          #5
          Kol kas tai grynai atrakcija, nutiesus iki Palūšės jau būtų ne tik atrakcija, bet ir praktiškai naudingas.

          Comment


            #6
            Štai kaip atrodys Ignalinos vaikų geležinkelio sąstatas:

            http://www.ngr.lt/php_func/foto_demo...igntrauk19.jpg

            Comment


              #7
              Visai kaip Disneilende atrodo tas sastatas

              Comment


                #8
                Kiti neveikiantys Lietuvos siaurieji geležinkeliai

                Sveiki,

                Kadangi esu siaurojo gelezinkelio fanas, taigi pora klausimu ta tema.
                Taigi, savo laiku grafas Tiškevičius pasistatė tiltą į jūra, plytinę palangoje ir nusipirko garlaivį. Iš savo plytinės Vilimiškėse vežė plytas siauruku į garlaivį, o šis plytas plukdė į Liepoją. Dar viena linija ėjo Ronžės upelio krantu. Gal kas žino kažką daugiau? Traukiamoji jėga? Kiek ilgai šie geležinkeliai buvo gyvi?

                Žemelapis:
                http://narrow.parovoz.com/maps/palanga-map.jpg
                Nuotrauka:
                http://narrow.parovoz.com/images/LT/palangos_tiltas.jpg

                Comment


                  #9
                  Siaurasis geležinkelis Neringoje

                  Sveiki,

                  Kitas klausimas:
                  Čia nurodoma, kad
                  http://tunelis.ginklai.net/fortification/IIIreich/
                  "Vokiečių 1943 m. Alksninės artilerijos baterija Neringoje. ... Su perkėla į Klaipėda bateriją jungė siaurasis geležinkelis."

                  Gal kas žino daugiau?

                  Comment


                    #10
                    Geležinkeliai Šventojoje

                    Sveiki,

                    Tęsiu tema. Iš drbėnų I pasaulinio karo metu vokiečiai į Latvijos pusę nutiesė geležinkelį. 1923 metais nuspręsta, kad verta statyti Šventojoje žvejų uostą, kurį reikėtų sujungti su geležinkeliu. Dėl to buvo nutiesta šaka iš Šventosios iki darbėnų siaurojo geležinkelio šakos, naujos linijos ilgis - 10 km. Viso geležinkelio ilgis buvo 20 km. Vokiečiams užėmus Klaipėda, skubos tvarka nutiestas naujas geležinkelis iš Darbėnų į Šventąją, šį kartą tiesiai ir šį kartą normalios vėžės. Gal kas žinote šią sritį plačiau? Kiek ilgai buvo siaurukas, kiek ilgai buvo normalus geležinkelis? Foto? Senoji trasa, buvusios geležinkelio stotys?
                    1938 m rusų žvalgybinis žemelapis:
                    http://narrow.parovoz.com/maps/darbenai.jpg

                    Comment


                      #11
                      Parašė udrius Rodyti pranešimą
                      Sveiki,

                      Tęsiu tema. Iš drbėnų I pasaulinio karo metu vokiečiai į Latvijos pusę nutiesė geležinkelį. 1923 metais nuspręsta, kad verta statyti Šventojoje žvejų uostą, kurį reikėtų sujungti su geležinkeliu. Dėl to buvo nutiesta šaka iš Šventosios iki darbėnų siaurojo geležinkelio šakos, naujos linijos ilgis - 10 km. Viso geležinkelio ilgis buvo 20 km. Vokiečiams užėmus Klaipėda, skubos tvarka nutiestas naujas geležinkelis iš Darbėnų į Šventąją, šį kartą tiesiai ir šį kartą normalios vėžės. Gal kas žinote šią sritį plačiau? Kiek ilgai buvo siaurukas, kiek ilgai buvo normalus geležinkelis? Foto? Senoji trasa, buvusios geležinkelio stotys?
                      1938 m rusų žvalgybinis žemelapis:
                      http://narrow.parovoz.com/maps/darbenai.jpg
                      vasara buvau sventojoje, vienas vietinis gyventojas parode zvyrkeli, kurio anksciau ejo gelezinkelis, po to ant google earth pabandziau atsekti buvusia gelezinkelio trasa (ji ten gan gerai matosi) kazkada sita paveiksliuka buvau idejes i "uosto" tema.

                      Comment


                        #12
                        Čia dar vienas vokiečių laikais egzistavęs geležinkeliukas. Pažymėtas plona raudona linija. Juoda linija jį žymi Google earth (lyg būtų išlikęs). Pagal tai matosi, kad jis nuveda į Baltarusiją.

                        Iki šių laikų yra neblogai išsilaikęs pylimas einantis per miškus ir pelkes. Tad puikiai pasitarnautų turizmui, jei kas nors painvestuotų į geležinkeliuko atstatymą



                        Beje, yra dar vienas biurokratinis klausimas toje teritorijoje. Kaip žinia traukiniai iš Vilniaus važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau einantys bėgiai nebenaudojami jau nuo tų laikų, kai traukiniai nevažiuoja į Druskininkus. Palikta viena bėgių linija jau baigia apaugti žole.

                        Ties ta 15 km atkarpa yra keletas kaimų. Viename iš jų gyvenantis švedas yra įsigijęs drezina, tačiau jos taip ir negali panaudoti. Pasirodo neįmanoma pramušti mūsų šūdbiurokračių geležinkeliečių. Jiem geriau, kad nenaudojami bėgiai apaugtų žole, ties pervažomis užsineštų smėliu, nei kad kas nors jais rūpintųsi. Žodžiu, kokie buvom socialistiniai biurokratai, tokie ir likom.

                        Comment


                          #13
                          Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą

                          Beje, yra dar vienas biurokratinis klausimas toje teritorijoje. Kaip žinia traukiniai iš Vilniaus važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau einantys bėgiai nebenaudojami jau nuo tų laikų, kai traukiniai nevažiuoja į Druskininkus. Palikta viena bėgių linija jau baigia apaugti žole.

                          Ties ta 15 km atkarpa yra keletas kaimų. Viename iš jų gyvenantis švedas yra įsigijęs drezina, tačiau jos taip ir negali panaudoti. Pasirodo neįmanoma pramušti mūsų šūdbiurokračių geležinkeliečių. Jiem geriau, kad nenaudojami bėgiai apaugtų žole, ties pervažomis užsineštų smėliu, nei kad kas nors jais rūpintųsi. Žodžiu, kokie buvom socialistiniai biurokratai, tokie ir likom.
                          Siaip tai nieko naujo, sis gelezinkelis gyvavo iki 1963 metu, todel jo pylimo bukle yra bloga. Gelezinkelio atsatymas - dideli pinigai, todel be sansu.

                          Del to svedo 0- glupas zmogus ir tiek, jis tik daug sneka. Ir neaisku su kuo sneka.

                          tai tiek

                          Comment


                            #14
                            Tai velniam neleisti naudotis ta atkarpa? Biurokratų mąstymas - lengviau gyventi kai niekas nieko nedaro.

                            Comment


                              #15
                              Parašė udrius Rodyti pranešimą
                              Siaip tai nieko naujo, sis gelezinkelis gyvavo iki 1963 metu, todel jo pylimo bukle yra bloga. Gelezinkelio atsatymas - dideli pinigai, todel be sansu.

                              Del to svedo 0- glupas zmogus ir tiek, jis tik daug sneka. Ir neaisku su kuo sneka.

                              tai tiek
                              Tikrai ne iki 1963 metų. Aš dar 1994 juo važiavau į Druskininkus. Juo traukiniai nustojo važinėti, kai atsirado vizos į Baltarusiją, nes jis darė lanką per Pariečę.

                              Comment


                                #16
                                Parašė Linas Rodyti pranešimą
                                Tikrai ne iki 1963 metų. Aš dar 1994 juo važiavau į Druskininkus. Juo traukiniai nustojo važinėti, kai atsirado vizos į Baltarusiją, nes jis darė lanką per Pariečę.
                                Ten kalba buvo apie raudona plona linija pažymėtą kelią.
                                GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                Comment


                                  #17
                                  Tai čia matyt apie skirtingus dalykus kalbama.

                                  Ta plona linija, likęs tik pylimas, ant kurio siauruko bėgių ner turbūt jau kokį 50 metų.

                                  O Vilnius-Gardinas sovietmečiu buvo labai naudojama linija. Ją važiuodavo daug prekinių traukinių, traukinys į Berlyną. Po sovietų imperijos žlugimo tą linija tapo nelabai naudojama. Kurį laika važiavo Druskininkų traukinys. Kai šį maršrutą panaikino, buvo išardyti bėgiai Pariečė-Druskininkai. O nuo Varėnos, per Zervynas, Marcinkonis, iki sienos palikta viena bėgių juosta. Traukiniai dabar važiuoja tik iki Marcinkonių. Toliau esantis 15 km ruožas ties pervažomis atsidūrė po smeliu. Tad jei leistų kam nors naudotis, tai bent būtų nukasta ir prižiūrima.

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                                    Kazlų Rūda-Šakiai-Jurbarkas-Tauragė, bet vargu ar kada toks bus.
                                    Iki berods 1980 metų buvo siaurukas nuo Jūrės per Kajackus, Agurkiškę, Braziūkus iki Novaraisčio (durpynas netoli Lekėčių). Dar anksciaų ten Kazlų Rūdos miškuose būta siauruko iš Kazlų Rūdos į Kajackus. Ir Novaraistis nebuvo jo pabaiga: tęsėsi iki Pavilkijo.
                                    1905 metais buvo nutiestas siaurukas iš Pagėgių į Smalininkus. Važiuojant keliu iš Jurbarko į Tauragę ties Eičiais pasitaiko geležinkelio pervaža. Tai dar veikiantis durpyno siaurukas.
                                    Kai kurias siaurukų geležinkelių trasas dar atpažįstu, kai kurių rasti nepavyksta... Bet Smalininkuose išlikęs buvusios geležinkelio stoties pastatas.
                                    Kas liečia platųjį geležinkelį iš Kazlų Rūdos į Tauragę, prognozės girdėti seniai. Bet ne taip seniai (tiksliau - pernai) rašyta, kad nuo Kauno-Kybartų linijos atsišakoti planuojama jau ne Kazlų Rūdoje, bet Pilviškiuose. Todėl panašu, kad toks geležinkelis taip ir liks tik projektuose.

                                    Comment


                                      #19
                                      Geležinkelio žiedas Gavio ežero pusiasalyje


                                      Adresas Ignalina. Ežero g. 8. Gavio ežeras
                                      Tel. nr. (8-687) 57023
                                      Veikia vasaros laikotarpiu. Smulkesnė informacija nuroditu telefonu
                                      http://www.ignalinatic.lt/informacij...menu=aprasymas

                                      Trijuose sakiniuose - penkios klaidos (Visi Pavadinimo Žodžiai Rašomi Didžiosiomis Raidėmis)

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                                        Šioje temoje mačiau įvairiausiais epitetais "pagražintų" minčių, kodėl siaurukas traukinys nevažinėja linija Panevėžys-Joniškėlis-Pasvalys-Biržai...
                                        Pacituoti nesiimdamas, pridėsiu savų.

                                        Keleiviniam susisiekimui iš Panevėžio į Biržus siaurukas netiktų. Pritariu, kad tiktų pramoginiam reisui su alaus degustacija ir pan. Toks reiksui užtektų apsiriboti atkarpomis nuo Biržų iki Pasvalio, nuo Pasvalio iki joniškėlio, nuo Panevėžio iki Joniškėlio ar dar arčiau (gal iki Skaitsgirių).
                                        Pasižiūriu į YOTUBE filmukus apie siaurukus keleivinius (gal ne reisiinius) traukiniukus lenkijoje, ir taip norisi atsidusti: ax, kokie nevykėliai dirba "Aukštaitijos siaurajame geležinkelyje"...
                                        Tai jei manot, kad Lenkijoje žymiai geriau, galit tenai ir važinėtis siaurukais...

                                        Visada peikti yra lengviausia, bet ar žinot, kad padaryti siauruką veikiantį ir patrauklų ne tik lietuviams, bet ir užsienio turistams, reikia daug lėšų ir pastangų, tad reikia pasidžiaugti, kad apskritai šis siaurasis geležinkelis nenunyko nuo žemės paviršiaus ir sėkmingai tebegyvuoja.

                                        Kieno lėšomis, Jūsų nuomone, galima prikelti ir kitus siauruko ruožus? Niekas nenorėtų investuoti ten, kur investicijos neatsiperka. Bent taip yra pas mus Lietuvoje kol kas. O už ką išlaikyti visą infrastruktūrą?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X