Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Durpynų ir pramoniniai siaurieji geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    "Per Kemsynus, per durpynus". Yra 32 puslapyje, o ne 31-ame.

    Comment


      Mūšos Tyrelio durpynas Joniškio rajone.



      Comment


        Na va. Pagaliau ilgai laukta. Laida apie Ežerėlio durpyną -

        http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/49335

        Žiūrėti nuo 13:42. Nuo 17:20 - unikalūs 1949 metų archyviniai kadrai bei - jei kas nematėte - rodo kaip veikia bėgių klojimo mašina.

        Comment


          Didelis papildymas naujai surastų žemėlapiuose pramoninių siaurųjų geležinkelių sąraše. Tiesa, kai kurie jau buvo minėti šiame forume. Kitų nėra netgi didžiausiame siaurųjų geležinkelių sąraše parovoz.com puslapyje.

          Metai prie žemėlapio - jo išleidimo metai. Žemėlapiai iš https://www.geoportal.lt/map/, lenkiškas iš www.mapywig.org.
          Kas žinote kokią informaciją apie šiuos geležinkelius, būtų gerai ją paskelbti.
          Kas svarbu - atidarymo ir uždarymo datos (nes nei vieno iš jų jau nėra), vėžės plotis, traukos tipas (kai kur galėjo būti traukiama arkliais, traktoriais ar rankomis stumdomos vagonėtės). Kam priklausė, nuotraukos ir pan.


          1. Kuršėnų (Daugėlių) plytinės (statybinių medžiagų kombinato) siaurasis geležinkelis.

          1951

          1963

          1983 (spausti pasididinimui)


          2. Virbalio plytinės (2 geležinkeliai – galbūt atskiros, galbūt viena įmonė)

          1958


          3. Kybartų elektrinės siaurasis (ar tikrai siaurasis) prie stoties.

          1958


          4. Jašiūnų popieriaus fabrikas (tarpukario), plytinė. Galbūt terpentino fabriką dar atarnavo.

          1935

          1950


          5. Šiauliai, tarp Gubernijos ir Ginkūnų – durpynas. Arklinė ar traktorinė trauka.
          1950


          6. Šiauliai, Aleksandrijos plytinės siaurasis į durpyną ir molio karjerą.
          1950


          7. Šiauliai, pietinė dalis. Plytinės siaurasis. Arklinė ar traktorinė trauka.
          1950


          8. Šukionių karjeras. Atšaka nuo stoties, (Šiaulių – Pakruojo linija), arklių ar traktorių trauka.

          1950


          9. Priekulė, plytinės geležinkelis, arklių ar traktorių trauka.

          1958


          10. Rokų plytinės geležinkelis.
          1950

          1958
          Paskutinis taisė Al1; 2014.02.08, 21:35.

          Comment


            11. Garliavos plytinės geležinkelis
            1950

            1958


            12. Bygailiai – durpyno siaurasis
            1950


            13. Turžėnai – žvyro karjeras
            1958


            14. Žasliai – nuo geležinkelio stoties į berods lentpjūvę (tarpukario žemėlapis). Ar siaurasis??? Žemėlapis iš VDA leidyklos išleisto DVD "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai".



            15. Joniškėlis – plytinės geležinkelis.

            1950


            16. Durpynas Sachara netoli Tindžiulių stotelės

            1950


            17. Gelgaudiškio plytinės siaurieji. Molio atvežimui ir produkcijos nuvežimui iki prieplaukos.
            1958

            1969


            18. Medienos pervežimui iš Pravieniškų miško į koloniją.

            1949


            19. Matuizų durpyno siaurasis

            1950

            1959


            20. Dvi linijos medienos išvežimui Rietavo sav. šalia Plunkėnų ir Rindės kaimų.

            1967


            21. N. Akmenės cemento fabriko teritorijoje 1989 m. Tikriausiai žemėlapyje klaida – ten vamzdynas virš žemės aukštai ant atramų eina.

            1989



            Tęsinys bus.
            Paskutinis taisė Al1; 2014.02.08, 23:57.

            Comment


              Rokiškį sacharą žinau, apie Gelgaudiškio siauruką yra daug užsiminimų prieškario spaudoje - minima kad jis jau buvo dvaro laikais, o vėliau iškilo butinybė sujungti Gelgaudiškio plytinę su Šakių miestu. Prieškaryje trauka buvo arkliai

              Comment


                Dar porcija niekur neskelbtų siaurųjų geležinkelių. Visi buvę. Metai - žemėlapio išleidimo metai.

                1. Pajiešmeniai
                Plytinės siaurasis tarp Papyvėsių ir Pajiešmenės stočių (stotelių) Joniškėlio – Biržų linijoje.
                1950


                2. Pašilė
                Plytinės geležinkelis Pašilėje, Ukmergėje.
                1950


                3. Dubravai
                Kauno rajone, durpyno geležinkelis
                1972


                4. Sargėnai
                Plytinės geležinkelis Sargėnuose.
                1950


                1958


                5. Tauragė.
                Plytinės geležinkelis šiaurės vakarinėje miesto dalyje
                1948


                6. Paberžiai
                Plytinės geležinkelis pietinėje Tauragės dalyje.
                1948


                1969


                7. Šalkiškės
                Durpyno geležinkelis Širvintų rajone
                1973


                8. Petrašiūnai
                Karjerinis gelžbetonio (ar betono) gamyklos geležinkelis Petrašiūnuose Kaune
                1958


                9. Siraičiai
                Plytinės geležinkelis vakarinėje Telšių dalyje
                1963


                10. Telšiai
                Nežinomos paskirties siaurasis geležinkelis šiauriau Telšių geležinkelio stoties.
                1963

                Comment


                  Netikėtai besikuisdamas archyvuose radau Dauparių (Klaipėdos rajonas) durpyno fotografiją, darytą 2008 metais. Durpynas šiuo metu išardytas, tad bent jau šioks džiaugsmas. Beje, aparatas gan įdomus- motovežis (motovoz) MD54-4 . Na bent jau šiose temose gal dar vienas ir yra kažkus

                  Comment


                    O ar šis MD54-4 išliko po durpyno išardymo ar "prisijungė" prie metalo laužo? Būtų labai gaila, nes man atrodo, kad MD54-4 yra labai retas padaras.
                    Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                    Comment


                      Pervažiavo į Renavo durpyną (Mažeikių raj.)

                      Comment


                        Šiandien teko apsilankyti Pabalvio durpyne, bei ten šiek tiek pasiausti su fotoaparatu. Beje pirmas bandymas įamžinti dirbančią siauruko techniką: https://www.youtube.com/watch?v=HCpj...ature=youtu.be
                        P.S. nekreipkite dėmesio į foninius balsus
                        Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                        Comment


                          Dar kartą peržiūrėjęs nuotraukas, kurias padariau Pabalvio durpyne, manau kad išeitų padaryti trumpą foto reportažą apie šio durpyno siauruką. Tik, ar bus kam skaityti dabar?
                          Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                          Comment


                            Laukiam foto
                            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                            Comment


                              Pradėsiu nuo žemėlapių:
                              Visas ruožas:
                              Raudonu apskritimu pažymėtoje vietoje yra keletas nebenaudojamų vagonų ir buvusi atšaka į kitą durpių lauką, bei ten laikoma durpyno technika.
                              Pačioje įmonės teritorijos vaizdas iš viršaus:
                              Raudonomis linijomis pažymėtas kelynas, kurio nerodo maps.lt


                              Vienintelė traukos jėga - modifikuotas ESU-2a, kurio serijos numerio nepavyko sužinoti (mašinistas nežino, o dokumentų niekas nenori atskleisti)


                              ESU-2a ašinis vežimėlis:


                              Mašinisto vieta:


                              Smėlio tiekimo sistema:

                              Veikimo principas - Sėdintis kėdėje, beria smėlį į vamzdį, kuris nukreiptas į bėgį. Analogiška sistema įtaisyta ir kabinoje - kitam ašiniam vežimėliui. (Jei nematot kėdės, įsižiūrėkite į didelę kvadratinę skylę priekį)

                              Durpių vagonai :

                              (TSV-6 jei neklystu)

                              Kai kurie vagonai turi prie buferio privirintas auseles:

                              Jos reikalingos tam, kad stumiant vagonus staigesniame posūkyje jie nesusikabintų buferių šonais ir neverstų vienas kito nuo bėgių

                              Vagono ašidėžės viduje:


                              Dar neiškrautų vagonų turinys, kurie stovi iškrovimo pastate-kelyje (būtų gerai, kad labiau žinantys patikslintų sąvokas ir pavadinimus):

                              Durpės išverčiamos į šią skylę:


                              Ir keliauja šiuom įrenginiu:


                              Pereinant prie kelyno
                              Pradėsime nuo apvažiavimo išsišakojimo (dvikelio), žvilgsnis į durpių laukų pusę:


                              Žvilgsnis į plento pusę:


                              Einant link durpių laukų, dar įmonės teritorijoje sutinkame pervažą:


                              Ta pati pervaža kitu rakursu:


                              Už pervažos esantis iešmas, kuris nukreipia į iškrovimo vietą:



                              Tęsinys bus
                              Paskutinis taisė DDoncys1; 2014.05.27, 21:20.
                              Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                              Comment


                                Parašė DDoncys1 Rodyti pranešimą
                                Pradėsiu nuo žemėlapių:
                                Visas ruožas:Atvaizdas

                                Raudonu apskritimu pažymėtoje vietoje yra keletas nebenaudojamų vagonų ir buvusi atšaka į kitą durpių lauką, bei ten laikoma durpyno technika.
                                Pačioje įmonės teritorijos vaizdas iš viršaus:
                                Raudonomis linijomis pažymėtas kelynas, kurio nerodo maps.lt
                                Atvaizdas


                                Vienintelė traukos jėga - modifikuotas ESU-2a, kurio serijos numerio nepavyko sužinoti (mašinistas nežino, o dokumentų niekas nenori atskleisti)
                                Atvaizdas


                                ESU-2a ašinis vežimėlis:
                                Atvaizdas


                                Mašinisto vieta:
                                Atvaizdas


                                Smėlio tiekimo sistema:
                                Atvaizdas

                                Veikimo principas - Sėdintis kėdėje, beria smėlį į vamzdį, kuris nukreiptas į bėgį. Analogiška sistema įtaisyta ir kabinoje - kitam ašiniam vežimėliui. (Jei nematot kėdės, įsižiūrėkite į didelę kvadratinę skylę priekį)

                                Durpių vagonai :
                                Atvaizdas

                                (TSV-6 jei neklystu)

                                Kai kurie vagonai turi prie buferio privirintas auseles:
                                Atvaizdas

                                Jos reikalingos tam, kad stumiant vagonus staigesniame posūkyje jie nesusikabintų buferių šonais ir neverstų vienas kito nuo bėgių

                                Vagono ašidėžės viduje:
                                Atvaizdas


                                Dar neiškrautų vagonų turinys, kurie stovi iškrovimo pastate-kelyje (būtų gerai, kad labiau žinantys patikslintų sąvokas ir pavadinimus):Atvaizdas


                                Durpės išverčiamos į šią skylę:
                                Atvaizdas


                                Ir keliauja šiuom įrenginiu:
                                Atvaizdas


                                Pereinant prie kelyno
                                Pradėsime nuo apvažiavimo išsišakojimo (dvikelio), žvilgsnis į durpių laukų pusę:
                                Atvaizdas


                                Žvilgsnis į plento pusę:
                                [url='http://www.miestai.net/forumas/picture.php?albumid=1517&pictureid=46599']

                                Einant link durpių laukų, dar įmonės teritorijoje sutinkame pervažą:
                                [url='http://www.miestai.net/forumas/picture.php?albumid=1517&pictureid=46601']

                                Ta pati pervaža kitu rakursu:
                                [url='http://www.miestai.net/forumas/picture.php?albumid=1517&pictureid=46602']

                                Už pervažos esantis iešmas, kuris nukreipia į iškrovimo vietą:
                                Atvaizdas

                                Atvaizdas


                                Tęsinys bus
                                Nerodo foto...

                                Comment


                                  Įdomu, kodėl tau taip. Svarbiausia, foto sukeltos į forumo talpyklą. Pabandysiu pranešti svetainės adminams.
                                  Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                                  Comment


                                    Padarykit albumą viešu - tada visi matys nuotraukas.
                                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                    Comment


                                      Padaryta
                                      Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                                      Comment


                                        ESU2A numeris 960.

                                        Comment


                                          Kai kuriose vietose pasitaikė "samadielkinių" bėgvinių, t.y. bėgvaržčių:


                                          Už įmonės pag. teritorijos, Einant toliau, durpių laukų link:


                                          Paėjus dar šiek tiek:


                                          Pakankamai įdomiai atrodė bėgio viršus, greičiausiai apsinešęs smėliu:


                                          Taip pat nemaža ruožo dalis buvo su betoniniais pabėgiais, tačiau dauguma stipriai apžėlę (nuotraukoje lengviau įžiūrimas betoninis pabėgis):


                                          Pirmoji pervaža ne įmonės pag. teritorijoje:


                                          Šalia jos fermos pastatas (judant šia kryptimi, dešinėje ruožo pusėje):


                                          Kuris neįsitenka į vieną kadrą:


                                          Einant toliau:


                                          Šalia, tų medelių yra iešmo likučiai:


                                          Einant toliau:


                                          Einant toliau, posūkis:


                                          Už posūkio, dar vieno iešmo likučiai, kuris greičiausiai vedė į kitą durpių lauką:


                                          Einant toliau. Įsižiūrėjus, matosi vagonai:


                                          Tie patys vagonai iš arčiau:

                                          Šie vagonai stovi ant kitos atšakos, kuri atjungta nuo naudojamosios, net iešmo nebėra.

                                          Durpių vagonai:


                                          Cisterna turi kitokius (senesnio modelio) ašinius vežimėlius:


                                          Vaizdas nuo cisternos kopėčių, į durpyno techniką ir pastatus:


                                          Tęsinys bus.
                                          Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X