"Per Kemsynus, per durpynus". Yra 32 puslapyje, o ne 31-ame.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Durpynų ir pramoniniai siaurieji geležinkeliai
Collapse
X
-
Na va. Pagaliau ilgai laukta. Laida apie Ežerėlio durpyną -
http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/49335
Žiūrėti nuo 13:42. Nuo 17:20 - unikalūs 1949 metų archyviniai kadrai bei - jei kas nematėte - rodo kaip veikia bėgių klojimo mašina.
Comment
-
Didelis papildymas naujai surastų žemėlapiuose pramoninių siaurųjų geležinkelių sąraše. Tiesa, kai kurie jau buvo minėti šiame forume. Kitų nėra netgi didžiausiame siaurųjų geležinkelių sąraše parovoz.com puslapyje.
Metai prie žemėlapio - jo išleidimo metai. Žemėlapiai iš https://www.geoportal.lt/map/, lenkiškas iš www.mapywig.org.
Kas žinote kokią informaciją apie šiuos geležinkelius, būtų gerai ją paskelbti.
Kas svarbu - atidarymo ir uždarymo datos (nes nei vieno iš jų jau nėra), vėžės plotis, traukos tipas (kai kur galėjo būti traukiama arkliais, traktoriais ar rankomis stumdomos vagonėtės). Kam priklausė, nuotraukos ir pan.
1. Kuršėnų (Daugėlių) plytinės (statybinių medžiagų kombinato) siaurasis geležinkelis.
1951
1963
1983 (spausti pasididinimui)
2. Virbalio plytinės (2 geležinkeliai – galbūt atskiros, galbūt viena įmonė)
1958
3. Kybartų elektrinės siaurasis (ar tikrai siaurasis) prie stoties.
1958
4. Jašiūnų popieriaus fabrikas (tarpukario), plytinė. Galbūt terpentino fabriką dar atarnavo.
1935
1950
5. Šiauliai, tarp Gubernijos ir Ginkūnų – durpynas. Arklinė ar traktorinė trauka.
1950
6. Šiauliai, Aleksandrijos plytinės siaurasis į durpyną ir molio karjerą.
1950
7. Šiauliai, pietinė dalis. Plytinės siaurasis. Arklinė ar traktorinė trauka.
1950
8. Šukionių karjeras. Atšaka nuo stoties, (Šiaulių – Pakruojo linija), arklių ar traktorių trauka.
1950
9. Priekulė, plytinės geležinkelis, arklių ar traktorių trauka.
1958
10. Rokų plytinės geležinkelis.
1950
1958
Paskutinis taisė Al1; 2014.02.08, 21:35.
Comment
-
11. Garliavos plytinės geležinkelis
1950
1958
12. Bygailiai – durpyno siaurasis
1950
13. Turžėnai – žvyro karjeras
1958
14. Žasliai – nuo geležinkelio stoties į berods lentpjūvę (tarpukario žemėlapis). Ar siaurasis??? Žemėlapis iš VDA leidyklos išleisto DVD "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai".
15. Joniškėlis – plytinės geležinkelis.
1950
16. Durpynas Sachara netoli Tindžiulių stotelės
1950
17. Gelgaudiškio plytinės siaurieji. Molio atvežimui ir produkcijos nuvežimui iki prieplaukos.
1958
1969
18. Medienos pervežimui iš Pravieniškų miško į koloniją.
1949
19. Matuizų durpyno siaurasis
1950
1959
20. Dvi linijos medienos išvežimui Rietavo sav. šalia Plunkėnų ir Rindės kaimų.
1967
21. N. Akmenės cemento fabriko teritorijoje 1989 m. Tikriausiai žemėlapyje klaida – ten vamzdynas virš žemės aukštai ant atramų eina.
1989
Tęsinys bus.Paskutinis taisė Al1; 2014.02.08, 23:57.
Comment
-
Dar porcija niekur neskelbtų siaurųjų geležinkelių. Visi buvę. Metai - žemėlapio išleidimo metai.
1. Pajiešmeniai
Plytinės siaurasis tarp Papyvėsių ir Pajiešmenės stočių (stotelių) Joniškėlio – Biržų linijoje.
1950
2. Pašilė
Plytinės geležinkelis Pašilėje, Ukmergėje.
1950
3. Dubravai
Kauno rajone, durpyno geležinkelis
1972
4. Sargėnai
Plytinės geležinkelis Sargėnuose.
1950
1958
5. Tauragė.
Plytinės geležinkelis šiaurės vakarinėje miesto dalyje
1948
6. Paberžiai
Plytinės geležinkelis pietinėje Tauragės dalyje.
1948
1969
7. Šalkiškės
Durpyno geležinkelis Širvintų rajone
1973
8. Petrašiūnai
Karjerinis gelžbetonio (ar betono) gamyklos geležinkelis Petrašiūnuose Kaune
1958
9. Siraičiai
Plytinės geležinkelis vakarinėje Telšių dalyje
1963
10. Telšiai
Nežinomos paskirties siaurasis geležinkelis šiauriau Telšių geležinkelio stoties.
1963
Comment
-
Šiandien teko apsilankyti Pabalvio durpyne, bei ten šiek tiek pasiausti su fotoaparatu. Beje pirmas bandymas įamžinti dirbančią siauruko techniką: https://www.youtube.com/watch?v=HCpj...ature=youtu.be
P.S. nekreipkite dėmesio į foninius balsusNeskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)
Comment
-
Pradėsiu nuo žemėlapių:
Visas ruožas:
Raudonu apskritimu pažymėtoje vietoje yra keletas nebenaudojamų vagonų ir buvusi atšaka į kitą durpių lauką, bei ten laikoma durpyno technika.
Pačioje įmonės teritorijos vaizdas iš viršaus:
Raudonomis linijomis pažymėtas kelynas, kurio nerodo maps.lt
Vienintelė traukos jėga - modifikuotas ESU-2a, kurio serijos numerio nepavyko sužinoti (mašinistas nežino, o dokumentų niekas nenori atskleisti)
ESU-2a ašinis vežimėlis:
Mašinisto vieta:
Smėlio tiekimo sistema:
Veikimo principas - Sėdintis kėdėje, beria smėlį į vamzdį, kuris nukreiptas į bėgį. Analogiška sistema įtaisyta ir kabinoje - kitam ašiniam vežimėliui. (Jei nematot kėdės, įsižiūrėkite į didelę kvadratinę skylę priekį)
Durpių vagonai :
(TSV-6 jei neklystu)
Kai kurie vagonai turi prie buferio privirintas auseles:
Jos reikalingos tam, kad stumiant vagonus staigesniame posūkyje jie nesusikabintų buferių šonais ir neverstų vienas kito nuo bėgių
Vagono ašidėžės viduje:
Dar neiškrautų vagonų turinys, kurie stovi iškrovimo pastate-kelyje (būtų gerai, kad labiau žinantys patikslintų sąvokas ir pavadinimus):
Durpės išverčiamos į šią skylę:
Ir keliauja šiuom įrenginiu:
Pereinant prie kelyno
Pradėsime nuo apvažiavimo išsišakojimo (dvikelio), žvilgsnis į durpių laukų pusę:
Žvilgsnis į plento pusę:
Einant link durpių laukų, dar įmonės teritorijoje sutinkame pervažą:
Ta pati pervaža kitu rakursu:
Už pervažos esantis iešmas, kuris nukreipia į iškrovimo vietą:
Tęsinys busPaskutinis taisė DDoncys1; 2014.05.27, 21:20.Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)
Comment
-
Parašė DDoncys1 Rodyti pranešimąPradėsiu nuo žemėlapių:
Visas ruožas:Atvaizdas
Raudonu apskritimu pažymėtoje vietoje yra keletas nebenaudojamų vagonų ir buvusi atšaka į kitą durpių lauką, bei ten laikoma durpyno technika.
Pačioje įmonės teritorijos vaizdas iš viršaus:
Raudonomis linijomis pažymėtas kelynas, kurio nerodo maps.lt
Atvaizdas
Vienintelė traukos jėga - modifikuotas ESU-2a, kurio serijos numerio nepavyko sužinoti (mašinistas nežino, o dokumentų niekas nenori atskleisti)
Atvaizdas
ESU-2a ašinis vežimėlis:
Atvaizdas
Mašinisto vieta:
Atvaizdas
Smėlio tiekimo sistema:
Atvaizdas
Veikimo principas - Sėdintis kėdėje, beria smėlį į vamzdį, kuris nukreiptas į bėgį. Analogiška sistema įtaisyta ir kabinoje - kitam ašiniam vežimėliui. (Jei nematot kėdės, įsižiūrėkite į didelę kvadratinę skylę priekį)
Durpių vagonai :
Atvaizdas
(TSV-6 jei neklystu)
Kai kurie vagonai turi prie buferio privirintas auseles:
Atvaizdas
Jos reikalingos tam, kad stumiant vagonus staigesniame posūkyje jie nesusikabintų buferių šonais ir neverstų vienas kito nuo bėgių
Vagono ašidėžės viduje:
Atvaizdas
Dar neiškrautų vagonų turinys, kurie stovi iškrovimo pastate-kelyje (būtų gerai, kad labiau žinantys patikslintų sąvokas ir pavadinimus):Atvaizdas
Durpės išverčiamos į šią skylę:
Atvaizdas
Ir keliauja šiuom įrenginiu:
Atvaizdas
Pereinant prie kelyno
Pradėsime nuo apvažiavimo išsišakojimo (dvikelio), žvilgsnis į durpių laukų pusę:
Atvaizdas
Žvilgsnis į plento pusę:
[url='http://www.miestai.net/forumas/picture.php?albumid=1517&pictureid=46599']
Einant link durpių laukų, dar įmonės teritorijoje sutinkame pervažą:
[url='http://www.miestai.net/forumas/picture.php?albumid=1517&pictureid=46601']
Ta pati pervaža kitu rakursu:
[url='http://www.miestai.net/forumas/picture.php?albumid=1517&pictureid=46602']
Už pervažos esantis iešmas, kuris nukreipia į iškrovimo vietą:
Atvaizdas
Atvaizdas
Tęsinys bus
Comment
-
Kai kuriose vietose pasitaikė "samadielkinių" bėgvinių, t.y. bėgvaržčių:
Už įmonės pag. teritorijos, Einant toliau, durpių laukų link:
Paėjus dar šiek tiek:
Pakankamai įdomiai atrodė bėgio viršus, greičiausiai apsinešęs smėliu:
Taip pat nemaža ruožo dalis buvo su betoniniais pabėgiais, tačiau dauguma stipriai apžėlę (nuotraukoje lengviau įžiūrimas betoninis pabėgis):
Pirmoji pervaža ne įmonės pag. teritorijoje:
Šalia jos fermos pastatas (judant šia kryptimi, dešinėje ruožo pusėje):
Kuris neįsitenka į vieną kadrą:
Einant toliau:
Šalia, tų medelių yra iešmo likučiai:
Einant toliau:
Einant toliau, posūkis:
Už posūkio, dar vieno iešmo likučiai, kuris greičiausiai vedė į kitą durpių lauką:
Einant toliau. Įsižiūrėjus, matosi vagonai:
Tie patys vagonai iš arčiau:
Šie vagonai stovi ant kitos atšakos, kuri atjungta nuo naudojamosios, net iešmo nebėra.
Durpių vagonai:
Cisterna turi kitokius (senesnio modelio) ašinius vežimėlius:
Vaizdas nuo cisternos kopėčių, į durpyno techniką ir pastatus:
Tęsinys bus.Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)
Comment
Comment