Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Durpynų ir pramoniniai siaurieji geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Dar vienas yra filmas "Per kemsynus, per durpynus..... ", 1984, autorius Petras Dimša, sakė apie Tytuvėnų durpyną ir siauruką...

    Comment


      #42
      Parašė udrius Rodyti pranešimą
      Dar vienas yra filmas "Per kemsynus, per durpynus..... ", 1984, autorius Petras Dimša, sakė apie Tytuvėnų durpyną ir siauruką...
      Deja, jis LRT archyve neprieinamas.

      Comment


        #43
        Pasitaikius progai 2009-07-04 aplankiau ir nufotografavau pramoninį siauruką, važinėjantį Kauno rajono Ežerėlio durpyne. Apie jį jau buvo minėta šiame forume, buvo ir archyvinių nuotraukų įdėta, bet dar nebuvo šiandienos vaizdų. Pats miestelis Ežerėlis praktiškai gyvena (ir visada gyveno) vien iš šio durpyno. Plačiau: http://lt.wikipedia.org/wiki/E%C5%BE...Seni.C5.ABnija

        Įdomu tai, kad kažkada šio siauruko bėgiai driekėsi kur kas toliau, siekė Kauno miestą (Aleksotą), Kazlų Rūdą, per Novaraistį ėjo iki pat Nemuno, kur durpės būdavo pakraunamos į baržas ir plukdomos eksportui. Šiandien durpės taip pat eksportuojamos, tik tam pakanka esamų siauruko likučių ir autotransporto.

        Dabar nuotraukos:
        Pervaža


        Kelynas


        Vagonai jau su durpėmis, paruošti perkrovimui ir išgabenimui


        Lokomotyvas artėja prie pervažos


        ...jau pervažiavo pervažą...


        ...ir tolsta už medžių


        Kitas lokomotyvas manevruoja — jis kątik sustatė vagonus su durpėmis, kuriuos matėte trečiojoje nuotraukoje


        Baigęs manevravimo darbus, lokomotyvas važiuoja per pervažą. Atkreipkite dėmesį, kad čia jau dviguba pervaža


        Apipjauti rąstai, paruošti pabėgių gamybai


        O čia rąstas, paruoštas apipjovimui. Jis paguldytas ne ant 750mm bėgių, o ant siauresnių; iš akies — 600mm


        Vagonai (paprastai su durpėmis) išrikiuoti ant pylimo prie katilinės. Ežerėliui tiekiamas karštas vanduo ir šildymas vietinės katilinės dėka, kuri yra kūrenama vietinėmis durpėmis


        Vagonėliai prie katilinės. Atkreipkite dėmesį į nuotraukos apačioje kairėje matomą lyną — juo sąstatas lėtai traukiamas (į nuotrauką nepateko elektrinis variklis, kuris suka tą lyną) ir kiekvienas vagonas iškraunamas po tuo stogeliu (ten yra ir svarstyklės)


        Tas pats kitu kampu, tik labiau matomas lynas


        Čia matote vietą, kur durpės atvežamos iš durpyno, kraunamos į karavanus (taip vadinamos pailgos durpių krūvos); iš kitos karavanų pusės yra betono plokštėmis grįsta aikštelė, kur atvažiuoja sunkvežimiai, pasikrauna ir išveža durpes


        Šitas kelias veda į jau matytą katilinės iškrovimo punktą


        Gerai įsižiūrėję, pamatysite išlikusį pylimą. Juo seniai seniai ėjo bėgiai, vedę siauruko depą (vietiniai sako, kad depas neišliko)


        O čia tarp kitko — visai šalia siauruko esanti jau buvusi Ežerėlio gaisrinė. Ugniagesių neretai durpynui prireikia ir šiandien, tačiau...


        Bėgiai paruošti naujų kelių tiesimui
        Paskutinis taisė Wycka; 2009.07.11, 00:52.
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          #44
          Šaunuolis. Puikiai padirbejai. Geležinkeliečiai nešnairavo į tavo objektyvą?
          ______________
          The Division Bell

          Comment


            #45
            Parašė enigma Rodyti pranešimą
            Šaunuolis. Puikiai padirbejai. Geležinkeliečiai nešnairavo į tavo objektyvą?
            Iš pradžių taip, net įtarė kad kažkokia inspekcija sukiojasi, bet turėjau vietinį gidą, kuris pažįsta kelis ten dirbančius ir juos nuraminome. Tik fotografuotis patys visi atsisakė; ir aš juos suprantu — savininkui vokiečiui gali nepatikti, kad darbuotojai darbo metu ekskursijom ir fotografavimusi užsiima, bet papasakojo nemažai ir nuoširdžiai. Jų rekomenduotas nuvažiavau į Novaraistį (buvęs durpynas, dabar seklus ežeras ir paukščių draustinis), ten labai LIUX nuotraukų pridariau, jeigu netingėsiu — artimiausiu metu sukelsiu į forumą.
            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              #46
              Dėkui. Esi tikras fanatas.
              ______________
              The Division Bell

              Comment


                #47
                puikus fotoreportazas, dekui!

                Comment


                  #48
                  Palių durpyno siaurukas

                  Vakar neplanuotai (po 4 metų pertraukos) teko apsilankyti šalia Palių durpyno, netoli Igliaukos:

                  Durpių iškrovimo iš vagonų ir pakrovimo į ratinį transportą aikštelė


                  Neiškrauti durpių vagonai


                  Vagonų iškrovimo rampa


                  Vagonai ir krovimo technika


                  Krovimo technika iš arčiau


                  Palių durpyno administracijos (kieme) ir ūkiniai pastatai, įskaitant lokomotyvų depą


                  Man durpyne lankantis prieš 4 metus, tuo metu buvo 3 šilumvežiai: TU6A-1958, 3709 ir TU8-0136. Kokia dabar situacija su riedmenimis, nežinau.

                  Rugpjūčio pradžioje planuoju dar vieną vizitą.

                  Beje, besidomintys gali pažiūrėti žemėlapį:

                  http://narrow.parovoz.com/maps/paliai.gif

                  tačiau jis dabartinės situacijos gali neatspindėti, dalis bėgių pamažu nuardoma.
                  Paskutinis taisė vectron; 2009.07.11, 15:20.

                  Comment


                    #49
                    /\ Dar reikėjo nurodyti, kad Igliauka yra Marijampolės rajone, o pats Palių durpynas — jau Prienų rajone. Ar čia visos nuotraukos, ar dar turi?
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      #50
                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      /\ Dar reikėjo nurodyti, kad Igliauka yra Marijampolės rajone, o pats Palių durpynas — jau Prienų rajone. Ar čia visos nuotraukos, ar dar turi?
                      Visiškai teisingai dėl rajonų, tiesiog pamiršau paminėti. Užtat galiu didžiuotis, kad mano gimtajame rajone siaurukas važinėja.

                      Turiu tik tas nuotraukas, darytas prieš 4 metus. Jei domina, šios dienos eigoje sumesiu į forumą.

                      Comment


                        #51
                        Alių durpynas, Švenčionių rajonas.
                        Durpyno geležinkelis - viena tiesi kaip styga magistralinė linija. Tiesa, prie durpių perdirbimo cecho ji šiek tiek pasuka (į dešinę, jei žiūrint nuo durpyno pusės). Šoninės atšakos durpių laukuose yra laikinos.

                        Vaizdas durpių laukų link ties pirmąja atšaka.



                        Ten pat, cecho link.



                        Einu geležinkeliu į laukus.
                        Antroji atšaka, buvusi.





                        Už nugaros vagonai.



                        Grįžtu atgal.





                        Purškia herbicidus, kad žolė ant kelio neaugtų.



                        Laikinas kelias.





                        "Posūkio organizavimas".



                        Vagonai. Kol kas durpės laukuose dar neišdžiūvusios ir kasdien atvežami tik 4 vagonai durpių.



                        ЭСУ2А-765.



                        Paskutinis taisė Al1; 2010.05.20, 10:03.

                        Comment


                          #52
                          Nieko sau kaip "meniškai" atrodo bėgių vingiavimas. Kaip kaimo keliukas.

                          O dėl viaduko remonto tai ir buvo duotas laikas tarp dviejų renginių.Turizmas nenukentės.
                          Laikinas įlipimas bus padarytas prie laidojimų rūmų (buvę geležinkeliečių namai) kol remontuos Panevėžio peroną.
                          Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                          Comment


                            #53
                            ir tokiais bėgiais įmanomas eismas, kad ir 5 km/h. ?

                            Comment


                              #54
                              Fotografuojant visada išsikreivina. Realiai vaizdas nėra toks baisus.

                              Comment


                                #55
                                Sūsio durpynas. Keli kilometrai į vakarus nuo Šeštokų.

                                Durpių įmonė priklauso "Ežerėlio durpėms". Pernai nuo gegužės Sūsio durpyne durpių kasimas ir perdirbimas nebevyksta. Krizė. Durpių kasimas kažin ar bus atnaujintas. Bet kokiu atveju, tai pareikalautų nemenkų investicijų, nes visai likusiai negeležinkelio technikai galas. Geležineklis užžėlęs ir apleistas, vagonai rūdija, traukos riedmenims ir vagonus žadama parduoti. Kurį laiką durpynas buvo eksplioatuojamas visiškai neatnaujinant technikos, esamos reikiamai neprižiūrint. Svarbu, kad važiavo, kasė...

                                Durpės durpyne pradėtos kasti tarpukaryje. Kažin ar tuomet buvo geležinkelis? Tačiau Antrojo pasaulinio karo metu vokiečiai nutiesė siaurojo geležinkelio liniją iki Šeštokų stoties. Ji buvo išardyta gan greitai pokaryje. Jokių geležinkelio liekanų nelikę, nes tikriausiai tai buvo karo metų nekapitalinis statinys.

                                ESU2A-181





                                TU6A-0860. Dėl numerio neaišku, aš jo neradau. Čia Udriaus duomenys iš parovoz.com







                                TU6A kabinoje.





                                ESU2A kabinoje.



                                Paskutinis taisė Al1; 2010.06.06, 10:43.

                                Comment


                                  #56
                                  Vagonai. Ten jų per 20 vnt. Kai kurie jau sugedę, sulūžę.







                                  Gyvenimas po ąžuolu...



                                  Kas čia drumsčia ramybę?..



                                  Durpių iškrovimo iš vagonų vieta ir įranga.



                                  Trosinis vagonų tempimo įrenginys.

                                  Paskutinis taisė Al1; 2010.06.06, 10:47.

                                  Comment


                                    #57


                                    Magistralinis kelias į durpyną.



                                    Viskas užžėlę, nors dar pernai čia dirbo technika.



                                    Bėgiai vos matyti, ir beveik viename lygyje su žeme. Tai rodo, kad ilgą laiką keliai buvo beveik neprižiūrimi.



                                    Apvirtęs vagonas.



                                    Paskutinis taisė Al1; 2010.06.06, 10:51.

                                    Comment


                                      #58
                                      Dar kelios nuotraukos iš įmonės teritorijos.







                                      Depas.







                                      Comment


                                        #59
                                        Dar vieno durpynų siaurojo geležinkelio nebėra - Galų durpyne, Ignalinos rajone. Jau seniai, koks penkmetis ar daugiau. Tai, kas liko - depas su bėgiais grindyse.
                                        Durpynas eksploatuojamas toliau. Durpės vežamos traktoriais DT75 su savadarbėmis vikšrinėmis priekabomis. Jų gamyboje naudojami siaurojo geležinkelio bėgiai.

                                        Comment


                                          #60
                                          Čia pavyzdys, kai durpynuose klojami ir išardomi laikinieji keliai:



                                          Foto iš Šilutės durpių

                                          Comment

                                          Working...
                                          X