Tai viena stambiausiu durpiu imoniu Lietuvoje. O technika dar is tarybiniu laiku. Bet veikianti. Kartais iki 8 reisu i durpyna ir atgal. Nemanau, kad sunkvezimiai butu pigesnis variantas.
Tai viena stambiausiu durpiu imoniu Lietuvoje. O technika dar is tarybiniu laiku. Bet veikianti. Kartais iki 8 reisu i durpyna ir atgal. Nemanau, kad sunkvezimiai butu pigesnis variantas.
Be abejo, jei ši siauruko infrastruktūra yra, kam dar sunkvežimiai. Tik bėgiai iš nuotraukos pažiūrėjus atrodo varganai. Bet gal neapsimoka jiems taisyti... Kita vertus, tai geresnė kelio būklė, nei kad pilnas duobių kelias sunkvežimiams.
Be abejo, jei ši siauruko infrastruktūra yra, kam dar sunkvežimiai. Tik bėgiai iš nuotraukos pažiūrėjus atrodo varganai. Bet gal neapsimoka jiems taisyti... Kita vertus, tai geresnė kelio būklė, nei kad pilnas duobių kelias sunkvežimiams.
Pabegiai daugiausia gelzbetoniniai. O kaip durpyno siaurukams, tai toks kelias yra normalus ir geriau reikia. Greitis gi ten 15 - 20 km/h. Kas kita bendrojo naudojimo siaurieji geleiznkeliai - ten kiti reikalavimai.
Be abejo, jei ši siauruko infrastruktūra yra, kam dar sunkvežimiai. Tik bėgiai iš nuotraukos pažiūrėjus atrodo varganai. Bet gal neapsimoka jiems taisyti... Kita vertus, tai geresnė kelio būklė, nei kad pilnas duobių kelias sunkvežimiams.
Sunkvežimiai savivarčiai į durpyną neįvažiuotų. Klimpimas jiems garantuotas. Todėl ir siaurukas geležinkelis durpynuose taip paplito. Kur bėgiai nenutiesiami, ten durpių transportavimui naudojami vikšriniai traktoriai su vikšrinėmis priekabomis. Bent Ežerėlio durpyne tokios technikos prisižiūrėjau.
Bėgiai kai kur vargani dėl savo laikinumo: baigiasi atitinkamo ploto eksploatavimas -bėgių nebelieka.
Pavaikštinėju ar pavažinėju po Kazlų Rūdos mišką, ir siauruko pervažų likučių atpažįstu daug... Nes į Novaraisčio durpyną ėjęs geležinkelis per mišką darė didelį lanką.
Tik bėgiai iš nuotraukos pažiūrėjus atrodo varganai. Bet gal neapsimoka jiems taisyti...
Šiuo klausimu patariu paanalizuot, kaip turi laikytis geležinis kelias ant durpių pagrindo, juolab veikiant dinaminėms apkrovoms (važiuojant traukiniui).
Toje nuotraukoje, kuria patalpinau, yra magistralinis kelias. Jis tiesiamas ant zvyro pagrindo.
O durpynuose, miskuose, karjeruose laikini keliai tiesiami ant durpiu, ant suvertu medziu, uzpiltu zvyru ir pan. pagrindo...
Jokia paslaptis - buvusi Dvarčionių keramikos linija - pradžios reikėtų ieškoti čia.
Kaip suprasti - buvusi Dvarčionių keramikos linija? Cechas su gamybine linija imones teritorijoje?
Siaip aplink gamyklos teritorija pasisukinejau. Nieko neuztikau. Be to praejo jau apie 35 metai, salia gamyklos buvo statomi daugiabuciai, tiesiamos gatves, privaziavimai.
Na savo laiku buvo ne tik durpynų siaurukai, bet ir molio gamyklų siaurukai - jungdavo fabrikus su molio karjerais - toks Pvz buvo Palemono siaurukas, Duseikių siaurukas ir pan.
Atsiuntė draugai iš Latvijos. Siaurukas veikia Limbažų r., Katvaru pagasts, Puri, vežamos iškastos durpės.
Kadangi daug neišmanau - prašom pakomentuoti plačiau. Fotografavo Dace Balode.
Paskutinis taisė Romas; 2009.05.09, 09:29.
Priežastis: Perkelta į temą "Siaurieji geležinkeliai Latvijoje ir Estijoje"
Atsiuntė draugai iš Latvijos. Siaurukas veikia Limbažų r., vežamos iškastos durpės.
Kadangi daug neišmanau - prašom pakomentuoti plačiau.
Daug ir aš nepakomentuosiu. Lietuvoje taip pat dauguma durpynų turi siaurukus (pvz. Ežerėlyje, Kauno raj.; Šepetoje, Kupiškio raj.). Labiau nustebintų siauruko tinklas, kaip pvz. Lietuvoje buvo (dalis ir tebėra) Lentupis - Švenčionėliai - Utena - Anykščiai - Panevėžys - Joniškėlis - Biržai su atšakomis į Pakruojį, Linkuvą; t.p. Pabradė - Lentupis ir t.t..
Comment