Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
    http://narrow.parovoz.com/panevezys/ rašo, kad Panevėžys - Biržai ruože greitis 15 km/h (kažkur apie 1993-95 metus). Taigi techninė būklė jau tada buvusi "kritinė". Išvada - atstatymo į 2001 metų (ir netgi 1996) būklę tikrai nepakaks, reikės daug daugiau...
    Sutinku. Per 2009m. Velykas dviračiu važiavau siauruko pylimu iš Panevėžio iki Joniškėlio. Gal ir sutirštinu spalvas, bet tuometinė būklė buvo „metalo laužas žolėje“ — per dar sausą žolę daug kur bėgių nesimatė, tik nedideli iškilumai, tarp pačių bėgių auga medeliai, kurių kamieno skersmuo maždaug kaip ranka, o miškingose atkarpose aplinkinių medžių šakos dengia bėgius nuo dangaus kaip stogas. Abejoju, ar tiems medžiams bus daugiau nei 10 metų.
    Net nežinau, kai bus sprendžiamas tiltų remonto, pabėgių keitimo ir pervažos su Via Baltica klausimas.
    Atstačius šiaurinio ruožo būklę iki 2001m. (na gerai, tebūnie 1996m.) būklę, techniškai traukiniai nors ir lėtai (tie patys 15km/h) galės važiuoti. Kaip pvz tokiu greičiu iš Panevėžio GS išvažiavęs traukinys be tarpinių sustojimų iki Joniškėlio važiuotų apie 2:20h
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Niekas ten neatstatinės iki tokios būklės, kad būtų galima važiuoti. Išpjaus medžius, krūmus. Galbūt papils žvyro iškasinėtose vietose, paklos senus bėgius ant panaudotų medinių pabėgių, ten, kur jie pavogti... Gal tiltus rimčiau paremontuos, kad bent žmonės galėtų saugiai pereiti. Dėl pervažų irgi labai abejoju... Su žvyrkeliais ar rajoniniais keliais didelių problemų neturėtų kilti. Perklos bėgius pervažose, paklos naujus gelžbetoninius blokus asfaltuotų kelių pervažose, pastatys kelis ženklus. Su ViaBaltica sudėtingiau. Bet čia jau nebe LG problema, o tų, kas tiesė (ne firmos, kurios vykdė darbus, o automobilių kelių direkcija ar ministerija) automagistralę. Jie ir privalėjo užtikrinti, kad bus įrengta pervaža ar netgi pastatytas viadukas...

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Niekas ten neatstatinės iki tokios būklės, kad būtų galima važiuoti. Išpjaus medžius, krūmus. Galbūt papils žvyro iškasinėtose vietose, paklos senus bėgius ant panaudotų medinių pabėgių, ten, kur jie pavogti... Gal tiltus rimčiau paremontuos, kad bent žmonės galėtų saugiai pereiti. Dėl pervažų irgi labai abejoju... Su žvyrkeliais ar rajoniniais keliais didelių problemų neturėtų kilti. Perklos bėgius pervažose, paklos naujus gelžbetoninius blokus asfaltuotų kelių pervažose, pastatys kelis ženklus. Su ViaBaltica sudėtingiau. Bet čia jau nebe LG problema, o tų, kas tiesė (ne firmos, kurios vykdė darbus, o automobilių kelių direkcija ar ministerija) automagistralę. Jie ir privalėjo užtikrinti, kad bus įrengta pervaža ar netgi pastatytas viadukas...
        Pradžiai net ir tiek būtų f-a-n-t-a-s-t-i-k-a
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          Jeigu taip - tai nafik

          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Niekas ten neatstatinės iki tokios būklės, kad būtų galima važiuoti. Išpjaus medžius, krūmus. Galbūt papils žvyro iškasinėtose vietose, paklos senus bėgius ant panaudotų medinių pabėgių, ten, kur jie pavogti... Gal tiltus rimčiau paremontuos, kad bent žmonės galėtų saugiai pereiti. Dėl pervažų irgi labai abejoju... Su žvyrkeliais ar rajoniniais keliais didelių problemų neturėtų kilti. Perklos bėgius pervažose, paklos naujus gelžbetoninius blokus asfaltuotų kelių pervažose, pastatys kelis ženklus. Su ViaBaltica sudėtingiau. Bet čia jau nebe LG problema, o tų, kas tiesė (ne firmos, kurios vykdė darbus, o automobilių kelių direkcija ar ministerija) automagistralę. Jie ir privalėjo užtikrinti, kad bus įrengta pervaža ar netgi pastatytas viadukas...
          Jeigu šitaip bus - tai kas iš to? Kokia prasmė kišti pinigus, jeigu rezultatas - avarinės būklės geležinkelis, kuriuo vistiek neįmanoma važiuoti (o tai reiškia - ir neįmanoma jo panaudoti jokiam naudingam dalykui)? Juk jeigu geležinkelis nebus naudojamas, tai jis greitai vėl apžels, apgrius ir bus išvogtas.

          Comment


            Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
            Jeigu šitaip bus - tai kas iš to? Kokia prasmė kišti pinigus, jeigu rezultatas - avarinės būklės geležinkelis, kuriuo vistiek neįmanoma važiuoti (o tai reiškia - ir neįmanoma jo panaudoti jokiam naudingam dalykui)? Juk jeigu geležinkelis nebus naudojamas, tai jis greitai vėl apžels, apgrius ir bus išvogtas.
            Prasmė akivaizdi. LG sutvarko iki 2001m. ar 1996m. lygio, tada perima ASG, kuri tęsia tvarkymo darbus SM arba ES fondų lėšomis. Yra minčių (pabrėžiu, kad minčių, o ne konkrečių planų) kiek įmanoma greičiau paleisti traukinuką iš Panevėžio į Joniškėlį. Beje, ten labai graži stotis (pastatas privatizuotas, tačiau teritorija vis dar LG nuosavybė), šalia parkas ir dvaras.
            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              Į tą „kiek įmanoma“ viskas ir įsiremia, nes protingi kelininkai Panevėžio aplinkkelį paklojo tiesiai ant bėgių. Ką dabar su ta vieta daryti? Pervažą gaminti būtų kvaila, o viaduko statyba būtų pasakiško brangumo.

              Comment


                panevezio aplinkeli kaip tik siuo metu zada remontuot ar rekonstruot, gal ir ta isspres

                Comment


                  Parašė Carnifex Rodyti pranešimą
                  Į tą „kiek įmanoma“ viskas ir įsiremia, nes protingi kelininkai Panevėžio aplinkkelį paklojo tiesiai ant bėgių. Ką dabar su ta vieta daryti? Pervažą gaminti būtų kvaila, o viaduko statyba būtų pasakiško brangumo.
                  Protingi ar „protingi“?
                  Šiaip tai yra pati didžiausia problema. Bėgių greičiausiai paveldosaugininkai neleis kelti ant viaduko, taigi lieka tik automagistralę/aplinkelį kelti virš bėgių, kuriuos, savo ruožtu, reikės atstatyti (dabar jie nupjauti, viso kokių 5 metrų atkarpa). Kol kas rimtų oficialių asmenų kalbų apie tai nebuvo girdėti.

                  Parašė JlL Rodyti pranešimą
                  panevezio aplinkeli kaip tik siuo metu zada remontuot ar rekonstruot, gal ir ta isspres
                  Kiek žinau, šios vietos pastaroji rekonstrukcija nepalies.
                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                  Comment


                    Parašė Carnifex Rodyti pranešimą
                    Į tą „kiek įmanoma“ viskas ir įsiremia, nes protingi kelininkai Panevėžio aplinkkelį paklojo tiesiai ant bėgių. Ką dabar su ta vieta daryti? Pervažą gaminti būtų kvaila, o viaduko statyba būtų pasakiško brangumo.
                    Kodėl kvaila?

                    Juk jeigu ne pervaža, tai toje vietoje reikės milijonus kainuojančios rekonstrukcijos (kas reiškia - viskas liks taip, kaip yra dabar, nebent pinigais pradėtų lyti).

                    Comment


                      Matyt „kvaila“ – magistralinis kelias A17 ir per dideli transporto srautai, užsikištų kelio gabalas nuo A9 iki A10...

                      Comment


                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                        Protingi ar „protingi“?
                        Šiaip tai yra pati didžiausia problema. Bėgių greičiausiai paveldosaugininkai neleis kelti ant viaduko, taigi lieka tik automagistralę/aplinkelį kelti virš bėgių, kuriuos, savo ruožtu, reikės atstatyti (dabar jie nupjauti, viso kokių 5 metrų atkarpa). Kol kas rimtų oficialių asmenų kalbų apie tai nebuvo girdėti.
                        Kiek žinau, šios vietos pastaroji rekonstrukcija nepalies.
                        Siaurukas saugomas ne kaip architektūros vertybė, bet kaip technikos paminklas (ne tik bėgiai, bet ir statiniai, riedmenys ir t. t.). Todėl nematyčiau problemos bėgius užkelti ant viaduko.

                        Comment


                          Bet traukinys pravažiuos tik du kartus per dieną vieną ar du kartus per savaitę, savaitgaliais. Ir tik pavasario - rudens metu. Kitu metų laiku ar kitomis dienomis nebent tik kelio remontininkai porą kartų per dieną pravažiuos. Ar tai sudarys didelių problemų? Žinoma, reikės riboti greitį iki 50 km/h. Pervaža privalėtų būti su automatiniu užtvaru.

                          Comment


                            Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                            Siaurukas saugomas ne kaip architektūros vertybė, bet kaip technikos paminklas (ne tik bėgiai, bet ir statiniai, riedmenys ir t. t.). Todėl nematyčiau problemos bėgius užkelti ant viaduko.
                            Siaurukas 1996 buvo įrašytas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą kaip istorinę, techninę, technologinę, architektūrinę, kraštovaizdinę reikšmę turintis statinių kompleksas.
                            Kompleksas susideda iš 56 dalių: trijų siaurojo geležinkelio ruožų: Panevėžys — Biržai, Joniškėlis — Linkuva, Panevėžys — Rubikiai, stočių su pagalbiniais pastatais, tiltų, viadukų bei inžinerinės paskirties statinių. Visas komplekso ilgis — 179 kilometrai.

                            Taigi sunku įsivaizduoti legalų siauruko bėgių užkėlimą ant šiuolaikinio viaduko.

                            Parašė udrius
                            Kad tik jau nesikištų tie trasporto srautai, negi čia traukinys važinės kas 10 - 15 min...
                            Pritariu. Kaip pavyzdys geležinkelio pervaža kelyje A15 (Vilnius-Šalčininkai-Lyda) ties Kinelių km., Vilniaus raj.. Žinoma, ten autotransporto srautai mažesni negu ViaBaltica Panevėžio apvažiavime, tačiau traukinių eismas kelis kartus didesnis negu planuojamas šiauriniame siaurojo geležinkelio ruože.
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              Realiai neverkite iš anksto Čia dar tik tolimi planai

                              Comment


                                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                Siaurukas 1996 buvo įrašytas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą kaip istorinę, techninę, technologinę, architektūrinę, kraštovaizdinę reikšmę turintis statinių kompleksas.
                                (...)
                                Taigi sunku įsivaizduoti legalų siauruko bėgių užkėlimą ant šiuolaikinio viaduko.
                                Tokiu atveju būtų dar vienas pavyzdys, kaip "paveldosauga" tampa objekto sugriuvimo priežastimi.

                                Su sąlyga, kad iš viso vyks rimtas kapitalinis remontas/atstatymas (o ne "atstatymas į 2001 būklę") - kuo tenka rimtai abejoti... Pervaža - vienintelis realus (o ne fantastinis - kosmonautinis) variantas

                                Comment


                                  Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                                  Tokiu atveju būtų dar vienas pavyzdys, kaip "paveldosauga" tampa objekto sugriuvimo priežastimi.
                                  Su sąlyga, kad iš viso vyks rimtas kapitalinis remontas/atstatymas (o ne "atstatymas į 2001 būklę") - kuo tenka rimtai abejoti... Pervaža - vienintelis realus (o ne fantastinis - kosmonautinis) variantas
                                  Plečiantis pokalbiui apie paveldą, ima juokas pro ašaras. Paveldosaugininkai neleidžia kloti betoninių pabėgių (tik medinius), tačiau kur jie buvo, kai kelininkai ties ViaBaltica nupjovė bėgius???
                                  Dėl to „atstatymo į 2001 būklę“ nereikėtų per daug 'imti į širdį'. Tas atstatymas tai tik tiltų/pralaidų sutvarkymas, pervažų atkasimas (nes bėgiai užpilti žvyru ir smėliu), vagių nukasto pylimo ir pavogtų bėgių atstatymas, žolės, krūmų ir medžių išpjovimas ant bėgių, pylimo ir keli metrai aplink pylimą. Net nežinau, ar LG teiksis įrengti pervažą (kartu su kelininkais) per ViaBaltica ir keisti išpuvusius pabėgius.
                                  Šiaip tai yra akivaizdu, kad tokiu būdu ASG teisėtai bando sutaupyti pinigų. Šis ruožas dabar įdomus tik entuziastams ir metalo/žvyro vagims. ASG gauna ir taip gerokai sumažintas dotacijas iš SM tik esamo naudojamo ruožo priežiūrai, ir dar tektų gerokai pakovoti dėl šiaurinio ruožo tvarkymo lėšų.
                                  Gal pasirodysiu kaip pesimistas, bet mano asmenine nuomone šiauriniu ruožu kažin ar dar važiuos keleiviniai traukiniai toliau Joniškėlio... Na nebent imtų lyti eurais iš dangaus
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Bet traukinys pravažiuos tik du kartus per dieną vieną ar du kartus per savaitę, savaitgaliais. Ir tik pavasario - rudens metu. Kitu metų laiku ar kitomis dienomis nebent tik kelio remontininkai porą kartų per dieną pravažiuos. Ar tai sudarys didelių problemų? Žinoma, reikės riboti greitį iki 50 km/h. Pervaža privalėtų būti su automatiniu užtvaru.
                                    deja, būtent čia ir slypi problema - kuo rečiau važiuoja traukinys - tuo didesnė susidūrimo su juo pervažoje tikimybė.
                                    Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai

                                    Comment


                                      Na tai traukinys sustos prieš pervaža ir tik įsitikinus, kad užtvarai nuleisti, pajudės per ją.

                                      Comment


                                        Iš serijos kas būtų jei būtų. Jei atgaivins šį ruožą (kuom giliai abejoju, nes yra didesnių problemų kai kuriuose plačiojo geležinkelio ruožuose) tai ir padarys pervažas ar viadukus.

                                        Comment


                                          Pavogė 152 metrus geležinkelio
                                          Iš siaurojo geležinkelio ruožo Panevėžys–Joniškėlis pavogta nemaža atkarpa geležinkelio bėgių, nuostolis siekia 8,5 tūkst. litų.
                                          Didinti straipsnio tekstą
                                          Mažinti straipsnio tekstą
                                          Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ filialo „Šiaulių geležinkelių infrastruktūra“ direktorius A.K. pranešė, kad laikotarpyje nuo rugsėjo 21 d. iki rugsėjo 29 d. pastebėta, jog iš siaurojo geležinkelio ruožo Panevėžys–Joniškėlis pavogti 152 metrai R22 tipo geležinkelio bėgių.

                                          Nuostolis vertinamas 8 498 litais.

                                          Siauruko bėgių vagių ieško policija, šeštadienį praneša Panevėžio apskrities VPK. 15min.lt savo ruožtu primena, jog metalo ištroškę ilgapirščiai į geležinkelį nusitaiko nebe pirmą sykį (žr. susijusius straipsnius).
                                          Šaltinis: http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...elio-59-119221

                                          Comment

                                          Working...
                                          X