Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Miningan Rodyti pranešimą
    Galėtų tuos bėgius nuo nenaudojamų ruožų nuardyt ir sukraut kur nors saugiai. Vistiek nieks tų ruožų neatstatinės. Bėgius, jai dar koks geriau išsilaikęs būtų galima naudoti Panevėžio - Rubikių ruožo remontui...
    Baik tuos sarkastiškus bajerius. Juk tai kultūros (o ne chaltūros) paveldas, kuriam jau daugiau nei 110 metų. Plius tai yra ilgiausias siaurasis geležinkelis Rytų Europoje, plius beveik pusė jo realiai veikiantis. Nejaugi apie siaurąjį geležinkelį sužinosime tik iš "traukinių kapinių"?
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Aš manau, kad geriau turėti maždaug 60 km ( nežinau tikslaus geležinkelio ilgio nuo Rubikių iki Panevėžio) normalaus geležinkelio, kurį galima naudoti, negu kelis šimtus km apžėlusio žolę, iš kurio greit gali ir pylimo nebelikt, nekalbant apie infrastruktūros likučius... Reikia saugoti tiek kiek galime, o ne tiek kiek apžiot norisi, nors tam galimybių nėra. Aš nesu prieš geležinkelių naikinimą, bet geriau taip negu niekaip...

      Comment


        Bet gal kada pasikeis LG valdžia ir šitą ruožą suremontuos

        Comment


          Parašė Miningan Rodyti pranešimą
          Aš manau, kad geriau turėti maždaug 60 km ( nežinau tikslaus geležinkelio ilgio nuo Rubikių iki Panevėžio) normalaus geležinkelio, kurį galima naudoti, negu kelis šimtus km apžėlusio žolę, iš kurio greit gali ir pylimo nebelikt, nekalbant apie infrastruktūros likučius... Reikia saugoti tiek kiek galime, o ne tiek kiek apžiot norisi, nors tam galimybių nėra. Aš nesu prieš geležinkelių naikinimą, bet geriau taip negu niekaip...
          Parašė Jotvingis Rodyti pranešimą
          Bet gal kada pasikeis LG valdžia ir šitą ruožą suremontuos
          Vyrai, nepykite, bet švelniai tariant mažai žinote. Apie siauruko kone visus niuansus buvo rašyta net ir šios temos ankstesniuose puslapiuose. Yra savanorių, kurie net ir dabar eitų ir nemokamai (iš idėjos) eitų ir sutvarkytų šį ruožą. Kodėl jie to dar nedaro — net labai VIEŠA paslaptis, apie tai irgi šiek tiek rašyta šiame forume. Bene daugiausiai Aukštaitijos siauruku domisi Vismantas (aišku, yra ir daugiau forumiečių, bet jis organizuoja tas talkas), kreipkitės į jį, manau jis tikrai jums atsakys dar išsamiau negu aš
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            pritariu tai idejai, jog reikia bent tiek sutvarkyti dabar nenaudojamus ruozus, kad galetu drezina vaziuot ("pionierka"). sumazetu pesimistu, veikiantys ruozai pritrauktu daugiau remeju...
            be to - drezina galima butu organizuot siauruko fanatams keliones (neuzdyka, zinoma, visos atrkcijos siek tiek kainuoja ).
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              Parašė dariuks Rodyti pranešimą
              drezina galima butu organizuot siauruko fanatams keliones (neuzdyka, zinoma, visos atrkcijos siek tiek kainuoja ).
              Gal ir taip, bet ta kaina turėtų būti simbolinė arba bent jau "proto ribose". Pvz jeigu tas siauruko fanatas gyvena Alytuje arba Marijampolėje, tai jam vien kelionė autobusu į Panevėžį kainuoja virš 40Lt į vieną pusę.
              Beje, pasivažinėjimai drezinomis nėra labai įprastas atvejis Lietuvoje, ypač siauruoju geležinkeliu. Įtariu, gerai paskalambijus susidomėtų ir žiniasklaida, ir tokiu būdu išreklamavus dar žiūrėk kelionės drezinomis populiarumu nenusileis TU2 traukiamiems traukiniams
              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

              Comment


                Parašė dariuks Rodyti pranešimą
                pritariu tai idejai, jog reikia bent tiek sutvarkyti dabar nenaudojamus ruozus, kad galetu drezina vaziuot ("pionierka"). sumazetu pesimistu, veikiantys ruozai pritrauktu daugiau remeju...
                be to - drezina galima butu organizuot siauruko fanatams keliones (neuzdyka, zinoma, visos atrkcijos siek tiek kainuoja ).
                Šiaip tai šiemet kelionė drezina būvo labai rimtai planuojama ir vos neivyko. Bet neivyko. O vėliau viena babytė iš ASG paprotino apie keliones drezina: reikia ir licenziją (teises) turėti norint dreziną vadelioti, ir ruožas yra uždarytas važinėjimui - tipo gel. inspekcija turi duoti leidimą. Na ir baudos - už dreziną, už važinėjimą..... Žodžiu nusodino.
                O buvau jau susvaigęs: drezina, pora platformų, rimta chebra, alus, pielos, kastuvai, nakvynė prie laužo.
                Na bet vėl ateis pavasaris, vėl pradėsim kažką planuoti. Gerai būtų susiorganizavus surengti kokią ekspediciją visai dienai nuo ankstaus ryto.
                - Noriu drezina į Biržus -

                Comment


                  Parašė pan_zaibas Rodyti pranešimą
                  O vėliau viena babytė iš ASG paprotino apie keliones drezina: reikia ir licenziją (teises) turėti norint dreziną vadelioti, ir ruožas yra uždarytas važinėjimui - tipo gel. inspekcija turi duoti leidimą. Na ir baudos - už dreziną, už važinėjimą..... Žodžiu nusodino.
                  turbut palei visa siauruka vien mentai, inspekcijos ir babytes stovi ir tik ir laukia kol kas su drezina prasines kad bauda duot

                  Comment


                    Pavasari manau susiorganizuosime "nelegalu" žygi į vakarus. Manau geriausiai butu dviem dienom. Dabar apgalvojama kaip, ka ir su kuo.
                    Yra minčiu vietoje drezinos panaudoti keturati motocikla su nuleidžiamais rateliais. Tuose ruožuose kur nėra bėgiu galima butu pravažiuoti pakėlus ratelius. Ir patikimumas didesnis nei sena drezina su K750 varikliu.
                    Pradžioje buvo galvota su rankine drezina važiuoti, bet kai teko pabandyti važiuoti nuo Petrašiunu tai po pirmo km praėjo noras. Toli taip nenuvažiuosi. O dar įrankiai, daiktai.
                    Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      Baik tuos sarkastiškus bajerius. Juk tai kultūros (o ne chaltūros) paveldas, kuriam jau daugiau nei 110 metų. Plius tai yra ilgiausias siaurasis geležinkelis Rytų Europoje, plius beveik pusė jo realiai veikiantis. Nejaugi apie siaurąjį geležinkelį sužinosime tik iš "traukinių kapinių"?
                      Paveldas, kurio žmonės nenaudoja pagal paskirtį, gali būti išsaugotas tik "Rumšiškėse" (steriliam negyvam muziejuj). Kad ruožas išliktų, turi būti prasmė iš Panevėžio į Biržus važiuoti siauruku - turi būt gražus vaizdai, arba kažkoks automobiliu nepasiekiamas kelionės tikslas, arba dar kažkas tokio. Vien iš entuziastų, kuriems smagu lėtai važiuoti per pievą su traukinuku be tikslo, neišgyvens.

                      ASG va bando tokį tikslą sukurti, bet sunku jiems, kol kas vyrauja teatro spektaliukai su alkoholiu.

                      Comment


                        Vat aš irgi taip sakau, kad daug ką reikia daryti pusiau nelegaliai... O dėl rankinių drezinų - aš irgi šiek tiek nusivyliau, plačiųjų geležinkelių analogiška drezina eina kaip tankas...

                        Comment


                          Parašė udrius Rodyti pranešimą
                          Vat aš irgi taip sakau, kad daug ką reikia daryti pusiau nelegaliai... O dėl rankinių drezinų - aš irgi šiek tiek nusivyliau, plačiųjų geležinkelių analogiška drezina eina kaip tankas...
                          placios vezes drezinkos mase didesne - didesne inercija.
                          del nelegalumo tai irgi pritariu. nes kol legaliai visa biurokratu siena pramusi, tai ir begius pavogs, ir zvyra iskas. bus tvarkoma, bus kitas vaizdas. manau, didziausia problema (po visokiu inspekciju, instanciju, leidimu ir t.t.) - geras oras
                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                          Comment


                            Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                            Tiesiog palyginau koks lengvas gyvenimas pvz Šveicarijos kalnų traukinukams - yra garantuoti vaizdai pro langą (Alpės), unikalus kelionės tikslas (kalno viršūnė, kur su mašina neatvažiuosi), naudojami ir paprastam susisiekimui (miesteliai, nepasiekiami mašina).
                            Na jeigu labai ieškai, tai ir Lietuvoje galima rasti. Važiuojant siauruku iš Anykščių į Rubikius, vos išvažiavus iš Anykščių atsiveria tokie vaizdai (status skardis į Anykštą), kad nedaug trūksta iki Šveicarijos Alpių

                            Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                            Kalbam apie pasiūlymą Panevėžio - Biržų ruožą prijungti prie ASG - ar tai prasminga ar ne. ASG išlaidos padidėtų proporcingai pagal ruožo ilgį, o pajamos? Kažin ar pramoginių reisų (kurie dominuoja kelionių sąraše) padidėtų atitinkamai? Ar Biržų kryptimi prie geležinkelio yra gražūs vaizdai, lankytini turizmo objektai, alaus daryklos, kiti kelionės tikslai? Jeigu yra, tai valio - jamam šitą ruožą. Bet jeigu nėra, tai bijau, kad papildomas ruožas (su savo papildomom išlaidom) nuskandintų visą ASG.
                            O ką — juk Pasvalio ir Biržų kraštai garsėja kaip aludarių kraštas, ir tikriausiai jau įsigaliojo įstatymas leidžiantis silpno alkoholio prekybą traukiniuose. Plius šalia šiaurinio ruožo yra tokie kultūros paveldo paminklai kaip Petrašiūnų dvaras ir Biržų pilis, o ir geležinkelio stotys (pvz Pušaloto, Joniškėlio) vertos dėmesio. Beje, Joniškėlis tarpukariu buvo didžiausias siaurojo geležinkelio mazgas Lietuvoje, pats pastatas ir aplinka puikiai išsilaikę, tik gaila, kad pačiam stoties pastate įrengti butai. Anyway, ten puiki vieta pvz rengti kiek įmanoma autentiškas retro šventes (ale Šabaniausko, Dolskio, Graužinio koncertus ). Aš, kaip railfanas, pirkčiau bilietą kelionei siauruku Biržai-Rubikiai. Beje, yra planų kada nors atstatyti ruožą Rubikiai-Utena
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              šiandien per žinias girdėjau, kad panevėžio rajone nenaudojamuose ruožuose vagiami ne tik bėgiai, bet ir nukasamas pylimas. gaila, bet valstybė nepajėgi apsaugoti šio paveldo objekto...
                              pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

                              Comment


                                Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                                Tiesiog palyginau koks lengvas gyvenimas pvz Šveicarijos kalnų traukinukams - yra garantuoti vaizdai pro langą (Alpės), unikalus kelionės tikslas (kalno viršūnė, kur su mašina neatvažiuosi), naudojami ir paprastam susisiekimui (miesteliai, nepasiekiami mašina).


                                Kalbam apie pasiūlymą Panevėžio - Biržų ruožą prijungti prie ASG - ar tai prasminga ar ne. ASG išlaidos padidėtų proporcingai pagal ruožo ilgį, o pajamos? Kažin ar pramoginių reisų (kurie dominuoja kelionių sąraše) padidėtų atitinkamai? Ar Biržų kryptimi prie geležinkelio yra gražūs vaizdai, lankytini turizmo objektai, alaus daryklos, kiti kelionės tikslai? Jeigu yra, tai valio - jamam šitą ruožą. Bet jeigu nėra, tai bijau, kad papildomas ruožas (su savo papildomom išlaidom) nuskandintų visą ASG.
                                Kas įdomaus vakariniame ruože ? Ogi kaip ir ritiniame. Net dar gražiau:
                                1. Joniškėlio geležinkelio stotis. Ten stovi manau vienintelis išlikęs semaforas. O ir jo veikimo principas įdomus. Valdosi nuo prie pirmo iešmo buvusio namelio. Prie jo yra išlikusi ir rankena ir dalis semaforo valdymo linijos. Namelio liko tik pamatai kurie apauge krūmais ir žole. Atstatyti nėra sudėtinga. Taip pat ten buvo (o gal dar yra) apsisukimo trikampis. Manau taip pat retas dalykas siaurajame geležinkelyje.
                                2. Pušaloto stotis su didele teritorija ir iškrovimo rampa (labai tinkama rengti vosokiausius renginius). Nuo stoties iki pagr. kelio per miesteli išlikęs akmenimis grįstas kelias.
                                3. Petrašiūnų stotis. Joje net yra įrengtas siauruko muziejus. Taip pat yra geležinkelio paskirstymo mazgas: Linkuva - Pakruojis - Dolomito karjeras (Buvo kalba jei iki Petrašiunu atvažiuoja traukinys tai demontuota linija Petrašiunai - Pakruojis Pakruojo savivaldybė atstatys. Dabar pilimas tvarkomas ir daroma ant jo dviračių takas ir gali buti kad atsiras atšaka i karjera, o ten vaizdas gražus). Stotyje buvo dvi garvėžio vandens užpilimo kolonėlės. Išlikes tik pamatas.
                                4. Linkuvos stotis. Ten buvo galinė stotelė. Joje irgi buvo apsisukimo trikampis. Dabar yra išlikę dvi juostos. Atstatyti apsisukimo trikampi taip pat nesudėtinga. Pats Linkuvos miestelis su bendruomene nori prisidėti prie siauruko atstatymo. Miestelyje sovi sena bažnyčia su vienuolynu.
                                5. Pasvalio stotis. Prie stoties didelė aikštė grįsta akmenimis. Tinkama renginiams rengti. Netoli yra girnų muziejus.
                                6. Biržų stotelė. Galinė stotis turinti depą, vandens bokštą, iškrovimo rampa su sandėliu. Pati stotis "prichvatizuota". Na ir lankomas objektas manau Biržų pilis.

                                Pats visas kelias eina per lygumas, laukus, gyvenvietes. Važiuojant pylimu atsiveria nuostabus vaizdas, kelias neapauges miškais tai ir vaizdingu vietu daug. Alpėse kalnai pas mus lygumos. Taip pat tame ruože yra didesnių tiltų (prie Bernatonių, du tiltai ilgi prie Petrašūnų, Jonikėlio) kiek pamenu viso ar ne 14 vnt. Gretutiniai objektai: Pakruojo dvaras, Akmenėlio dvaras, Joniškėlio dvaras, pyliakalniai. Siulau skirti savaitgali ir prisijunkt prie Siaurojo geležinkelio klubo. Tada ir naudinga darba Lietuvai ir siaurukui atliktumėt ir daug įdomių dalyku sužinotumėte. Lietuvoje ne tik traku pilis ir gedimino bukštas su "valdovu rumais" (kad juos kur ...), o ir daug kitu idomių dalyku.

                                PVZ. Ka žinote apie Surdegį ? Manau kai kurie ši pavadinima pirma kart išgirdo. O apie Surdegį knyga galima parašyt.

                                Daugiau informacijos bus www.sgk.lt (siaurojo geležinkelio klubas). Kol kas puslapis ruošiamas. Jame bus ir forumas ir pilna informacija apie visos Lietuvos Siauraji geležinkeli (stotys, riedmenys).
                                Paskutinis taisė Vismantas; 2009.11.24, 17:00.
                                Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                Comment


                                  tikrai nematau problemų surengti žygį siauruku "nelegaliai". Baudos ? Gausim parų )? Nejuokinkit... anaiptol, dar ir pats prisidėčiau ir jei reiktų prie baudos "dasimesčiau" Kartu būtų puiki proga suskti net video medžiagą apie ruožo situaciją.

                                  Vismantai, jei tik kils kokių idėjų šiuo klausimu, mielai lauksiu privačios žinutės

                                  Comment


                                    Parašė nepolitikas Rodyti pranešimą
                                    šiandien per žinias girdėjau, kad Panevėžio rajone nenaudojamuose ruožuose vagiami ne tik bėgiai, bet ir nukasamas pylimas. gaila, bet valstybė nepajėgi apsaugoti šio paveldo objekto...
                                    Reikės ieškot savanorių,kurie geležinkelį su automatais saugotų.

                                    Comment


                                      Matyt reiks siauruką saugot, taip, kaip kažkada "Radioshow" dainavo: "Šauk ir durk, susprogdink, imk ginklus ir miškan staigiai mink...", nes jau darosi baisu...
                                      "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                                      Comment



                                        Pastaruoju metu Panevėžio regiono kultūros paveldas — siaurukas — kaip niekad dažnai nukenčia nuo ilgapirščių. Vien lapkritį užfiksuotos kelios vagystės. Didelių nuostolių padaro ir vandalai.
                                        Šeštadienį Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai gavo informacijos apie dar vieną kultūros vertybės — siauruko — niokojimo atvejį.
                                        Pranešta, jog apžiūrint siaurojo geležinkelio ruožą, atkarpoje Panevėžys–Joniškėlis, ties Panevėžio rajono Pamiškės kaimu (netoli Paliesės dvaro), sugadinti 25 metrai geležinkelio.
                                        Tai padaryta traktoriumi važiuojant per bėgius. Sugadinti bėgiai po to buvo atlenkti. Taip pat nuo Palties upės tilto Panevėžio rajone pagrobta 20 metrų tiltinių kontrabėgių. Nuostolis — 14 087 litai.
                                        „Panevėžio balsas“ jau rašė, kad siaurukas nuo vagių pastaruoju metu nukentėjo ne vieną kartą. Lapkričio 18 dieną pavogti 192 metrai bėgių, sugadinti 125 metrai kelio ruožo, iškastas 71 kubinis metras grunto. Nuostoliai tuomet siekė iki 80 000 litų.
                                        Lapkričio 24 dieną Biržų rajone, Pabiržės seniūnijoje, Užugulbinės kaime, pastebėta, kad išardyti ir pavogti trys siaurojo geležinkelio 25 metrų ilgio bėgiai.
                                        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                        Comment


                                          Vargšas siaurukas.
                                          ______________
                                          The Division Bell

                                          Comment

                                          Working...
                                          X