Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)
Collapse
X
-
Parašė 2Pack Rodyti pranešimąO šitas aparatas veikinatis (ar bent prireikus veiktų?) Ar jau stovi tik kaip reliktas?
T.y. - už kiek km jam kelią pastotų užasfaltuota pervaža? Nes jei kažkokia proga reikėtų kažkam bėgiais pavažiuoti, tai su "fūra" atvežtų kitą "aparatą" (tikrai važiuojantį).
Comment
-
Parašė Vitas Rodyti pranešimąSeniai taip reikėjo ! ! !
Bet geriau vėliau negu niekada.
Comment
-
Labai šaunu.Blogiausiu atveju bent jau nerūdys tie lokomotyvai Panevėžio depe...„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Comment
-
Turbut nuo Panevezio iki Birzu. Reiketu, tikrai reiketu. Nemanau, kad nepasiteisintu. Bent jau turistiniai traukiniai. O siaip tai galetu ir is Europos saliu nusipirkti padevetu siauruju autmomotrisiu bei paleisti reguliarius priemiestinius traukinius. Is ES tikrai nemazai butu galima tam reikalui gauti, nes gelezinkeliai yra laikomi prioritetine transporto saka. Aisku, valstybe irgi turetu prisideti. Bet tai tikrai pagerintu regionu ivaizdi ir sumazintu socialine atskirti.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTurbut nuo Panevezio iki Birzu. Reiketu, tikrai reiketu. Nemanau, kad nepasiteisintu. Bent jau turistiniai traukiniai. O siaip tai galetu ir is Europos saliu nusipirkti padevetu siauruju autmomotrisiu bei paleisti reguliarius priemiestinius traukinius. Is ES tikrai nemazai butu galima tam reikalui gauti, nes gelezinkeliai yra laikomi prioritetine transporto saka. Aisku, valstybe irgi turetu prisideti. Bet tai tikrai pagerintu regionu ivaizdi ir sumazintu socialine atskirti.
Comment
-
Bajaris buvo malonus. Skaitau knygą, o ten apie 1939 m. Nuolatinio Tarptautinio Teisingumo Teismo (PCIJ) byla Panevėžio - Saldutiškio geležinkelio byloje.
O buvo taip, jog 1919 m. Lietuvos Vyriausybė paėmė savo žinion t.y. nacionalizavo buvusiai Rusijos bendrovei "First Company of Secondary Railways" priklausiusį siaurabėgį geležinkelį. Tačiau toji rusiškoji bendrovė kaip teisių ir pareigų perėmėjas buvo įregistruota Estijoje pavadinimu "Esimene Juurdeveo Raudteede Selts Venemaal". Estijos vyriausybė ėmė taikyti joje registruotų asmenų naudai diplomatinę gynybą ir pareiškė reikalavimą Lietuvai Nuolatiniame Tarptautinio Teisingumo Teisme dėl jai priklausiusio turto grąžinimo arba kompensacijos dėl jo praradimo 14 000 000 aukso litų sumai.
Deja, tuomet jau estų bendrovei neišdegė gaut reikalavimo patenkinimo, nes nebuvo išnaudotos visos vidaus gynybos galimybės t.y. pirma estų bendrovė turėjo siekti ginčą išsspręst kreipiantis į Lietuvos teismą.
Nuoroda:
http://www.icj-cij.org/pcij/serie_AB...skis_Arret.pdf
Beje, radau dar vieną 1931 m. to paties teismo apie geležinkelio transportą tarp Lietuvos ir Lenkijos:
http://www.icj-cij.org/pcij/serie_AB...onsultatif.pdf
Įdomių dalykų būna kartaisTik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)
Comment
-
O čia būtų istorinė medžiaga apie siauruosius geležinkelius lietuvoje:
http://www.ziemgala.lt/p/gtp_index_00.html
Comment
-
Ekskursija... kurios nebuvo ir nebus
http://www.selonija.lt/2009/01/26/ek...buvo-ir-nebus/
Apie siauruką Biržuose.Got sun in my face, sleeping rough on the road
Comment
-
Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimąEkskursija... kurios nebuvo ir nebus
http://www.selonija.lt/2009/01/26/ek...buvo-ir-nebus/
Apie siauruką Biržuose.
Šilumvežiai TU 2, kurių nuo 1955 iki 1959 metų buvo pagaminta 274, būdavo nudažyti tamsiai žalia spalva su plona geltona juosta, einančia per visą lokomotyvo kėbulą. Raudona komunistų žvaigždė būdavo prikabinta mašinisto kabinos išorėje, truputį žemiau priekinių langų. Vėliau dauguma šilumvežių turėjo dar vieną geltoną juostą viršutinėje kėbulo dalyje.1970-80 metais Gaivorono depas pakeitė lokomotyvų dizainą. Šilumvežio galuose vietoj geltonos juostos buvo dažoma oranžinė ir ji buvo šiek tiek platesnė negu anksčiau dažyta. Apie 1990 metus tas pats depas ėmė dažyti įstrižas juostas šilumvežio galuose (raudonas arba geltonas), kurios labiau išryškino raudoną žvaigždę ant kėbulo. Analogiškas dažymas buvo atliekamas ir Panevėžio depe, tik subyrėjus Tarybų Sąjungai buvo nuimtos sovietinės žvaigždės.
Turistinis maršrutas „siauruku” Anykščiai-Panevėžys taip pat nuostolingas.
Comment
-
Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimąEkskursija... kurios nebuvo ir nebus
http://www.selonija.lt/2009/01/26/ek...buvo-ir-nebus/
Apie siauruką Biržuose.
http://www.travelnews.lt/?m_id=18064...42008&i_ctr=26
Comment
-
Nurinktas Joniškio-Žeimelio-Joniškėlio geležinkelio ruožas
Šiandien teko važinėtis gražiomis Šiaurės Lietuvos - Žiemgalos vietovėmis ir apžiūrėti Joniškio-Žeimelio-Joniškėlio geležinkelio ruožą. Jis panaudojus darbams savo kariuomenę, belaisvius bei vietos žmones buvo nutiestas 1916-1917 m., nurinktas kaip neekonomiškas 1960 m. Bėgių plotis - 600 mm.
Pokario metais šiame ruože tai buvo vienintelė susisiekimo priemonė iki pat 1960 m. - autobusai pradėjo važinėti tik 1959 m. kai buvo nutiestas naujas kelias.
Žmonės ir po šiai dienai atsimena šį geležinkelį. Gražiai skamba tarmiškai posakis ...čiuku, čiuku traukinuku par Skak's, Valak's tiesi į Kriok's [Kriukai]... (apie tai galima paskaityti: Klumbytė D., Atgyja ir nukirstos šaknys, Šiauliai, 2006).
Iki 1960 m. kursuodavo keleivinis traukinys, kuris vidurnaktį (1:00 val.) išvažiuodavo į Žeimelį ir ryte atgal važiuodavo į Joniškį. Joniškio depe buvo naudojami 2 garvežiai, trečiasis - atsarginis. Buvo 4-5 keleiviniai vagonai, o vagone - 20 sėdimų vietų.
Jo greitis buvo apie 19-20 km/h, garvežys - 120 arklo jėgų, svėrė 12 t, temdavo 1200 t, kurenamas anglimi. Maršrutui Joniškis-Žeimelis į priekį ir atgal (60 km) reikėjo 2 t anglių.
Dažniausias transportuodamas krovinys - runkeliai. Joniškyje buvo perkraunama į plačiojo geležinkelio traukinius. Važiuodavo iki 6 kartų per dieną.
Senųjų nuotraukų albumą galima apžiūrėti čia http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=142.
Geležinkelio tiltas (pralaida) nuo Žeimelio 5 km link Joniškio
Žeimelio-Vaškų-Joniškėlio-(Panevėžio) ruožas pastatytas 1939 m., nurinktas kaip neekonomiškas berods 1980-1985 m. Bėgių plotis - 750 mm.
Žeimelio geležinkelio stotis. Pradžioje 1916-1917 m. ji buvo medinė. Apie 1930 m. senoji medinė stotis pagal paskirtį nebebuvo naudojama, todėl stotis laikinai buvo įsikūrusi viename iš vagonų. Buvo ruošiamasi statyti mūrinę, tačiau pabaigta tik 1939 m. ji ir šliko iki mūsų dienų.
Lauksodžio geležinkelio stotis. Čia iki 2000 m. buvo butai. Dar ir dabar veikia paštas. Įspūdinga ar ne kaip kaimui?
Išliko geležinkelio sampilas Lauksodžio kaime. Dabar taip kaimo keliukas fragmentiškai nueinantis link Diržių. Žmonės ir dabar šį keliuką vadina geležinkeliu, o atvažiavę svečiai iš kitų miestų ieškodami pašto prie geležinkelio nesėkmngai bando ieškoti geležinkelio kaip orientyro. Man toks atvejis buvo nutikęs 1999 m.
Sampilo likučiai išliko ir prie Skakų kaimo (Joniškio r.).
Apie neveikiantį, bet dar esamą Linkuvos-Petrašiūnų geležinkelį skaitykite temoje "Siaurasis geležinkelis" http://www.miestai.net/forumas/showt...917#post327917
Comment
-
Siaurukas Linkuvoje (Linkuva-Petrašiūnai)
Šiandien teko važinėti po gražias Šiaurės Lietuvos - Žiemgalos vietas.
Linkuvos-Petrašiūnų (Pakruojo r.) siaurasis geležinkelis pastatytas 1922 m. (http://www.ziemgala.lt/p/gtp_index_00.html, kiti nurodo 1916 m.) (kokie traukiniai važinėjo žr. http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=142). Iš Kauno į Linkuvą važiuodavo plačiuoju geležinkeliu iki Šiaulių Gubernijos stoties, o iš ten ėjo 1916 m. vokiečių pastatytas siaurasis geležinkelis Gubernija-Pasvalys-(Biržai - 1922 m.).
Užfiksavau pernai sudegusią Linkuvos geležinkelio stotį ir bėgius.
Pamenu krovinius traukinius su pakrautais cukriniais runkeliais mačiau dar 1994 m., o paskutinis keleivinis iki Pakruojo kursavo apie 1986 m.
Laikas ir žmonės negailestingi...
Linkuvos "Lietūkio", stoties "magazino" pastatas, statytas 1937 m.
Dabar bėgiai apaugę žole, praeina palei plentą Joniškis-Linkuva-Pakruojis
Kitą savaitę važiuosiu daryti reportažo "Siaurasis geležinkelis Joniškėlis-Pasvalys-Biržai".Paskutinis taisė Salvijus; 2009.03.14, 22:36.
Comment
Comment