Gal ir ne, bet eismas tikriausiai jau nebevyko. Tiksliai nežinau. Nes platusis geležinkelis iš Radviliškio į Pakruojį ir Petrašiūnus atvestas sovietmečio pabaigoje. Keleivių vežimui siaurojo jau tuomet nereikėjo, o kroviniams išvežti atsirado iš karto platusis.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)
Collapse
X
-
Tęsiu toliau.
Ties Pakruoju, link Šiaulių, prie plačiojo geležinkelio pervažos buvo siaurojo geležinkelio tiltelio atramos. Deja, jų jau nebėra. Ortofotonuotraukoje, darytoje 2012 ar 2013 m. jos dar matosi.
Už Pakruojo, Šiaulių link būta 41 km stotelės. Tiesiant platųjį geležinkelį, ta siaurojo atkarpa su buvusia stotelės vieta, panaudota plačiajam.
Kita stotelė - Poškiečiai. Vėlgi, tiesiant platųjį, siaurojo pylimas tenai sunaikintas.
Ties Poškiečių kaimu išlikusi siaurojo geležinkelio pylimo fragmentas. Stotelė buvo kitur ir ta vieta neišlikusi.
Kita stotis - Šukioniai. Būta karjero ir atšakos į jį. Dabar vietoje karjero tvenkinys.
Šukionių stoties pastatas.
Už Šukionių stoties buvo tiltas per Vėzgę. Plačiojo geležinkelio tiltas kiek piečiau. Siaurojo geležinkelio tilto atramos išlikusios.
Kita stotis - Stačiūnai.
Kelyno vieta. Pakruojo link.
Šiaulių link. Geležinkelis gan staiga suko dešinėn. Medžių ir krūmų juosta dešiniau yra ant geležinkelio pylimo.
Paskutinis taisė Al1; 2014.04.30, 10:53.
Comment
-
Tilto per Obelę atramos ties Petraičių tvenkiniu.
Narušaičių stoties pastatas.
Tilto per Skalvį atramos.
Mamaičių stoties pastatas.
Už Mamaičių, ties Kairiais būta 14 km stotelės. Maždaug toje vietoje, kur pažymėta. Tarpukaryje ir pokaryje Kairių palei Šiaulių - Radviliškio plento nebuvo. Kaimas buvo šiauriau siaurojo geležinkelio linijos. Tik vėliau Kairiai ėmė augti prie plento.
Toliau iki Ginkūnų maps.lt ortofotonuotraukoje geležinkelio trasa lengvai atsekama. Tačiau vietoje nufotografuoti nėra ką.
Nuo Ginkūnų (kaip nekeista, čia jokios stotelės niekada nebuvo), geležinkelio trasos likučių nėra. Ilgą laiką Šiaulių Pakruojo g. buvo stulpas su ženklu "Duok signalą". Dabar jau to ženklo nebėra, stulpas likęs.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.30, 11:33.
Comment
-
Šiauliai. Ties J. Basanavičiaus g. ir Pakruojo g. sankryža ir pervaža. Gubernijos stoties link. Plačiojo geležinkelio vietoje anksčiau ėjo siaurasis.
Ten pat, vaizdas atgal. Geležinkelis ėjo ta juosta tarp gatvės ir tvoros.
Nuo pervažos einu bėgiais Gubernijos stoties pusėn.
Ten pat, vaizdas atgal.
Čia ir buvo Gubernijos siaurojo geležinkelio stotis.
Kažkokio pastato liekanos.
Nuo V. Bielskio g. pusės.
Perono ir stoties pastatų teritorija dabar priklauso kažkokiai statybos firmelei. Prieš kelis metus dar niekeno nebuvo naudojama. Silikatinių plytų pastatas geležinkelio laikų.
Iš prieš kelis metus buvusių trijų perono apšvietimo atramų likusi tik viena.
Pakruojo link.
Pabaiga.Paskutinis taisė Al1; 2014.04.30, 11:08.
Comment
-
Norėčiau pasidalinti informacija apie Biržuose esančio siauruko likimą.
http://www.siaure.lt/article/articleview/12043/1/249
Trumpai:
Lietuvos Geležinkeliai apsisprendė nebe atstatinėti šito objekto ir skelbia konkursus išparduoti ten esantį turtą. Tačiau už išsaugojimą yra Kultūros paveldo departamentas ir Savivaldybė. Tačiau, avivaldybė vis dar neapsisprendžia ar šį objektą išsaugoti ar paversti pavėjui ar daryti iš geležinkelio - "Dviračių taką" pagal ten esančia sankasa.
Comment
-
Dėl Ruožo Joniškėlis-Biržai, teko pakalbėti su LG generaliniu direktoriumi ir pavaduotojo atsakingo už įmonės turtą. Paklausiau, jei įkūrus VšĮ, kuri apsiimtų šio ruožo priežiūra ir pritaikymu turizmui, Gen. direktoriaus žodžiais šį ruožą perleistų tai įmonei. Nes LG jis visiškai nereikalingas. O pavaduotojas pasakė, jog jį reikėtų išpirkti už protingą kainą. Tačiau, apsiėmus šiuom dalyku eitų gauti ir ES paramą. (tuom irgi spėjau pasidomėti)
Tad, chebryte, kažką mąstom. Jei darom kažką rimtai, tai galiu prisiimti atsakomybę. Kadangi augęs beveik kaime, tai rankų nebijau susiteptiNeskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)
Comment
-
Mano nuomone, ASG jau būtų apsiėmę, jei būtų galėję. Taip pat gal būtų geriau, jog būtų dvi įmonės, nes ir ruožai tokių atveju gautųsi atskiri. Vis dėl to ruožo Panėvėžys-Joniškėlis restauravimo kaina būtų pakankamai didelė, nes šioje vietoje siaurukas yra perkirstas Via Baltica'os, kurios jis negali kirsti tame pačiame lygmenyje, t.y. turėtų būti viadukas ar tunelis. Tai labai išaugintų restauracijos kaštus. Todėl šios linijos atgaivinimas yra sunkesnis. Būtent dėl šios priežasties aš siūlau atnaujinti atkarpą Joniškėlis-Biržai, O jei būtų atskiras ruožas nuo ASG dalies, tai labiau apsimokėtų kurti atskirą įmone, nes būtų lengviau prižiūrėti ruožą. Tačiau čia tik mano nuomonė.Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)
Comment
-
Aš vis tik asmeniškai linkčiau į Petrašiūnai - Joniškelis, nes Pakruojyje yra stiprus traukos centras - dvaras (na gal dar nėra, bet greitai bus). Be to galima galvoti ir apie 600 mm ir apie 750 mm. Jei galvoti apie Pasvalį Biržus, na vėl ta Via baltica... Ir vėl gi gązdina valdžia...
Dar yra vieans bet - daug siaurukų - pjautynės dėl turistų. O Aukštaitijos VŠĮ apart patirties nieko daugiau neturi, net ir technikos... Matysim kaip viskas rutuliosis...
Comment
-
ViaBaltica ne kliūtis. Iki to dar daug darbų reikėtų nuveikti. Visam ruožo atstatymui reikėtų ES lėšų, tai viadukai per ViaBalticą nebūtų didžioji tų lėšų dalis. Nes vien tik esamų tiltų kapitaliniam remontui reikėtų daugiau lėšų nei 2 viadukams.
Ruožą iki Pakruojo atstatyti neišeitų, nebent iki Pakruojo dvaro. Didžiausia kliūtis ten būtų tikriausiai jau suprivatizuota žemė stoties kelyno gale Petrašiūnuose link Pakruojo ir pelkėta teritorija tarp Petrašiūnų karjero bei plento Petrašiūnai - Pakruojis, kur reikėtų nutiesti siaurąjį geležinkelį nauja trasa, nes senoji papuola į karjero teritoriją ir perkirsta plačiojo geležinkelio.
Kas dėl ASG, tai manau, kad viena VŠĮ būtų geriau nei dvi konkuruojančios.Paskutinis taisė Al1; 2014.05.28, 20:40.
Comment
-
Parašė DDoncys1 Rodyti pranešimąMano nuomone, ASG jau būtų apsiėmę, jei būtų galėję. Taip pat gal būtų geriau, jog būtų dvi įmonės, nes ir ruožai tokių atveju gautųsi atskiri. Vis dėl to ruožo Panėvėžys-Joniškėlis restauravimo kaina būtų pakankamai didelė, nes šioje vietoje siaurukas yra perkirstas Via Baltica'os, kurios jis negali kirsti tame pačiame lygmenyje, t.y. turėtų būti viadukas ar tunelis. Tai labai išaugintų restauracijos kaštus. Todėl šios linijos atgaivinimas yra sunkesnis. Būtent dėl šios priežasties aš siūlau atnaujinti atkarpą Joniškėlis-Biržai, O jei būtų atskiras ruožas nuo ASG dalies, tai labiau apsimokėtų kurti atskirą įmone, nes būtų lengviau prižiūrėti ruožą. Tačiau čia tik mano nuomonė.Paskutinis taisė Salvijus; 2014.05.28, 20:44.
Comment
-
Dėl labai daug įmonių tai sutinku, jos pjautųsi dėl turistų. Tačiau ar kartais Petrašiūnai-Joniškėlis nėra prastesnės būklės nei Joniškėlis-Biržai? Hm.. ir čia ta Via Blatica... Kitą savaitę planuoju apsilankyti Pasvalyje, tai gal būt ir keletą gyventojų pamėginsiu paklausti, ką jie galvoja apie siauruko atgaivinimą. Jei dauguma bus už, tai bus dar vienas pliusas kovose su valdžia. Beje, Udriau, kažin ar begalima laukti, laukta ir taip ilgai, o laukimas nieko gera neatnešė. (nieko asmeniška, tik šiaip pamąstymas)Neskaitykit, čia nieko nėra parašyta. (TUŠČIA)
Comment
-
Tai nebestabdau.
Biržai - Joniškėlis
Pradėjau nuo Biržų. Stoties rajono ortofotonuotrauka. Pažymėjau stoties pastatą mėlynu O. Kiti žymėjimaiL P - šilumvežis su vagonais, S - sandėliai, D - depo kompleksas. Mėlyna linija link Agluonos - kažkada buvusi atšaka į pramoninę teritoriją.
Stoties pastatas. Toliau eisiu link stoties kelyno galo ties Kęstučio gatve.
Einu pirmyn šiais bėgiai, kurie yra arčiausiai stoties pastato.
Vaizdas atgal.
Kiek paėjus pirmyn, vaizdas Kęstučio g. link.
Vėl vaizdas atgal.
Kiek paėjus, sandėlis ir rampa bei vagonai su šilumvežiu.
Vaizdas atgal, stoties link ir bėgiai, kuriais einu nuo stoties pastato.
Paskutinis taisė Al1; 2014.05.28, 21:32.
Comment
Comment