Įpykę nusiardys likusius nenaudingus geležinkelius pas save Latvijoje....
Ne, yra kitų svarbesnių objektų - dalyvavimas Visagino AE, tranzitas plentu į Rusiją - Pskovą, Peterburgą (netvarkyti kelių Zarasų-Daupilio ir kitomis kryptimis). Pagaliau geležinkelis Turmantas-Daugpilis-Rėzeknė. Jiems tie objektai nėra svarbūs taip kaip mums. Ir kt.
Kodėl Liepoja suinteresuota linijos atkūrimu.
Pasak šaltinių iš Latvijos geležinkelių darbuotojų tam yra 2 priežastys.
1) tiesesnis kelias prekių judėjimui iš Baltarusijos; 2) stočių kelynas ruože Jelgava-Liepoja yra per trumpi (būtina rekonstrukcija), tad tenka sąstatą gerokai sutrumpinti, o tai subrangina vežamą krovinį (Latvijoje įkainis skaičiuojamas ne nuo bendro tonažo, o nuo pravažiuotų km).
Apart liepojiškių pasvarstymų turbūt šia linkme nieko konkretaus nevyksta?
Na, o kas jiems belieka. Gerai, kad yra ekonominė orientacija į Lietuvą ir bent gelžbetoninių papbėgių linijos nenuardė kaip mūsiškiai į Rengę, tik krūmus išpjovė.
Tikriausiai viskas taip ir liks pasvarstymuose.
Šiaip tai kiek žinau - Liepojos uosto gylis ne daugiau kaip 9 metrai, todėl didelių laivų niekaip negali priimti... Bet kelynus Liepojoje uoste naujus padarė.
Mažeikių stoties rekonstrukcija baigta jau berods pernai. Bet kapitališkai suremontuotas tik pastatas - pamatai (hidrolizoliuoti), fasadas, langai, durys, stogas. Viduje praktiškai jokio remonto neatlikta. Taip ir stovi pustuštė, naudojama tik infrastruktūrininkų kaip sandėlys ir pagalbinės patalpos.
Iš miesto pusės. Nugriautas priestatas centre pastato. Įrengtas balkonas, bet aišku, jo tikriausiai originaliai (pastačius stotį) nebuvo.
Vaizdas Šiaulių link. Statomas pėsčiųjų tiltas perėjos vietoje.
Tiltas iš arčiau. Kol kas dar nebaigtas, bet ir darbai nevyksta.
Abiejuose galuose yra liftai. Neaišku, ar su dviračiais bus galima normaliai keltis...
Iš viso konstrukcija debiliška. Akivaizdu, kad bus visiškai nepatogus žmonės, o lifto gedimo atveju tiltu nebus galima normaliai naudotis daliai žmonių. Jau verčiau reikėjo prakasti požeminę perėja, tai nebūtų reikėję jokių liftų, o laiptais tebūtų reikėję leistis į perpus mažesnį gylį, nei lipant ant tilto.
Kad pačius latvius reik į teismą duot, kad pirmi išardė Mažeikių-Priekulės-Skuodo ruožą, trumpiausią kelią į Klaipėdą, nesudarant sąlygų konkurencijai.
Tai kad nematau niekur išardyta. Ir netgi pabėgiai gelžbetoniniai
Fotoreportažas Kužiai - Mažeikiai - Bugeniai - siena su Latvija
Nuo Kužių stoties geležinkelio linijos į Mažeikius ir į Klaipėdą eina viena šalia kitos ir atrodo, kad tai dvikelis. Ne, tai dvi atskiros linijos, kurios tik maždaug už 3 km atsiskiria viena nuo kitos. Jokios galimybės pervažiuoti iš vienos linijos į kitą toje atkarpoje nėra. Linijos atsiskiria ties buvusia Šiaulių - Kuršėnų kelio pervaža. Dabar vietoj jos yra viadukas. Pradedu nuo tos vietos.
Vaizdas Kužių link. Dešinėje prisišlieja liniją iš Klaipėdos. Taip pat matosi buvusio kelio asfaltas. Čia priešais anksčiau buvo pervaža.
Kiek paėjus Kužių link. Vaizdas priešinga kryptimi, Mažeikių link.
Arčiau viaduko, vaizdas Mažeikių link.
Prieš Rūvelių pervažą.
Ten pat, vaizdas Kužių link.
Ties Rūvelių pervaža. Anksčiau čia būta stotelės. Panaikinta pokaryje.
Gargždo pralaida. Už Rūvelių. Nes dar viena Gargždo pralaida yra prieš Rūvelius, bet mažesnė.
Toliau judu Mažeikių link. Tolumoje matosi Kuršėnų stotis.
Iki Kuršėnų stoties atvažiuoja Kuršėnų miesto maršruto autobusai. Pati stotis faktiškai randasi už miesto.
Stoties vaizdas iš šiaurės vakarų pusės.
Ten pat. Vaizdas į priešingą pusę. Čia anksčiau būta lygtai plytinės ir į ją vedė plačiojo geležinkelio atšaka. Dar anksčiau būta ir siaurojo geležinkelio molio gabenimui.
Šiaurės vakarinis kelyno galas.
Ten pat, vaizdas Mažeikių link.
Už kelių šimtų metrų šalia geležinkelio yra toks geležinkelio darbuotojams skirtas gyvenamasis namas.
Comment