Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pramoninės geležinkelių linijos Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Akmenė - Karpėnai (cemento gamykla). Linija priklauso LG.

    Akmenės stotis verta atskiro dėmesio. Dėl laiko stokos joje nefotografavau.
    Užvažiavau į šiaurės rytuose nuo stoties buvusį gana didelis pramoninį rajoną su geležinkelio atšakomis. Ten veikė betono, klinčių degimo (kalkių gamybos) ir kitos įmonės.
    Dabar ten kuriamas Ventos (ar Akmenės) pramoninis parkas, tvarkoma aplinka, tiesiami ir atnaujinami privažiavimai. Nes beveik visos ten veikusios įmonės žlugo. Absoliučiai visos geležinkelio atšakos buvo išardytos. Taigi, naujasis pramonės parkas jų neturės.
    Ortofotonuotraukoje dar matosi buvusių geležinkelio atšakų pėdsakai.



    Nuotraukoje matyti, kad geležinkelio atšaka į pramoninę teritoriją ėjo nuo geležinkelio atšakos į Karpėnus. Nes ja buvo gabenamos klintys iš šiaurės rytuose esančių karjerų.



    Šalia Dabikinės stoties (dabar Akmenė) kalkių gamybos įmonė pradėjo veikti dar tarpukaryje. Klintys buvo vežamos siauruoju geležinkeliu iš Menčių karjero, veikiančio ir dabar. Apie siaurąjį geležinkelį atskirai siaurųjų geležinkelių temoje.
    Cemento gamykla buvo pradėta statyti pasibaigus Antrajam pasauliniam karui. 1949 m. topografiniame žemėlapyje kaip tiesiama jau pavaizduota plačiojo geležinkelio linija į cemento gamyklą Karpėnuose, šalia kurių išaugo Naujoji Akmenė. Žemėlapyje pavaizduota ir siaurojo geležinkelio linija.

    Ortofotonuotraukoje pažymėjau tą vietą, ties kuria "kirtosi" siaurojo geležinkelio ir plačiojo linijos. Tikriausiai siaurasis geležinkelis buvo išardytas iškart nutiesus platųjį geležinkelį. Nors topografiniame žemėlapyje ir nepavaizduota plačiojo geležinkelio atšaka iki Menčių karjero, kuris yra keli kilometrai į rytus nuo magistralinės linijos Akmenė - Karpėnai.
    Iki pažymėtos ortofotonuotraukoje vietos dėl nepravažiuojamo kelio nusigauti nepavyko. Tačiau proskyna miške ir Naujikų gatvės dalis arčiau plačiojo geležinkelio linijos yra buvusi siaurojo geležinkelio trasa.

    Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 17:30.

    Comment


      Pradėjau nuo tos vietos, kur nuo magistralinės linijos Akmenė - Karpėnai atsišakoja kelias į Šaltiškių molio karjerą. Tai yra maždaug už 2 km nuo tos vietos, kur turėjo kirstis siaurojo ir plačiojo geležinkelių linijos.

      Ortofotonuotraukoje atšaka į Šaltiškių karjerą eina tiesiai į pietus.



      Iš pradžių nuėjau iki tiltelio per Pragalvį.



      Karpėnų link.



      Akmenės stoties link.



      Dešinėje atšaka iš Šaltiškių karjero.



      Stovint tarp bėgių, Šaltiškių karjero link.



      Karpėnų link.



      Karpėnų link. Kairėje magistralinė linija, dešinėje - atšaka į Šaltiškius. Kaip matyti, magistraline linija eismas mažesnis nei atšaka į Šaltiškių karjerą. Lygiagrečiai keliai eina iki Alkiškių stoties.



      Ten pat, žvilgsnis priešinga kryptimi.

      Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 17:49.

      Comment


        Atšakoje į Šaltiškių molio karjerą ties kelio Nr. 1027 pervaža yra pralanka. (į šiaurės vakarus nuo pervažos).



        Ties pervaža Šaltiškių karjero link.



        Nuėjau į priešingą pusę link pralankos. Tuo metu į karjerą nuvažiavo savivarčių sąstatas su "Akmenės cemento" TEM2U-8190.





        Šilumvežis vagonus stūmė.



        Tolumoje matosi dirbantis geležinkelio kranas.



        Menčių molio karjeras. Į jo teritoriją per oficialų įvažiavimą pašaliniams patekti negalima, o aplinkiniai keliai tuo metu jau buvo nepravažiuojami.



        Karjero prieigose.



        Į priešingą pusę.

        Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 17:48.

        Comment


          Tarp Akmenės ir Karpėnų stočių yra Alkiškių stotis.
          Nuo Akmenės pusės.



          Ten pat, į priešingą pusę.



          Paėjus bėgiais pirmyn. Už krūmų matosi stoties pastatas.



          Ten pat, žvilgsnis atgal.



          Dar paėjus pirmyn. Stoties pastatas. Įėjimas kitame gale. Ten yra ir tarnybinis butas.



          Kiek toliau nuo bėgių už stoties pastato stovi apleistas geležinkeliečių gyvenamasis namas. Dabar jo galbūt jau nebėra, nes spalį buvo paskelbtas konkursas jo nugriovimui, o laimėtojas turėjo jį nugriauti per 60 dienų.

          Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 17:58.

          Comment


            Didžiausias tiltas (tiksliau du vienas šalia kito) linijoje yra per Dabikinę. Beje, tai ne dvikelis. Dešinysis kelias veda į Menčių karjerą. Jis už maždaug kilometro nuo tilto suka į kairę.



            Ties tiltu Alkiškių stoties link.







            Tarpukario bėgiai netoli tilto.



            Kelio Nr. 1014 pervaža. Karpėnų link.



            Alkiškių ir tilto per Dabikinę link.

            Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 18:06.

            Comment


              Menčių karjero atšaka. Ties pervaža Menčiuose. Tolumoje AB "Naujasis kalcitas", eksploatuojančio Menčių karjerą, gamybiniai pastatai.



              Į priešingą pusę.



              Kiek paėjus. Kairėje už medžių darbininkai taisė kelią. Tolumoje matosi klinčių malūnas (ar smulkintuvas).

              Paskutinis taisė Al1; 2011.12.05, 10:57.

              Comment


                Apvažiavau iš kitos pusės. Klintys iš karjero gabenamos BELAZ'ais.



                Nenaudojamos senos cisternos.





                Karjere.



                Paskutinis taisė Al1; 2011.12.05, 10:57.

                Comment


                  O pvz. eilių gauti socialiniam būstui tame rajone nėra, kad grauna tą geležinkeliečių namą?
                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                  Comment


                    Toliau pasukau senuoju keliu Venta - N. Akmenė (naujasis kelias Nr. 156 yra tiesesnis), einančiu arčiau geležinkelio.
                    Ortofotonuotraukoje matosi, kad yra kažkoks objektas šalia geležinkelio ir privažiavimas nuo senojo kelio.



                    Ten būta pervažos ir aikštelės. Taip pat kažkokios nedidelės rampos (???)





                    Ten pat, Karpėnų link. Tolumoje matosi Pašakarnių g. viadukas per geležinkelį.



                    Alkiškių link.

                    Comment


                      Karpėnų stotis, aptarnaujanti "Akmenės cementą". Seniau ji aptarnavo ne tik cemento gamyklą, bet ir kitas N. Akmenės miesto įmones. Buvo sandėliai J. Dalinkevičiaus gatvėje. Dabar visi jie nugriauti.





                      Cemento gamyklos link.



                      Ne visi keliai naudojami.



                      Nenaudojama atšaka, kuria į cemento gamyklą buvo gabenamas kuras (mazutas). Dabar gamykla kurui naudoja akmens anglies dulkes ir šiek tiek padangų.



                      Einu atšaka.





                      Kuro iškrovimo aikštelė.



                      Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 18:33.

                      Comment


                        Ties "Akmenės cemento" vartais yra tiltelis per Agluoną.



                        Vartų link.



                        Į priešingą pusę.



                        Prie vartų. Deja, daugiau čia nufotografuoti nepavyko, nes mikliai prisistatė gamyklos apsauga ir neleido fotografuoti. O ten tolumoje matėsi šilumvežis, sniego valytuvas ir kita technika.



                        Pabaiga.
                        Paskutinis taisė Al1; 2011.12.04, 18:47.

                        Comment


                          Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                          O pvz. eilių gauti socialiniam būstui tame rajone nėra, kad grauna tą geležinkeliečių namą?
                          Tikriausiai ten tuščių pigių butų geresniuose namuose yra. Be to Alkiškių stotis - visiškas užkampis.

                          Comment


                            Apsauga neleido įeiti už vartų fotografuoti ar apskritai už įmonės ribų? Koks maždaug pokalbio turinys?
                            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                            Comment


                              Pro vartus, nes, atseit, tiltelis yra LG ir "Akmenės cemento" nuosavybių riba.

                              Comment


                                Šiek tiek papildau straipsnį

                                Turistinis traukinys Alkiškių stotyje. Buvimo ten metu tai buvo vienintelė LG linija su vis dar pusiau automatine sistema (rusiškai Электрожезловая система, angliškai Electric token).



                                Akmenės cemente dirba 6 Tem2 lokomotyvai,

                                kelios foto su jais





                                Taip pat vienas įdomus aparačiukas kelių priežiūrai PRM-3

                                Comment


                                  Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                  Šiek tiek papildau straipsnį

                                  Turistinis traukinys Alkiškių stotyje. Buvimo ten metu tai buvo vienintelė LG linija su vis dar pusiau automatine sistema (rusiškai Электрожезловая система, angliškai Electric token).
                                  Lietuviškai sistema vadinas Elektrinė krivulinė sistema.

                                  Comment


                                    Sorry užmiršau...

                                    Comment


                                      Fotoreportažas iš "Achemos". Geležinkelių reikalus "Achemoje" tvarko dukterinė įmonė "Transachema".

                                      Pradedu ties ta vieta, kur privažiuojamasis (dešinėje) kelias į gamyklą nutolsta nuo magistralinės linijos.



                                      Einu juo.



                                      Žvilgsnis atgal.



                                      Toliau einu.



                                      Vėl žvilgsnis atgal.



                                      Kairėje pusėje (einant link gamyklos) žemai ištempimo kelias.



                                      Štai ir Skarulių stotis. Ji priklauso "Achemai".



                                      Žvilgsnis atgal. Nuolydis iš tiesų nemenkas.

                                      Paskutinis taisė Al1; 2012.05.31, 21:59.

                                      Comment




                                        Ties stotie riba.



                                        Žvilgsnis atgal.



                                        Daug vagonų - cisternų ir hoperių trąšoms. Jokio judėjimo, nes buvo jau po darbo valandų.



                                        Tačiau po teritoriją nevaikščiojau, nes tuose pastatuose dirbo žmonės. Ten yra geležinkelių remonto įmonė "Jonavos nita". Jai tikriausiai priklauso ir kranas.



                                        Privažiavau iš kitos pusės prie stoties pastatų. Čia tikriausiai anksčiau buvo administracinis Skarulių stoties pastatas. Dabar jis ir gamybinis pastatas šalia apleisti. Likusius pastatus naudoja "Jonavos nita".







                                        Kranas iš arčiau. Saulė švietė iš priekio.



                                        Skarulių stoties vaizdas nuo viaduko per kelią į Ruklą. Taigi, visa šis stoties kelynas nėra aptvertas ar saugomas. Tačiau taip tikriausiai bus neilgai.



                                        Šiek tiek dešiniau.

                                        Paskutinis taisė Al1; 2012.05.31, 22:05.

                                        Comment


                                          Vaizdas nuo kitos viaduko pusės. Apačioje "Achemos" teritorijos saugomi geležinkelio vartai.



                                          Jokio judėjimo. Stovi trys šilumvežiai.



                                          TEM2 ir naujasis TEM7A-0412.









                                          Pabaiga.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2012.05.31, 22:09.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X