Akmenė - Karpėnai (cemento gamykla). Linija priklauso LG.
Akmenės stotis verta atskiro dėmesio. Dėl laiko stokos joje nefotografavau.
Užvažiavau į šiaurės rytuose nuo stoties buvusį gana didelis pramoninį rajoną su geležinkelio atšakomis. Ten veikė betono, klinčių degimo (kalkių gamybos) ir kitos įmonės.
Dabar ten kuriamas Ventos (ar Akmenės) pramoninis parkas, tvarkoma aplinka, tiesiami ir atnaujinami privažiavimai. Nes beveik visos ten veikusios įmonės žlugo. Absoliučiai visos geležinkelio atšakos buvo išardytos. Taigi, naujasis pramonės parkas jų neturės.
Ortofotonuotraukoje dar matosi buvusių geležinkelio atšakų pėdsakai.
Nuotraukoje matyti, kad geležinkelio atšaka į pramoninę teritoriją ėjo nuo geležinkelio atšakos į Karpėnus. Nes ja buvo gabenamos klintys iš šiaurės rytuose esančių karjerų.
Šalia Dabikinės stoties (dabar Akmenė) kalkių gamybos įmonė pradėjo veikti dar tarpukaryje. Klintys buvo vežamos siauruoju geležinkeliu iš Menčių karjero, veikiančio ir dabar. Apie siaurąjį geležinkelį atskirai siaurųjų geležinkelių temoje.
Cemento gamykla buvo pradėta statyti pasibaigus Antrajam pasauliniam karui. 1949 m. topografiniame žemėlapyje kaip tiesiama jau pavaizduota plačiojo geležinkelio linija į cemento gamyklą Karpėnuose, šalia kurių išaugo Naujoji Akmenė. Žemėlapyje pavaizduota ir siaurojo geležinkelio linija.
Ortofotonuotraukoje pažymėjau tą vietą, ties kuria "kirtosi" siaurojo geležinkelio ir plačiojo linijos. Tikriausiai siaurasis geležinkelis buvo išardytas iškart nutiesus platųjį geležinkelį. Nors topografiniame žemėlapyje ir nepavaizduota plačiojo geležinkelio atšaka iki Menčių karjero, kuris yra keli kilometrai į rytus nuo magistralinės linijos Akmenė - Karpėnai.
Iki pažymėtos ortofotonuotraukoje vietos dėl nepravažiuojamo kelio nusigauti nepavyko. Tačiau proskyna miške ir Naujikų gatvės dalis arčiau plačiojo geležinkelio linijos yra buvusi siaurojo geležinkelio trasa.
Akmenės stotis verta atskiro dėmesio. Dėl laiko stokos joje nefotografavau.
Užvažiavau į šiaurės rytuose nuo stoties buvusį gana didelis pramoninį rajoną su geležinkelio atšakomis. Ten veikė betono, klinčių degimo (kalkių gamybos) ir kitos įmonės.
Dabar ten kuriamas Ventos (ar Akmenės) pramoninis parkas, tvarkoma aplinka, tiesiami ir atnaujinami privažiavimai. Nes beveik visos ten veikusios įmonės žlugo. Absoliučiai visos geležinkelio atšakos buvo išardytos. Taigi, naujasis pramonės parkas jų neturės.
Ortofotonuotraukoje dar matosi buvusių geležinkelio atšakų pėdsakai.
Nuotraukoje matyti, kad geležinkelio atšaka į pramoninę teritoriją ėjo nuo geležinkelio atšakos į Karpėnus. Nes ja buvo gabenamos klintys iš šiaurės rytuose esančių karjerų.
Šalia Dabikinės stoties (dabar Akmenė) kalkių gamybos įmonė pradėjo veikti dar tarpukaryje. Klintys buvo vežamos siauruoju geležinkeliu iš Menčių karjero, veikiančio ir dabar. Apie siaurąjį geležinkelį atskirai siaurųjų geležinkelių temoje.
Cemento gamykla buvo pradėta statyti pasibaigus Antrajam pasauliniam karui. 1949 m. topografiniame žemėlapyje kaip tiesiama jau pavaizduota plačiojo geležinkelio linija į cemento gamyklą Karpėnuose, šalia kurių išaugo Naujoji Akmenė. Žemėlapyje pavaizduota ir siaurojo geležinkelio linija.
Ortofotonuotraukoje pažymėjau tą vietą, ties kuria "kirtosi" siaurojo geležinkelio ir plačiojo linijos. Tikriausiai siaurasis geležinkelis buvo išardytas iškart nutiesus platųjį geležinkelį. Nors topografiniame žemėlapyje ir nepavaizduota plačiojo geležinkelio atšaka iki Menčių karjero, kuris yra keli kilometrai į rytus nuo magistralinės linijos Akmenė - Karpėnai.
Iki pažymėtos ortofotonuotraukoje vietos dėl nepravažiuojamo kelio nusigauti nepavyko. Tačiau proskyna miške ir Naujikų gatvės dalis arčiau plačiojo geležinkelio linijos yra buvusi siaurojo geležinkelio trasa.
Comment