Juk traukinys ne per žolę važiuoja. Bėgiai neužrūdiję visiškai, paviršius kiek blizga.
O kartais galėtų ir žole pavažiuoti, kad tarpai taip neapaugtų
Kažkuo man įdomus šis ruožas. Gal todėl, kad niekada neteko traukiniu važiuoti iki Gargdžų.
O po 15 val jau važiavau mašina link Pasvalio iš Radviliškio per Pakruoji ir užmačiau vaizdelį tokį kelintą penktadienį iš eilės linijoje Pakruojis - Petrašiūnai. Pirmą kart kai rašiau tai ten tik keletas žmogiukų darbavosi, o tądien visa gvardija ir technikos tuntas
Iš pradžių galvojau bus kaip praitą kart tik skaldą pils, o čia pasirodo ištisai keičia bėgius. Rimti darbai verda.
Elektrinė turi nemažą geležinkelio kelyną ir šiek tiek riedmenų.
Ortofotonuotrauka iš www.maps.lt. Žemėlapio sluosknyje linijomis pažymėti ne visi keliai. Tačiau tai bendro vaizdo nekeičia.
Prie geležinkelio ėjau pėsčiomis per mišką betonuotu pėsčiųjų taku, kuris žemėlapyje pavaizduotas balta linija nuo Elektrinės g. (kampo nesimato) pačiame viršuje. Takas mane išvedė į menkai naudojamą pramoninę teritoriją (galima laisvai įeiti pro vartus) su administraciniu pastatu, sandėliais ir geležinkelio bėgiais. Žmonių nesimatė nei lauke, nei pastatuose. Tačiau matyti, jog teritorija nėra apleista. Tolėliau sandėliuojami vamzdžiai, metalo gaminiai ir kt. Po kurio laiko atvažiavo automobilis.
Tačiau per krūmus ir medžių tankumyną mano dėmesį patraukė kažkokie vagonai pagrindiniame kelyne. Nuėjau prie jų.
Ir užtikau neblogą laimikį - seną platformą ir durpių pervežimui skirtą vagoną, perdarytą į "tepluškę".
Durpių vagono lentelė. Pasirodo, durpių vagonai perduoti iš Vilniaus termofikacinės elektrinės 1964 m.; iki tol jie buvo naudojami durpių gabenimui į šią elektrinę.
Nors šis vagonas su stabdžių kaladėlėmis, tačiau visuose matytuose (bus dar) vagonuose stabdžiai neveikia, nes trūksta tai vienų tai kitų dalių - tai kaladėliu, tai šlangų, tai oro skirstytuvų, tai rezervuarų ar kt.
Visuose vežimėliuose po vieną spyruoklę išimta.
Platformos kilmė neaiški...
Kelyno šiaurinė dalis. Toliau privažiuojamasis kelias į Vievį.
Besisukinėjan apie vagonus atvažiavo elektrinės šilumvežis TEM2-574 ir nustūmė tuos du vagonus į elektrinės teritoriją.
Pasirodo, elektrinė turi tris veikiančius šilumvežius. Be TEM2, yra dar TGM6, TEM1M ir dar neveikiantis TGK2. Šilumvežiai laikomi depe, po stogu.
Už šimto metrų pietų pusėn jau seniai (bėgiai surūdiję, ratai taip pat) stovi dvi platformos. Viena sena, o kita naujesnė.
Ant senesnės išlikęs netgi buferis.
Prie platformos privirintas remas iš bėgių. Vienas bėgis rusiškas, pokarinis, o kitas - Thyssen, 1941 m.
Toliau einu palei magistralinį kelią link mazuto iškrovimo aikštelių.
Žvilgsnis atgal.
Žvilgsnis link elektrinės
Sukrauti bėgiai.
Kelyje, kuriame stovi platformos, panaudoti seni bėgiai. Vienas iš jų - iš tarpukario Lietuvos geležinkelių naudotų bėgių. Šiaip daugumai kelių tiesti panaudoti seni XX a. pradžios - XX a. vidurio, bėgiai; daug importinių. Netgi magistaliniams keliams panaudoti gan seni bėgiai, pagaminti TSRS pokaryje. Keistoka, turint omeny, kada elektrinė statyta.
Comment