Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pramoninės geležinkelių linijos Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Ignalinos AE geležinkelis.

    Geležinkelis prilauso VĮ "Ignalinos atominė elektrinė" ir administraciškai yra priskirtas Šilumos tiekimo, transporto ir komunikacijų cechui. Geležinkelis visada priklausė elektrinei, bet ar buvo kaip atskiras padalinys - neaišku. Taip pat šiuo metu UAB "Visagino gelžbetoniui" priklauso kelynas įmonės teritorijoje ir, tikriausiai, privažiavimo keliai nuo buvusios AE geležinkelio stoties iki įmonės. Gali būti, kad dalis privažiuojamųjų kelių kitų šalia Visagino esančių įmonių teritorijose taip pat buvo privatizuota. Tačiau dabar nei vienas iš tų kelių nebenaudojamas, daug jų išardyta ar apleista.

    Statant IAE, nutiestų geležinkelio kelių ilgis siekė 50 km. Dabar jis mažesnis, nes, kaip minėjau, nemažai privažiuojamųjų kelių prie pramonės įmonių, veikusių ar veikiančių šalia Visagino, yra išardyta. Šiuo metu yra tiesiama visiškai nauja geležinkelio atšaka iš vakarinės IAE teritorijos dalies iki statomos branduolinio kuro saugojimo aikštelės.

    Taigi, geležinkelis prasideda Dūkšte. Magistralinė jo linija eina nuo Dūkšto stoties iki AE gelež. stoties, kuri dabar nebenaudojama pagal paskirtį. Tiesiant kelius link statomo miesto ir elektrinės, nemaža atkarpa automobilių kelio Nr. 113 ir geležinkelio buvo tiesiami lygiagrečiai. Tik maždaug nuo Magūnų, geležinekelis pasuka labiau į rytus, o automobilių kelias - į šiaurę.






    Ties Kalviškių pervaža.



    Ties Magūnų pervaža.



    Ties Gūriais (antras žemėpalis, dešinėje pakraštyje) kitoje geležinkelio pusėje yra kolektyviniai sodai. Vaizdas link elektrinės.



    Dar šiek tiek paėjus, vaizdas link Dūkšto. Teko netgi grįžti ir vyti paskui bėgiais einančias ožkas ir ožiukus.



    Neveikiantis šviesoforas. Kažkada ruože veikė signalizacija. Dabar nebe.



    Dar paėjus į priekį. Išgirdau važiuojantį į Dūkštą traukinį.



    Tai IAE manevrinis TEM2-7519 su vienu vagonu.



    Palaukiau (apie 40 min.) jo grįžtančio iš Dūkšto.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2010.07.04, 20:16.

    Comment


      #42
      Tas lokomotyvo mašinistas mano kaimynas

      Comment


        #43
        Nusišypsojo ir ranka man pamojavo. Aš jam irgi.

        Comment


          #44
          Nufotografavęs grįžtantį šilumvežį, nuėjau bėgiais iki depo. IAE depas yra iš dviejų atskirų aptvertų ir saugomų teritorijų. Viena nuo kitos yra maždaug 50 metrų atstumu ir jungiasi bėgiais bei pėsčiųjų taku. Mažesnė teritorija yra arčiau magistralinio kelio ir buv. stoties, o didesnė - už mažesnės šiaurės vakarų pusėje. Depas (abi teritorijos) sutvarkytas neseniai - visi pastatai apšiltinti, renovuoti. Teritorijos aptvertos, saugomos ir stebimos. Per daug ten nesišlaičiau ir nefotografavau.
          Mažesnėje depo teritorijoje laikomi bėgiai, pabėgiai, stovi drezina AGD1A-494. Jos nuotrauka bus vėliau.





          Kaip matyti ortofotonuotraukoje, stoties pastatas buvo visai netoli depo, vakariniame AE stoties kelyno gale. Nuotrauka bus pateikta kartu su stoties kelyno nuotraukomis.

          Už maždaug 100 metrų buvo maršrutinių autobusų apsisukimo aikštelė su stotele. Iki stoties vedė betonkelis. Beje, AE rajone keliai ir privažiavimai prie įmonių buvo su betonine danga. Dauguma jos vėliau buvo užasfaltuota. Tačiau kai kur užkampiuose išlikę betoninių ruožų.


          Vėliau pravažiuodamas pro šalį nufotografavau sniego valytuvą, kuris stovi didesnėje teritorijoje. Joje taip pat stovėjo ir manevrinis TEM2-7519 bei pora vagonų. Taip pat kažkokia kelio mašina - neįžiūrėjau.



          Dabar grįžtam prie žemėlapio. Jame pavaizduotos visos pagrindinės linijos į pramonės objektus Karlų kaime. Pramoninė teritorija yra iš dviejų dalių (sąlyginis skirstymas pažvelgus į žemėlapį). Šiaurinėje dalyje buvo, berods, dvi autobazės. Dabar vienos iš jų teritorija aplesta, kita dar veikia. Galbūt jos buvo sujungtos į vieną. Taip pat ten veikia ir kitos įmonės, kai kurios jų naujai įsikūrusios, kaip, pavyzdžiui, baldų fabrikas "Visagino linija" (priklauso SBA). Geležinkelio linija į šiaurinę pramoninę teritoriją išardyta - žemėlapyje raudoni X ir žodis "išardyta".

          Vieta, kur buvo geležinkelio atšaka ir pervaža (geležinkelis kirto gatvę ties viršutiniu užrašu "išardyta"). Beje, šilumos trasos visur už Visagino miesto dažniausiai antžeminės.



          Ta pati buvusi atšaka. Pervažos vieta ties apatiniu užrašu "išardyta".



          Pylimas link stoties nukastas.



          Į kitą pusę, link šiaurinės pramoninės teritorijos.



          Ir visai šalia - naujai pertiesta atšaka į katilinę. Matyt seniai naudota.

          Paskutinis taisė Al1; 2010.07.05, 10:47.

          Comment


            #45
            Pietinę Karlų kaimo pramoninė teritorijos didžiausią dalį sudaro UAB "Visagino gelžbetonis" gamybinė bazė. Katilinė, tiekianti šilumą miestui, yra šiauriau gelžbetonio įmonės. Katilinė priklauso AE.
            Vakarinėje pietinės pramoninės teritorijos dalyje yra įsikūrusi AB "Atominės energetikos sistemų montavimas" (AESM) ir dar kelios įmonės.
            Geležinkelio linijos, kertančios gelžbetonio įmonės teritoriją ir einančios į AESM tritoriją, yra nenaudojamos, kai kurios atkarpos dalinai išardytos. Žemėlapyje pažymėjau raudonais X.







            Pramoninėje teritorijoje nemažai apleistų pastatų.





            Mėlynais pusiau skaidriais stačiakampiais žemėlapyje pažymėjau naudojamas gelžbetonio įmonės atšakas.

            Taigi, jomis (ir visomis kitomis) aš pasivaikščiojau eidamas nuo depo.
            Žvilgsnis atgal. Kairėje - depo tvora. Dešinėje už medžių, už maždaug 20 metrų, eina linija į Dūkštą. Kairėje - vienas iš nenaudojamų kelių (žemėlapyje - tarp dviejų naudojamų kelių), ir kelias link katilinės bei gelžbetonio įmonės teritorijos.



            Žvilgsnis į kairę - jau paminėtas nenaudojamas kelias ir kelias link katilinės bei gelžbetonio įmonės.



            Grįžau atgl ir pasukau kairiuoju keliu link katilinės ir gelžbetonio įmonės.

            Priėjau kelių išsišakojimą. Nuotrauka žvelgiant depo link. Kairėje kelias į katilinę, dešinėje - į gelžbetonio įmonę.



            Einu keliu link gelžbetonio įmonės.



            Pirmasis iešmas. Seniau čia būta 4 ar 5 kelių. Dabar tik du.



            Dešinė atšaka naudojama mažai.



            Kairė atšaka naudojama - čia yra smėlio iškrovimo iš vagonų bunkeris (matosi tarp dviejų šešėlių). Tolumoje matyti nenaudojamas trosinis vagonų traukimo mechanizmas.



            Grįžtu atgal iki depo ir pasuku kita naudojama atšaka link gelžbetonio įmonės.





            Štai toks vaizdelis šalia geležinkelio. Bendrai visa ta pramoninė Visagino teritorija, taip pat ir dalis geležinkelio yra pelkėtoje, šlapioje teritorijoje. Visi geležinkelio pylimai iš vienos ar abiejų pusių yra apsupti balų, pelkių, grioviai pilni vandens...



            Prieinu gelžbetonio įmonės teritorijos vartus.

            Paskutinis taisė Al1; 2010.07.05, 10:44.

            Comment


              #46
              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Vėliau pravažiuodamas pro šalį nufotografavau sniego valytuvą, kuris stovi didesnėje teritorijoje.
              Atvaizdas
              Turbūt tą patį mačiau pernai:

              Tačiau jis stovėjo teritorijoje šalia IAE - rytiniame gamybinės zonos gale, nežinau, kas ten tiksliai yra:
              Paskutinis taisė aRa; 2010.07.06, 15:44.

              Comment


                #47
                Lyg ir kito nėra.

                Tęsiu toliau.
                Žemėlapyje stoties vietoje yra antra linija, vaizduojanti geležinkelį. Stotį pažymėjau užrašu. Apvedžiau stoties pastato vietą. Kaip minėjau, tas geltonas keliukas yra su betono danga ir veda prie buvusios stoties pastato vieto.



                Paties pastato nebėra. Jis nebuvo didelis, jo vietoje šiek tiek statybinių atliekų likę...



                Žvilgsnis nuo stoties pastato vietos link depo.



                Buvusios stoties kelyno vaizdas nuo žvelgiant link elektrinės.



                Kitas stoties kelyno - rytinis - galas.



                Žvilgsnis iš rytinio stoties kelyno galo depo link. Du keliai yra naudojami. Ant trečiojo sukrauti bėgiai su pabėgiais tikriausiai skirti naujos atšakos į branduolinio kuro saugojimo aikštelę statybai.





                P raide žemėpalyje pažymėjau pervažą.



                Žvilgsnis nuo pervažos buvusios AE stoties pusėn.

                Paskutinis taisė Al1; 2010.07.06, 23:05.

                Comment


                  #48


                  Ties Skrytelių pervaža, AE link. Beje, Skryteliuose yra "Visagino transporto centras". Teritorija šalia pervažos ir yra VTC.



                  Drezina AGD1A-494 artėja prie Skrytelių pervažos nuo buvusios stoties pusės. Deja, taip ir nepriartėjo. Sustojo ir grįžo atgal.



                  Netoli Skrytelių yra žemėlapyje pavaizduotas trikampis. Tačiau, nors ir važiavau keliuku nuo Skrytelių pervažos iki Vilkaragio ir toliau link AE, pravažiuodamas negalėjau aptikti trikampio proskynos. Mat ten visur miškas. Vienoje vietoje, sutampančioje su žemėlapiu lyg ir buvo proskyna, bet visa beužželianti. Taigi, tikriausiai trikampio nebėra. Nors www.maps.lt ortofotonuotraukoje jis dar aiškiai matosi. Tačiau ta nuotrauka tikriausiai kelių metų senumo.

                  Toliau link AE, kairėje magistralino privažiuojamojo kelio pusėje yra pramoninė teritorija. Jei neklystu, ten tikriausiai buvo dar viena statybinių medžiagų gamybos įmonė, galbūt gelžbetonio. Nes teko skaityti, kad buvo 3 gelžbetono kombinatai pastatyti specialiai AE ir miesto statyboms. Tačiau geležinkelio atšaka, kurią pažymėjau raudonu X, yra išardyta. Dėl kitos neaišku. Tačiau pažvelgus į įmonės teritoriją, neatrodė, kad vyktų kokia nors gamyba ir reikėtų geležinkelio. O ir ties Skrytelių pervaža bėgiai traukino ratus senokai buvo matę.


                  Pervaža, kuri žemėlapyje apvesta raudonai. Už iešmo kelynas naujas.



                  Paėjėjus už pervažos, link AE. Čia tikriausiai yra krovinių iškrovimo iš vagonų aikštelė. O galbūt branduolinio kuro? Nors abejotina - aptveta ir teritorija saugoma, bet ji nėra bendroje IAE teritorijoje.



                  Iš šono.



                  Grįžau prie pervažos, kuri žemėlapyje mano pažymėta raudonai. Kelias dešinėje - link minėtos aikštelės. Kairysis kelias eina į pagrindinę AE teritoriją.





                  Ties mėlynai pažymėta pervaža. Linija į AE teritoriją.



                  Ten pat, vaizdas link rytų.



                  Daugiau pafotografuoti čia nepavyko, nes atvažiavo pasieniečiai ir pradėjo klausinėti, ką čia veikiu bei paprašė parodyti dokumentus. O ir po patikrinimo, palydėjo mane su mašina link kelio į pagrindinį IAE korpusą.


                  Į statomą branduolinio kuro saugojimo aikštelę kuras bus gabenamas geležinkeliu. Tam jau yra nupirkta speciali technika. Jos nuotrauką buvau patalpinęs forume pernai.

                  Nuo vakarinės IAE teritorijos dalies tiesiama atšaka link aikštelės. Aikštelę ir geležinkelio linijos trasą iš akies pažymėjau žemėlapyje.

                  Pora vagonų, naudojamų kaip statybiniai vagonėliai, kurie stovi žemėlapyje nepavaizduotoje, bet seniai esančioje atšakoje link transformatorinės pastotės vakarinėje AE pusėje. Aš tą atšaką irgi pažymėjau.



                  Geležinkelis kirs automobilių kelią. Ten bus įrengta pervaža. Geležinkelis bus aptvertas. Ties pervaža tikriausiai bus įrengti vartai iš abiejų pusių. Žvilgsnis nuo būsimos pervažos link AE.



                  Ten pat; link branduolinio kuro saugojimo aikštelės. Kaip matyti, bėgiai klojami nuo aikštelės pusės. Kadangi ten geležinkelio nėra, tai naudojama ratinė ar vikšrinė bėgių klojimo technika.



                  Pabaiga.
                  Paskutinis taisė Al1; 2010.07.07, 09:06.

                  Comment


                    #49
                    Ar paskutinėse dviejose nuotraukose pavaizduoti statomi keliai į branduolinio kuro saugojimo aikštelę ?

                    Comment


                      #50
                      Taip.

                      Iš naujo patalpinau nuotrauką su nauju branduolinio kuro transportavimo įrenginiu iš berods Energetikos instituto 2008 m. metinės ataskaitos.

                      Paskutinis taisė Al1; 2010.07.24, 13:29.

                      Comment


                        #51
                        Tarp kitko, branduolinio kuro transportavimo įrenginius specialiai Ignalinos AE gamina Daugpilio lokomotyvų remonto gamykla. Pavasarį mačiau kaip juos gamina...

                        Comment


                          #52
                          Tai kiek jų bus? Negi vieno nepakanka? Gal kiti bus skirti kitoms radioaktyvioms atliekoms išgabenti?

                          Comment


                            #53
                            Taip, jie sakė, kad tai radioaktyviom atliekoms vežioti...

                            Comment


                              #54
                              Pramoninės geležinkelių linijos Lietuvoje

                              UAB "Gargždų geležinkelis", Gargždai.

                              Atskiros temos apie šios įmonės eksploatuojamą geležinkelio liniją nuo Rimkų stoties iki Gargždų miesto nėra. Todėl keletą nuotraukų patalpinau šioje temoje.

                              Žemėlapis iš www.maps.lt.
                              GG - "Gargždų geležinkelio" gamybinė bazė, depas. L - "Lemminkainen" asfalto gamykla, Mida - UAB "Gargždų mida", P - pervaža.



                              Žemėlapyje neparodyta, bet geležinkelis baigiasi (dešinė žemėpalio dalis) išsišakodamas į tris kelius nuo pervažos P.
                              Ten yra metalo supirktuvė ir krūvos sukrautų naudotų gelžbetoninių pabėgių.





                              Daugybė gelžbetoninių pabėgių apaugę krūmais.



                              10-20 m. nuo pervažos stovėjo "Gargždų geležinkelio" platformos.



                              "Gargždų geležinkelio" teritorija žvelgiant pro rytinės pusės vartus.
                              Matosi kranas, TGM'as, D1 prikabinamas vagonas.



                              Paskutinis taisė Al1; 2010.08.15, 22:05.

                              Comment


                                #55
                                "Gargždų geležinkelio" teritorija žvelgiant iš vakarų į rytus. Kairėje cisternos skirtos "Gargždų midai".



                                Žvilgsnis į priešingą pusę. Ten, kur automobilis, Gamyklos g. pervaža.



                                Kelios nuoptraukos iš vietos, pažymėtos žemėpalyje O.

                                Nenaudojama atšaka L į "Lemminkainen" teritoriją.



                                Ta pati, tik į priešingą pusę.



                                Pagrindinis kelias link Gargždų. Matosi prie tvoros pora išardytų TGM'ų kabinų kažkokios įmonės teritorijoje.



                                Pagrindinis kelias link Rimkų. Retai pravažiuoja traukiniai.



                                Daugiau nufotografuoti šioje vietoje nepavyko. Pasirodo, lūšnose netoliese gyvena narkomanai. Galbūt ir narkotikus pardavinėja, nes prasilenkiau su vienu. Tačiau vos tik padariau kelis kadrus, išlindo kaip iš po žemių ir ėmė šaukti, kodėl fotografuoju...
                                Paskutinis taisė Al1; 2010.08.15, 22:17.

                                Comment


                                  #56
                                  Kur galima rasti "pramoninių geležinkelių linijų" sąrašus?

                                  Comment


                                    #57
                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    UAB "Gargždų geležinkelis", Gargždai.

                                    Atskiros temos apie šios įmonės eksploatuojamą geležinkelio liniją nuo Rimkų stoties iki Gargždų miesto nėra. Todėl keletą nuotraukų patalpinau šioje temoje.
                                    Kada ir kokiom aplinkybėm radosi atšaka iki Gargždų? Kaip atšaka tapo UAB'o nuosavybe, o ne LG? Kaip sekasi UAB "Gargždų geležinkelis" išgyventi šiandien?

                                    Comment


                                      #58
                                      Tarybiniais metais (tiksliai pasakyti negaliu, maždaug 7-ajame XX a. dešimtmetyje), kai Gargžduose imta plėtoti pramonę. Nepriklausomybės pradžioje atšaka buvo privatizuota kartu su depu, šilumvežiais. Tuomet buvo ketinimų privatizuoti ir kitas pramonines linijas - Jonava - Rizgonys, Pakruojo ir Petrašiūnų karjerų liniją, bet jos taip ir liko LG. Tuomet buvo privatizuoti ir įmonių privažiuojamieji keliai, kai kurie lokomotyvai, priklausė LG, bet aptarnavę tas įmones.
                                      "Gargždų geležinkeliai" užsiima geležinkelio linijų remontu, todėl juos samdo įmonės privažiuojamųjų kelių remontui. Taip pat "Gargždų geležinkeliai" atlieka TGM lokomotyvų remontus, nuomoja TGM lokomotyvus manevriniams darbams įmonių teritorijose.

                                      Comment


                                        #59
                                        Parašė Hitas Rodyti pranešimą
                                        Kur galima rasti "pramoninių geležinkelių linijų" sąrašus?
                                        Niekas tokių nėra sudaręs. Galima pabandyti sudaryti. Tik iš karto reikia apibrėžti, ką mes vadinsime pramoniniais geležinkeliais. Kokios nors katilinės geležinkelio atšakos neverta vadinti pramoniniu geležinkeliu. Iš kitos pusės, ar, pavyzdžiui, Vilniaus Panerių pramonines atšakas verta vadinti pramoniniu geležinkeliu, ar tik privažiuojamaisiais keliais?

                                        Comment


                                          #60
                                          Pramoninis gal kai eksploatuoja atskira įmonė?..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X