Ignalinos AE geležinkelis.
Geležinkelis prilauso VĮ "Ignalinos atominė elektrinė" ir administraciškai yra priskirtas Šilumos tiekimo, transporto ir komunikacijų cechui. Geležinkelis visada priklausė elektrinei, bet ar buvo kaip atskiras padalinys - neaišku. Taip pat šiuo metu UAB "Visagino gelžbetoniui" priklauso kelynas įmonės teritorijoje ir, tikriausiai, privažiavimo keliai nuo buvusios AE geležinkelio stoties iki įmonės. Gali būti, kad dalis privažiuojamųjų kelių kitų šalia Visagino esančių įmonių teritorijose taip pat buvo privatizuota. Tačiau dabar nei vienas iš tų kelių nebenaudojamas, daug jų išardyta ar apleista.
Statant IAE, nutiestų geležinkelio kelių ilgis siekė 50 km. Dabar jis mažesnis, nes, kaip minėjau, nemažai privažiuojamųjų kelių prie pramonės įmonių, veikusių ar veikiančių šalia Visagino, yra išardyta. Šiuo metu yra tiesiama visiškai nauja geležinkelio atšaka iš vakarinės IAE teritorijos dalies iki statomos branduolinio kuro saugojimo aikštelės.
Taigi, geležinkelis prasideda Dūkšte. Magistralinė jo linija eina nuo Dūkšto stoties iki AE gelež. stoties, kuri dabar nebenaudojama pagal paskirtį. Tiesiant kelius link statomo miesto ir elektrinės, nemaža atkarpa automobilių kelio Nr. 113 ir geležinkelio buvo tiesiami lygiagrečiai. Tik maždaug nuo Magūnų, geležinekelis pasuka labiau į rytus, o automobilių kelias - į šiaurę.
Ties Kalviškių pervaža.
Ties Magūnų pervaža.
Ties Gūriais (antras žemėpalis, dešinėje pakraštyje) kitoje geležinkelio pusėje yra kolektyviniai sodai. Vaizdas link elektrinės.
Dar šiek tiek paėjus, vaizdas link Dūkšto. Teko netgi grįžti ir vyti paskui bėgiais einančias ožkas ir ožiukus.
Neveikiantis šviesoforas. Kažkada ruože veikė signalizacija. Dabar nebe.
Dar paėjus į priekį. Išgirdau važiuojantį į Dūkštą traukinį.
Tai IAE manevrinis TEM2-7519 su vienu vagonu.
Palaukiau (apie 40 min.) jo grįžtančio iš Dūkšto.
Tęsinys bus.
Geležinkelis prilauso VĮ "Ignalinos atominė elektrinė" ir administraciškai yra priskirtas Šilumos tiekimo, transporto ir komunikacijų cechui. Geležinkelis visada priklausė elektrinei, bet ar buvo kaip atskiras padalinys - neaišku. Taip pat šiuo metu UAB "Visagino gelžbetoniui" priklauso kelynas įmonės teritorijoje ir, tikriausiai, privažiavimo keliai nuo buvusios AE geležinkelio stoties iki įmonės. Gali būti, kad dalis privažiuojamųjų kelių kitų šalia Visagino esančių įmonių teritorijose taip pat buvo privatizuota. Tačiau dabar nei vienas iš tų kelių nebenaudojamas, daug jų išardyta ar apleista.
Statant IAE, nutiestų geležinkelio kelių ilgis siekė 50 km. Dabar jis mažesnis, nes, kaip minėjau, nemažai privažiuojamųjų kelių prie pramonės įmonių, veikusių ar veikiančių šalia Visagino, yra išardyta. Šiuo metu yra tiesiama visiškai nauja geležinkelio atšaka iš vakarinės IAE teritorijos dalies iki statomos branduolinio kuro saugojimo aikštelės.
Taigi, geležinkelis prasideda Dūkšte. Magistralinė jo linija eina nuo Dūkšto stoties iki AE gelež. stoties, kuri dabar nebenaudojama pagal paskirtį. Tiesiant kelius link statomo miesto ir elektrinės, nemaža atkarpa automobilių kelio Nr. 113 ir geležinkelio buvo tiesiami lygiagrečiai. Tik maždaug nuo Magūnų, geležinekelis pasuka labiau į rytus, o automobilių kelias - į šiaurę.
Ties Kalviškių pervaža.
Ties Magūnų pervaža.
Ties Gūriais (antras žemėpalis, dešinėje pakraštyje) kitoje geležinkelio pusėje yra kolektyviniai sodai. Vaizdas link elektrinės.
Dar šiek tiek paėjus, vaizdas link Dūkšto. Teko netgi grįžti ir vyti paskui bėgiais einančias ožkas ir ožiukus.
Neveikiantis šviesoforas. Kažkada ruože veikė signalizacija. Dabar nebe.
Dar paėjus į priekį. Išgirdau važiuojantį į Dūkštą traukinį.
Tai IAE manevrinis TEM2-7519 su vienu vagonu.
Palaukiau (apie 40 min.) jo grįžtančio iš Dūkšto.
Tęsinys bus.
Comment