Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PT] Portugalijos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    stotis atrodo tikrai ispudingai

    Comment


      #22
      Campolide priemiestinė stotis. Ji yra netoli Gyvojo Vandens (Águas Livres) akveduko.







      Čia yra ir priemiestinių traukinių depas.



      Po akveduku eina geležinkelio linija, o iš abiejų jos pusių - gatvės.



      Tęsinys bus.
      Paskutinis taisė Al1; 2010.11.01, 21:35.

      Comment


        #23
        English Electric LD 844C manevriniai šilumvežiai. Surinkti kaip ir dauguma Portugalijos riedmenų "Sorefame" gamykloje.



        Naktinis "Talgo" traukinys į Madridą.







        Beleno (Belém) stotelėje Lisabonoje.





        Geležinkelis yra tarp Indijos ir Brazilijos alėjų.



        Platformos uosto kelyje.



        Platformų junginys su bendru vežimėliu.

        Paskutinis taisė Al1; 2010.11.02, 20:45.

        Comment


          #24
          Parašė alm Rodyti pranešimą
          Taip pat važiuoja greitesni (ir brangesni) Alfa Pendular traukiniai išvystantys 240 km/h, kurie tą patį kelią įveikia per 2:43. Prasilenkdamas pamatęs juos pro langą džiaugiausi pasirinkęs "senovinį" traukinį - anų tarpai tarp langų buvo dideli, patys langai nedideli ir matėsi, kad geras vaizdas pro langą būtų toli gražu ne garantuotas (vietos sužymėtos, galima pasirinkti perkant bilietus).
          Vasarą teko važiuoti Faro - Lisboa su šituo greituoju Alfa Pendular, įspūdžiai labai geri. Tarpai tarp langų dideli, tačiau tarp sėdynių irgi, lyg ir nemačiau, kad būtų kokia vieta be normalaus vaizdo. Net antroj klasėj galima pilnai kojas ištiesti ir šiaip sėdynės labai patogios (ypač džiaugiausi tą kart, nes visą naktį nemiegoję buvom ). Ir šiaip praėjime prie lubų yra pakabinti TV, turint savo ausines galima klausyt kelias skirtingas radijo stotis arba persijungti į TV audio kanalą, aišku su kondicionierium. Tik va už visą šitą malonumą prie savo InterRail bilieto reikėjo papildomai sumokėt 4 eurus.
          Kartais ką nors įdomaus bandau parašyt ir savo blog'e (Kelionė į Indiją, Nürburgring, Kosmoso stovykla Rusijoje, gyvenimas Australijoje)

          Comment


            #25
            Težu upė ties Lisabona siauriausioje vietoje yra maždaug 2 km pločio ir už nepilnų 10 km vakarų link įteka į Atlanto vandenyną. Į kitą upės krantą visuomet keliamasi buvo laivais, o pirmasis tiltas, pastatytas Lisabonoje buvo tik 1966 m. Tai 20-as pagal dydį kabantis tiltas pasaulyje. Jis vadinasi Balandžio 25-osios tiltu.





            Iš pradžių jis buvo tik automobilių, bet po rekonstrukcijos 1999 m. tapo ir geležinkelių tiltu. Važiavimas automobiliu per tiltą yra mokamas (1,4 €), bet tik į vieną pusę. Todėl tai skatina žmones važiuoti traukiniu. Statistiniai duomenys tokie - kasdien traukiniais per tiltą važiuoja virš 100000 žmonių. Ir tai labai pelningas biznis. Gal todėl neatsitiktinai buvo paskelbtas konkursas aptarnauti maršrutą per tiltą ir jį laimėjo privatus konsorciumas, kuris įsteigė kompaniją "Fertagus". Koncesija šiemet ar kitų metų pradžioje baigsis.

            "Fertagus" traukinys artėja prie tilto.



            "Fertagus" kompanija aptarnauja liniją nuo Lisabonos stoties Roma Areeiro iki Setubalo miesto pietinėje šalies dalyje (apie 50 km nuo Lisabonos). Kelionės kaina nuo bet kurios stoties Lisabonoje iki Setubalo 4,05 € (vienkartinis bilietas). Traukinių eismas intensyvus, prasideda nuo maždaug 5.30 ir baigiasi po 1 val. nakties. Judejimo intervalas tarp Koinos stoties ir Lisabonos yra piko valandomis mažesnis nei 10 min., o ne piko valandomis apie 20 min., vakarais iki 30-40 min. Į Setubalą traukiniai važiuoja kas valandą cikliškai, piko metu yra papildomi reisai kas pusvalandį.

            Kompanija turi 18 tokių traukinių. Piko metu jie važinėja sukabinti po du. Traukinys Pragalo stotyje. Tai pirmoji stotis kitame Težu krante nei Lisabona. Pati geležinkelio linija iš Setubalo iki Almados (miestas kitame Težu krante priešais Lisaboną) nėra nauja, tik rekonstruota. Seniau ja į Lisaboną vykę keleiviai turėdavo kelstis per upę keltais.
            Keleivių srautai iš ties dideli, traukinių eismas intensyvus. Santa Apolonios stotyje mačiau maketą, kuriame ant tilto pavaizduoti keturi geležinkelio keliai, du iš jų skirti greitajam eismui. Dabartiniu metu per tiltą važiuojama gana lėtai, apie 60 km/h greičiu. Matyt planuojama dar viena didelė tilto rekonstrukcija.

            Prie daugumos stočių yra įrengtos automobilių parkavimo aikštelės. Kompanijai "Fertagus" priklauso ir kai kurių prie geležinkelio linijos esančių miestų autobusų kompanijos. Todėl miesto autobusų ir traukinių eismas suderintas. Almadoje yra trys greitojo tramvajaus linijos, kurias eksploatuoja tos pačios kompanijos, kuriai priklauso "Fertagus", įmonė. Todėl eismas taip pat suderintas.


            Paskutinis taisė Al1; 2010.11.02, 21:42.

            Comment


              #26
              Krovininių traukinių nuotraukų bus?
              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

              Comment


                #27
                Parašė Jay-M Rodyti pranešimą
                Vasarą teko važiuoti Faro - Lisboa su šituo greituoju Alfa Pendular, įspūdžiai labai geri. Tarpai tarp langų dideli, tačiau tarp sėdynių irgi, lyg ir nemačiau, kad būtų kokia vieta be normalaus vaizdo. Net antroj klasėj galima pilnai kojas ištiesti ir šiaip sėdynės labai patogios (ypač džiaugiausi tą kart, nes visą naktį nemiegoję buvom ). Ir šiaip praėjime prie lubų yra pakabinti TV, turint savo ausines galima klausyt kelias skirtingas radijo stotis arba persijungti į TV audio kanalą, aišku su kondicionierium. Tik va už visą šitą malonumą prie savo InterRail bilieto reikėjo papildomai sumokėt 4 eurus.
                Su "Alfa Pendular" grįžau iš Porto į Lisaboną. Tiesa, nuotraukose ne tas traukinys, nes grįžau jau sutemus.
                Šių traukinių yra 10 vnt. Sukūrė ir pagamino juos Fiat'as. Tačiau portugalai
                mėgsta riedmenis surinkinėti patys, todėl tik vienas traukinys buvo pilnai pagamintas Italijoje, o likę 9 buvo surinkti Portugalijoje. Konstrukcinis greitis berods 240 km/h. Atskiruose ruožuose traukinys važiuoja 220 km/h greičiu. Efektingas jausmas būna, kai traukinys kreivėse "vartosi" ant šonų, ir horizontas tai pakyla, tai nusileidžia. Panašiai kaip lėktuvuose, tik žymiai staigiau ir dažniau. Gal todėl kiekvienos sėdynės atloše yra maišiukai vėmimui...



                Šeši vagonai, tarp jų vagonas-restoranas (ar baras - nebuvau, nebepamenu).



                Tęsinys bus.
                Paskutinis taisė Al1; 2010.11.02, 21:58.

                Comment


                  #28
                  Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                  Krovininių traukinių nuotraukų bus?
                  Deja, nebus. Lisabonoje jie važiuoja tik iki uosto. Bet ir krova ten ne per didžiausia. Teko matyti pro traukinio langą pora šilumvežiu traukiamų sąstatų, taip pat ir elektrovežiu traukiamų sąstatų.
                  Paskutinis taisė Al1; 2010.11.02, 21:56.

                  Comment


                    #29
                    Porto stotis Campanhã (Tariasi Kampanja, kirtis galūnėje). Pagrindinė miesto stotis.





                    Nešikai (greičiau vežikai). Kol išsitraukiau fotoaparatą, antrasis įėjo į stoties vidų prieš tai nusišnirpštęs nosį į didelę nosinę...



                    Naujas priemeistinių traukinių terminalas šalia stoties. Tai pat jo kairėje yra metro (nors panašiau į greitąjį tramvajų) antžeminė stotis. Matyti ir priemiestinių autobusų perono gabaliukas.



                    Šių elektrinių traukinių Porte daugiausia. Gamintojai - Siemens ir Bombardier.



                    Paskutinis taisė Al1; 2010.11.03, 20:45.

                    Comment


                      #30
                      Porto São Bento (tariasis San Bentu, o mūsiškai tai šv. Benediktas) stotis yra pačiame miesto centre. Nuotraukoje pastatas dešinėje. Tai galinė priemiestinių traukinių stotis.







                      Į stotį patenkama tuneliu, kuris stoties prieigose išsišakoja į keturis.









                      Anksčiau stotis buvo naudojama ir kaip krovininė pristatant ar išvežant smulkius krovinius iš miesto. Kita sandėlių pusė išeina į gatvę, yra rampos.



                      Stoties pagrindinės salė sienas puošia tradicinis portugališkas azuležu (14x14 cm keraminės glazūruotos plytelės su individualiu ar geometriniu piešiniu; šiuo atveju kiekviena plytelė yra individuali). Vaizduojamos istorinės scenos. Interjeras dekoruotas 1913 m., t.y. praėjus trims metams po stoties atidarymo; šiuo metu atliekama restauracija.





                      Traukiniai iš Campanhã stoties į São Bento stotį patenka per du tunelius: pravažiavus pirmąjį, traukinys važiuoja terasa ir vėl įlenda į tunelį, iš kurio išlenda stotyje. Nuotraukoje ir matyti traukinys ant terasos, ką tik įlįsiantis į tunelį kairėje.



                      Senasis metalinis geležinkelio tiltas per Duerą, suprojektuotas paties Eifelio. Atidarytas 1877 m. (tuomet buvo didžiausias pasaulyje arkinis tiltas), nebenaudojamas nuo 1991 m. Už jo matyti naujasis tiltas.



                      Dyzelinis traukinys Penefielyje. Senas, 1978 m., su Rolls-Royce varikliu. Jo veikimo garsas panašus į D1. Neatsitiktinai, nes inžinierius Jendrasikas, sukuręs Ganz-MAVAG dyzelinius variklius, kurie buvo tobulinami ir naudojami vengriškuose traukiniuose, po Antrojo pasaulinio pasidarbavo ir Rolls-Royce'ui.



                      Viskas.
                      Paskutinis taisė Al1; 2010.11.09, 17:29.

                      Comment


                        #31
                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Atvaizdas


                        Vaizdas nuo šoninės terasos.
                        Ta kairiausia prašėsi užkalbinama
                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                        Comment


                          #32
                          Aš po to praėjau prio jas. Lyg ir ispanės.

                          Comment


                            #33
                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Geležinkelis yra tarp Indijos ir Brazilijos alėjų.
                            Atvaizdas
                            Čia tikriausiai apsukta nuotrauka? Kodėl automobiliai važiuoja kairiąja gatvės puse? Ar abi gatvės dvipusio eismo?
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              #34
                              Abi gatvės dvipusio eismo.

                              Comment


                                #35
                                Ko gero toliausiai nuo Lietuvos žemyninėje Europoje nutolusi stotis - Lagos Portugalijoje.







                                Nauja stotis





                                Ir šalimais sena



                                You can change your car, you can change your house, you can change your Wetherspoon, you can change your wife or religion, even you can change your sex. But you can never change the team you support...

                                Comment


                                  #36
                                  Ten dabar žiema... Blin, kaip pas mus vėsią lietingą vasaros dieną...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X