Dar norėjau paminėti, jog Malmėje bei miesto apylinkėse ruošiamasi plėtoti lengvojo geležinkelio tinklą. Galbūt ateityje tai perauks į kai ką rimtesnio, nors jau dabar gana nedidelis miestas turės mini metro.
Man vis tiek gražu, Lietuva tokio grožio galbūt nepasiektų... Beje ir traukiniai ...
Infrastruktūros atžvilgiu skandinavai gana toli pažengę, tačiau visada yra iki ko tobulėti. Pavyzdžiui, kai kur reikėtų atnaujinti traukinių parką, nors kai kuriuos planus įgyvendinti trukdo atšiauresnės klimato sąlygos šiaurėje.
Lietuvoje, deja, kol kas nei geležinkelių, nei kelių infrastruktūra nėra aukštesniuose prioritetuose. Kita vertus, skandinavai daug lėšų infrastruktūrai bei švietimui ir t.t. surenka per mokesčių sistemą.
'Citytunneln' projektas SSC forumo nario Nightsky akimis.
Trianglen stoties pietinis įėjimas
(c) Nightsky
(c) Nightsky
(c) Nightsky
(c) Nightsky
(c) Nightsky
(c) Nightsky
Gunilla Klingberg kūrinys “Vardags Livets Mönster” ("Kasdieninio gyvenimo monstras")
(c) Nightsky
Taip pat Gunill Klingberg kūrinys “Alla i en i alla” ("Visi vienoje visumoje")
(c) Nightsky
'Citytunneln' projekto tikslas - 17 km. ilgio tuneliai, esantys Malmės mieste, kurie skirti priemiestinių traukinių, pågatågen eismui. Nuotraukose - požeminė Triangeln stotis bei atvykstantis pågatågen traukinys
(c) Nightsky
(c) Nightsky
(c) Nightsky
Naujojo priemiestinio traukinio interjeras
(c) Nightsky
Nauji peronai po Centrinės Malmės stoties priestatu. Stoties sienos dekoruotos video instaliacijomis, kuriose rodomi įvairių Pasaulio šalių kraštovaizdžiai
Mėgstu minimalizmą, bet tai pribloškė. Idealu. Skandinaviškas grožis (subjektyvia prasme), įsimylėjau iš pirmo žvilgsnio. Šis tas daugiau nei kokybė...
Atsiprašau, jeigu kažką praleidau. Kodėl ši stotis vadinama „Trianglen“? Ar yra kas nors tiesiogiai bendra su trikampiais? Gal pvz iš tikrųjų iš šios stoties bėgiai veda į tris skirtingas kryptis?
Atsiprašau, jeigu kažką praleidau. Kodėl ši stotis vadinama „Trianglen“? Ar yra kas nors tiesiogiai bendra su trikampiais? Gal pvz iš tikrųjų iš šios stoties bėgiai veda į tris skirtingas kryptis?
'Triangeln' yra verslo kompleksas, kurį sudaro verslo centras, viešbutis 'Hilton' ir prekybos centras. Šioje teritorijoje taip pat vykdomi nauji projektai.
Visas projektas apima du paraleliai išdėstytus tunelius, tad ir 'Triangeln' stotyje tėra dveji bėgiai. Tiesa, už stoties 'Hyllie' yra bėgių atskirties sritis, vadinama 'Holma', kurioje atsiskiria priemiesitnių traukinių ir Öresund'o regioninė linijos.
Kadangi informacija šiame pranešime turi sąsajų tiek su geležinkeliais, tiek viešuoju transporto, įkeliu šį pranešimą ir geležinkelių temoje.
Kompanija 'Skånetrafiken' parengė Malmės miesto, Skåne grafystės bei viso Öresund'o regiono (Zelandijos salos rytinė ir Skåne grafystės pietvakarinė dalys) plėtojamų priemiestinių traukinių bei lengvojo geležinkelio linijų plėtros žemėlapį iki 2030 metų:
(c) Skånetrafiken
* žemėlapyje:
- 'Öresundtåg' - Öresund'o regiono traukiniai;
- 'Pågatåg/Regionaltåg' - Regioniniai/Priemiestiniai traukiniai;
- 'Stadsbana' - Miesto lengvasis geležinkelis (ši viešojo transporto rūšis plėtojama ne tik Lund'o ir Helsinborg'o miestuose, bet ir Malmėje);
Kaip galima pastebėti, sistemos ašimi taps žiedo formos geležinkelijų sistema, glaudžiai sujunksianti ne tik Kopenhagos ir Malmės miestus, bet ir Zelandijos salos šiaurėje esantį Danijos miestą Helsingør ir Švedijos miestą Helsinborg. Šiuos du miestus kol kas jungia tik keltų linija.
Taip pat žemėlapyje pažymėtos nujos šį mėnesį pabaigto projekto 'Citytunneln' stotys: 'Triangeln', 'Hyllie'.
Priminsiu, jog Malmė miestas yra sparčiausiai augantis ir besivystantis miestas Švedijoje, po Stokholmo, o regioninis bendradarbiavimas su Danijos sostine Kopenhaga yra puikus regioninės Europos Sąjungos politikos pavyzdys.
P.S. svartomos ir kelių šiuo metu dar statomo Kopenhagos metro linijų pratęsimo iki Malmės miesto galimybės.
P.P.S. kai kurios linijos jau egzistuoja ir bus atnaujinamos.
Taigi, jau užvakar Malmės mieste pradėta pilna projekto 'Citutunneln' tunelių eksploatacija. Kaip teigia laikraščio 'Sydsvenskan' žurnalistai, pirmosios dienos naujose geležinkelio stotyse buvo chaotiškos, tačiau traukiniai važiavo be sutrikimų. Kelios nuotraukos iš pirmųjų naujų priemiestinių traukinių reisų:
Jau paskelbta Stokholme vykdomo projekto 'Citybanan' (#41) ataskaita. Projekto vykdotojų pasakojimus apie spalio - gruodžio mėnesiais atliktus darbus, parodomąją programą miesto gyventojams, uolų sprogdinimus bei šiaip gražius vaizdelius galite pamatyti šiame video:
Stokholmo infrastruktūros specialistai ir architektūros kompanija 'YAJ arkitekter' sukūrė aplinką tausojančio, šiuolaikiško lokomotyvų depo konkcepciją, kuriame visi procesai būtų atliekami laikantis aukščiausių aplinkosaugos reikalavimų:
(c) YAJ arkitekter
(c) YAJ arkitekter
Neatmetama galimybė ateityje pakeisti visus depo pastatus naujaisiais.
Itin greitų traukinių magistralės tarp Stokholmo, Geteborgo ir Malmės
Švedijoje turėtų būti nutiestos dvi naujos itin greitų traukinių magistralės, sujungsiančios Stokholmą su Geteborgo ir Malmės miestais.
Vieta: geležinkelio ruožas tarp Stokholmo, Geteborgo ir Malmės miestų; Infrastruktūra: ~700 km. ilgio geležinkelio ruožas; Paskirtis: pagerinti susisiekimą tarp didžiausių Švedijos miestų, užtikrinant kuo greitesnį ir patogesnį susisiekimą naudojant geležinkelio infrastruktūrą; Įdomi detalė: pageidaujamas traukinių greitis - virš 320 km/h; kelionė iki Geteborgo ir Malmės miestų sutrumpėtų iki 2 ir 2.5 val. atitinkamai; siekiama, jog naujoji technika atitiktų aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus bei būtų kuo mažiau veikiama permainingų meteorologinių sąlygų; Kaina: 125 mlrd. SEK (~ 47.5 mlrd. Lt); Darbų pradžia: 2006 m.; Darbų pabaiga: 2023 m.; Informacija išwww.trafikverket.se, www.technologijos.lt.
Priminsiu, jog šiuo metu Švedijos geležinkelių kompanijos seka naujausias tendencijas šioje srityje bei rengia greitojo, ekologiško traukinio projektą. Kol kas dauguma traukinių šalyje vyksta 220 - 250 km/h (tame tarpe ir krovininiai).
Švedijoje turėtų būti nutiestos dvi naujos itin greitų traukinių magistralės, sujungsiančios Stokholmą su Geteborgo ir Malmės miestais.
Vieta: geležinkelio ruožas tarp Stokholmo, Geteborgo ir Malmės miestų; Infrastruktūra: ~700 km. ilgio geležinkelio ruožas; Paskirtis: pagerinti susisiekimą tarp didžiausių Švedijos miestų, užtikrinant kuo greitesnį ir patogesnį susisiekimą naudojant geležinkelio infrastruktūrą; Įdomi detalė: pageidaujamas traukinių greitis - virš 320 km/h; kelionė iki Geteborgo ir Malmės miestų sutrumpėtų iki 2 ir 2.5 val. atitinkamai; siekiama, jog naujoji technika atitiktų aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus bei būtų kuo mažiau veikiama permainingų meteorologinių sąlygų; Kaina: 125 mlrd. SEK (~ 47.5 mlrd. Lt); Darbų pradžia: 2006 m.; Darbų pabaiga: 2023 m.; Informacija išwww.trafikverket.se, www.technologijos.lt.
Priminsiu, jog šiuo metu Švedijos geležinkelių kompanijos seka naujausias tendencijas šioje srityje bei rengia greitojo, ekologiško traukinio projektą. Kol kas dauguma traukinių šalyje vyksta 220 - 250 km/h (tame tarpe ir krovininiai).
Traukinys važinėjantis tarp Stokholmo ir Upsalos. Įdomu tai, kad neilgam maršrutui paleistas ne EMU, o traukinys iš vagonų ir su elektrovežiais iš abiejų pusių.
Comment