Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SE] Geležinkeliai Švedijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pažvelgus į šitą temą, investicijos į viešąjį transportą Švedijoje atrodo tikrai įspūdingos. Ar yra kažkokių vietų, kur VT tikrai nusidėvėjęs, gal kur giliau regionuose? Iš šitos temos taip neatrodo.

    Mano subjektyvus įspūdis: geležinkelių sutvarkymo prasme Švedija panaši į Olandiją, Austriją ir Šveicariją (kur daugmaž viskas sutvarkyta ir apynauja, taip pat vyksta nauji projektai). Kaip priešingybė galėtų būti Vokietija ar Prancūzija, kur „prestižiniai projektai“ (ypač greitieji traukiniai) susiurbia daug lėšų ir regioniniai geležinkeliai prastos būklės.
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      Dėl Vokietijos sutikčiau, viskas vizualiai atrodo neblogai, bet, bent iš mano patirties tai servisas - labai nepatikimas. Olandijoje gerų įspūdžių irgi neturėjau - daug vėlavimų, vieną kelionę atšaukė apskritai, vos nepavėlavau į oro uostą. Čia, aišku, subjektyvūs įspūdžiai ir reiktų geriau žiūrėti visokias lenteles ir statistikas. Tačiau Prancūzijoje (kur keliavau daugiausia iš minėtų šalių) mano įspūdžiai buvo labai geri. Važinėjau tiek jų mažų miestų tramvajais, tiek priemiesčio geležinkeliais, tiek TGV, tiek TGV Ouigo ir viskas atrodė labai moderniai ir tvarkingai. Vienintelė išimtis būtų Paryžiaus senosios metro linijos ir (iš dalies) RER - ten reikalai kiek prastesni. Žiūrėsime kaip atrodys jų Grand Paris Express - neabejoju, kad padarys gerą darbą.

      Comment


        Parašė taccido Rodyti pranešimą
        Pažvelgus į šitą temą, investicijos į viešąjį transportą Švedijoje atrodo tikrai įspūdingos. Ar yra kažkokių vietų, kur VT tikrai nusidėvėjęs, gal kur giliau regionuose? Iš šitos temos taip neatrodo.

        Mano subjektyvus įspūdis: geležinkelių sutvarkymo prasme Švedija panaši į Olandiją, Austriją ir Šveicariją (kur daugmaž viskas sutvarkyta ir apynauja, taip pat vyksta nauji projektai). Kaip priešingybė galėtų būti Vokietija ar Prancūzija, kur „prestižiniai projektai“ (ypač greitieji traukiniai) susiurbia daug lėšų ir regioniniai geležinkeliai prastos būklės.
        Švedija yra didesnė šalis pagal plotą lyginant su išvardintomis šalimis. Be to, gyventojų pasiskirstymas yra nevienodas ir klimatas turi įtakos infrastruktūrai. Daugmaž, galima atskirti du regionus - labiau urbanizuotą vidurio ir pietinį regioną (Upsala ir piečiau), kur didesni miestai ir regionų centrai gerai sujungti tarpusavyje tarpmiestiniais, priemiesčių bei regioniniais geležinkeliais ir mažiau urbanizuotą šiaurinį regioną, kur vyrauja pramoniniai geležinkeliai. Geležinkelių transportas yra viena svarbiausių transporto priemonių ir tendencija yra tokia.:

        Passenger traffic has increased significantly since the turn of the millennium,[5] and in 2019 Sweden ranked number five in the world (as measured in passenger kilometres per capita) and number three in the European union,[5] as well as number sixth in the world when measured by passenger share.
        Bendrai, situacija nebloga. Vėlavimai nėra retenybė dėl tų pačių vykdomų projektų, kurių yra nemažai. Kai kur geležinkelio ruožus reikia platinti dėl didėjančių srautų (vienkelius į dvikelius ir t.t.). Trūksta itin greitų geležinkelių tarp didžiausių miestų. Nevienodas pasisikirstymas, kur traukiniai gali riedėti 200 km/h greičiu. Išimtimi yra naujai tiesiami (ir kai kur eksploatuojami) ruožai tarp Sundsvalio ir Umeå miestų subarktiniame regione, kur leistinas 250 km/h greitis (Botniabanan). Tiesa, planuojami 320 km/h standarto ruožai piečiau nuo Stokholmo. Projektas padalintas atkarpomis ir kiekviena didesnė savivaldybė savaip keičia planus, todėl neaišku, ar bus nauji greitojo geležinkelio ruožai su vienodu leistinu 320 km/h greičiu tarp Stokholmo ir Geteborgo/Malmės. Praėjusiais metais išrinktas naujasis parlamentas apskritai nebeteikia didelės svarbos transportui (pradėti projektai bus pabaigti), todėl nežinia, ar kai kurie planai nestagnuos bent kelis metus.

        Nežinau, ar daug yra apleistų ruožų. Manau, tokių daugiau šiaurėje, t.y. buvusių pramoninių geležinkelių atkarpų. Įdomi yra Inlandsbanan geležinkelio ruožo istorija. Šis ruožas yra ilgas, virš 1200 km ilgio ir driekiasi miškingame regione arčiau Norvegijos. Ruožas buvo apleistas kurį laiką, o pastaraisiais dešimtmečiais vėl atnaujintas. Šiuo metu galimas keleivinis susisiekimas tarp kelių didesnių gyvenviečių, krovinių traukinių ir turistinių traukinių eismas.

        Bendrai, džiugu dėl daugumos išsaugotų istorinių ruožų, siauriųjų geležinkelių, kurie sėkmingai integruoti į Stokhomo VT sistemą, vykdomų projektų ir kt. Švedijoje VT naudotis patogu ir integralumo vis daugiau. Geras regioninis susiekimas ir vis daugiau naktinių maršrutų, įskaitant tarptautinius.
        Paskutinis taisė Silber418; 2023.09.09, 01:44.

        Comment


          Traukinių stebėjimas Estešunde (šv. Östersund)

          Žiemą



          Vasarą

          Comment


            Premjera geležinkelio atkarpoje tarp Malmės ir Lundo: atkarpa praplatinta iki 4 bėgių eilių, naujos stotys Åkarp ir Hjärup.

            Comment


              Traukinių stebėjimas naujoje Åkarp stotyje (tarp Malmės Lundo), Skonės lėnas. Geležinkelio atkarpa taip pat praplėsta papildomomis bėgių eilėmis siekiant padidinti pralaidumą.

              Comment


                Kelionės tarp Lund C ir Burlöv stočių vaizdai praplatinta geležinkelio atparpa, kuri tęsiasi tarp Lundo ir Malmės. Šios atkarpos pralaidumo didinimas yra svarbus siekiant pritraukti daugiau tarptautinių maršrutų tarp kontinentinės Europos ir Skandinavijos pusiasalio per Daniją ir Eresundo jungtį.

                Comment


                  Keliautojo ir apžvalgininko įspūdžiai keliaujant regioniniu traukiniu tarp Luleå ir Haparandos arktiniame regione. Haparanda yra pasienyje su Suomija, kur vėžė šiek tiek platesnė.

                  Paskutinis taisė Silber418; 2023.10.27, 22:56.

                  Comment


                    Geteborgas. Štai taip atrodo išsprogdinto Västlänken tunelio atkarpa ties Gullberget.:



                    Västlänken bus geležinkelio atkarpa po miesto centru, skirta tik priemiesčio traukinių eismui. Didžioji dalis projekto - tuneliuose.

                    Darbų eigos progresas, pavasaris - vasara.

                    Paskutinis taisė Silber418; 2023.10.29, 04:54.

                    Comment


                      Nedidukas reportažas iš Stokholmo.

                      Traukiniu teko važiuoti tik porą kartų iš Solna į Stokholmo centrą, tai turbūt nepavyko susidaryti pilno įspūdžio apie tai, kaip veikia Švedijos geležinkeliai, bet tie nedideli įspūdžiai buvo geri, pirmą kartą į miestą atvažiavusiam užsieniečiui nekyla jokių problemų susigaudyti ir suprasti užrašus ir nuorodas. Mokėti galima bekontakte banko kortele/telefonu, viskas easy peasy

                      Stockholms pendeltåg = S-Bahn = priemiestiniai traukiniai


                      Valstybinė Švedijos Kalbos Komisija (neklabant apie Kalbos Inspekciją) turbūt pakraupusi nuo tokių metro/geležinkelio stočių pavadinimų




                      Požeminių stočių interjerai next level, palyginus turbūt su bet kuo kitu








                      Užrašai stotyse




                      Šiaip random traukiniai.

                      SJ Rc6 elektrinis lokomotyvas. Aš galvojau, kad čia kažkoks retro muziejinis seneliukas, bet, pasirodo, čia pagrindinis Švedijos elektrinis lokomotyvas, ir Rc6 variantas gali važiuoti ant 160km/h, kas visai respektabilu


                      SJ X55 (Bombardier Regina)


                      MTRX X74 (Stadler FLIRT)


                      Arlanda Express ir du lokomotyvų tempiami traukiniai










                      Comment


                        Ačiū už reportažą, Jonai! Smagu, kad apsilankei Stokholme ir bent šiek tiek išbandei traukinių transportą. Lauksime naujų reportažų, jeigu kada sugrįši.

                        Pridedu video, kuriame įmažintas pasivaikščiojimas Stockholm City stotyje. Būtent priemiesčio traukinių stotis ir perėjimas į metro arba kt. Panaši požeminė stotis ir jungtis su metro yra Odenplan rajone (arčiau Solnos).

                        Comment


                          Geteborgas. Projekto "Västlänken" (analogiškas tunelis Stokholmo Citybanan, tik ilgesnis) darbai įsibėgėjo. Vaizdas iš oro.

                          Haga


                          Šaltinis

                          Korsvägen


                          Šaltinis

                          Prie stoties


                          Šaltinis

                          Geteborgas yra kalvotas miestas Jotos upės slėnyje, tad iš dalies panašūs įššūkiai, kokie būtų Vilniuje statant metro ar panašų tunelį priemiesčio traukiniams. Tik tiek kad Geteborge sprogdinamas kristalinis pamatas, esantis arčiau paviršiaus.
                          Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.04, 00:43.

                          Comment


                            Benaršydamas interneto platybėse radau blogą Lars Tranaport Maps, kuriame pateikti gana tikslūs traukinių maršrutų žemėlapiai.

                            Dienos maršrutai


                            Šaltinis / Lars' Transport Maps

                            Naktiniai maršrutai


                            Šaltinis / Lars Transport Maps

                            Comment


                              Alstom Coradia Nordic X60 - X62 modeliai. Visų Švedijos regionų priemiesčio traukinių (S-bahn) modeliai.

                              Iš kairės į dešinę:

                              Stokholmo, pendeltåg, Storstockholms lokaltrafik
                              Malmės/Skonės, pågatågen, Skånetrafiken
                              Noršiopingo/Rytų jotalando, Östergötatrafiken
                              Šiaurės regionų, Norrtåg
                              Geteborgo/Vakarų jotalando, Västtrafik


                              Šaltinis
                              Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.07, 22:32.

                              Comment


                                Paskelbta nauja geležinkelių tunelio po Geteborgo miestu (projektas "Västlänken") įrengimo darbų eigos apžvalga.

                                Comment


                                  LKAB traukinys su vagonais geležies rūdai gabenti ties Bergfors

                                  LKAB IORE 134 & 125 by Bradley Morey, on Flickr

                                  Comment


                                    Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
                                    Benaršydamas interneto platybėse radau blogą Lars Tranaport Maps, kuriame pateikti gana tikslūs traukinių maršrutų žemėlapiai.

                                    Dienos maršrutai

                                    Naktiniai maršrutai
                                    Stockholm-Sundsval-Umea-Kiruna tai tik naktiniais ir važinėt. Ypač ribojant skrydžius.
                                    Arba Stockhol-Berlin.

                                    Comment


                                      Traukiniai Jemtlando (šv. Jämtland) lėne.

                                      Comment


                                        Helsingborgas. Pabaigti Helsingborg C stoties rekonstrukcijos darbai. Stotis integruota su verslo centru ir keltų terminalu.

                                        Helsingborg C. Galimos jungtys su autobusų ir keltų terminalais. Wihlborgs Fastigheter AB.


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis

                                        Kungatorget aikštė prie stoties ir asociatyvi infrastruktūra. Arch. Krook & Trädjer AB


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis


                                        Šaltinis

                                        Anksčiau įrengtis pietinis įėjimas Södra Entré į tunelio sekciją. Arch. Tengbom.


                                        Šaltinis
                                        Paskutinis taisė Silber418; 2023.11.17, 23:43.

                                        Comment


                                          Kažkas iš fantastikos sryties. Atsiliekam šviesmečiais...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X