Tai štai iš kur tiek daug žinote, apšviečiate mus. Nes, ne viskas į anglų kalbą išverčiama, man atrodo.
Švedų kalbos pagrindų mokiausi kursuose, o dabar šios kalbos žinias gilinu skaitydamas ir bendraudamas. Man labai smagu skaityti dominančios tematikos naujienas ir jas versti bei trumpai pristatyti šiame forume.
Naujienų anglų kalba nemažai, bet kur kas daugiau Švedijai aktualių naujienų skelbiama švedų kalba.
Požeminės Stockholm City Station stoties (po stoties pastatu ir žemiau esamų metro stotelių), skirtos priemiestinių traukinių keleiviams aptarnauti, dalies vizualizacija:
Kartais imu galvoti,kad Švedai tuneliuose dirba greičiau , nei pas mus su RB ant žemės.
Juk taip ir yra, mes lyginam du skirtingus dalykus - Švediją, labiausiai išsivysčiusią šalį pasaulyje (kažkur mačiau iliustraciją kaip pagal išsivystimo lygį paskirstytos šalys, Švedija/Suomija/Japonija - "Advanced"), ir Lietuvą, kur Rail Baltika statoma 15 metų, o praktiškai - pastaruosius porą metų.
Kartais imu galvoti,kad Švedai tuneliuose dirba greičiau , nei pas mus su RB ant žemės.
Malmės "Citytunneln" buvo įrengtas greičiau, nes ten geologinės sąlygos kitokios. Stokholme pirmiausia buvo sprogdinamos kristalinio pamato uolienos, o po to pradėti tunelių įrengimo darbai.
Nerealu, kad du šiuo metu įgyvendinami stambiausi infrastruktūros projektai Stokholme bus įgyvendinti anksčiau negu planuose numatytos datos. Jau aptartas geležinkelio tunelis po Stokholmo centru bus įrengtas metais anksčiau, o Stokholmo centro apvažiuojamojo kelio atkarpa tuneliuose bus įrengta beveik dviem metais anksčiau.
Reikia tikėtis, jog itin greito geležinkelio ruožų planas ir projektas bus paruošti anksčiau ir darbai neužtruks.
Šių metų kovo 23 dieną viena geriausių pasualio geležinkelio bendrovių "MTR" (Hongkongas) Švedijos rinkos keleivių pervežimo geležinkeliais segmente pradėjo konkuruoti su nacionaline Švedijos geležinkelių benrovė "SJ". Nuo šiol keleiviams, keliaujantiems tarp dviejų didžiausių šalies miestų (Stokholmo ir Geteborgo), bus daugiau galimybių keliauti geležinkeliais patrauklesnėmis kainomis. "MTR Express" teikiamos paslaugos turėtų būti papildoma paskata rinktis kelionę geležinkeliais įprastai tarp Stokholmo ir Geteborgo keliaujantiems lėktuvais.
Kiek anksčiau buvo pristatyti ir specialiu užsakymu Šveicarijoje gaminti keleivinių traukinių "Stadle Flirt" sąstatai.
Po Stokholmo centru įrengiamo geležinkelių tunelio "Citybanan" sekcija, panardinta po Riddarfjärden sąsiauriu (šio tunelio sekcijoje pirmą kartą vyko atvirų durų renginys visuomenei):
Tuo tarpu Geteborge tęsimi panašaus geležinkelio tunelio po miesto centru "Västlänken/The West Link" planavimo darbai. Projekto kaina viršys 2 mlrd. EUR.
Daugiau po Stokholmo centru įrengiamo geležinkelių tunelio "Citybanan" sekcijos, panardintos po Riddarfjärden sąsiauriu (šio tunelio sekcijoje pirmą kartą vyko atvirų durų renginys visuomenei):
Linköping komuna apsisprendė būsimos itin greito geležinkelio linijos "Ostlänken" atkarpą kartu su miesto geležinkelio stotimi įrengti tunelyje po miestu. Pagrindiniais tokio sprendimo motyvais yra patogumas keleiviams bei galimybė pertvarkyti Linköping miesto centrą. Dėl pakeisto projekto plano, bendra itin greito geležinkelio linijos darbų samata padidės 0.5-1.5 mlrd. SEK.
Tuo tarpu, šalia esančiame Norrköping mieste naujoji geležinkelio stotis, pritaikyta itin greito geležinkelio traukinius, bus estakadinė.
Nepavargote nuo tunelių? Tuomet pristatysiu dar kelis tunelių projektus, kurie bus predėti statyti neužilgo. Tiesa, šiedu kiek trumpesni negu jau įrengiami "Hallandsås" ar "Citybanan". Vienas jų yra tunelis prie Strängnäs.
Jei reljefas sudėtingas, miestas užstatytas, reikia geležinkelį nutiesti mieste, o ne jo pakraštyje, tai kitos išeities nėra. Tik man iškilo klausimas, negi jiems į paveldą nusispjauti, kad miestų centrus perstatinėje kartais taip kardinaliai, kišdami geležinkelį po žeme atviruoju būdu?
Jei reljefas sudėtingas, miestas užstatytas, reikia geležinkelį nutiesti mieste, o ne jo pakraštyje, tai kitos išeities nėra. Tik man iškilo klausimas, negi jiems į paveldą nusispjauti, kad miestų centrus perstatinėje kartais taip kardinaliai, kišdami geležinkelį po žeme atviruoju būdu?
Paveldas nenukentės. Stokholme žymiai svarbesni šiuo atžvilgiu objektai išliko nepaliesti sprogdinant uolienas po jais. Tam reikėjo kruopštaus inžinierių darbo.
Be to, Švedijoje statybų bendrovės turi susitarimą - nukirtus medį, kitoje vietoje pasodinti kitą arba įkurti parką.
Kita vertus, kai kurie mažesni miesteliai tokius projektus vertina kaip galimybę pertvarkyti kai kurias miesto vietas.
Džiugu būti grupės, kuri pasiūlė šio projekto idėją, dalimi.
Projekto pavadinimas: Värtabanan; Vieta: geležinkelio ruožas tarp Roslagsvägen ir Roslagsbanan, Stokholmas; Infrastruktūra: pramoninio geležinkelio uždengimas; Paskirtis: barjeru teritorijos vystymui trukdančio geležinkelio ruožo uždengimas; šiuo metu geležinkeliu perskirta teritorija, kurios vietoje bus statomas naujas Stokholmo Mokslų slėnis ir studentų miestelis; Statusas: planuojamas projektas; Kaina: -; Darbų pradžia: 2015 m. vasara; Darbų pabaiga: 2017 m.; Daugiau informacijos: Värtabanan Albano, överdäckning.
Comment