Projekto pavadinimas: Nauja geležinkelio stotis Västerås; Projektą vykdo: arch.: 'Tovatt', Västerås miesto valdžios užsakymu; Vieta: Västerås; Infrastruktūra: estakada su geležinkelio bėgiais virš naujai pertvarkyto miesto centro; nauja geležinkelio stotis, atitinkanti aukščiausius aplinkosaugos reikalavimas; Paskirtis: naujos, dinamiškos ir šiuolaikiškos aplinkos miesto centre kūrimas, kurios pagrindu bus nauja terminalo tipo geležinkelio stotis; Kaina: -; Darbų pradžia: 2009 m. sukurtas projekto planas ir atlikta studija; Numatoma darbų pabaiga: -. Šaltinis: www.tovatt.com
Naujojo miesto centro projekto planas ir modelis:
(c) tovatt.com
(c) tovatt.com
(c) tovatt.com
(c) tovatt.com
(c) tovatt.com
Naujosios geležinkelio stoties planas ir vizualizacija:
Visur pabrėžiamas atitikimas aplinkosaugos reikalavimams. Ar čia tik sviestas sviestuotas ar tai kažkuo labai pasireiškia? O kokia XIX a. antros pusės mūrinė storų raudonplyčių sienų stotis, su šiuolaikiniu biomase kūrenamu katilu, neatitinka šiuolaikinių reikalavimų?
Visur pabrėžiamas atitikimas aplinkosaugos reikalavimams. Ar čia tik sviestas sviestuotas ar tai kažkuo labai pasireiškia? O kokia XIX a. antros pusės mūrinė storų raudonplyčių sienų stotis, su šiuolaikiniu biomase kūrenamu katilu, neatitinka šiuolaikinių reikalavimų?
Pirmiausia, tai yra užsibrėžto tikslo statybose nenaudoti aplinkai žalingų bei ilgai nesuyrančių medžiagų siekimas. Visi nauji statiniai projektuojami taip, kad jų konstrukcijos bei eksploatavimo metu į aplinką būtų išskiriama kuo mažiau žalingų medžiagų.
Be to, valstybės ekonomika perorientuota į žaliąsias technologijas, todėl stengiamasi jas naudoti kuo įvairesnėse srityse tiek namų, tiek užsienio rinkose.
Kaip suprantu, senosios Västerås stoties nebeliks visai. Na, bet ten jau tikrai reikėjo modernizuoti. O šis projektas - super! Gaila, kad tik neaišku, kada planuoja pabaigti.
Kaip suprantu, senosios Västerås stoties nebeliks visai. Na, bet ten jau tikrai reikėjo modernizuoti. O šis projektas - super! Gaila, kad tik neaišku, kada planuoja pabaigti.
Manau, šių metų pabaigoje bus pradėti darbai, tačiau prieš tai projektas turės būti patvirtintas.
Nauji "Regina X55" traukiniai Stockholm - Dalarna ir Stockholm - Värmland ruožuose
Geležinkelių kompanija "SJ" mažiau populiariuose regioniniuose maršrutuose Stockholm - Dalarna ir Stockholm - Värmland pakeis 20 traukinių "X2000" naujesniais "Regina X55". Naujieji traukiniai bus kiek greitesni ir komfortu nesiskirs nuo "X2000", kurie bus laikinai perkelti į pagrindinius maršrutus tarp didžiausių Švedijos miestų.
Švedijoje turėtų būti nutiestos dvi naujos itin greitų traukinių magistralės, sujungsiančios Stokholmą su Geteborgo ir Malmės miestais.
Vieta: geležinkelio ruožas tarp Stokholmo, Geteborgo ir Malmės miestų; Infrastruktūra: ~700 km. ilgio geležinkelio ruožas; Paskirtis: pagerinti susisiekimą tarp didžiausių Švedijos miestų, užtikrinant kuo greitesnį ir patogesnį susisiekimą naudojant geležinkelio infrastruktūrą; Įdomi detalė: pageidaujamas traukinių greitis - virš 320 km/h; kelionė iki Geteborgo ir Malmės miestų sutrumpėtų iki 2 ir 2.5 val. atitinkamai; siekiama, jog naujoji technika atitiktų aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus bei būtų kuo mažiau veikiama permainingų meteorologinių sąlygų; Kaina: 125 mlrd. SEK (~ 47.5 mlrd. Lt); Darbų pradžia: 2006 m.; Darbų pabaiga: 2023 m.; Informacija išwww.trafikverket.se, www.technologijos.lt.
Priminsiu, jog šiuo metu Švedijos geležinkelių kompanijos seka naujausias tendencijas šioje srityje bei rengia greitojo, ekologiško traukinio projektą. Kol kas dauguma traukinių šalyje vyksta 220 - 250 km/h (tame tarpe ir krovininiai).
Projekto pavadinimas: 'Södertunneln'; Projektą vykdo: 'SJ'; Vieta: Helsingborgas; Infrastruktūra: 1,3 km. ilgio tunelis po Helsingborgo miesto centru; nauja požeminė stotis Helsingborge; Paskirtis: Helsingborgo miesto Centrinės geležinkelio stoties bei geležinkelio bėgių sistemos pertvarkymas į požeminę geležinkelio stotį - terminalą 'Nya Knutpunkten' ir infrastruktūros pertvarkymas į požeminę, bėgius perkeliant į naują Pietinį miesto geležinkelių tunelį (geležinkelių infrastruktūros perkėlimas po žeme suteiks galimybę įgydendinti projekto 'H+' įgyvendinimą 1000000 kv. m. plote) etapą; Helsingborgo ir Elsinjoro (dan. Helsingør, Danija) miestų geležinkelio sistemų sujungimas (ateityje); Kaina: 2,3 mlr. SEK (~ 1 mlrd. Lt); Darbų pradžia: 2012; Numatoma darbų pabaiga: 2018. Šaltinis: www.helsingborg.se, www.hd.se
Citybanan - tai 6 km ilgio tunelis su dviejomis naujomis stotimis T-centralen ir Odenplan, skirtas tik priemiestinių traukinių eismui, kuris šiuo metu įrenginėjamas po Stokholmo miesto centru. Šis tunelis sumažins traukinių srautus centrinėje miesto stotyje (labiausiai apkrauto transporto tinklo Skandinavijoje) ir tuo pačiu padidins stoties pralaidumą bei sumažės traukinių vėlavimo riziką.
Tikimasi, jog perkėlus priemiestinių traukinių srautus į tunelį, Stokholmo centrą bus galima pasiekti dar greičiau ir patogiau bei pagerės susiekimas tarpmiestiniais ir tarptautiniais traukiniais.
Darbai pradėti 2009 metais, o numatoma tunelio eksploatacijos pradžia - 2017 metai. Tunelis įrengiamas sprogdinant uolas.
Šaltinis: http://international.stockholm.se/Fu...accessibility/
Paskelbtas konkursas naujų požeminių stočių ir požeminio miesto dizainui kurti. Pateikti paraiškas ir daugiau naujienų apie 'Citybanan' projektą galite rasti šioje svetainėje: www.citybanan-konst.se
Švedijos Västra Götaland ir Norvegijos Östfold regionai ketina bendradarbiauti plėtojant greitojo geležinkelio ruožus tarp Geteborgo ir Oslo miestų. Abiejų regionų atstovai yra pateikę bendrą viziją, kurioje numatoma atnaujinti esamus geležinkelio ruožus, eksploatuoti naujos kartos traukinius, o Dalsland srityje įrengti papildomus bėgius. Projekto tikslas - sumažinti laiko sąnaudas bent dvigubai (šiuo metu kelionė tarp Geteborgo ir Oslo trunka apie 4 valandas).
Švedijoje turėtų būti nutiestos dvi naujos itin greitų traukinių magistralės, sujungsiančios Stokholmą su Geteborgo ir Malmės miestais.
Vieta: geležinkelio ruožas tarp Stokholmo, Geteborgo ir Malmės miestų; Infrastruktūra: ~700 km. ilgio geležinkelio ruožas; Paskirtis: pagerinti susisiekimą tarp didžiausių Švedijos miestų, užtikrinant kuo greitesnį ir patogesnį susisiekimą naudojant geležinkelio infrastruktūrą; Įdomi detalė: pageidaujamas traukinių greitis - virš 320 km/h; kelionė iki Geteborgo ir Malmės miestų sutrumpėtų iki 2 ir 2.5 val. atitinkamai; siekiama, jog naujoji technika atitiktų aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus bei būtų kuo mažiau veikiama permainingų meteorologinių sąlygų; Kaina: 125 mlrd. SEK (~ 47.5 mlrd. Lt); Darbų pradžia: 2006 m.; Darbų pabaiga: 2023 m.; Informacija išwww.trafikverket.se, www.technologijos.lt.
Priminsiu, jog šiuo metu Švedijos geležinkelių kompanijos seka naujausias tendencijas šioje srityje bei rengia greitojo, ekologiško traukinio projektą. Kol kas dauguma traukinių šalyje vyksta 220 - 250 km/h (tame tarpe ir krovininiai).
Kompanija 'Skånetrafiken' parengė Malmės miesto, Skåne grafystės vakarinės dalies bei Eresundo (Öresund) regiono (Zelandijos salos rytinė ir Skåne grafystės pietvakarinė dalys) numatomų įrengti arba atnaujinti priemiestinių ir regioninių traukinių bei lengvojo geležinkelio linijų plėtros žemėlapį iki 2030 metų:
(c) Skånetrafiken
* žemėlapyje:
- 'Öresundtåg' - Öresund'o regiono traukiniai;
- 'Pågatåg/Regionaltåg' - Regioniniai/Priemiestiniai traukiniai;
- 'Stadsbana' - Miesto lengvasis geležinkelis (ši viešojo transporto rūšis plėtojama ne tik Lund'o ir Helsinborg'o miestuose, bet ir Malmėje);
Artimiausiu metu pamėginsiu pristatyti atskirus geležinkelių projektus (vykdomus ir planuojamus) Skonės regione.
Taip pat nepamirškime ir po Stokholmo miesto centru įrengiamo priemiestinių traukinių eismui skiriamo tunelio projekto 'Citybanan'. Dabar būsimą tunelių sistemą galima nagrinėti 3D formato interaktyviuose žemėlapiuose: http://de-0491.d.ipeer.se/citybananVR.html
Seilės varva. Turtingi švedai. O pas mus net nėra už ką naujų autobusų nupirkti.
Iš tiesų, ne finansuose esmė (o, tuo labiau, jų kiekyje), o požiūryje, sugebėjime operuoti jais. Lietuvoje viskas būtų daug geriau, jeigu būtų atsakingau elgiamasi su turimomis lėšomis.
Kaip matyti žemiau pateiktame žemėlapyje - "City tunneln" projektas bus pratęstas ir sujungtas su kitomis geležinkelio linijomis. Taip pat Malmės miestą ir priemiesičus sujunks lengvojo geležinkelio linijos ir, įrengus transporto tiltą Helsingborgo mieste, Eresundo regionas taps vientisu, dviejų valstybių metropoliu:
(c) Skånetrafiken
* žemėlapyje:
- 'Öresundtåg' - Öresund'o regiono traukiniai;
- 'Pågatåg/Regionaltåg' - Regioniniai/Priemiestiniai traukiniai;
- 'Stadsbana' - Miesto lengvasis geležinkelis (ši viešojo transporto rūšis plėtojama ne tik Lund'o ir Helsinborg'o miestuose, bet ir Malmėje);
Beje, tokie projektai vykdomi visame regione, t.y. dalis verslo iš miestų centrų perkeliama į priemiesčius, o vėliau jie sujungiami į vieną aglomeraciją, kas skatina regionų augimą.
Comment