Keletas foto iš VNO ir prieigų. 2017-07-16. Sekmadienio rytas, laikas apie 6:20-6:30. Smagu, kad darbas vyksta pilnu tempu. Turiu ir video, bet kol sutvarkysiu, spės tapt neaktualu
Vilniaus oro uoste vasarį prasidės ketverius metus truksianti ir apie 60 mln. eurų kainuosianti keleivių terminalo rekonstrukcija. Ja siekiama pagerinti keleivių aptarnavimą ir padidinti terminalo pralaidumą...
Paskutinis taisė Romas; 2020.02.29, 17:25.
Priežastis: Sumažinti dubliai
Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...
Mažas jubiliejus Vilniaus oro uosto terminalui - 25 metai
Terminalas buvo atidarytas 1993.03.31
Iki tol Vilniuje buvo tik stalinistinis 1955 m. pastatytas oro uostas. Statybos metu muitininkai ir pasieniečiai tikrino keleivius kažkokiose lauko būdelėse.
Oro uosto plėtra buvo pirmaisiais nepriklauosomybės metais, kai viskas keitėsi - nuo pinigų iki krypčių. Beje, tuomet lietuviškas pinigas buvo talonai ("vagnorkės")
Pastačius terminalą senasis pastatas paliktas keleivių atvykimui.
Apie tolesnes pačio uosto ir krypčių atliktą ir būsimą plėtrą vien šioje temoje pridiskutuota 270 puslapių.
Tačiau naujojo VNO oro uosto pradžia - šis prieš ketvirtį amžiaus atidarytas terminalas
Jeigu neklystu, 1993m. pastatytas VNO terminalas atrodė šiek tiek kitaip.
Vilniaus oro uostas rekonstruotas 1993 m. pristačius naują stiklinio fasado terminalą. Tai - pirmasis tokio masto projektas, suprojektuotas ir įgyvendintas nepriklausomoje Lietuvoje ir pirmoji modernios architektūros kregždė. Po dar vienos rekonstukcijos 2007 m. šio pastato nebesimato - iš vienos pusės jį užstoja sovietinis, iš kitos - 2007 m. Vilniaus oro uosto korpusas.
Dbar ne tai paprasta surasti to laiko nuotraukų - lengviau kokių 1955 ar 1980 metų.
Projektą ir nuotrauką pavyko surasti tik pagal architektų pavardes
Šios dienos jubiliatas terminalas-1993 (arch. A. Alekna, G.J. Telksnys, L.R. Vaitys)
ir dabartinis Vilniaus oro uosto terminalas-2007. (arch L. R. Vaitys, R. Kučinskas) Liutauras Nekrošius. Strukturalizmo idėjos šiuolaikinje Lietuvos architekturoje
VGTU 2008 p.111 https://vb.vgtu.lt/object/elaba:1954074/1954074.pdf
Dabar tik iš oro matosi, senojo terminalo kontūrai. Vis dėl to esu įsitikinęs, kad statyti trečią terminalą reikėjo absoliučiai kitoje vietoje, kaip visiškai naują ir atskirą.
Susisiekimo ministras sako, jog rekonstruojant Vilniaus oro uostą, ateityje norima nugriauti senąjį terminalą. Anot Roko Masiulio, su Kultūros ministerija pradedamos derybos dėl pastato kultūrinės paskirties pakeitimo.
„Iš paveldo ištraukti tą senąjį terminalą būtų politiškai svarbus žingsnis, kad galima būtų jį nugriausti ir statyti naują modernų atvykimo terminalą, kad į Vilnių atskridus jaustis modernioje šalyje, o ne tokiam įdomiame, tikrai nereprezentuojančiame mūsų šalies kaip inovatyvios“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete pareiškė ministras.
Paveldosaugininkus ištiks kosTmosas nuo tokių perspektyvų.
Jei rimtai, seno terminalo nugriovimas nelabai ką keičia, bus tik nauja atvykimo/keleivių pasitikimo salė ir tiek, o 1993 metų baisuoklis liks. Geriausias variantas būtų seną tarminalą palikti tik biurams, viešbučiui ir pan. aptarnaujančiam servisui (kas padaryta yra pvz. LGW ar JFK) ir pastatyti visiškai naują terminalą į šiaurę nuo dabartinio. Dabar panašūs planai kaip ir yra, tik reiktų iš karto statyti naują terminalą didesnį, kad nebereikėtų naudoti tiek stalininio, tiek ir 90'ųjų ir net 2007 metų terminalų apskritai, kurie tiek moraliai, tiek funkciškai pasenę, atvykstant reikia vaikščioti aukštyn žemyn zigzagais ir t.t.
R. Masiulio siūlymą griauti Vilniaus oro uosto terminalo pastatą KPD vadovas vadina spaudimu
Kultūros paveldo departamento (KPD) laikinasis vadovas Algimantas Degutis politiniu spaudimu vadina susisiekimo ministro Roko Masiulio svarstymus apie Vilniaus oro uosto senojo terminalo pastato griovimą. Anot jo, sovietmečiu statyto oro uosto terminalo pastato išbraukimą iš kultūros vertybių registro turi svarstyti ne ministerijos ir ne politikai, o specialistai – Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba. Vienos pastarųjų vadovas paveldosaugininkas Romas Pakalnis sako nematantis priežasčių, kodėl toks siūlymas – išbraukti 1954 metais statytą 3 tūkst. kvadratinių metrų ploto oro uosto pastatą iš vertingųjų sąrašo – negalėtų būti svarstomas.
[...]
„Manau, kad tas oro uosto pastatų kompleksas buvo pastatytas nedidelio kaimo oro uosto administracijai, tarptautinių reisų kaip ir nebuvo. Dabar situacija yra pasikeitusi, Vilnius yra Lietuvos sostinė. Aš nesakau, kaip reikia nuspręsti, bet kad toks variantas gali būti svarstomas, – tai tikrai. Nes sulipdyti kelių stilių, kelių architektūros dalykų pastatus, aš įsivaizduoju, būtų tikrai sudėtinga, tai svarstyti tikrai reikėtų“, – kalbėjo paveldosaugininkas. Jis pabrėžė šiuo atveju reiškiantis savo pilietinę poziciją, ne kaip tarybos pirmininko.
Teisingumo dėlei nežinau, kur jis Chabarovske rado terminalą panašų į Vilniaus. Na panašiausias yra Jakaterinburge, kuris po to iš tiesų virto VIP terminalu.
Bet panašių terminalų būta ir Rygoje ir kituose miestuose:
Gal net labiau primena buvusią vidinę Vilniaus oro uosto dalį. Bet visur diskusija užsibaigia, jog tik primena. Vis vien skirtumų žymiai daugiau nei naujoje "išskirtinėje" statyboje.
Na, senasis Chabarovsko oro uostas turi panašumo į visus juos (tik Vilniaus, panašu, jau baiginėtas jau prie Chruščiovo, be "neskoningumų).
O senojo terminalo griovimas, manau, labiausiai yra derybinė pozicija. Suplanavus naująjį terminalą iškart vėl atsirado visokių pasipiktinusių, nes jeigu statysi naują terminalą, tai bus daugiau skrydžių (no shit, Sherlock, jų daugiau bus bet kokiu atveju), o tas trukdys ramiai miegoti sodininkams, todėl negalima jo statyti. Tada atsirado Susisiekimo Ministerijos pozicija "neleisit naujo terminalo statyti, tai mes jūsų mieląjį sovietinį nugriausim, taip kad pagalvokit dar kartą".
Comment