Gerbiamas Lettered, nerašinėkit nesąmonių bent jau iš ryto.
Žmonių norai dar ir kaip reguliuojami rinkos ekonomikoje. Tai yra reklamos komunikacijos pagrindas.
Kalbant plačiau, visa elgsenos ekonomikos teorija remiasi nudging, kas šalia prievartos, švietimo ir teisinio reguliavimo, yra viena iš elgesio reguliavimo formų.
Gerbiamas Lettered, nerašinėkit nesąmonių bent jau iš ryto.
Žmonių norai dar ir kaip reguliuojami rinkos ekonomikoje. Tai yra reklamos komunikacijos pagrindas.
Kalbant plačiau, visa elgsenos ekonomikos teorija remiasi nudging, kas šalia prievartos, švietimo ir teisinio reguliavimo, yra viena iš elgesio reguliavimo formų.
Norų reguliavimas yra būtent komunizmas. Vakaruose VT daromas ne tam, kad žmonių norus koreguoti, o kad jiems būtų patogiau susisiekti. Dar panašu ilgai būsim rytų Europa su tokių kreivu mąstymu.
Na tai jeigu Vakaruose padaromas VT, kad žmonėms būtų patogiau ir jie nori važinėti tuo VT, tai ir yra elgsenos reguliavimas per nudging. Neprievartinis paskatinimas.
Komunizme, kurio, beje, niekur ir nebuvo, bet tai jau kita kalba, norai niekam nebuvo įdomūs. Viskas rėmėsi prievarta. Todėl ir vadiname tas santvarkas totalitarinėmis-represinėmis.
Kitas klausimas, kad kai kurie tų visuomenių nariai buvo taip indoktrinuoti, kad pradėdavo norėti atlikti tam tikrus veiksmus. Pvz. išduoti savo tėvus, nes jie yra “liaudies priešai”.
Vakaruose VT daromas ne tam, kad žmonių norus koreguoti
Vakaruose būtent taip ir daroma, iš ten ir yra atsiradęs terminas 'build it and they will come' (populiari strategija). Dar susijęs - 'induced demand'.
Apskritai tai siūlyčiau truputį pristabdyti su tais 'vakaruose daroma' ir 'vakaruose vertinama', ar bent jau nueiti į Wikipedia prieš švaistantis tokiais teiginiais, nes gausis kaip su tais vakaruose itin vertinamais oro uostais arčiau centro, kurie nėra niekada iškeliami toliau.
Vakaruose būtent taip ir daroma, iš ten ir yra atsiradęs terminas 'build it and they will come' (populiari strategija).
Bet norų pasikeitimas yra rezultatas, o ne pats tikslas savaime.
Kaip įsivaizduojat susisiekimą su oro uostu VT patogesniu nei nuosavu transportu iš Anykščių?
Ir taip, vakaruose labai vertinami šalia miesto centrų esantys oro uostai, todėl niekas ir neplanuojų jų uždaryti Londone, Paryžiuje, Milane ar Ženevoje.
Gerbiamas Lettered, nerašinėkit nesąmonių bent jau iš ryto.
Žmonių norai dar ir kaip reguliuojami rinkos ekonomikoje. Tai yra reklamos komunikacijos pagrindas.
Kalbant plačiau, visa elgsenos ekonomikos teorija remiasi nudging, kas šalia prievartos, švietimo ir teisinio reguliavimo, yra viena iš elgesio reguliavimo formų.
Juokinga man tokius teorinius pasvarstymus skaityti.
Jei man reikia iš Kauno r. būti Vilniuje 8:00, tai išvažiuoju prieš 6:30 ir neturiu problemų.
Su VT reiktų važiuoti iš vakaro ir ieškoti nakvynės (sakykim kad tipinis keleivis neturi kur apsistoti nei Kaune nei Vilniuje). Apie 4 val. vien ėjimo/laukimo/važiavimo plius kažkur nakvoti.
Bet norų pasikeitimas yra rezultatas, o ne pats tikslas savaime.
Kaip įsivaizduojat susisiekimą su oro uostu VT patogesniu nei nuosavu transportu iš Anykščių?
Ir taip, vakaruose labai vertinami šalia miesto centrų esantys oro uostai, todėl niekas ir neplanuojų jų uždaryti Londone, Paryžiuje, Milane ar Ženevoje.
Aš pateikiau daugybę pavyzdžių (gerokai daugiau nei tu), kur oro uostai buvo iškelti iš miesto centrų - tai yra tendencija. Jei nori būti užsikirtusi plokštelė su pora nišinių, mažų oro uostų - be my guest.
Aš pateikiau daugybę pavyzdžių (gerokai daugiau nei tu), kur oro uostai buvo iškelti iš miesto centrų - tai yra tendencija. Jei nori būti užsikirtusi plokštelė su pora nišinių, mažų oro uostų - be my guest.
Iškelti tik iš ten, kur fiziškai nebebuvo vietos plėtrai ir kur jie realiai buvo apsupti miesto. Kada iškels mano minėtus, kada galėsite kliedėti apie VNO iškėlimą į toliausiai nuo Europos sostinių esantį oro uostą.
Juokinga man tokius teorinius pasvarstymus skaityti.
Jei man reikia iš Kauno r. būti Vilniuje 8:00, tai išvažiuoju prieš 6:30 ir neturiu problemų.
Su VT reiktų važiuoti iš vakaro ir ieškoti nakvynės (sakykim kad tipinis keleivis neturi kur apsistoti nei Kaune nei Vilniuje). Apie 4 val. vien ėjimo/laukimo/važiavimo plius kažkur nakvoti.
Nesuprantant, todėl ir juokinga. Taip, jūsų aprašytos situacijos atveju, “mergaitei iš Kauno rajono, vertai milijono” reikia važiuot savo transportu.
Nudging veiks tada, kai iš Kauno r. galėsite traukiniu nuvykti į Kaunas Central, po 20 min. ten persėsti į Vilniaus traukinį ir po 40 min atsidurti VNO.
Nesuprantant, todėl ir juokinga. Taip, jūsų aprašytos situacijos atveju, “mergaitei iš Kauno rajono, vertai milijono” reikia važiuot savo transportu.
Nudging veiks tada, kai iš Kauno r. galėsite traukiniu nuvykti į Kaunas Central, po 20 min. ten persėsti į Vilniaus traukinį ir po 40 min atsidurti VNO.
Gal galima pavyzdį kur taip veikia Europoje? Kad iš priemiesčio (tarkim 20km nuo miesto centro) pasieki miesto (300k žmonių) centrą per 20min. traukiniu, tada iš ten 40min. pasieki oro uostą esantį kitam mieste (vėlgi traukiniu?) Ir visa tai vyksta 6:30 ryte. Čia rimtai norėčiau išbandyti kaip tai veikia.
70 eur. Turtinga šalis Lietuva! Iš Arlandos į Uppsalą pigiau išeina.
O kokios yra opcijos pagyvenusiam ligotam žmogui? Važiuoti reisiniais autobusais ir nakvoti oro uoste prieš transatlantinę kelionę? Tokiu atveju kelionė gali tapti paskutine.
Atgal parvežė žmona, nes Ollex retokai važiuoja.
Iškelti tik iš ten, kur fiziškai nebebuvo vietos plėtrai ir kur jie realiai buvo apsupti miesto. Kada iškels mano minėtus, kada galėsite kliedėti apie VNO iškėlimą į toliausiai nuo Europos sostinių esantį oro uostą.
Tu kalbėjai, kad vakaruose oro uostų atstumas nuo centro yra labai vertinamas ir niekas tolyn nuo centro oro uostų nekelia, nors ištraukei tai iš subinės (ką parodo Berlyno, Miuncheno, Oslo ir krūva kitų pavyzdžių). Dabar sakai, kad Europoje praktiškai neegzistuoja ‘build it and they will come’ ir ‘induced demand’ konceptai, nors visas urbanistikos pasaulis apie tai nuolatos šneka. Taip, kad dar kartą - kai sakysi, kad Europoje ar vakaruose kažkas yra labai įprasta, padaryk kažkiek bent minimaliai r&d, kad nereiktų po to raudonuoti.
Bet šio forumo fantastai nori, kad būtų tiesioginė greitojo geležinkelio jungtis su kiekvienu miesteliu, kas 15 min. ir aišku nemokamai.
Nesityčiokite taip iš žmonių, kurie norėtų normalaus viešojo transporto iki didžiausio šalies oro uosto. Nėra normalu, kai vienintelis būdas nusigauti iki VNO yra katorga, kai šalia
oro uosto yra geležinkelio linija, kuria puikiausiai gali važiuoti traukiniai iš Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio ar kitų didžiųjų šalies miestų.
Comment