Kartojamės, bet autobusams yra du variantai:
- Pigusis variantas, kur Kauno autobusai būtų tiesiog pakeičiami ilgesniais ir labiau vizualiai panašiais į tramvajų. Toks variantas Kauno transporto sistemai jokio proveržio neduotų.
- Brangusis variantas, kur yra statoma BRT sistema - norint pasiekti siūlomą tramvajaus serviso lygį, tokiai sistemai reiktų lygiai tokios pačios gatvių pertvarkos, kokios reikia tramvajui (dar didesnės, nes tramvajaus prioritetui reikia mažiau pločio posūkiuose), taigi kalbame apie tuos pačius šimtus milijonų
Iš tiesų Tramvajus yra gan paprastas projektas. Tiesiog pakeiti pora juostų bėgiais, arba dedi juos vidury ar prie kelio, pastatai keleta stotelių ir tramvajų parką ir nusiperki pačius tramvajus. Jei toks dalykas mum per sudėtingas ir brangus, tai galime nebent su Afrika lygintis, kad tokių dalykų nesugebam daryti.
Na jūs taip nesigličinkit dėl kelių adaptuotų ir trolių čia, jų vis tiek nepakeisim, o ir į jų nuomonę nieks neatsižvelgs, jeigu Kauno m. savivaldybė nuspręs tikrai vykdyti tramvajaus planus
Labai nustebtum kokius dalykus ir kiek ES finansuoja. Dėl to, kad tavo makaulė mato vien karą ir svarbą ginkluotis, nereiškia kad taip galvoja ir ES. ES finansuoja begalę įvairių, kartais net absurdiškų dalykų. Finansuoti tramvajų dar visai racionalu, nes kitu atveju galbūt paskirstys tuos pinigus pvz LGBT teisių organizacijoms (pavyzdžiui Lietuvos LGBT organizacija per paskutinius 5 metus gavo virš 1 milijoną eurų iš ES). Taip kad tavo utilitariniai gynybos prioritetai labai skirtini nei ES idėjinių
Manau aiškiau būtų pastatyti kameras, kurios stebi pirmas duris, jos būtų susietos su kompu kažkur Judu jeigu Vilniuje ar KA jei Kaune. Už durų neatidarymą -20% nuo dienos uždarbio.
Ašmeniškai manau, kad geriausias variantas yra nauja sistema ties bilietėlių atsiskaitymų ir baudomis pagavus.
Bent teko susidurti su tokiomis sistemomis kitose šalyse, kur mėnesinį VT bilietą nusiperki per internetą ir jis galioja ant tavo banko kortelės - tau nieko daryti nereikia, nieko žymėti ar rodyti, tiesiog įlipi į VT, atsisėdi, jei vyksta patikra, pateikti banko kortelę su kuria mokėjai ir viskas - done, nieko daugiau nereikia daryti. Taip pat atsiskaitymas pačiam autobuse su banko kortele žmonėm, kurie rečiau naudoja VT arba turistai.
Su tokia sistema tada nereikia ten nei stebėti ar sekti keleivių, kurie įlipa per ne priekines duris ar kažko kitko daryti, bet jeigu neturi bilieto pagavus, tai bauda ne 6 eurai, o didesnė suma - 20-40 eurų ir tada manau žmonės susimokės tą 1 eurą už bilietą, nes nemanau, kad daug yra norinčių mokėti 20 eurų
Ašmeniškai manau, kad geriausias variantas yra nauja sistema ties bilietėlių atsiskaitymų ir baudomis pagavus.
Bent teko susidurti su tokiomis sistemomis kitose šalyse, kur mėnesinį VT bilietą nusiperki per internetą ir jis galioja ant tavo banko kortelės - tau nieko daryti nereikia, nieko žymėti ar rodyti, tiesiog įlipi į VT, atsisėdi, jei vyksta patikra, pateikti banko kortelę su kuria mokėjai ir viskas - done, nieko daugiau nereikia daryti. Taip pat atsiskaitymas pačiam autobuse su banko kortele žmonėm, kurie rečiau naudoja VT arba turistai.
Su tokia sistema tada nereikia ten nei stebėti ar sekti keleivių, kurie įlipa per ne priekines duris ar kažko kitko daryti, bet jeigu neturi bilieto pagavus, tai bauda ne 6 eurai, o didesnė suma - 20-40 eurų ir tada manau žmonės susimokės tą 1 eurą už bilietą, nes nemanau, kad daug yra norinčių mokėti 20 eurų
Jeigu Vilniuje vis dėl to pakels kainas bilietų tai kontrolės bilietas kainuos 15 eur. Užtenka kontrolieriams pasitaikyti daugiau negu 3 kartus ir jau sumokėjai daugiau negu 30d bilietas.
Aš buvau labai prieš tramvajų Lunde. Atrodė kvaila investicija, – brangus įrengimas, senoviška transporto priemonė, garsiai važiuoja ir t.t.
Bet klydau. Šiandien tai yra mano mėgstamiausia transporto priemonė Lunde. Žinau kad daug forumiečių yra buvę Lunde, kai kitą kartą būsit, pamėginkit patys.
Nuotraukos iš interneto, sudėjau mažiukus thumbnail kad neužimtų vietos.
Tramvajus labai geras transporto sprendimas, tik reikia teisingai sudėlioti jo trasas. Lunde kaip matau, tas gerai įgyvendinta, nes didelė dalis trasos įrengta koridoriuose ne gatvėmis, arba ne pagrindinėse gatvėse. Kai tuo tarpu pas mus visos "vizijos" susiveda į tai, kad paimamos pagrindinėse gatvės, ant jų užbrėžiamos linijos ir sakoma - va čia reikia tramvajaus
Kai tokiuose ne tankiai apstatytuose miestuose kaip Vilnius ar Kaunas, tikrai galima surasti geras trasas, kurios minimaliai konfliktuotų su ratiniu transportu.
Labai geras pastebėjimas dėl koridorių. Kai tramvajui sukuriama nauja trasa, gaunasi kad miestas turi papildomą sujungimą kurio seniau nebuvo. Pagerėja visas "interconnectedness". Lunde visaip tramvajus važiuoja, ir savo koridorium ir gatvėm kurios perdarytos iš automobilių į pesčiųjų+tramvajų ir šalia gatvių ir didelėm gatvėm.
Manau verta žvilgtelti kaip pasikeitė keleivių skaičiai įrengus tramvajų. Mėlyna yra autobusai (nauji ir patogūs), o raudona yra lygiai tie patys maršrutai tik autobusus pakeitė tramvajus. Ties 2020 nukritimas dėl covid, bet tendencija aiški. Po truputį priprato žmonės ir tris metus po įrengimo (statistikoje dar nesimato 2024) keleivių srautas išaugęs daugiau nei 3x.
Finansai yra vienas iš pagrindinių faktorių kurie stabdo tramvajaus (ir metro) įrengimą Lietuvoje. Iš to ką matau, Lietuvoje yra pastoviai pražiūrimas pagrindinis finansinis aspektas. Tramvajus ir metro (darant teisingai [1]) labai stipriai stimuliuoja ekonomiką tiek statybų metu, tiek po statybų. Jeigu skaičiuojant finansus į šitą nėra atsižvelgiama (ir atrodo kad Lietuvoje nėra atsižvelgiama), tie skaičiavimai nedaug verti. Kada nors galėčiau parašyti plačiau.
[1]Į "darant teisingai" įeina keli niuansai. Vienas yra normaliai nusitiesti trasas, kad būsimi maršrutai būtų aktyviai naudojami. Antras yra turėti daug "redevelopment" potencialo palei trasas. Trečias yra tilpti į normalų biudžetą, be neaiškių rekordinių išbrangimų. Ketvirtas yra ne "outsourcinti" statybų, kad pvz stato Kinijos įmonė, projektuoja Kinijoje, finansuoja užsienio bankai, technika iš Kinijos atvežta, darbuotojai iš Kinijos ir t.t.
Dar kelis punktus galima pridėti, bet kad iliustruoti mintį, šitų keturių manau užtenka.
Comment