Parašė Maalinauskas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Kaip suprantu čia apie Vilnių. Pripažinkime, kad daug pasakymų apie prastą, atsilikusį VT yra tiesiog dogmos, skirtos kažkaip pateisinti (gal prieš save pasiteisinti) intensyvų automobilio naudojimą. Net ir turint gerą VT, dauguma vis vien važiuotų nuosavu automobiliu, nes tai labiau kultūrinis dalykas. Bet čia jau kitos diskusijos tema.
Namie turime automobilį, kuris per 2 metus nuvažiavo ~2k km (automobilį nupirkus buvo naudojamas daug intensyviau, tačiau situacija pasikeitė). Gyvename nuosavame name, tai pasiparkuoti problemos nėra. Tačiau atsiranda tos kelios kelionės per mėnesį, kurios tiesiog nėra įmanomos su dabartine infrastruktūra. Tarpmiestinis susisiekimas traukiniu/autobusu nėra konkurencingas nei kainos, nei laiko, nei patogumo klausimu. Mieste, mano šiandienos kelionės pavyzdys yra puikus, net nekalbant apie tai, kad važiavau su kroviniu. Atrodytų, jog tokiu atveju taksi/boltas/citybee būtų logiškesnis sprendimas nei turėti papildomą automobilį, įdomumo dėlei reiktų kažkada paskaičiuoti, bet šiais laikais išlaikyti automobilį tikrai nėra prabanga. Gal toks sprendimas atlaisvintų kažkiek parkavimo vietų, tačiau tikiu, kad tai gan retas atvejis ir vis vien kelionės būtų atliekamos automobiliais, tai problema neišnyksta.
Kitaip tariant, sunkoka be automobilio (ir vietos jam) suktis esant tokiai infrastruktūrai.
Įdomu būtu sužinoti, ar yra tokių forumiečių, kurie gyvena Vilniuje (Lietuvoje) ir namų ūkyje neturi automobilio, ne iš principo, bet dėl to, kad taip jiems patogiau.
- 1 patinka
Comment
-
Per 2 metus 2k nuvaziuojant pigiau ir net paprasciau(nereik technikones, keist alyvos, kuro pilt, kuris btw irgi negali bake pusmeti stovet) butu citybee, bolt, spark ar pan.
Net jei kazkada vaziuoti i gamta - gali issinuomot parai ar dviem. Bus vistiek pigiau + auto nuvertejimas.
Jau as pats per metus nuvaziuojantis ~11k, kartais galvoju ar cia nera per mazai
pliusas tik tas, kad dalis lietuviu tiek nuvaziuodami perka naujas masinas ir po to is ju galima isigyti uz puse naujos kainos praktiskai naujaPaskutinis taisė Zygis; 2025.06.27, 14:35.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Nebėra šito reikalavimo nuo man regis 2021 metų. Dėkui Šimašiui.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė edgaa Rodyti pranešimąGyvename nuosavame name, tai pasiparkuoti problemos nėra...
...
Įdomu būtu sužinoti, ar yra tokių forumiečių, kurie gyvena Vilniuje (Lietuvoje) ir namų ūkyje neturi automobilio, ne iš principo, bet dėl to, kad taip jiems patogiau.
O jeigu rimtai, tai daugumoj privatūs namai Vilniuje yra nutolę nuo pagrindinės miesto dalies, o kai kur ir VT susisiekimas nelabai.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Jei nuosavas namas yra Gedimino pr. rajone, ir dar su nuosavu sodu, tai, manau, galima apsieiti ir be automobilio.
O jeigu rimtai, tai daugumoj privatūs namai Vilniuje yra nutolę nuo pagrindinės miesto dalies, o kai kur ir VT susisiekimas nelabai.
Comment
-
Parašė edgaa Rodyti pranešimą
Šiaip man įdomu, kiek tame tiesos. Pats važinėju automobiliu dažniau nei VT, tačiau renkuosi tarp jų "protingai", t.y., tarkime šiandien teko belstis per visą Vilnių, susisukau mažiau nei per valandą. Ką tik pažiūrėjau Trafi, viena kryptim tektų keliaut ~70min, 20 iš jų - pėstute. Tačiau esant progai, nespaudžiant laikui, nesinešant prekių ir t.t., naudoju VT vien dėl kainos (iš sąlygų atrodytų, kad naudoju daug rečiau, nei iš tikrųjų). Kiek žinau pažįstamų, besinaudojančių VT, beveik visi tokie pat "keliautojai", o tie kurie nesinaudoja arba naudojasi automobiliu darbe, arba tiesiog neturi realių galimybių iki darbo nukeliauti VT.
Namie turime automobilį, kuris per 2 metus nuvažiavo ~2k km (automobilį nupirkus buvo naudojamas daug intensyviau, tačiau situacija pasikeitė). Gyvename nuosavame name, tai pasiparkuoti problemos nėra. Tačiau atsiranda tos kelios kelionės per mėnesį, kurios tiesiog nėra įmanomos su dabartine infrastruktūra. Tarpmiestinis susisiekimas traukiniu/autobusu nėra konkurencingas nei kainos, nei laiko, nei patogumo klausimu. Mieste, mano šiandienos kelionės pavyzdys yra puikus, net nekalbant apie tai, kad važiavau su kroviniu. Atrodytų, jog tokiu atveju taksi/boltas/citybee būtų logiškesnis sprendimas nei turėti papildomą automobilį, įdomumo dėlei reiktų kažkada paskaičiuoti, bet šiais laikais išlaikyti automobilį tikrai nėra prabanga. Gal toks sprendimas atlaisvintų kažkiek parkavimo vietų, tačiau tikiu, kad tai gan retas atvejis ir vis vien kelionės būtų atliekamos automobiliais, tai problema neišnyksta.
Kitaip tariant, sunkoka be automobilio (ir vietos jam) suktis esant tokiai infrastruktūrai.
Įdomu būtu sužinoti, ar yra tokių forumiečių, kurie gyvena Vilniuje (Lietuvoje) ir namų ūkyje neturi automobilio, ne iš principo, bet dėl to, kad taip jiems patogiau.
Aš vakar po darbo per ~2,5 val. apvažiavau 5 taškus kur man reikėjo ir net nebandysiu apsimesti, kad galbūt panaudočiau VT, nes taip nėra ir tikrai ne dėl VT lygio. Tiesiog man nėra poreikio naudotis savo kelionėms VT, nes elementariai nei vienoje vietoje nestačiau automobilio viešoje (ne privačioje) vietoje. Ir tie taškai išsimėtę miesto periferijoje, kur bet kokio lygio VT juos greitai pasiekti ir apjungti tarpusavyje būtų sunkiai įmanoma. Tačiau jeigu važiuočiau link ten, kur parkavimo situacija būtų sudėtinga, tikrai rinkčiausi VT, nes taip elementariai būtų racionaliau ir patogiau. Tik bėda, kad pas mus dėl pastovaus stovėjimo vietų didinimo mieste, tokia situacija nesusidaro net miesto centre.
Kaip jau kitoje temoje minėjau, esminis dalykas kaip pas mus žmonės renkasi būstą. Dideliuose miestuose gyvenimui visada ieškoma vietos kur būtų geras susisiekimas (geležinkelis, metro, tramvajus, pagrindinės gatvės), taip pat žiūrima, kad paslaugos ir prekyba būtų šalia - pasiekiama be važiavimo. O pas mus ieškoma vietos kuo atokiau, kažkur "arčiau gamtos", būtinai kuo toliau nuo geležinkelio, magistralinės gatvės ir t.t. Tai tada ir nereikia paistyti, kad blogas mieste VT, kai žmogus gyvena ten, kur jo niekada nebuvo ir nėra sąlygų jam atsirasti.
- 8 patinka
Comment
Comment