Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujos pėsčiųjų perėjų taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Naujos pėsčiųjų perėjų taisyklės

    Nuo 2016 m. gruodžio 1 d. įsigaliojo naujos pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklės PPOT 16

    Nuoroda: https://www.e-tar.lt/rs/legalact/8da...ormat/ISO_PDF/

    Svarbiausios išvados:
    • Nereguliuojama pėsčiųjų perėja gali būti įrengta tik gyvenvietėse, ir tik ruožuose, kuriuose maksimalus leidžiamas ribojamas greitis neviršija 50 km/h
    • Jei pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
      reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam
      transportui skirtas eismo juostas), perėja turės būti panaikinta arba rekonstruota.
    • Negali būti jokių pėsčiųjų perėjų ten, kur nepertraukiamas srautas: greitos eismo gatvės, žaliosios bangos ir pan.
    • Perėja negali būti įrengta arti reguliuojamų sankryžų, požeminių perėjų ir pesčiųjų perėjimų virš kelio.
    • Reglamentuojamas pėsčiųjų perėjų įrengimas ties viešojo transporto stotelėmis. Bus apribojamas (pvz. įrengiant iškilią saugumo salelę) viešojo transporto lenkimas ties tomis vietomis, kur stotelė yra įrengta važiuojamoje dalyje.


    Svarbiausios ištraukos:

    21. Esama pėsčiųjų perėja turi būti pakeista į kitokią perėjimo organizavimo priemonę arba
    panaikinta, jeigu ji atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

    21.1. pėsčiųjų perėja yra už gyvenvietės ribų;
    21.2. gatvės ruože, kuriame įrengta pėsčiųjų perėja, leistinas važiavimo greitis yra didesnis
    kaip 50 km/h. Dirbtinai mažinti leistiną važiavimo greitį kelio ženklais prieš pėsčiųjų perėją tik tam,
    kad būtų išvengta šio punkto sąlygos, draudžiama;
    21.3. pėsčiųjų perėja yra A kategorijos gatvėje arba B kategorijos gatvėje, kurioje
    organizuojamas nepertraukiamas eismas (sankryžos skirtingų lygių);
    21.4. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
    reikia pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam
    transportui skirtas eismo juostas);
    21.5. pėsčiųjų perėja yra 100 m ir mažesniu atstumu iki toje pačioje gatvėje esančios
    šviesoforais reguliuojamos perėjos, požeminės pėsčiųjų perėjos ar pėsčiųjų perėjos virš kelio;
    21.6. pėsčiųjų perėja nėra apšviesta bendruoju gatvės ar kryptiniu pėsčiųjų perėjos
    apšvietimu;
    21.7. pėsčiųjų perėja yra gatvės ruože, kuriame yra koordinuoto veikimo šviesoforų postai
    („žalioji banga“);
    21.8. pėsčiųjų perėja yra šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje. Šis reikalavimas negalioja
    dešiniojo posūkio eismo juostai, nuo kitų eismo juostų atskirtai trikampe ar kitos formos iškiliąja
    saugos salele.
    22. Siekiant išsaugoti esamą pėsčiųjų perėją, ji turi būti atnaujinama pagal šio skyriaus
    antrojo skirsnio reikalavimus.
    23. Tam, kad būtų galima atnaujinti esamą arba įrengti naują pėsčiųjų perėją, įrengimo vieta
    kartu su eismo intensyvumo kriterijais (žr. IV skyrių) turi atitikti šiuos eismo saugos kriterijus:

    23.1. vieta yra gyvenvietėje;
    23.2. vietos matomumas yra pakankamas pagal X skyriaus pirmojo skirsnio nuostatas;
    23.3. leistinas arba faktinis važiavimo greitis yra nuo 30 iki 50 km/h įskaitytinai
    (rekomenduojama remtis nustatytu faktiniu važiavimo greičiu pagal 85-ojo procentilio reikšmę – tai
    greičio riba, kurios neviršija 85 proc. transporto priemonių);
    23.4. vieta yra B (išskyrus gatves, kuriose yra organizuojamas nepertraukiamas eismas
    (sankryžos skirtingų lygių)), C arba D kategorijos gatvėje;
    23.5. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės, iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
    vienu metu reikės pereiti ne daugiau kaip dvi eismo juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo
    ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
    23.6. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės iš viso reikės pereiti ne daugiau kaip keturias eismo
    juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
    23.7. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės be iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos
    reikės pereiti ne platesnę kaip 8,5 m važiuojamąją gatvės dalį;
    23.8. pėstiesiems iki iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos reikės pereiti ne
    platesnę kaip 7,0 m važiuojamąją gatvės dalį;
    23.9. abipus gatvės yra pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsiniai: šaligatviai, pėsčiųjų takai ar
    pėsčiųjų ir dviračių takai;
    23.10. vieta yra apšviesta bendruoju gatvės ar kryptiniu pėsčiųjų perėjos apšvietimu;
    23.11. 100 m ir mažesniu atstumu nėra pėsčiųjų perėjos virš kelio, požeminės ar
    šviesoforais reguliuojamos perėjos;
    23.12. vieta yra gatvės ruože be koordinuoto veikimo šviesoforų postų („žaliosios bangos“);
    23.13. pėsčiųjų perėja nėra sankryžos pagrindiniame kelyje, kai jis keičia kryptį.
    34. Kai nežymėta perėja arba pėsčiųjų perėja įrengiama prie pat maršrutinio transporto
    stotelių, turi būti laikomasi šių reikalavimų:

    34.1. kai maršrutinio transporto stotelė numatoma „įlankoje“, nežymėta perėja ar pėsčiųjų
    perėja turi būti įrengiama prieš stotelę, kad sustojusi transporto priemonė nesumažintų matomumo
    pėstiesiems ir vairuotojams;
    34.2. kai maršrutinio transporto stotelė numatoma važiuojamojoje dalyje, nežymėta perėja ar
    pėsčiųjų perėja prie pat jos turi būti įrengiama už stotelės eismo judėjimo kryptimi.
    Tokio tipo stotelę galima rengti tik tada, kai:
    34.2.1 apribojamas sustojusios maršrutinio transporto priemonės lenkimas (pvz., yra
    iškilioji saugos salelė);
    34.2.2 kai priešingoje eismo juostoje nėra maršrutinio transporto stotelės arba stotelė
    įrengta „įlankoje“ už pėsčiųjų perėjos.

    #2
    Patikslinsiu vieną dalyką, kuris aktualus esamoms perėjoms:

    2. Taisyklių nuostatos turi būti taikomos projektuojant kelius ir gatves (rengiant kelių ir gatvių tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio ar paprastojo remonto projektus).
    Jei gatvė neremontuojama ar nerekonstruojama, taisyklių nuostatos negalioja.

    Comment


      #3
      Keistai čia:
      21.2. gatvės ruože, kuriame įrengta pėsčiųjų perėja, leistinas važiavimo greitis yra didesnis
      kaip 50 km/h. Dirbtinai mažinti leistiną važiavimo greitį kelio ženklais prieš pėsčiųjų perėją tik tam,
      Kas čia per formuluotė? Kada jis būna nedirbtinas?

      23.6. pėstiesiems iki kitos gatvės pusės iš viso reikės pereiti ne daugiau kaip keturias eismo
      juostas (įskaitant posūkių, lėtėjimo, greitėjimo ir maršrutiniam transportui skirtas eismo juostas);
      Tai jei 5 juostos, tai niekaip negalima pėsčiųjų perėja? Net su 2 salelėmis?

      23.3. leistinas arba faktinis važiavimo greitis yra nuo 30 iki 50 km/h įskaitytinai
      Gyvenamojoje zonoje perėjų nebegalės būti?

      Comment


        #4
        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
        Kas čia per formuluotė? Kada jis būna nedirbtinas?
        Kai visa G.Vilko gatvė nuo Ozo iki Baltupių yra 50km/h, o ne 80-50 ties pėsčiųjų perėja-80.
        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
        Gyvenamojoje zonoje perėjų nebegalės būti?
        Gyvenamojoje zonoje žmonės gali pereiti gatvę kur nori.

        Comment


          #5
          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
          Kai visa G.Vilko gatvė nuo Ozo iki Baltupių yra 50km/h, o ne 80-50 ties pėsčiųjų perėja-80.
          Gyvenamojoje zonoje žmonės gali pereiti gatvę kur nori.
          1. Šmaikštaujate.
          2. Šitai aš žinau. Bet ar reikia dabar suprasti, kad remontuojant atkarpą Gyvenamojoje zonoje, bus panaikintos pėsčiųjų perėjos? Pvz. Vilniaus senamiestis.

          Comment


            #6
            Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
            Keistai čia:

            Tai jei 5 juostos, tai niekaip negalima pėsčiųjų perėja? Net su 2 salelėmis?
            turbūt omenyje turima nereguliuojamas perėjas. šviesoforais reguliuojamos galės būti. taisyklėse manau reikėjo visur pridėti žodį "nereguliuojama".

            Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
            1. Šmaikštaujate.
            2. Šitai aš žinau. Bet ar reikia dabar suprasti, kad remontuojant atkarpą Gyvenamojoje zonoje, bus panaikintos pėsčiųjų perėjos? Pvz. Vilniaus senamiestis.
            Tikrai, šito punkto ir aš nesupratau. Gal tai reiškia, kad <20km/h bus tik nežymėtos perėjos?
            Paskutinis taisė Ginthus; 2016.12.15, 11:08.

            Comment


              #7
              Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
              1. Šmaikštaujate.
              Joks čia ne šmaikštavimas. Aleksio labai aiškiai pasakė, kas yra dirbtinas mažinimas.

              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
              turbūt omenyje turima nereguliuojamas perėjas. šviesoforais reguliuojamos galės būti. taisyklėse manau reikėjo visur pridėti žodį "nereguliuojama".
              Paskaitykite taisykles. Pradžioje yra paaiškinti terminai:

              10. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:
              10.1. Pėsčiųjų perėjimo per kelią ar gatvę organizavimo priemonė (toliau – perėjimo organizavimo priemonė) – nežymėta perėja, pėsčiųjų perėja, šviesoforais reguliuojama perėja, požeminė pėsčiųjų perėja ar pėsčiųjų perėja virš kelio.
              10.2. Nežymėta perėja – inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis.
              10.3. Pėsčiųjų perėja – perėjimo per važiuojamąją kelio dalį vieta, pažymėta kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“ ir ženklinimo linijomis arba tik kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“. Pėsčiųjų perėjos ribas žymi ženklinimo linijos, o jeigu jų nėra, – įsivaizduojamos tiesės, einančios nuo kelio ženklų statmenai per kelią.
              10.4. Šviesoforais reguliuojama perėja – pėsčiųjų perėjimo per kelią ar gatvę vieta, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforais.
              10.5. Požeminė pėsčiųjų perėja – pėsčiųjų perėjimo per kelią ar gatvę vieta, esanti po važiuojamąja kelio dalimi.
              10.6. Pėsčiųjų perėja virš kelio – pėsčiųjų perėjimo per kelią ar gatvę vieta, esanti virš važiuojamosios kelio dalies.
              10.7. Kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas – individualus pėsčiųjų perėjos ir jos prieigų apšvietimas koncentruotu šviesos srautu.
              10.8. Specialiųjų poreikių turintis žmogus – žmogus, kurio judėsena yra ribota dėl fizinės (sensorinės arba motorinės, nuolatinės arba laikinos), intelekto ar kitos negalios arba sutrikimo, amžiaus ir kuriam dėl jo būklės reikia skirti reikiamą dėmesį, taip pat prie kurio specialiųjų poreikių reikia pritaikyti pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo priemones.
              10.9. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme [9.1], Lietuvos Respublikos kelių įstatyme [9.2], Kelių eismo taisyklėse [9.3] ir kituose 9 punkte nurodytuose teisės aktuose.

              Comment


                #8
                Labai geras 21.4 punktas. Klaipėdoj neliks daaug perėjų, pagerės pralaidumas

                Gal galite paaiškinti 21.8 punktą? Kaip suprasti šitą vietą:
                pėsčiųjų perėja yra šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje.

                Comment


                  #9
                  Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                  Labai geras 21.4 punktas. Klaipėdoj neliks daaug perėjų, pagerės pralaidumas

                  Gal galite paaiškinti 21.8 punktą? Kaip suprasti šitą vietą:
                  Kai sukama į dešinę ir yra trikampė salelė su nereguliuojama perėja.

                  Comment


                    #10
                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Kai sukama į dešinę ir yra trikampė salelė su nereguliuojama perėja.
                    Štai vaizdinė medžiaga: https://www.google.lt/maps/@54.71740...2!8i6656?hl=en

                    Comment


                      #11
                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                      Joks čia ne šmaikštavimas. Aleksio labai aiškiai pasakė, kas yra dirbtinas mažinimas.
                      Nesekite pasakų.
                      Koks dar gali būti mažinimas jei ne dirbtinas? Posūkis? Susiaurinimas? Visi sumažinimai yra dirbtini. O ar priežastis perėja, ar mokykla, ar staigus posūkis, ar sankryža, ar duobės - tai čia abstraktu.

                      Comment


                        #12
                        Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                        Nesekite pasakų.
                        Koks dar gali būti mažinimas jei ne dirbtinas? Posūkis? Susiaurinimas? Visi sumažinimai yra dirbtini. O ar priežastis perėja, ar mokykla, ar staigus posūkis, ar sankryža, ar duobės - tai čia abstraktu.
                        Netinka mūsų paaiškinimai, prašome kreiptis į Kelių direkciją. Išgirsi tą patį oficialia kalba.

                        Comment


                          #13
                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Kai sukama į dešinę ir yra trikampė salelė su nereguliuojama perėja.
                          Štai vaizdinė medžiaga: https://www.google.lt/maps/@54.71740...2!8i6656?hl=en
                          Tai pagal naujus reikalavimus, tokia perėja turės būti reguliuojama šviesoforu?

                          Comment


                            #14
                            Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                            Tai pagal naujus reikalavimus, tokia perėja turės būti reguliuojama šviesoforu?
                            Nepatingėkit paskaityti Esamoms perėjoms, jei gatvė bus rekonstruojama arba remontuojama, galios ši naikinimo sąlyga:

                            21.8. pėsčiųjų perėja yra šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje. Šis reikalavimas negalioja dešiniojo posūkio eismo juostai, nuo kitų eismo juostų atskirtai trikampe ar kitos formos iškiliąja saugos salele.

                            Naujoms perėjoms įrengti būtina ši sąlyga:

                            15. Jeigu sankryžoje transporto priemonių eismas yra reguliuojamas šviesoforais, toje pačioje sankryžoje pėsčiųjų eismui įrengti nežymėtą perėją ar pėsčiųjų perėją yra draudžiama, nepaisant eismo intensyvumo reikšmių. Šis reikalavimas negalioja dešiniojo posūkio eismo juostoms, nuo kitų eismo juostų atskirtoms trikampe ar kitos formos salele, jei posūkiui į dešinę yra skirta viena eismo juosta.

                            Comment


                              #15
                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Joks čia ne šmaikštavimas. Aleksio labai aiškiai pasakė, kas yra dirbtinas mažinimas.
                              Tai o kaip atskirti ar mažinimas dėl perėjos, ar dėl kažko kito?

                              Geriausia vieta:
                              10.2. Nežymėta perėja – inžinerinėmis priemonėmis (nuožulniais kelio bortais, iškiliąja saugos salele ar kt.) pėsčiųjų eismui pritaikyta perėjimo per kelią ar gatvę vieta, nepažymėta nei kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“, nei horizontaliojo ženklinimo linijomis.
                              Išnaikins šituo būdu beviltiškas perėjas. Bet paliekant galimybę atsargiai pereiti.

                              Comment


                                #16
                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                Joks čia ne šmaikštavimas. Aleksio labai aiškiai pasakė, kas yra dirbtinas mažinimas.



                                Paskaitykite taisykles. Pradžioje yra paaiškinti terminai:
                                Jeigu reikia perskaityti visą sąvokų skyrių, kad išsiaiškinti vienos sąvokos reikšmę - tuomet ta sąvoka nevykusi. Žodis "perėja" reiškia 2 tipo perėjas, bet ne 1 ir 3 tipo perėjas. Genialu
                                Dėl dirbtinio greičio mažinimo dar turėjau vilties, kad kas susiprotės protingiau perrašyti, bet taip ir liko. Nu draudžiama dirbtinai mažinti, tai mažins nedirbtinai

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                                  Jeigu reikia perskaityti visą sąvokų skyrių, kad išsiaiškinti vienos sąvokos reikšmę - tuomet ta sąvoka nevykusi. Žodis "perėja" reiškia 2 tipo perėjas, bet ne 1 ir 3 tipo perėjas. Genialu
                                  Dėl dirbtinio greičio mažinimo dar turėjau vilties, kad kas susiprotės protingiau perrašyti, bet taip ir liko. Nu draudžiama dirbtinai mažinti, tai mažins nedirbtinai
                                  Taip, perėjos apibrėžimas nėra visiškai tinkamas ir skamba dviprasmiškai. Bet dėl sąvokų tai yra normalu, kad prieš skaitant taisykles, jas reikia perskaityti

                                  O dėl dirbtinio greičio mažinimo galėjai kelių direkcijai pasiūlyti, jei turėjai geresnių minčių, juk ir piliečiai kuria valstybę
                                  Paskutinis taisė dsanto; 2016.12.16, 10:00.

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                    Taip, perėjos apibrėžimas nėra visiškai tinkamas ir dvirpasmiškai. Bet dėl sąvokų tai yra normalu, kad prieš skaitant taisykles, jas reikia perskaityti
                                    Netoliaregiškas požiūris. Kas skaitys taisykles, tas gal perskaitys visas, o kas skaitys pagal tas taisykles parengtus projektus, taigi nepuls visų suminėtų taisyklių sąvokas tikrintis. Šiuo atveju dviprasmybės buvo galima išvengti.
                                    Paskutinis taisė Ginthus; 2016.12.16, 09:56.

                                    Comment


                                      #19
                                      Labai gaila, tačiau dėl naujųjų pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių jau dvejose vietose Šiauliuose buvo nueita lengviausiu keliu:

                                      1. Plačioje 4 juostų Serbentų gatvėje, daugiau nei 1 km atkarpoje, visada buvęs 70 km/h greitis sumažintas iki 50 km/h, kai toje atkarpoje yra tik viena nereguliuojama perėja, per kurią turbūt keli žmonės per parą praeina... Google maps vaizdas

                                      2. Architektų gatvėje (4 juostos su skiriamąja žalia juosta) greitis yra 70 km/h, o ~100 metrų atkarpoje ties perėja prie Vaiko ir motinos klinikos darbo dienomis 7-19 h greitis buvo ribojamas iki 50 km/h. Nuo šiol greitis šioje atkarpėleje VISADA 50 km/h. Ypač gaila dėl to, kad iki šios vasaros šios gatvės danga buvo labai prasta, o nuo rugpjūčio mėnesio visa Architektų gatvė tobulai lygi. Google maps vaizdas

                                      Labai liūdna tendencija tranzitinėse plačiose gatvėse greitį mažinti iki 50 km/h dėl vienos pakankamai retai naudojamos pėsčiųjų perėjos...

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Arni5 Rodyti pranešimą
                                        Labai liūdna tendencija tranzitinėse plačiose gatvėse greitį mažinti iki 50 km/h dėl vienos pakankamai retai naudojamos pėsčiųjų perėjos...
                                        Tas yra draudžiama pagal naujas taisykles.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X