Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių mokesčiai ir kelių priežiūros finansavimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    LRT.lt 2025.04.01
    "Tokios naštos nenorim“: savivaldybės kratosi joms perduodamų prastų kelių
    AB "Via Lietuva“ siekiant savivaldybėms perduoti dalį valstybinės reikšmės rajoninių kelių, dalis to kratosi. Esą perduodamos kai kurių kelių atkarpos itin blogos kokybės, kiti keliai – žvyrkeliai. O kloti asfaltą savivaldybės lėšų neturi.
    (...)
    Rajoninės reikšmės kelius einančius per miestus ir miestelius, remiantis įstatymu, „Via Lietuva“ privalo perduoti savivaldybėms. Tačiau geranoriškai joms siūloma perimti ir daugiau kelių.
    Šakių savivaldybei siūloma perimti apie 20 kelių atkarpų, net ir žvyruotų. Kol kas svarstoma perimti tik keturias atkarpas. (...)
    Savivaldybės pripažįsta, kad šiemet kelių priežiūrai gauta daugiau lėšų, tačiau papildomų kapitaliniams remontams – ne.

    Alytaus rajono savivaldybė kelių priežiūrai papildomai gavo 250 tūkstančių eurų. Iš dešimties atkarpų svarsto perimti tik dvi. (...)
    Varėnos rajonui siūlomos penkios atkarpos, savivaldybė žada perimti visas, bet meras sako – su „Via Lietuva“ teks derėtis. (...)

    Susisiekimo ministras E.Sabutis sako, kad įstatymus privalo vykdyti visi – ir „Via Lietuva“, ir savivaldybės. Per trejus metus savivaldybėms numatyta skirti 15 procentų didesnį finansavimą. (...)
    Apsispręsti, kokius kelius sutinka perimti, savivaldybės privalo iki balandžio pabaigos

    https://lrt.lt/naujienos/eismas/7/25...u-prastu-keliu

    Comment


      #82
      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Klausimas tik kiek ilgai bus rizika dėl kamščių. Vakar kamštis buvo, nes buvo uždarę antrą juostą ir eismas vyko viena juosta. Kadangi ruošė konstrukciją atitivarų perkėlimui ir pravavažiavimo iš vienos į kitą pusę pagrindus įrenginėjo. Vakare grįžtant pagrindus jau buvo padarę. Bendrai tokie darbai turėtų užtrukti 2-3 dienas. Jeigu vėliau jau eismas vyks po dvi juostas, tai kimštis neturėtų, kaip nesikimšdavo ir anksčiau.



      Kadangi bus statomi du tiltai, tai vienam 1 metai ir kitam 1 metai + laikas prieigų sutvarkymui.
      Statant iškart abu tiltus, tai būtų galima sutilpti į tuos 1,5 metų, tik tuomet reikėtų laikino tilto visoms 4 eismo juostoms + jis turėtų būti kažkur šiauriau, kad liktų vietos ir darbų zonai tarp naujo ir laikino. Čia matau techninius trikdžius to platesnio laikino įrengimui, o taip pat ir kainos reikia nepamiršti, nes visi sprendimai turi būti optimalūs. Kai eismas vyks 2+2 juostomis per remontuojama ruožą, tai jis vyks taip pat kaip ir iki šiol. Kam be reikalo išleisti daugiau pinigų?
      O kaip yra vertinamas žmonių stovinčių kamštyje laikas pinigais? Ar tai jau nevertinama nes Via lietuva dėl to nepatiria kaštų?
      Šie darbai pavadinti rekonstrukcija, tai suprantu jie pilnai nebus nugriaunami ir nebus per naują statomi.
      Ar tikrai tokiam tiltui reikia vienų metų statybai? Ar tikrai tai yra toks didelis tiltas? Kodėl darbai lietuvoje magistraliniuose keliuose nevyksta trimis pamainomis? Ar tikrai yra išnaudotos visos maksimaliai galimybės pagreitinti šių tiltų rekonstrukciją?

      Mane labiausiai visose šitose situacijose glumina požiūris, kad paprasti žmonės (kurie moka mokesčius ir dalinai iš jų pinigų vykdomi darbai) yra mažiausiai gerbiami. Ai pakentės..
      Kaip jau antri metai kenčia tie kurie turi atvažiuodami nuo Vilniaus ties murava sukti link Jonavos..

      Comment


        #83
        Parašė iPhone Rodyti pranešimą
        O kaip yra vertinamas žmonių stovinčių kamštyje laikas pinigais? Ar tai jau nevertinama nes Via lietuva dėl to nepatiria kaštų?
        Tokį dalyką kaip „sugaištas laikas pinigais“ nelabai įmanoma įvertinti tiesiogiai, o darbų kaina, tuo tarpu, yra tikslus skaičius, kuris yra pagrįstas projektu.

        Šie darbai pavadinti rekonstrukcija, tai suprantu jie pilnai nebus nugriaunami ir nebus per naują statomi.
        Praktiškai bus perstatomi, rekonstrukcija vadinasi turbūt tik todėl, nes nesikeičia kelio ašis.

        Ar tikrai tokiam tiltui reikia vienų metų statybai? Ar tikrai tai yra toks didelis tiltas? Kodėl darbai lietuvoje magistraliniuose keliuose nevyksta trimis pamainomis? Ar tikrai yra išnaudotos visos maksimaliai galimybės pagreitinti šių tiltų rekonstrukciją?
        Teoriškai būtų įmanoma, tačiau darbų kaina iškart stipriai išauga, o matant Lietuvos kelių būklę mes pinigų nuo medžio neskinam.
        Magistralinių kelių žemėlapis bei Kauno gatvių rekonstrukcijų brėžiniai

        Comment


          #84
          Parašė iPhone Rodyti pranešimą

          O kaip yra vertinamas žmonių stovinčių kamštyje laikas pinigais? Ar tai jau nevertinama nes Via lietuva dėl to nepatiria kaštų?
          Šie darbai pavadinti rekonstrukcija, tai suprantu jie pilnai nebus nugriaunami ir nebus per naują statomi.
          Ar tikrai tokiam tiltui reikia vienų metų statybai? Ar tikrai tai yra toks didelis tiltas? Kodėl darbai lietuvoje magistraliniuose keliuose nevyksta trimis pamainomis? Ar tikrai yra išnaudotos visos maksimaliai galimybės pagreitinti šių tiltų rekonstrukciją?

          Mane labiausiai visose šitose situacijose glumina požiūris, kad paprasti žmonės (kurie moka mokesčius ir dalinai iš jų pinigų vykdomi darbai) yra mažiausiai gerbiami. Ai pakentės..
          Kaip jau antri metai kenčia tie kurie turi atvažiuodami nuo Vilniaus ties murava sukti link Jonavos..
          Via Lietuva nevertina kamščiuose švaistomo laiko.

          Jie dar visai neseniai (2023m) pavasarį Meškinio tiltą rankomis šlavė ir tvirtino, kad kitaip neįmanoma. Kamštis buvo 2 ar 3 dienas iki IX forto.
          Ai, dar truputį seniau to pačio Meškinio tilto deformacines siūles keitė dirbdami 8-17 val. Darbas visiškai lokalus, dirba viso labo keli žmonės, reikalui ęsant gali operacinės lygio apšvietimą pasidaryti, gali ir palapinę už 3000 eur virš darbo znos pasistatyti, kad lietus nelytų.
          Paskutinis taisė goolfietis; Vakar, 10:26. Priežastis: Gramatikos klaidos :)

          Comment


            #85
            Parašė iPhone Rodyti pranešimą
            Ar tikrai tokiam tiltui reikia vienų metų statybai?
            Turbūt.
            Kodėl darbai lietuvoje magistraliniuose keliuose nevyksta trimis pamainomis?
            Nes trūksta žmonių ir labai iškiltų kaina?
            Ar tikrai yra išnaudotos visos maksimaliai galimybės pagreitinti šių tiltų rekonstrukciją?
            Aišku, kad ne, bet visada žiūrima į kainos/kokybės (šiuo atveju greičio) santykį, o ne vien į greitį. Ar norėtum, kad šitą padarytų dvigubai greičiau, bet stotų daug kitų projektų?

            Comment


              #86
              Parašė digital Rodyti pranešimą
              Turbūt.

              Nes trūksta žmonių ir labai iškiltų kaina?

              Aišku, kad ne, bet visada žiūrima į kainos/kokybės (šiuo atveju greičio) santykį, o ne vien į greitį. Ar norėtum, kad šitą padarytų dvigubai greičiau, bet stotų daug kitų projektų?
              Įdomu, konkursinėse sąlygose ar yra bent kaip indikuojami reikalavimai minimizuoti prastovas, trikdžius, susiaurinimus ir laiką, kada galioja stipriai ribotas greitis ? Jei ne, gal tokius kriterijus reikia nustatyti pačiai VIA Lietuva, kaip baudas jų biudžetui. Nes taip, dabar jų biudžetas neįtakojamas kaštais, kuriuos patiria kiti, todėl nėra ir motyvacijos reikalauti sąlygų iš statytojų.

              Būtų VIA Lietuva komercinė organizacija arba būtų kažkas konkuruojančio, gal ir galima būtų tokiu keliu eiti, bet deja dabar turbūt tik mano svajonės.

              Kita vertus, juk yra ruošiamos įvairios metodikos, gal jas susiekimo ministerija gali pasitvirtint ir pastoviai revizuoti/indeksuoti - kiek kokio tipo prastovos ar planininiai trikdžiai kainuoja ir reikalauti įvertinti lyginant alternatyvas ?

              Comment


                #87
                Parašė iPhone Rodyti pranešimą

                O kaip yra vertinamas žmonių stovinčių kamštyje laikas pinigais? Ar tai jau nevertinama nes Via lietuva dėl to nepatiria kaštų?
                Koks dar kamštis po galais? Metus važinėjate susiaurintu tiltu, kiek ten to kamščio būna? Man tai neteko užstrigti jokiame kamštyje, kai būna atviros 2+2 juostos. Paleis normaliai eismą per apylanką, tai važinės visi kaip iki šiol važinėjo kone metus ir nebus jokių problemų.
                O ten dėl visų kitų trijų pamainų ir t.t., tai jūsų žiniai betonas trimis pamainomis nestingsta. Net jei ir kiaurą parą aplink jį be perstojo trypčios darbininkai, jis dėl to greičiau projektinio stiprio nepasieks.

                Comment


                  #88
                  Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                  Įdomu, konkursinėse sąlygose ar yra bent kaip indikuojami reikalavimai minimizuoti prastovas, trikdžius, susiaurinimus ir laiką, kada galioja stipriai ribotas greitis ? Jei ne, gal tokius kriterijus reikia nustatyti pačiai VIA Lietuva, kaip baudas jų biudžetui. Nes taip, dabar jų biudžetas neįtakojamas kaštais, kuriuos patiria kiti, todėl nėra ir motyvacijos reikalauti sąlygų iš statytojų.

                  Būtų VIA Lietuva komercinė organizacija arba būtų kažkas konkuruojančio, gal ir galima būtų tokiu keliu eiti, bet deja dabar turbūt tik mano svajonės.

                  Kita vertus, juk yra ruošiamos įvairios metodikos, gal jas susiekimo ministerija gali pasitvirtint ir pastoviai revizuoti/indeksuoti - kiek kokio tipo prastovos ar planininiai trikdžiai kainuoja ir reikalauti įvertinti lyginant alternatyvas ?
                  Konkurso sąlygose būna nurodytas darbų terminas. Prastovos ar kt. yra rangovo atsakomybė, nes prastovos gali būti nebent nukreipiant eismą per suderintą apylanka, kuri neapriboją pralaidumo. Laikas kai papildomai įvedami eismo ribojimai, aišku yra derinamas ir rangovui gauti leidimą riboti eismą kainuoja, todėl niekas užsidaręs juostą nestovi ir nekrapšto nosies. O pabaigę darbus kuo greičiau tą juostą atidaro.

                  Comment


                    #89
                    Parašė sleader Rodyti pranešimą
                    Koks dar kamštis po galais? Metus važinėjate susiaurintu tiltu, kiek ten to kamščio būna? Man tai neteko užstrigti jokiame kamštyje, kai būna atviros 2+2 juostos. Paleis normaliai eismą per apylanką, tai važinės visi kaip iki šiol važinėjo kone metus ir nebus jokių problemų.
                    O ten dėl visų kitų trijų pamainų ir t.t., tai jūsų žiniai betonas trimis pamainomis nestingsta. Net jei ir kiaurą parą aplink jį be perstojo trypčios darbininkai, jis dėl to greičiau projektinio stiprio nepasieks.
                    Prie Kauno, atvažiavus A5 nuo Meškinio tilto kamštis kas rytą būna nuo Kleboniškio iki ~Mosėdžio g. Tai yra ~3 ir daugiau kilometrų. Trumpam buvo dingęs kamštis, kai atidarė Kleboniškio tiltą, dabar vėl tas pats. Visa laimė, kad man tenka važiuoti priešinga kryptimi.

                    Kiek ten laiko ir kuro sudeginta per tuos metus, sunku net pagalvoti.

                    Betono stingimas kaip argumentas dirbti viena pamaina, yra labai silpnas. Betonavimas ir laukimas kol betonas sustings, yra tik maža dalis darbo ir laiko. Puikus to įrodymas - komercinių objetų statybos, kurios vyksta non-stop, ir kažkaip nereikia jiems nei 3 mėn. technologinių pertraukų žiemą, nei laukti kol betonas sustingsta, kad galėtų darbus tęsti.

                    Mano pavyzdys apie Miškinio tilto deformacines siūles irgi tą įrodo - nes betonavimo ten labai mažai, o rangovai dirbo 8-17 ir kai ardė/montavo naujas konstrukcijas/armatūras. 17:00 nei vieno darbininko jau nė kvapo darbo vietoje (7:20 ryte beje irgi), o milžiniški kiekiai mašinų grumdosi kamščiuose.
                    Paskutinis taisė goolfietis; Vakar, 13:11.

                    Comment


                      #90
                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                      Koks dar kamštis po galais? Metus važinėjate susiaurintu tiltu, kiek ten to kamščio būna? Man tai neteko užstrigti jokiame kamštyje, kai būna atviros 2+2 juostos. Paleis normaliai eismą per apylanką, tai važinės visi kaip iki šiol važinėjo kone metus ir nebus jokių problemų.
                      O ten dėl visų kitų trijų pamainų ir t.t., tai jūsų žiniai betonas trimis pamainomis nestingsta. Net jei ir kiaurą parą aplink jį be perstojo trypčios darbininkai, jis dėl to greičiau projektinio stiprio nepasieks.
                      Kadangi man asmeniškai yra tekę tiek projektuoti tiek statyti pakankamai nemažus objektus, patikėkit, aš suprantu kaip vyksta procesai. Betonas stengsta per tiek laiko kiek stengsta, jūs teisus. Bet.. o kiek laiko vyksta betonavimas ir kiek laiko vyksta klojinių rinkimas? Armatūros rišimas? Kokio betono stiprio reikia, kad ant jo būtų galima betonuoti sekantį etapą? Kiek turi praeiti dienų pvz betonuojant tilto atramą kad po užppylimo betonu būtų galima toliau armuoti arba rinkti klojinius? O kodėl negali būti naudojama daugiau surenkamų konstrukcijų kas greitina darbus?

                      Jei šnekam apie trijų pamainų kaštus - tai visi rėkia bus brangu. O kas yra brangu? kiek tai kainuoja pinigų? Ok, gal ne trim galim dviem pamainom. Bus pigiau? Kiek? Kodėl komerciniai objektai geba dirbti dviem pamainom be problemų? Jie ką pinigų neskaičiuoja? Kad taip yra rangovams ženkliai sunkiau, sutinku. Tikrai nėra lengva, bet ir neturi būti viskas lengva. Visai neseniai, prieš keletą metų kai buvo butų pirkimo bumas, pameny YITas dviem pamainom kuo puikiausiai kepė butus.

                      Dėl kamščių - net neabejoju kad jie bus. Nes reikės visiem persirikiuoti. Ties tom vietom vyksta daug avarijų, pristabdymų ir t.t. tad kamščiai panašiose situacijose ties Neries tiltų būdavo labai dažnai. Kad metus laiko jau yra blogai - tai nereiškia kad ir toliau taip gali būti ir dar du su puse metų.
                      Kad du metus kažkas kenčia uždarytą nuvažiavimą - tai nereiškia kad ir kitur galim trim metam planuoti darbus.

                      Comment


                        #91
                        Pernai visą darbų sezoną prie to paties tilto buvo kitas analogiškas persirikiavimas, kuris nekėlė jokių problemų pralaidumo atžvilgiu. Problemų ten buvo, bet susijusių su ruožo ilgiu. Čia kadangi susiaurėjimas bus tik tilto ilgyje, tai išskirtinė kliūtis eismui tai visiškai nebus ir nepasikeis nuo dabartinės įprastos situacijos.

                        Dėl kaštų, pamainų ir kt. Tai galima parinkti ir kitokią technologiją, kuri tikriausiai būtų brangesnė, bet rezultatą leistų turėti greičiau. Kaip jau rašiau, būtų galima visą kelią nukreipti apylanka per toliau pastatytą laikiną tiltą ir netgi tokį statinį, koks dabar suprojektuotas, pastatyti gerokai greičiau (statant abu tiltus iš karto, arba tiesiog vieną platų). Tačiau vėlgi - tai kainuotų brangiau. Kadangi eismo organizavimo sprendinys statybų metu kažkaip išskirtinai neapriboja eismo pralaidumo, tai būtų sunku pagrįsti kam reikia išleisti daugiau.

                        Comment


                          #92
                          Dar noriu papildyti dėl darbo keliom pamainom kaštų į ką reikia atkreipti stipriai dėmesį apie tai šnekant:
                          • Medžiagų kaštai nesikeičia
                          • Mechanizmų kaštai iš principo irgi nesikeičia
                          • Įrangos nuomos laikotarpis trumpėja (klojinių nuoma trumpesnė, pastolių nuoma trumpesnė ir t.t.)
                          • Statybvietės išlaikymo kaštai trumpėjant statybos terminui mažėja (aptvėrimai apsaugos ir t.t. )
                          • Keičiasi tik vienos - dviejų darbo pamainų uždarbis kažkiek tai procentų kas yra klausimas kiek tai sudaro nuo bendros dviejų tiltų statybos sąnaudų
                          • Sudėtingėja projekto valdymas ir administravimas

                          Tad jei vertinant tris pamainas reikia labai gerai ir aiškiai viską įsivertinti ir tai tikrai bendros kainos neišaugina dvigubai.

                          Comment


                            #93
                            Manau, kad kelių statybų greitis yra sisteminėje finansavimo problematikoje. Jei sektorius žinotų, kad nebus svyravimų, tuomet, manau, susiplanuotų ir pastovius didelius resursus, kas leistų didinti tempus. Dabar kai vienus metus boomina finansavimas, kitais metais vėl neaišku, tai verslas neprisipirks technikos ir neprisisamdys žmonių, kad vienus metus keptų daug kilometrų, o kitais spręstų egzistencinius klausimus.

                            Comment


                              #94
                              Parašė iPhone Rodyti pranešimą

                              Tad jei vertinant tris pamainas reikia labai gerai ir aiškiai viską įsivertinti ir tai tikrai bendros kainos neišaugina dvigubai.
                              Negalvočiau, kad rangovas nėra sumanus ir galėdamas pastatyti tą patį statinį gerokai greičiau, to nepadarytų. Juk užsakovas moką už galutinį produktą sutartą sumą, o ne dengia laiko kaštus.

                              Bet kokiu atveju nebūtinas net dvigubas ar pan. pabrangimas. Net jeigu spartesnė statybą kainuotų 10 proc. bangiau, tai jau yra ~2,5 mln. kas nėra visiškai maža suma. Ypač kai papildomi kaštai neduoda apčiuopiamos naudos.

                              Comment


                                #95
                                Siūlyčiau tiltą statyti kitur ir per naktį atskraidinti sraigtasparniais - tokiu atveju kamščių nebūtų.

                                Comment


                                  #96
                                  Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
                                  Manau, kad kelių statybų greitis yra sisteminėje finansavimo problematikoje. Jei sektorius žinotų, kad nebus svyravimų, tuomet, manau, susiplanuotų ir pastovius didelius resursus, kas leistų didinti tempus. Dabar kai vienus metus boomina finansavimas, kitais metais vėl neaišku, tai verslas neprisipirks technikos ir neprisisamdys žmonių, kad vienus metus keptų daug kilometrų, o kitais spręstų egzistencinius klausimus.
                                  Aš irgi taip manau, kad atsimuša viskas į finansavimo trūkumą. Daleidžiu, kad gali būt ir sisteminių seno raugo korupcijos problemų. Nu nėra Lietuva tik Vilnius, Kaunas ir tas 100 km pajūrio kur beveik visi šalies pinigai, kad visus keliukus, mediciną ir švietimą sutvarkyt kad būtume labai greitas "Liuksemburgas"

                                  Comment


                                    #97
                                    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                                    Siūlyčiau tiltą statyti kitur ir per naktį atskraidinti sraigtasparniais - tokiu atveju kamščių nebūtų.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #98
                                      Čia statybos statybom, o prisiminkim kaip tiesiog remontas viaduko link Trakų truko nuo maždaug 2023 kovo iki maždaug 2025 m... Pvz Empire State building buvo pastatytas per maždaug 1 metus...

                                      Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	255
Size:	95,2 kB
ID:	2194708

                                      Verta galvoje turėti labai svarbų momentą kai kalbama apie požiūrį į procesų efektyvumą valstybiniame sektoriuje ir privačiame: esminis momentas yra tas, kad valstybinis sektorius neturi tiesioginio grįžtamojo ryšio už padarytas klaidas - jie, visų pirma, gauna pinigus iš ''oro'', tai yra - iš surinktų mokesčių, o padarę klaidas tiesiog gali jas arba tęsti, arba vėl gauti pinigų joms taisyti. Tuo tarpu privatus sektorius pinigus gauna juos uždirbęs savo darbu, o už padarytas klaidas turi mokėti iš savo kišenės.

                                      Verta pridėti ir tai, kad valstybinis sektorius, jei neišnaudoja skirto biudžeto, sekančiais metais gauna sumažintą biudžetą, tad jų pirminis tikslas jau vien dėl šios sąlygos nėra kuo efektyvesnis lėšų panaudojimas, o jų apskritai sunaudojimas kaip toks, kad sekančiais metais jo nesumažintų.

                                      Comment


                                        #99
                                        Privatus sektorius neturi pareigos vadovautis viešųjų pirkimų įstatymu ir vykdyti tokių pirkimų. Todėl privačiame sektoriuje sprendimai gali būti priimami tiesiog trumpo pokalbio metu. Kai tuo tarpu viešąjame reikia vykdyti pirkimus, procedūras ir kt. Jų nesilaikant gręsia ne tik drausminė, bet net ir baudžiamoji atsakomybė.

                                        Comment


                                          Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                          Negalvočiau, kad rangovas nėra sumanus ir galėdamas pastatyti tą patį statinį gerokai greičiau, to nepadarytų. Juk užsakovas moką už galutinį produktą sutartą sumą, o ne dengia laiko kaštus.

                                          Bet kokiu atveju nebūtinas net dvigubas ar pan. pabrangimas. Net jeigu spartesnė statybą kainuotų 10 proc. bangiau, tai jau yra ~2,5 mln. kas nėra visiškai maža suma. Ypač kai papildomi kaštai neduoda apčiuopiamos naudos.
                                          Sutarkim, kad tempas ir pamainos yra tik dėl kainos bet ne technologinių dalykų.

                                          Kas dėl pabrangimo 10% - nežinau ar tai valstybei yra daug ar ne - nes reikia įvertinti ne tik kainos pokytį. Reikia žiūrėti plačiau, kokią naudą iš to gauna valstybė. Kaip pavyzdys - dabar šnekam apie karo mobilumo dalykus, tai vienas gyvybiškai svarbiausių kelių lietuvoje ir t.t. tai ar tikrai čia vien tik apie dabar išleidžiamus pinigus reikia galvoti?

                                          Rangovai yra labai sumanūs, bet jūs sumanymai dažnai gali atsimušti į paprastus elementarius dalykus kaip viešieji pirkimai (jie negali daryti pakeitimų nuo projekto) ir t.t.
                                          Sekanti problema - perkamas pigiausias projektuotojas kuris tikrai neskirs extra laiko geresnio ar optimalesnio sprendinio paieškai. Jis projektuos tik tai kas parašyta projektavimo užduotyje ir kaip JAM patogiau ir greičiau.
                                          Dar viena problema, kad viešajame sektoriuje atlyginimai yra mažesni nei privačiam, tai reik suprasti, kad dažniausiai ten ir kompetencijos yra mažiau.
                                          Kai turime užsakovo atstovą (dirbantį už mažesnį nei rinkos atlyginimą) su maža kompetencija - sunku tikėtis, kad bus labai įsigilinta ir labai gerai surašyta projektavimo užduotis. Sekančiame etape turime pigų projektuotoją kuris neturi motyvacijos ieškoti sprendinių (plius viešieji pirkimai įpareigoja griežtai vadovautis projektavimo užduotimi kurią surašė kažkas) ir tada gauname produktą tokį kokį gauname. Ir tada jau rangovo galvos skausmas yra kaip viską įgyvendinti už mažiausią rinkoje kainoje.

                                          Kas dėl kamščių - galime lažintis iš viskio butelio, pramos ukrainai ir t.t. kad šią vasarą penktadieniais ir sekmadieniais toje vietoje bus didžiuliai kamščiai.
                                          Manau ir dažniau tenai bus kai tik mašinų srautas padidės.
                                          Dabar kiekvieną rytą ties naujai statomu viaduku iš Islandijos pl. yra kamščiai nors reikia per pusę juostos persirikiuoti.
                                          Tad šioje vietoje, garantuoju, kad bus dar visko. Ir tada klausimas kiek čia bus sudeginta gyventojų pinigų (visomis prasmėmis).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X