Parašė Romas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[A1] Vilnius - Kaunas
Collapse
X
-
ПТН ПНХ
«Русский военный корабль, иди нахуй!»
- 7 patinka
-
Pamąstymas.
Nors politiškai užsitvirtinom nesijungti į darinius, kurie sudarytų buvusią SSRS. Sovietų kilmės kalbiniai terminai pas mus labiau paplitę nei likusiose Baltijos šalyse, ypač Estijoje. Tiesa latviai turi terminą "Automagistrale", bet pas juos naudojamas ir terminas "Autocelš".
Esu gan skeptiškas sovietų kilmės terminų vartojimui. Populiariausi "magistralė" ir "rajonas". Tarp kitko magistralinis bendram kontekste galėtų lietuvintis į pvz. "esmiareikšmis" ar pan.
Švedai kažkada vadino "autostrada". Perėjo prie "motorväg".
Mes irgi galėtume sukurti naujadarą "Motorkelis". Pradžioj naudoti žiniasklaidoj, po to žiūrėti kaip pritampa prie plačios visuomenės.
"Greitkelis" kaip tiesioginis vertinys iš vokiečių k. "Schnelstrasse". Vokiečiai šnekamojoje kalboje juos įvardija kaip "gelbe Autobahn" (geltono fono autobanas).
Jei nepritampa šnek. kalboj "motorkelis", mes galėtume vartoti atvirkščiai vokiškai vartosenai, "žali greitkeliai", "mėlyni greitkeliai" (t.y. žali arba mėlyni schnelstrasse).
Tačiau oficialiai "greitkelis" ir "motorkelis".
Vis tik vengčiau žodžio "magistralė" kelių kontekste, ir pritarčiau čia Romui. Žali ženklai yra "Autostrada". Tiek šnekamojoje kalboje patogesnis terminas, tiek neturi sovietinio dvelksmo. Lenkai kažkaip neturi problemų vartoti žodį "Autostrada" savo oficialioje vartosenoje.Paskutinis taisė PoDV; 2022.11.05, 20:14.
Comment
-
O jei ne motorkelis tai kas tada - dvirkelis ar pėsčiakelis?
Ar motorkelis visur kur leidžiama važiuoti motorizuotoms transporto priemonėms? pvz.: ir elektriniams paspirtukams.
Vienžo kažkoks nesusipratimas.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąO jei ne motorkelis tai kas tada - dvirkelis ar pėsčiakelis?
Dviračių takas = Dvirtakis (šiuo metu jau naudojamas šnek. kalboj, tik keistai kol kas skambėtų oficialiam vartojime, kaip kokia Norgė)
Pėsčiųjų takas = tiesiog Takas, aiškumo dėlei galime palikti Pėsčiųjų takasPaskutinis taisė PoDV; 2022.11.05, 20:33.
Comment
-
Tiesą sakant, ne taip jau ir svarbu kaip tas kelias vadinsis - greitkeliu, autostrada, ar automagistrale - ir kokios spalvos ženklais kelias A1 bus padabintas.
Kur kas svarbiau, ka bent minimaliai būtų sutvarkyta kelio danga ir nebūtų tų idiotiškų provėžų, kai autostradoje normaliai gali važuoti (ir tai ne visur) tik antra juosta. Net prie geriausių norų ir normalus žmogus ten gali tapti "antraeilinku".
Pas mus provėžų ženklas atsirado gal tik prieš 10-15 metų,
Dabartiniai Lietuvos kelininkai pasiekė naują lygį - iš daugmaž lygaus greitkelio po 2020 m. rekonstrukcijos, kai visas eismas 20 vietų pervažiuodavo į vieną pusę, kelais tapo pavadintas "automagistrale", bet jau su itin giliomis provėžomis
Reikėtų diskutuoti, ne tik kaip taisyklingai vadinti tą kelią, bet ir kaip jį teisingai pažymėti.
- 7 patinka
Comment
-
Aktualus komentaras. Vakar naktį teko važiuoti į abi puses. Lietus pastoviai lyja, provėžomis mašina "plaukia". Na ir nebūk antraeilininku. Jei sausu oru antra eile - kad taip nekratytų važiuojant, tai per lietų - elementari savisauga.
Parašė Romas Rodyti pranešimąTiesą sakant, ne taip jau ir svarbu kaip tas kelias vadinsis - greitkeliu, autostrada, ar automagistrale - ir kokios spalvos ženklais kelias A1 bus padabintas.
Kur kas svarbiau, ka bent minimaliai būtų sutvarkyta kelio danga ir nebūtų tų idiotiškų provėžų, kai autostradoje normaliai gali važuoti (ir tai ne visur) tik antra juosta. Net prie geriausių norų ir normalus žmogus ten gali tapti "antraeilinku".
Pas mus provėžų ženklas atsirado gal tik prieš 10-15 metų,
Dabartiniai Lietuvos kelininkai pasiekė naują lygį - iš daugmaž lygaus greitkelio po 2020 m. rekonstrukcijos, kai visas eismas 20 vietų pervažiuodavo į vieną pusę, kelais tapo pavadintas "automagistrale", bet jau su itin giliomis provėžomis
Reikėtų diskutuoti, ne tik kaip taisyklingai vadinti tą kelią, bet ir kaip jį teisingai pažymėti.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimąAktualus komentaras.
Vakar naktį teko važiuoti į abi puses. Lietus pastoviai lyja, provėžomis mašina "plaukia". Na ir nebūk antraeilininku. Jei sausu oru antra eile - kad taip nekratytų važiuojant, tai per lietų - elementari savisauga.
Tik intarpą reikėtų pastumti į labiau dešinę, nes provėžos daugiausia būna pirmoje juostoje.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimą
Gal kai kuriuose A1 ruožuose reikėtų šiek tiek patobulinto "automagistralės" ženklo
Tik intarpą reikėtų pastumti į labiau dešinę, nes provėžos daugiausia būna pirmoje juostoje.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė RamasN Rodyti pranešimąAktualus komentaras. Vakar naktį teko važiuoti į abi puses. Lietus pastoviai lyja, provėžomis mašina "plaukia". Na ir nebūk antraeilininku. Jei sausu oru antra eile - kad taip nekratytų važiuojant, tai per lietų - elementari savisauga.Lietuva visiems.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė manometras Rodyti pranešimą
Vadinti tai vadina, bet strada itališkai reiškia tiesiog kelias arba gatvė. Autostrada – automobilių kelias arba gatvė. Tas mūsų vadinimas iš sovietmečio, kai turėjome menką supratimą apie pasaulį, ir daug kam dabar skamba juokingai. O magistralė – logiškai.-
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąTiek A1, tiek A2 automagistralės ženklas yra labiau prestižo (kažkam) reikalas ir politinių sprendimų pasekmė. Realybė tokia, kad nei A1, nei A2 neatitinka AM standarto. Niekada jo realiai neatitiko ir dabar, juo labiau, neatitinka.- Apsisukimai per skiriamąją juostą
- Autobusų stotelės be pėsč. infrastruktūros (nėra asfaltuotų takų, viadukų (pritaikytų) pėstiesiems ir pan.)
- Krypčių ženklinimas (ypač mažos reikšmės keliuose)
Klaustukų kelia (taip pat ir naujoje Vilnius-Kaunas autostradoje):- Dešinieji įvažiavimai/išvažiavimai ne per skirtingų lygių sankryžas.
- Per trumpos greitėjimo/lėtėjimo juostos.
- Aštrūs kampai sankryžose
- Kelio danga
Jei griežčiau vertintume kokie ruožai atitinka autostrados reikalavimus, realiai pereitume prie estiško standarto, kur autostrada nuspręsta padaryti tik 3+3 kelius. Estijos 2x2 blogesnių standartų nei mūsų, aišku, išskyrus po 2004 m. nutiestus ruožus, bet nuspręsta mikso nedaryti. Mūsų sovietiniai ruožai geresni, artimesni V. Europos standartams, bet jų pilnai neatitinka.
Kritinės vietos Vilnius-Kaunas pašalintos: stotelės be pėsč. infrastruktūros, apsisukimai visame ilgyje.
Neišspręstas tik padoresnis krypčių ženklinimas (tik bandymas žymėti kryptį ties lėtėjimo juostos pradžia naujai rekonstruotuose lėtėjimo juostuose)
Liko tos problemos, kurios kaip minėjau kelia klaustukų, išskyrus daugelyje vietų išplatintas, prailgintas lėtėjimo/greitėjimo juostas.
---
Siūlau nežiūrėti į Lenkiją kaip pavyzdį, ten ekspresovkos geresnės nei Vokiški autobanai ir lenkai patys pyksta, kodėl ne visur autostrados. Realiai į mus statomas S61 pagal kai kuriuos besidominčius lenkus galėtų būti Autostrada A61, jei ne koks kitas numeris.Paskutinis taisė PoDV; 2022.11.06, 17:15.
- 1 patinka
Comment
-
Kas realiai nepatiko dėl Vilnius-Kaunas projekto, kad jaučiasi, kad lyg įgyvendintas nupūtus nuo jos 10-15 m. senumo dulkes, kur autostrados ženklo įrengimas buvo suvokiamas minimaliai aptvarkius keletą vietų, neįrengiant įmantresnių infrastruktūros sprendimų, bijant išpirkti žemes (kas gal buvo didžiausia projekto problema).
Dabar malūnas tarsi užsisuko ir turim ką turim. Prestižo sprendimas? Sutinku.
Comment
-
Vienintelis protingas sprendimas būtų visur naikinti AM ženklą ir statyti greitkelio (mėlyną su balta mašinyte) ženklą. Greitis visur 120km/h. Viską pakišti po vidutinio greičio ruožais ir vienu kartu būtų nušauti bent du zuikiai: pagerintas saugumas ir sumažinta tarša. Žinoma aftamabilystų barankos sukiotojų šalyje su juodais dūmais besispjaudančiais perpuvusiais BMW su už kyšius pereita technikine tai būtų politiškai sunki užduotis.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąVienintelis protingas sprendimas būtų visur naikinti AM ženklą ir statyti greitkelio (mėlyną su balta mašinyte) ženklą.
Dabar autostradų žemėlapis pas mus lyginant su kaimynais atrodo labai gražiai, (lenkai savo naujųjų super greitkeliųS8, S61, S7, S51 atskirai neišskiria). Panaikinus AM ženklus Lietuvoje porą metų (kol nebaigs A5 iki Lenkijos sienos) liks tik 35 km autostradų (automagistralių) - nuo Mauručių iki Dženčialaukos (Puskelnių).
Siaubas
O jei rimtai, tai LAKD su A1 dangomis turi kažką daryti.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąTą patį turbūt reikėtų daryti ir su A2, kur pilna provėžų,
Dabar autostradų žemėlapis pas mus lyginant su kaimynais atrodo labai gražiai, (lenkai savo naujųjų super greitkeliųS8, S61, S7, S51 atskirai neišskiria). Panaikinus AM ženklus Lietuvoje porą metų (kol nebaigs A5 iki Lenkijos sienos) liks tik 35 km autostradų (automagistralių) - nuo Mauručių iki Dženčialaukos (Puskelnių).
Siaubas
O jei rimtai, tai LAKD su A1 dangomis turi kažką daryti.
Parašė mantasm Rodyti pranešimąProvėžas tiek pat reikia taisyt ar 130, ar 120. Net ir 90km/h (su sulėtinimais iki 70 posūkiuose) tokios provėžos būtų netinkamos.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąPamąstymas.
Mes irgi galėtume sukurti naujadarą "Motorkelis".
- 1 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tai aš turėjau omeny tiek A1, tiek A2. Principe ir A5 iki autostrados netraukia. Bent jau lyginant su naujomis lenkų autostradomis ar net naujomis ekspresowkomis.
Dėl greitkelio ženklo mintis įdomi, bet įsivaizduoju SSC automobilistų forumo reakcijas "Lietuva atsisako autostradų" ir pan.
Su sąlyga, kad lenkai nesugalvos S61 padaryti autostrada. Bendru atveju būtume lenkų droga ekspresowa tinklo savotiškas tęsinys.
Comment
-
Parašė manometras Rodyti pranešimą(...) strada itališkai reiškia tiesiog kelias arba gatvė. Autostrada – automobilių kelias arba gatvė. Tas mūsų vadinimas iš sovietmečio, kai turėjome menką supratimą apie pasaulį, ir daug kam dabar skamba juokingai. O magistralė – logiškai.Parašė gerietis Rodyti pranešimąO kai kas ir iki dabar turi menką supratimą ką reiškia "autostrada" itališkai.Parašė PoDV Rodyti pranešimąEsu gan skeptiškas sovietų kilmės terminų vartojimui. Populiariausi "magistralė" ir "rajonas". Tarp kitko magistralinis bendram kontekste galėtų lietuvintis į pvz. "esmiareikšmis" ar pan.
Švedai kažkada vadino "autostrada". Perėjo prie "motorväg". (...)
Greitkelis" kaip tiesioginis vertinys iš vokiečių k. "Schnelstrasse". Vokiečiai šnekamojoje kalboje juos įvardija kaip "gelbe Autobahn" (geltono fono autobanas). (...)
Vis tik vengčiau žodžio "magistralė" kelių kontekste, ir pritarčiau čia Romui. Žali ženklai yra "Autostrada". Tiek šnekamojoje kalboje patogesnis terminas, tiek neturi sovietinio dvelksmo. Lenkai kažkaip neturi problemų vartoti žodį "Autostrada" savo oficialioje vartosenoje.Parašė John Rodyti pranešimąVienintelis protingas sprendimas būtų visur naikinti AM ženklą ir statyti greitkelio (mėlyną su balta mašinyte) ženklą. Greitis visur 120km/h.Parašė John Rodyti pranešimąTai aš turėjau omeny tiek A1, tiek A2. Principe ir A5 iki autostrados netraukia. Bent jau lyginant su naujomis lenkų autostradomis ar net naujomis ekspresowkomis.Dangos kokybė yra savaime suprantamas dalykas. Bet net ir sutvarkius provėžas ir dangas, A1 ir A2 neturėtų turėti AM statuso.
Dabartinė automagistralė A1 yra kažkas per vidurį tarp naujosios lenkiškos "ekspresuvkos", Nemenčinės plento ir kokio nors provėžuoto lenkiško DK krašto kelio prueš 20 metų. Tačiau iki naujų lenkiškų autostradų A1 iš tolo netraukia.
gal tegul būna "automagistralė", ka negadintų gero autostrados vardo.
Comment
Comment