Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Vengrija ir Slovakija 2024
    Foto 2024.05
    Toliau buvo vaizdingiausia slovakiško maršruto dalis per Žemuosius Tatrus nuo Banská Bystricos iki Ružomberoko


    Iš pradžių kelias Nr. 59 / E77 eina Bystricos upės slėniu (~350 m lygis), o paskui kyla į kalnus ir pasiekia 980 m aukštį


    Kelyje pasitaikė keli remontuojami ruožai


    Atsišakoja kelias Nr.14 į Turčianske Teplice - Martiną

    Comment


      Kelias Nr. 59 Banská Bystrica - Ružomberok yra trasos E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva dalis
      Foto 2024.05
      Pakilimas į kalnus.
      Kelias eina upelių slėniais ir tarpekliais kurie yra Veľká Fatra (Didžiosios Fatros) ir Nízke Tatry (Žemųjų Tatrų) kalnų masyvų riba.


      Šviesoforas




      Jau pradeda matytis uolos








      Perėjoje (980 m) yra įsikūręs slidinėjimo kurortas Donovaly


      Medinės kalnų architektūros replika pėsčiųjų tilte


      Comment


        Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Banská Bystrica - Ružomberok
        Foto 2024.05
        Status ir smagus nusileidimas nuo perėjos


        Banská Bystricos ir Žilinos kraštų ribą


        Čia ne tik šviesoforas, bet ir rimtesnis kelio remontas








        Dar vienas šviesoforinis ruožas




        Ir dar vienas šviesoforas



        Visą 56 km atstumą per kalnus nuo Banská Bystricos centro iki Ružomberoko sankryžos su visais šviesoforais nuvažiavime per 1 val. 40 minučių

        Comment


          Slovakija - 2024.
          Slėnis Šiaurinėje Žemųjų Tatrų pusėje
          Foto 2024.05


          Europarlamento agitacinis plakatas su paminėtais migrantais


          Visiškai netoli garsieji Bešeniovos terminiai baseinai




          Ružomberok


          Sukame į 18 kelią (E50), kuris eina per visą Slovakijos teritorija iš rytų į vakarus




          Sukame link Lenkijos


          Comment


            Slovakijos kelias Nr. 59 / E77 Ružomberok - Dolný Kubín - Trstená
            Foto 2024.05
            Statomos autostrados D1 / E50 Poprad - Žilina estakada


            Įkalnėje kelio danga su provėžomis








            Dolný Kubín


            Comment


              Už Dolný Kubín senasis kelias Nr. 59 eina Oravos upės slėniu.
              Yra du aplinkkeliai (Oravský Podzámok ir Trstená) turintys greitkelio statusą R3, tačiau kol kas neapmokestinami.
              https://eznamka.sk/en/specified-road-sections/network
              https://eznamka.sk/sites/default/fil...dec_presah.pdf

              Foto 2024.05
              Greitkelio pradžia


              Greitkelis R3 yra 2 x 1 juostų, su dviejų lygių sankryžomis


              Vaizdas į Oravos pilį (Oravský hrad)



              Jau matosi Aukštieji Tatrai




              Greitkelio pabaiga


              Vėl senasis kelias




              Sekminių medis


              Tvrdošynas (Tvrdošín)


              Comment


                Už Tvrdošino - vėl greitkelio ruožas






                Trstenos aplinkkelyje nusukome dešinėn į 520 kelią link pasienio punkto Suchá Hora - Chochołów


                Slovakijos 520 kelias link Lenkijos Zakopanės regiono


                Artėjame prie Aukštųjų Tatrų




                Turbūt buvęs Slovakijos pasienio patikros punktas




                Slovakijos ir Lenkijos siena. Suchá Hora - Chochołów


                Aukštieji Tatrai nuo pasienio


                Žvilgsnis atgal į Slovakiją





                Pabaiga.
                Paskutinis taisė digital; 2025.05.09, 01:08. Priežastis: [img]

                Comment


                  Galima pamatyt nuotraukose kaip slovakai pasikeitė šriftą. Dabar naudoja tipo Trans European Road Network ale "europinį" šriftą (trumpina į TERN), kuris neišplito už Austrijos ir Slovakijos ribų, nes turi trūkumų kaip serifų egzistavimas. Žodžiu, kitos šalys įsivertino kad jų šriftas geresnis. Pvz. Čekijos ar Vokietijos šriftas tikrai geriau atrodo. Lietuva ir toliau liko aklavietėje matydama, kad joks šriftas aiškiai neįsivyrauja Europoje ir tiesiog liekama prie to kas buvo.

                  Senasis šriftas, galima ginčytis, toks net nejaukesnis už rusišką GOST, bet tai tiesiog pasenęs šriftas iš Čekoslovakijos laikų. Skaičiau senokai skyscrapercity forume apie kelius kad tą šriftą naudojo laikraščiams, ir komunistinė valdžia pagalvojo kad tiks ir keliams, nes pasirodė kaip "aiškus šriftas". Čekai kažkaip iš karto susiprotėjo pasikeisti šriftą dar po 1990 m., nukopijuojant nuo vokiečių, bet slovakai liko prie to kas buvo.

                  Daugiau nelabai ką diskutuot apie Slovakiją. Man pasirodė juntamai skurdesnė Čekiją ir netgi tiesą sakant Lenkiją. Gal dėl tokios industrinės šalies atmosferos, V. Europos stiliaus Senamiestukų mažuose miesteliuose trūkumo kaip Čekijoje.
                  Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 01:17.

                  Comment


                    Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.

                    Comment


                      Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                      Man asmeniškai šriftas patinka, kad ir XX a. 8-9 deš. reliktas, galbūt nuo vaikystės kelionių į Tatrus išliko sentimentai, bet ta šriftų maišalynė labai netvarkingai atrodo. Panašų naudoja prancūzai, ispanai. Bet iš kitos pusės, nėra netvarkos su ženklų dydžiais, ženklinimas nuoseklus.
                      Skaičiau, kad šriftas išskyrė šalį, kad tai Slovakija, dabar naudos kažkokį "neišsiskiriantį šriftą".

                      Aš pirmą kart į Slovakiją įvažiavau iš pietų pusės tai po Čekijos, Austrijos, Vengrijos šriftas pasirodė keistas, o Lenkijos vėl apynormalis. Tai matyt ir nejaučiu sentimentų, bet iš šiaurės pusės Slovakija jau šiek tiek tokia egzotika (Lietuvos atžvilgiu), nes pasibaigė ilga kelionė per Lenkiją, prasideda kalnai, kitokie miesteliai, kitokia atmosfera. Man kažkuo tie kraštai primena Pavilnio reginionio parko apylinkes, Rasų mikrorajoną, tik su labiau pietietišku klimatu Tik važiavau link Vengrijos Tokajaus, tai įvažiavimas į Slovakiją buvo nuo Žešuvo (Rzeszow). Visą dieną važiavome Rytų Lenkijos krašto keliu per Balstogę, Liubliną, Žešuvą iki Slovakijos.
                      Paskutinis taisė PoDV; 2025.05.16, 13:59.

                      Comment


                        CZ. Čekija - 2025.05
                        Šiemet gegužę pasivažinėjome po Čekiją apie 1300 km.
                        Buvome Silezijoje - Moravijoje ir Vakarų Bohemijoje. Bendras įspūdis apie kelius kiek geresnis nei prieš trejus metus (tada buvom Šiaurės Bohemijoje).

                        Kelių tinklas, kaip ir Lietuvoje, praktiškai nepasikeitė per kelis dešimtmečius, išskyrus keletą greitkelių atkarpų. Galima sėkmingai naudotis 1999 metų kelių atlasu
                        Labai gerai, kad lygios kelių dangos, nėra mašinų laužymo kalnelių.
                        Daugelyje gyvenviečių įvažiuojant yra stendai su rodomu greičiu ir, jei važiuoji greičiau, prašoma sumažinti greitį. Radarų buvo gal vienas ar du prieš pėsčiųjų perėjas tranzitiniame kelyje per gyvenvietę. Labiausiai nuviliantis buvo važiavimas Prahos aplinkeliu D0. Gera naujiena, kad nemažoje atkarpoje (~25 km) tiesama autostrada D6 Praha - Karlovy Vary.

                        Šiaip kelios Čekijos kelių nuotraukos anonsui


                        Rapsų žydėjimas - puikus metas keliauti


                        Tipiškos čekiškos krypčių nuorodos su sugrūstais kelių numeriais ir kilometražu


                        Autostrada. Čekijoje už autostradas reikia nusipirkti vinjetę. Tačiau yra ir neapmokesinamų atkarpų


                        Šiaip kelias į kalnus ir Lenkijos pasienį

                        Comment


                          Pasivažinėjimai Čekijos ir Lenkijos pasienyje Olomouco, Pardubicų ir Hradec Kralove kraštuose


                          Lenkijos - Čekijos sieną kirtome punkte Głuchołazy - Mikulovce


                          I eilės plentas Nr 44 (silnice I. třídy 44). Mikulovice - Jeseník - Šumperk - Mohelnice.
                          Tarp Lenkijos sienos ir Jeseniko


                          Už Šumperko




                          Nedidelis greitkelio ruožas. Tačiau čia vinjetė nera būtina


                          Kas keli šimtai metrų yra "kišenės maųšinos patraukimui į šoną
                          Atgrubnabiai Lietuvos kelių projektuotojai prieš siaurindami kelią A14 Molėtai - Utena galėtų pasimokyti gerosios praktikos iš čekų kolegų.




                          Suksime į 11-ą kelią

                          Comment


                            I eilės plentas Nr. 11 (silnice I. třídy 11) kažkada buvo ilgiausias Čekijoje - jie ėjo nuo Pordiebradų per Hrade Kralove - Žamberką - Šumperką - Opavą iki Ostravos ir tęsėsi Slovakijoje iki Svrčinoveco - Žilinos
                            Tarp Šumperko ir Červena Vodos


                            Čekiška užrašų kakafonija - kai norima sutalpinti ir atstumus, ir kelių numerius
                            Gerai, kad dabar prieš rimtesnes sankryžas dažnai būna išankstinės krypčių nuorodos


                            Įdomus staigių posūkių žymėjimas


                            Paprastas staigių posūkių žymėjimas








                            Červená Voda. Kelias Nr. 11 pasuka kairėn. Toliau važiavome vietiniais triženkliais keliukais

                            Comment


                              Dolní Lipka sankryža netoli Kralikų miesto ir Lenkijos sienos






                              Prie šios aikštelės yra pasienio su Lenkija punktas Mladkov-Petrovičky / Kamieńczyk






                              Šalia kelio teka pasienio upeliukas Červený potok , kuris ties šiuo tiltu įteka į pasienio upę Divoká Orlice (lenk. Dzika Orlica , vok. Wilde Adler)


                              Nuoroda į Lenkiją, kuri yra už Divoká Orlice / Dzika Orlica upės


                              Mūsų keliukas nutolsta nuo Lenkijos sienos


                              Hanička. Parkingas prie 1937-1938 m. Čekoslovakijos bunkerio

                              Comment


                                Triženklis Čekijos keliukas Nr. 319


                                Įdomus ir tvarus atitvarų sprendimas kelyje į slidinėjimo kurortą




                                Comment


                                  Gražus laikas keliauti gegužę, kai viskas žydi
                                  Foto 2025.05

                                  Kelias Nr. 310 Rokytnice - Žamberk


                                  Krypčių nuoroda prieš Jablonną




                                  Nukertant kampą keliuku be numerio pirmą kartą teko susidurti ir su lopytu perlopytu keliu


                                  Kai kur yra išlikę ir prieškarinio grindinio


                                  Kelias Nr. 368 prieš Šumperką yra 2+1 juostų su papildoma juosta įkalnėje. Anksčiau tai buvo kelio Nr.11 Praha - Hradec Kralove - Ostrava atkarpa

                                  Comment

                                  Working...
                                  X