Kaina atrodo visai patraukliai, taciau yra registracijos mokestis ir menesinis abonemento mokestis, taip kad vienkartiniam pasivazinejimui gaunasi nepigiai.
Bet siaip patinka man ir pati ideja ir siu masiniuku dizainas
Šiuo metu Skandinavijos šalyse ir Estijoje „Nissan Leaf“ modeliu prekiauja apie 20 prekybos atstovybių, tačiau jų skaičius didės. „Nissan“ planuoja iki 2012-ųjų finansinių metų pabaigos išplėsti „Leaf“ prekybą, įtraukiant apie 200 prekybos atstovybių Skandinavijos šalyse ir Estijoje.
„Kadangi „Nissan“ didina „Leaf“ gamybos apimtis, reikės plėsti mūsų elektromobilių tinklą. Norint tapti „Leaf“ prekybos atstovu, reikia baigti papildomus techninius ir pardavimo mokymo kursus, šiam tikslui taip pat būtinos tam tikros investicijos, susijusios, pavyzdžiui, su įrankiais ir įkrovikliais“, – teigė „Nissan Nordic Europe“ Komunikacijos skyriaus direktorė Taina Erkkilä.
„Nissan Leaf“ itin gerai sekasi Norvegijoje, kur per pusmetį buvo parduota daugiau nei 1000 šių elektromobilių.
Didėjant užsakymų skaičiui kartu nuolat plečiamas ir įkrovimo stotelių tinklas. Visoje Norvegijoje jau įrengta keletas tūkstančių viešųjų įkrovimo stotelių. Danija yra ypač pažengusi į priekį kurdama greitojo įkrovimo stoteles: visi pagrindiniai šalies keliai ir miestai susieti su „Nissan“ vietos partnerio – elektromobilių operatoriaus „ChoosEV“ greitojo įkrovimo tinklu.
Estija taip pat daug investuoja į infrastruktūrą. Šiuo metu tiesiamas greitojo įkrovimo tinklas, kuris iki šių metų spalio mėnesio nusidrieks per visą šalį. Be to, 2012 m. pavasarį ir vasarą Suomijoje, Švedijoje bei Norvegijoje bus įgyvendinta gana daug įvairių su elektromobiliais susijusių iniciatyvų.
„Nissan“ iškėlus „Leaf“ gamybą iš Japonijos į Europą bei JAV, Skandinavijos šalyse gerokai padidės šių modelių skaičius. 2013 m. pradžioje elektromobilių „Leaf“ gamyba prasidės ir Sanderlando gamykloje Didžiojoje Britanijoje.
Ale keista, Airijoje bei UK jų jau tikrai nemažai, pats esu mates ne vieną, išvis keista, kad jie Lietuvoje dar nepasirode
Ale keista, Airijoje bei UK jų jau tikrai nemažai, pats esu mates ne vieną, išvis keista, kad jie Lietuvoje dar nepasirode
O kam Lietuvoje jų reikia? Tu pats jį pirktum? Labai riboto panaudojimo subkompaktą už beveik trigubą kainą?
Net ir "vakaruose" po pirminio entuziastų susižavėjimo grandioziniai planai kol kas dedami į stalčių. Vieną kitą modėlį žinoma turės kaip parodomąjį, bet masinės gamybos niekas rimtai neplanuoja. Tol kol nebus sugalvota kaip greitai įkrauti ir nebrangiai saugoti pakankamai energijos.
...Tol kol nebus sugalvota kaip greitai įkrauti ir nebrangiai saugoti pakankamai energijos.
Nyderlanduose sugalvojo nekrauti akumus, bet greitai keisti. Atvažiuoji į pakrovimo stotį (benzokolonkę), išimi savo iškrautus akumus, priduodi, pasiimi pakrautus, sumoki pinigus už paslaugą, įsidėdi pakrautus į savo tačkę ir važiuoji toliau...
Nyderlanduose sugalvojo nekrauti akumus, bet greitai keisti. Atvažiuoji į pakrovimo stotį (benzokolonkę), išimi savo iškrautus akumus, priduodi, pasiimi pakrautus, sumoki pinigus už paslaugą, įsidėdi pakrautus į savo tačkę ir važiuoji toliau...
Bet tai irgi nelabai koks sprendimas, tai pvz reikštų, kad važiuojant iš Vilniaus į Palangą reiktų paskeist bent 3 tokias baterijas. Plius prisideda suderinamumo problemos ir baterijų kaina vistiek reikia sumokėt.
Ale keista, Airijoje bei UK jų jau tikrai nemažai, pats esu mates ne vieną, išvis keista, kad jie Lietuvoje dar nepasirode
Viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl Lietuvoje dar nepardavinėjami EV, yra ta jog čia nėra lengvatų įsigyjantiems elektromobilį. Pavyzdžiui Estijoje Nuolaida elektromobiliui gali siekti iki 18 tūkst. eurų. Tokiu atveju Nissan Leaf kaina tampa panaši į Toyota Prius. Žmonėms kurie daug važinėja mieste, toks Leaf gan greitai atsipirktų.
Elektromobiliai, gegužės 31 dieną startavę iš Talino Rotušės aikštės iki Monte Karlo Monako princo rūmų aikštės, per dešimtį ralio dienų kirs 10 valstybių sienas, aplankys 29 miestus. Tarp jų bus ir du Lietuvos miestai – Panevėžys ir Kaunas. Birželio 2 dieną 14 val. automobiliai sustos Panevėžyje, Laisvės aikštėje, o 18 val. – pasieks Kauno Rotušės aikštę. Tarp ralio dalyvių yra du lietuvių ekipažai.
Nyderlanduose sugalvojo nekrauti akumus, bet greitai keisti. Atvažiuoji į pakrovimo stotį (benzokolonkę), išimi savo iškrautus akumus, priduodi, pasiimi pakrautus, sumoki pinigus už paslaugą, įsidėdi pakrautus į savo tačkę ir važiuoji toliau...
Tik įdomu kaip tą įgyvendins. Akumuliatoriai pakankamai dideli, jų nemažai ir sveria jie daug. Turės gaminti specialius automobilius, kad būtu naudojami vienodi akumuliatorių blokai. Kitas dalykas kur juos patalpinti, kad būtu patogu pakeisti. Vienintelė vieta, kuri šauna į galvą, tai bagažinė, tačiau tada arba nebus vietos bagažui, arba reiks visada bagažą visą iškrauti norint tuos akumuliatorius išimti. Bet kokiu atveju tai ganėtinai komplikuota ir nėra labai patrauklu.
Viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl Lietuvoje dar nepardavinėjami EV, yra ta jog čia nėra lengvatų įsigyjantiems elektromobilį. Pavyzdžiui Estijoje Nuolaida elektromobiliui gali siekti iki 18 tūkst. eurų. Tokiu atveju Nissan Leaf kaina tampa panaši į Toyota Prius. Žmonėms kurie daug važinėja mieste, toks Leaf gan greitai atsipirktų.
Apskritai nėra pas mus skatinimo ir tokių transporto priemonių diegimo politikos. Nėra nei lengvatų, nei elementarios infrastruktūros. Dabar nusipirkus tokį automobilį būtu galima važinėti tik labai mažus atstumus, kad sugebėti grįžti namo pakrauti.
Tik įdomu kaip tą įgyvendins. Akumuliatoriai pakankamai dideli, jų nemažai ir sveria jie daug. Turės gaminti specialius automobilius, kad būtu naudojami vienodi akumuliatorių blokai...
Aš mačiau reklamą per Nyderlandų TV. Akumuliatorių blokai išimami iš automobilo šono maždaug toj vietoj kur yra įprastų automobilių kuro bako angos liukas. Blokas nepasirodė perdaug didelis ir sunkus... Na, nežinau... svarbu kad žmonės ieško, kažką bando atrasti... jei nieko nedaryti/nebandyti, tai nieko ir nebus.
Aš mačiau reklamą per Nyderlandų TV. Akumuliatorių blokai išimami iš automobilo šono maždaug toj vietoj kur yra įprastų automobilių kuro bako angos liukas. Blokas nepasirodė perdaug didelis ir sunkus... Na, nežinau... svarbu kad žmonės ieško, kažką bando atrasti... jei nieko nedaryti/nebandyti, tai nieko ir nebus.
Kadangi pats nelabai mačiau galimos technologijos, tai ten šiaip pasvarsčiau. Aišku jei baterijos patogiai ir greitai bus pakeičiamos, o tą atlikti bus galima daugybėje punktų (degalinių), tokia sistema yra pakankamai daug žadanti.
Bet tai irgi nelabai koks sprendimas, tai pvz reikštų, kad važiuojant iš Vilniaus į Palangą reiktų paskeist bent 3 tokias baterijas. Plius prisideda suderinamumo problemos ir baterijų kaina vistiek reikia sumokėt. Bet be abejo geriau nei visiškai nieko.
Taip, problemų visokių - aibė, bet benzinas greit pasibaigs, o elektra ne... nori-nenori reikia jau dabar bandyti/tobulinti alternatyva...
Pažiurėjau kaip veikia Better Place ir supratau kad Lietuvos sąlygom visiškai netinkama sistema. Sniegas/ledas/pliurzė/druska greit sugadins visus sistemos mechanizmus ir elektrotechiką. Projektas Better Blue skirtas tik šiltiems ir sausiems kraštams... net gi Nyderlanduose tokia sistema netiks, per daug ten dregmes, buna ir sniego...
“We use the same technology that F-16 fighters use to load their bombs,” said Agassi, an Israeli-American, who got the inspiration from a pilot in the Israel Defense Forces. Read more
Aš mačiau reklamą per Nyderlandų TV. Akumuliatorių blokai išimami iš automobilo šono maždaug toj vietoj kur yra įprastų automobilių kuro bako angos liukas. Blokas nepasirodė perdaug didelis ir sunkus...
Na, jis negali būti nesunkus ir nedidelis. Minėto Leaf baterijos sveria apie 300kg ir idealiom sąlygom leidžia nuvažiuot tik apie 160km, realiom maždaug pusę to. Baterijos paremtos Li-Ion technologija, nieko "geriau" kol kas nesugalvota. Ir nepamirškim - Leaf yra subkompaktas, "normalių" automobilių baterijos bus dar didesnės/sunkesnės.
Na, nežinau... svarbu kad žmonės ieško, kažką bando atrasti... jei nieko nedaryti/nebandyti, tai nieko ir nebus.
Be abejo. Bet yra skirtumas ar ką nors daryti, ar per jėgą stumti žinomai niekur nevedančius projektus. Tokiu būdu smaugiami galbūt perspektyvesni projektai kurių vystymui nelieka pinigų. Vien todėl, kad kažkas geriau prieina prie valdžios nei kiti.
Pažiurėjau kaip veikia Better Place ir supratau kad Lietuvos sąlygom visiškai netinkama sistema. Sniegas/ledas/pliurzė/druska greit sugadins visus sistemos mechanizmus ir elektrotechiką. Projektas Better Blue skirtas tik šiltiems ir sausiems kraštams... net gi Nyderlanduose tokia sistema netiks, per daug ten dregmes, buna ir sniego...
Taip. Bet problema tame, kad baterijų modulis kitur nelabai gali būti dėl saugumo ir masės paskyrstymo sumetimų.
Tokį 300kg svorio luitą tiesiog privalai padėt kažkur apačion (kad automobilis nevirstų posūkiuose) beigi pageidautina kuo arčiau automobilio vidurio (dėl galimų avarijų iš priekio/galo beigi inercijos apie vertikalią sukimosi ašį).
Tradiciniai automobilių bakai ne veltui yra ten kur jie yra.
Kitaip tariant, jei jau daryt keičiamas baterijas tai teks daryt taip kaip tai daro minėtas Better Place. Prieš keičiant galima dugną apie bateriją bandyt plaut / džiovint oro srove. Bet jei lauke minusinė temperatūra tai vistiek nelabai gerai. Arba apskritai pamiršt tą idėją ir ieškot kitų energijos nešėjų.
...Bet yra skirtumas ar ką nors daryti, ar per jėgą stumti žinomai niekur nevedančius projektus. Tokiu būdu smaugiami galbūt perspektyvesni projektai kurių vystymui nelieka pinigų. Vien todėl, kad kažkas geriau prieina prie valdžios nei kiti.
Taip, skirtumas yra, bet niekas dabar nežino kuris projektas laimes/pralaimes, bando visus budus, ir krauti akumus greitai, ir keisti į pakrautus, ir naudoti belaidi pakrovima stovint ir net gi riedant... kaip bus, parodys laikas... mes Lietuvoje tik pasyviai stebesime kas vyksta... ir gal but po kiek metų, kai visi bus jau priekyje, kai ką panašaus turesime.
O kam Lietuvoje jų reikia? Tu pats jį pirktum? Labai riboto panaudojimo subkompaktą už beveik trigubą kainą?
Net ir "vakaruose" po pirminio entuziastų susižavėjimo grandioziniai planai kol kas dedami į stalčių. Vieną kitą modėlį žinoma turės kaip parodomąjį, bet masinės gamybos niekas rimtai neplanuoja. Tol kol nebus sugalvota kaip greitai įkrauti ir nebrangiai saugoti pakankamai energijos.
Na, jeigu turėčiau lėšų tai pirkčiau tik EV, tik ne kokį Nissan Leaf, bet norečiau kokio Tesla Roadster, o šiaip tai kai mano 95% visų kelionių yra mažesnės negu 120km ilgio, tai man tas būtu tikrai į naudą
Dar tiesa apie įkrovimą tai Airijoj jau nemažai tų įkrovimo stotelių pristatyta mieste kur gyvenu yra apie 100,000 žmonių, turim jau 8 stoteles (bet jas toliau statys ir statys, už kelių metų matysim Airijoj pasikrovimo stulpą ties kiekviena stovėjimo vieta parkinge) kurios įkraus 80% baterijos per 40min.
Comment